Renault Sport F1 topic

Gestart door 0634, 15 september 2015 - 19:42:39

« vorige - volgende »

Robbert65

ook vriendelijke ongelovigen branden in de hel.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

De Toekomst van Renault/Lotus had dit topic ook kunnen heten. Inmiddels is de eerste nood weg voor Lotus maar is er nog steeds niets definitiefs v.w.b. die overname. Aan de andere kant zal Renault die centen toch ook niet voor niets hebben neergeteld op de toonbank [van de Belastingdienst]....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

Ik hoorde dat Ecclestone gezegd heeft dat Red Bull bij Renault blijft dus dan zie ik het somber in voor Lotus?
Het lijkt me dat Ecclestone de verliezen wil beperken, 1 team opgeven om er twee te behouden.

Jehoentelaar

Wellicht. En met de toetreding van Haas verandert er per saldo niet veel.

NielsD

#199
Misschien stalt Mercedes Wehrlein dan wel bij Lotus, mits Lotus bij Mercedes blijft. Zie eigenlijk ook geen andere optie dat ze bij Mercedes blijven als de Renault-deal afketst.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Arthur

In dat geval blijft Lotus met een stevig financieel probleem zitten en wordt het uitstel van executie.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Citaat van: Arthur op 16 oktober 2015 - 13:23:08
In dat geval blijft Lotus met een stevig financieel probleem zitten en wordt het uitstel van executie.

Wellicht schuift Mercedes ze nog wat geld toe, om eventuele problemen voor Wehrlein ook weg te halen. Maar dit is allemaal speculeren.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Citaat van: NielsD op 16 oktober 2015 - 12:22:50
Misschien stalt Mercedes Wehrlein dan wel bij Lotus, mits Lotus bij Mercedes blijft. Zie eigenlijk ook geen andere optie dat ze bij Mercedes blijven als de Renault-deal afketst.
Geen idee of de Mercedes-contracten al zijn opgezegd, maar zo ja dan kan dat niet zomaar omdat Mercedes met Manor al vier teams van motoren voorziet en dan is er weer toestemming nodig. O.a. van Red Bull, die daar dan ongetwijfeld iets voor terug wil hebben.

Jozef

Citaat van: Hamilton#44 op 16 oktober 2015 - 10:45:20
Ik hoorde dat Ecclestone gezegd heeft dat Red Bull bij Renault blijft dus dan zie ik het somber in voor Lotus?
Het lijkt me dat Ecclestone de verliezen wil beperken, 1 team opgeven om er twee te behouden.

Ik snap het probleem niet, Renault kan toch Lotus overkopen en er hun fabrieksteam van maken, en Red Bull als klant houden?

Renault wil zijn eigen team hebben of anders helemaal niet in de F1 zitten. Maar als ze een eigen team hebben, zie ik niet in waarom ze geen motoren zouden leveren aan een ander team zoals Red Bull.

Hamilton#44

Dat zou in theorie moeten kunnen maar Red Bull wil een A status hebben.  :)

Perton

Dat kan, maar dat heeft niet zoveel te maken met het overnemen van lotus. Dan zit red Bull zonder motor als ze het niet zouden accepteren dat Renault haar eigen team krijgt. Dus die a status die ze willen is niet zo relevant

Jozef

Ik denk zelfs dat Red Bull nog wel een soort van A-status kan krijgen in 2016, zelfs als Renault met een eigen team begint. 2016 zal toch gebruikt moeten worden om de boel weer beter op poten te zetten bij Lotus/Renault. Over een jaar zal het wel echt gedaan zijn met fabriekssteun voor Red Bull, maar misschien is dat ook niet heel erg indien de Renault-motor dan wat dichter bij de Ferrari en de Mercedes komt qua prestaties.

Hamilton#44

Als Renault een fabrieksteam heeft in 2016 zal Red Bull in de praktijk natuurlijk nooit de status hebben die ze de afgelopen jaren hadden bij Renault maar dat is denk ik wel het dichtst wat ze bij een A-status kunnen komen zonder nieuwe motorenleverancier.

Matthijs

Wat Jozef zegt: zolang Lotus en Red Bull elkaar niet beconcurreren dan kan Red Bull nog wel een A- status hebben, maar als ze gelijkwaardig worden heeft Red Bull een probleem. Zie BAR en Jordan rond 2000 met Honda.

Overigens is het nog niet zeker dat Lotus overgenomen wordt door Renault...

Hamilton#44

Lotus is momenteel toch een concurrent van Red Bull?