Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Arthur

En vervolgens, stel dat de stekker getrokken wordt, waar rijdt Max dan in 2016? Volgens Jos rijdt hij 100% F1 en dus denk ik: "waar dan wel als STR/RBR verdwenen zijn?"....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

janke

Citaat van: Arthur Pink=topic=13663.msg440890#msg440890 date=1443468379
En vervolgens, stel dat de stekker getrokken wordt, waar rijdt Max dan in 2016? Volgens Jos rijdt hij 100% F1 en dus denk ik: "waar dan wel als STR/RBR verdwenen zijn?"....

Op de kartbaan in Genk.
Some things are too important to be left in the past.

Arthur

Citaat van: janke op 28 september 2015 - 21:33:31
Citaat van: Arthur Pink=topic=13663.msg440890#msg440890 date=1443468379
En vervolgens, stel dat de stekker getrokken wordt, waar rijdt Max dan in 2016? Volgens Jos rijdt hij 100% F1 en dus denk ik: "waar dan wel als STR/RBR verdwenen zijn?"....

Op de kartbaan in Genk.

Renault lijkt me dan niet eens zo'n slechte optie...?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Citaat van: Arthur op 28 september 2015 - 21:24:48
Dat is juist de troef die RBR uitspeelt, gezien de wel hele dunne spoeling kunnen RBR en STR niet gemist worden. Dat speelt RBR uit met de hoop dat Ecclestone iets los wrikt. Aan de andere kant vind ik dat RBR zich wel een hele arrogante houding aanmeet als je kijkt hoe lang ze nog maar meedraaien in de F1 wereld [t.o.v. Ferrari, McLaren, Williams]. Gezien hun positie zou een wat gematigdere houding ze sieren. En ja, Ferrari zet ze even op hun plaats. Dat zou ik ook doen als er geen andere opties voor RBR zijn. Maar het zou me niets verbazen als Ferrari uiteindelijk ook hun troef uitspeelt; gelijkwaardige motoren met als wisselgeld Verstappen in 2017!!

Daar zat ik ook al aan te denken.

Ferrari - "Oh jullie willen toch de 2016-specificatie? Laten we dan even over het contract van Max Verstappen praten van 2017."

De Formule 1 kan Red Bull nu niet missen hoor.

Maar andersom? De Formule 1 geeft Red Bull ook wel mega veel publiciteit. Waar moet ze dat anders vandaan halen?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Maar stel dat Red Bull wel stopt, dan is dat dramatisch hoor.
Ook voor Max  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Je moet er inderdaad niet aan denken. En ik kan het me ook niet voorstellen, maar je weet niet wat er allemaal achter de schermen gebeurt. Als Mateschitz inderdaad de balen heeft van het politiek gekonkel in F1 en niet meer accepteren wil dat Ferrari zo'n bijzondere positie heeft, dan kan het zomaar gebeuren. Het zou een kleine ramp zijn voor de sport en voor de fans, het zou de boel flink opschudden denk ik ook, op termijn daardoor wel weer een positieve uitwerking hebben, maar het zou in ieder geval een diep gat slaan in het startveld, in de carrière van veel technici en 4 rijders. En Mateschitz zal rustig doorademen en het vrijgekomen budget inzetten voor iets anders dat hem een jaar of 5 van de straat houdt...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 28 september 2015 - 16:07:56
Whopa, daar gaan we weer.

http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_beschuldigt_ferrari_van_valse_spelletjes/

I kan maar een ding hierover zeggen: You reap what you sow...
Zoals ik al eerder zei: Red Bull probeert nu gewoon excuses te vinden om de sport te kunnen verlaten zonder dat het 'hun schuld is'. Dat idee krijg ik steeds meer. Voor Max en Ricciardo vind ik het uiteraard zonde, maar ik verwacht daarentegen dat die, desnoods met een verplicht sabbatical, echt nog wel een toekomst in de sport hebben.

gloudiesaurus

Denk ik ook Perton.
Zo zou Renault bijv. met stoeltje dat vrij is als Grosjean gaat ook wel interesse hebben in een van de Red Bull boys.
Maar ik wil er niet aan denken dat Red Bull stopt...

Dus Ecclestone, los het op  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 28 september 2015 - 22:18:04
Citaat van: Arthur op 28 september 2015 - 21:24:48
Dat is juist de troef die RBR uitspeelt, gezien de wel hele dunne spoeling kunnen RBR en STR niet gemist worden. Dat speelt RBR uit met de hoop dat Ecclestone iets los wrikt. Aan de andere kant vind ik dat RBR zich wel een hele arrogante houding aanmeet als je kijkt hoe lang ze nog maar meedraaien in de F1 wereld [t.o.v. Ferrari, McLaren, Williams]. Gezien hun positie zou een wat gematigdere houding ze sieren. En ja, Ferrari zet ze even op hun plaats. Dat zou ik ook doen als er geen andere opties voor RBR zijn. Maar het zou me niets verbazen als Ferrari uiteindelijk ook hun troef uitspeelt; gelijkwaardige motoren met als wisselgeld Verstappen in 2017!!

Daar zat ik ook al aan te denken.

Ferrari - "Oh jullie willen toch de 2016-specificatie? Laten we dan even over het contract van Max Verstappen praten van 2017."

De Formule 1 kan Red Bull nu niet missen hoor.

Maar andersom? De Formule 1 geeft Red Bull ook wel mega veel publiciteit. Waar moet ze dat anders vandaan halen?

Maar wellicht heeft Red Bull al het maximale bereikt qua publiciteit in Formule 1. En dan kunnen de budgetten ook op een verse doelgroep ingezet worden waar nog veel publiciteit behaald kan worden. Hoe dan ook, er wordt een spel op het hoogste niveau gespeeld. En de vraag is wie er als winnaar uitkomt. De enige verliezer zal Formule 1 zijn. Aan de andere kant overleeft Formule 1 altijd. Jammer dan wel voor een aantal uitstekende coureurs...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Het is het beste voor Formule 1 als Red Bull er volgend jaar gewoon bij is.

En er zijn niet veel sporten of mediums die ook bij het merk Red Bull passen waarmee je ook zoveel publiek bereikt als Formule 1...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 28 september 2015 - 22:46:43
Het is het beste voor Formule 1 als Red Bull er volgend jaar gewoon bij is.

En er zijn niet veel sporten of mediums die ook bij het merk Red Bull passen waarmee je ook zoveel publiek bereikt als Formule 1...

Maar Ferrari zal zijn huid niet zomaar tegen een uitverkoopprijsje verkopen. Die gaan er vol in, A gezien de arrogante houding van RBR, B proberen er een voordeel [Max] uit te halen. Ik geloof nooit dat Ferrari die gelijkwaardige motoren zonder slag of stoot gaan leveren. Ook niet met bemiddeling van Ecclestone. Ferrari zit volgens mij niet op zwart zaad dus enkel geld zal ze niet overtuigen.

Ik zie [zoals in het Verstappentopic besproken] een mogelijke snelle promovering van Verstappen tot reële mogelijkheid.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 28 september 2015 - 22:40:41
Denk ik ook Perton.
Zo zou Renault bijv. met stoeltje dat vrij is als Grosjean gaat ook wel interesse hebben in een van de Red Bull boys.
Maar ik wil er niet aan denken dat Red Bull stopt...

Dus Ecclestone, los het op  ;)

Ook dat heb ik al als optie aangedragen, Verstappen naar Renault [na overname van Lotus] met een verbeterde concurrerende motor in 2016.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

De Renault motor is nog steeds die van dit jaar met wat updates. Hij zal niet opeens als de brandweer gaan.

Pancake Shield

Red Bull heeft zichzelf (zoals ik al zei) in de voet geschoten en moet nu op de blaren zitten. Maar je kunt er donder op zeggen dat Bernie zowel Red Bull als STR niet laat gaan. Hooguit STR, maar Red Bull kan en mag de sport niet verliezen op dit moment. De staat van de F1 is daar veel te kwetsbaar voor. Of ze moeten een goede koper vinden, die dan wel wellicht op Ferrari-motoren kan rekenen. De organisatie die er nu staat is solide genoeg voor een topteam. Maar ik denk toch dat ze voorzichter moeten worden, omdat Marko niet veel vriendjes heeft gemaakt met het om zich heen slaan. En dan zou straks zomaar Honda de enige optie ineens kunnen worden en daar zitten ze niet op te wachten.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

lieven

Citaat van: Jeroen op 28 september 2015 - 23:22:09
De Renault motor is nog steeds die van dit jaar met wat updates. Hij zal niet opeens als de brandweer gaan.

Hij zal niet de beste zijn maar ik verwacht wel een sprong naar voor.
Als ik het goed voor heb dan zou er een groot probleem zijn met een onderdeel dat ze enkel in het tussenseizoen mogen aanpassen.
Als ze dit met succes kunnen doen dan zou het al een pak beter moeten gaan.

en anders kunnen ze beter een sleepwagen voor elke renault wagen zetten.