Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Perton

Haha volgens mij had het er meer mee te maken dat zijn familie iets met die bank van doen had. Weet het niet meer zeker. Maar ik weet nog wel dat toen hij gp2 reed destijds, hij nog bij de bank werkte en verklaarde dat te blijven doen toen de f1-kans kwam

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 29 september 2015 - 21:00:50Toen Lotus afgelopen winter naar Mercedes overstapte liet Grosjean zich ook in flinke bewoording negatief uit over Renault, in de zin van dat hij blij was dat hij van die motoren af was, als ik het me goed herinner.

Ja daar zat wel wat oud zeer inderdaad. Maar eerlijk is eerlijk, dat Renault hem losliet na zijn debuut was niet onredelijk gezien zijn prestaties toen. Verder heeft ie alleen Raikkonen als serieuze teamgenoot gehad toch bij zijn 2e F1 stint? Die was toen ook al 2 jaar weggeweest? En is nu ook niet zo bijster snel meer.  :)

Ik hoop niet dat Grosjean echt denkt dat ie podium gaat pakken bij Haas. Hij mag heel blij zijn als ze op het niveau van Sauber rondrijden in hun 1e jaar. En ik zie hem ook niet naar Ferrari gaan in 2017.

Jehoentelaar

Zover ik mij kan herinneren moest Grosjean debuteren een een slechte auto die nauwelijks fatsoenlijk op de baan te houden was. Het was allerminst redelijk om hem op basis van prestaties meteen weer de deur te wijzen.

Perton

Er werd destijds geschreven dat het verschil tussen auto's zes tienden was. Dat leek me toen al een vrij fors verschil, maar dat de auto's niet gelijkwaardig waren, waren velen het wel over eens (wat het natuurlijk niet per se waar maakt, dat besef ik me ook). Ik vond dat in die omstandigheden Grosjean het best aardig deed.

Hamilton#44

Waarom zou Renault dan op straat zetten? Die logica volg ik niet. Renault gaat hem zijn hele carrière begeleiden en dan aan de kant zetten terwijl ze weten dat hij in een auto rijdt die 6 tiende langzamer?   ???

Perton

Tsja, het jaar erop kregen ze Petrov met zijn vele roebels die ongeveer een vijfde van de punten van Kubica scoorde. Renault had het in die periode niet makkelijk, met ook crashgate enzo. Bovendien werd Renault in 2009 al deels overgenomen door Genii, dus het is ook weer niet zo dat Renault het allemaal zelf voor het zeggen had. Zaken in de Formule 1 zijn niet altijd zo zwart-wit, en redenaties als "Als X dit en dat, had Y wel zus en zo" zijn altijd heel eng, zonder context.

Maar misschien was Grosjean inderdaad ook niet indrukwekkend genoeg en heeft hij zich in de jaren die volgden wél weten te ontwikkelen. Het is natuurlijk ook pas in 2012 dat ie bijvoorbeeld een psycholoog inschakelde.

Maar de redenatie dat Renault hem op straat heeft gezet en hij dus niet goed genoeg was, vind ik ontzettend simplistisch gedacht, omdat er gewoon al een overname van het team plaatsvond voordat Grosjean de deur werd gewezen.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 30 september 2015 - 10:44:06
Citaat van: Jeroen op 29 september 2015 - 21:00:50Toen Lotus afgelopen winter naar Mercedes overstapte liet Grosjean zich ook in flinke bewoording negatief uit over Renault, in de zin van dat hij blij was dat hij van die motoren af was, als ik het me goed herinner.

Ja daar zat wel wat oud zeer inderdaad. Maar eerlijk is eerlijk, dat Renault hem losliet na zijn debuut was niet onredelijk gezien zijn prestaties toen. Verder heeft ie alleen Raikkonen als serieuze teamgenoot gehad toch bij zijn 2e F1 stint? Die was toen ook al 2 jaar weggeweest? En is nu ook niet zo bijster snel meer.  :)

Ik hoop niet dat Grosjean echt denkt dat ie podium gaat pakken bij Haas. Hij mag heel blij zijn als ze op het niveau van Sauber rondrijden in hun 1e jaar. En ik zie hem ook niet naar Ferrari gaan in 2017.

Dat zou inderdaad kunnen, het niveau van Sauber in het eerste jaar. Maar dat zou toch prima zijn? Dat is al heel wat meer dan Caterham of HRT of al die andere nieuwe teams. Vanaf die plek kunnen ze dan in de jaren die volgens omhoog kijken. Eigenlijk lijkt het Sauber-niveau mij prima voor jaar 1.

FolkertE

Sauber doet het ook zeker prima nu. Punten in hun eerste jaar (Haas) is toch niet iets wat heel veel teams is gelukt.

Perton

Maarja die reden ook niet met een veredeld klantenchassis. Ik denk niet dat manor een middenmoter zal.zijn in het eerste jaar, maar incidentele punten sluit ik niet uit

0634



Hamilton#44

Button blijft nog een jaar.  :)

Denk dat Maqnussen eruit vliegt en Stoffel 3e coureur om het in 2017 over te nemen.

Matthijs

Blij voor Button, sympathieke gast en goed genoeg voor F1.

Maar het is echt een slap in the face voor Vandoorne en in mindere mate Magnussen (want die heeft al een kans gehad): wat heb je aan een opleiding als je de afgestudeerden geen baan geeft?

Hamilton#44

Nou ja, Button had een contract natuurlijk voor 2016, alleen was het de vraag of McLaren het automatisch verhoogde salaris wou betalen.

Weet niet of F1 an sich gebaat is bij het aanblijven van Button en ook Raikkonen.

Pancake Shield

Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 10:53:42
Weet niet of F1 an sich gebaat is bij het aanblijven van Button en ook Raikkonen.

Mwah, ik denk het wel. Vergeet niet dat dat F1-onderzoek van dit jaar heeft uitgewezen dat onder de mensen die het ingevuld hebben Raikkonen de meeste populaire coureur is. En ik denk dat Button ook zeker wel die populariteit geniet. Het zijn ook allebei geen pannekoeken, wel over hun hoogtepunt heen, maar hun teams denken dat ze nog wel wat kunnen leveren, dus...
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock