Renault Sport F1 topic

Gestart door 0634, 15 september 2015 - 19:42:39

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Ja dat gaat nu wel rondkomen, alleen vind ik het wel vaag dat ze Maldonado verlengd hebben of kunnen ze daar nog onderuit.

Kvyat schijnt ook kandidaat te zijn voor het 2e stoeltje las ik in de Telegraaf? Wat is eigenlijk de connectie daar?

Hamilton#44

Citaat van: NielsD op 28 september 2015 - 11:16:10
Ik zat te denken, stel dat Fernando Alonso weer terugkeert naar Renault. Na dit weekend vraag ik mij erg sterk af of hij nog bij McLaren blijft.

Bij Renault kan ie nooit verdienen wat McLaren (lees Honda) betaalt aan hem. En zolang hij niet in een Mercedes zit wint hij ook geen titels of veel GP's bij een ander team.

NielsD

Citaat van: Hamilton#44 op 28 september 2015 - 11:18:47
Citaat van: NielsD op 28 september 2015 - 11:16:10
Ik zat te denken, stel dat Fernando Alonso weer terugkeert naar Renault. Na dit weekend vraag ik mij erg sterk af of hij nog bij McLaren blijft.

Bij Renault kan ie nooit verdienen wat McLaren (lees Honda) betaalt aan hem. En zolang hij niet in een Mercedes zit wint hij ook geen titels of veel GP's bij een ander team.

Jij kent de bankrekening van Renault?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Hamilton#44

Nee maar als Renault voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten bij de overname van Lotus lijkt het me sterk dat ze 50 miljoen per jaar voor Alonso gaan betalen, zeker niet zolang ze geen winnende auto hebben.  :)

NielsD

Citaat van: Hamilton#44 op 28 september 2015 - 11:41:33
Nee maar als Renault voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten bij de overname van Lotus lijkt het me sterk dat ze 50 miljoen per jaar voor Alonso gaan betalen, zeker niet zolang ze geen winnende auto hebben.  :)

Het voordeel is wel dat Renault niet nieuw is met de motoren en ook Lotus heeft geen slechte auto gemaakt dit jaar. Het is slechts een overname en niet een team dat vanaf nul moet beginnen. Daarnaast heeft Renault met Pastor een flinke compensatie, mochten ze Alonso willen aantrekken voor 2016. Mijn gevoel zegt dat Lotus/Renault het volgend jaar alsnog beter gaat doen dan McLaren-Honda en Alonso heeft al eerder een driejarig contract na een seizoen verbroken met McLaren. Alles kan. Helemaal na gisteren.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 28 september 2015 - 11:16:26
Ja dat gaat nu wel rondkomen, alleen vind ik het wel vaag dat ze Maldonado verlengd hebben of kunnen ze daar nog onderuit.
Maldonado heeft niet verlengd. Hij had een doorlopend contract.

Maikel0230

Ben toch eerst benieuwd of die intentieverklaring wordt omgezet naar een effectieve verkoop. Dan pas zal er gekeken worden naar een vervanger voor Grosjean denk ik. Maar als we dan toch wat namen noemen dan denk ik aan.

- Kvyat (ligt goed bij Renault naar het schijnt, en bij RB zijn ze daar niet echt blij mee, is nog niet bevestigd voor 2016)

- Vergne (Is nu verbonden aan Ferrari maar die gaan hem niet tegenhouden denk ik, werd door velen als even snel als Ricciardo beschouwt, kent de PU van Renault wel, heeft enkele jaren F1 ervaring en is maar een jaar weg geweest)

- Magnussen/Vandoorne (Als McLaren Button en Alonso behoudt dan zullen deze twee wel ergens anders hun heil zoeken, Renault gooit voor een transitiejaar als 2016 misschien wel eens een gokje op een jong talent. Is waarschijnlijk ook qua salaris goedkoop, uiteraard kijken ze mischien liever uit naar een coureur met ervaring)

Overigs heb ik net dit gelezen op de blog van Joe Saward. Is wel een stukje van voor de bekendmaking maar toch

Citaat van: Joe SawardThere was also a lot of talk in Suzuka about Lotus and Renault. If all goes to plan the French firm will get a 30-day option to buy the team later today. It will then be able to get a financial package in place with most of the debt staying with the old shareholders (ouch!) but money coming in from Red Bull (the fee to cancel the 2016 engine deals), from Pastor Maldonado, from Total and form the Formula One group...

Dus er komt ook nog extra geld van RB (per extentie dus ook STR) vanwege het anuleren van het contract.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

RED BULL RACING
En dit zegt Horner op Motorsport.com

We has not yet officially confirmed it will be splitting with Renault, but Horner said that negotiations about its relationship with the French car manufacturer were ongoing.

"There are some positive discussions going on behind the scenes with Renault," he said. "Red Bull's position and Renault's position is fairly clear with what we want to achieve, and hopefully that should be concluded in the coming days.

"As far as anything else [is concerned], it is purely speculative. But we are having various different conversations."

@
Zoals ik het lees kan het ook zo maar zijn dat ze volgend jaar met een Renault krachtbron rijden.
Some things are too important to be left in the past.

Matthijs

Citaat van: NielsD op 28 september 2015 - 11:47:05Lotus heeft geen slechte auto gemaakt dit jaar.
Ze zijn wel het slechtste team dat met Mercedes-motoren rijdt. En ik denk dat als Toro Rosso en McLaren met Mercedes hadden gereden, ze ook voor Lotus hadden gestaan. In dat geval zouden er maar 2 teams zijn (Sauber en Manor) met een mindere auto dan Lotus. Dat vind ik een ex-topteam onwaardig, dat is gewoon slecht.

NielsD

Citaat van: Matthijs op 28 september 2015 - 13:11:59
Citaat van: NielsD op 28 september 2015 - 11:47:05Lotus heeft geen slechte auto gemaakt dit jaar.
Ze zijn wel het slechtste team dat met Mercedes-motoren rijdt. En ik denk dat als Toro Rosso en McLaren met Mercedes hadden gereden, ze ook voor Lotus hadden gestaan. In dat geval zouden er maar 2 teams zijn (Sauber en Manor) met een mindere auto dan Lotus. Dat vind ik een ex-topteam onwaardig, dat is gewoon slecht.

Nou, Maldonado is er dit jaar vaak genoeg afgekegeld zonder dat het zijn eigen fout was. Mocht dat niet zijn gebeurd, dan had het er misschien heel anders uitgezien.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

Citaat van: janke op 28 september 2015 - 12:57:53
RED BULL RACING
En dit zegt Horner op Motorsport.com

We has not yet officially confirmed it will be splitting with Renault, but Horner said that negotiations about its relationship with the French car manufacturer were ongoing.

"There are some positive discussions going on behind the scenes with Renault," he said. "Red Bull's position and Renault's position is fairly clear with what we want to achieve, and hopefully that should be concluded in the coming days.

"As far as anything else [is concerned], it is purely speculative. But we are having various different conversations."

@
Zoals ik het lees kan het ook zo maar zijn dat ze volgend jaar met een Renault krachtbron rijden.

Tja dat mag Horner wel zeggen. Renault heedt duidelijl gesteld geen motoren meer te leveren.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Robbert65

Citaat van: Maikel0230 op 28 september 2015 - 13:35:14
Citaat van: janke op 28 september 2015 - 12:57:53
RED BULL RACING
En dit zegt Horner op Motorsport.com

We has not yet officially confirmed it will be splitting with Renault, but Horner said that negotiations about its relationship with the French car manufacturer were ongoing.

"There are some positive discussions going on behind the scenes with Renault," he said. "Red Bull's position and Renault's position is fairly clear with what we want to achieve, and hopefully that should be concluded in the coming days.

"As far as anything else [is concerned], it is purely speculative. But we are having various different conversations."

@
Zoals ik het lees kan het ook zo maar zijn dat ze volgend jaar met een Renault krachtbron rijden.

Tja dat mag Horner wel zeggen. Renault heeft duidelijk gesteld geen motoren meer te leveren.

Waar dan, dat heb ik niet gelezen?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Maikel0230

Citaat van: Robbert65 op 28 september 2015 - 13:42:20
Citaat van: Maikel0230 op 28 september 2015 - 13:35:14
Citaat van: janke op 28 september 2015 - 12:57:53
RED BULL RACING
En dit zegt Horner op Motorsport.com

We has not yet officially confirmed it will be splitting with Renault, but Horner said that negotiations about its relationship with the French car manufacturer were ongoing.

"There are some positive discussions going on behind the scenes with Renault," he said. "Red Bull's position and Renault's position is fairly clear with what we want to achieve, and hopefully that should be concluded in the coming days.

"As far as anything else [is concerned], it is purely speculative. But we are having various different conversations."

@
Zoals ik het lees kan het ook zo maar zijn dat ze volgend jaar met een Renault krachtbron rijden.

Tja dat mag Horner wel zeggen. Renault heeft duidelijk gesteld geen motoren meer te leveren.

Waar dan, dat heb ik niet gelezen?

http://www.crash.net/f1/news/223076/1/renault-to-end-f1-engine-supplier-role.html

Nu wordt ik wel een beetje aan het twijfelen gebracht, het artikel stelt ook het volgende.

CitaatRenault chairman and CEO Carlos Ghosn says it will stop supplying engines to customer Formula 1 teams once it has completed existing contracts.

Hoe het staat met de contracten van Red Bull en STR is nog onduidelijk denk ik, beider partijen overleggen nog voor een vergoeding. Het zou dus in principe nog kunnen maar de kans dat beide partijen er überhaupt nog voor openstaan is vrij klein. Renault heeft duidelijk Red Bull de rug gekeerd.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Robbert65

#148
Niet eens hoor Mike, ik heb Hohner in de persco op vrijdag duidelijk horen praten over "ongoing negotiations"...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Maikel0230

Citaat van: Robbert65 op 28 september 2015 - 14:07:57
Niet eens hoor Mike, ik heb Hohner in de persco op vrijdag duidelijk horen praten over "ongoing negociations"...

Dat gaat echt gewoon over de vergoeding die RB aan Renault moet betalen. Niet over een verderzetting van het contract. Dat verhaal is echt wel ten dode opgeschreven.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25