Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: lieven op 15 september 2015 - 08:38:56
Citaat van: FolkertE op 14 september 2015 - 20:46:50
De vraag is alleen of Grosjean wel bij Renault wilt of moet rijden.

Renault blijft nog steeds met ...motoren rijden en zal niet ineens een sprong voorwaards maken.

Er zijn geloof ik onderdelen die enkel in het tussenseizoen mogen veranderd worden.
Misschien is er zo een onderdeel die hen een sprong naar voren geeft.
We kunnen echt niet weten hoe het volgend seizoen gaat zijn (wel logisch nadenken)
Niemand had verwacht dat Ferrari zo een goeie update ging hebben voor dit seizoen.
Dat klopt ja. Het kan altijd en Ferrari heeft inderdaad een hele grote sprong gemaakt.maar ik heb soms ook het idee dat Williams en Rbr een stap achteruit hebben gedaan. Ferrari is duidelijk sneller dan vorig jaar,  maar Het gat van Williams en Mercedes was vorig jaar kleiner. Ik denk dat Ferrari op het niveau van Rbr en Williams zit.

En niet om Vettels prestaties af te kraken,  maar de overwinningen van Vettel kwamen in mijn ogen meer door fouten van Mercedes of Hamikton/Rosberg. Vettel doet het dan perfect om te optimaliseren

TheDoc

Wat mij verbaasd is dat de naam van Vandoorne opeens nergens meer voorkomt... Heeft voorlopig een indrukwekkender palmares bijeen (de GP2-titel pakt hij toch), dan enig ander coureur op de grid.
En eerlijk.. Ja daar bedoel ik ook Max mee.

Hamilton#44

Max heeft 1 seizoen F3 gereden.  ::)

Perton

Citaat van: Arthur op 14 september 2015 - 19:51:51
Als Renault besluit Lotus over te nemen dan denk ik toch echt dat Grosjean gewoon blijft hoor...
Volgens datzelfde Autosport-forum liggen Prost (die er een soort van Niki Lauda-rol zou moeten krijgen en een deel van de aandelen) en Grosjean elkaar niet zo.

Hamilton#44

Denk dat Prost wel professioneel is.

Perton

Dat wel, maar Vergne en Grosjean doen denk ik niet zoveel voor elkaar onder. Waarom dan per se vasthouden aan Grosjean?

Maar goed, Prost zal natuurlijk ook niet in zijn eentje de coureurs bepalen.

Hamilton#44

Misschien nemen ze beide wel.

Matthijs

Citaat van: TheDoc op 15 september 2015 - 13:34:04
Wat mij verbaasd is dat de naam van Vandoorne opeens nergens meer voorkomt... Heeft voorlopig een indrukwekkender palmares bijeen (de GP2-titel pakt hij toch), dan enig ander coureur op de grid.
En eerlijk.. Ja daar bedoel ik ook Max mee.

Los van dat ik vind dat Vandoorne zeker een plek verdient, zegt palmares alleen niet genoeg. De huidige talenten (Kvyat, Bottas, Sainz, Ricciardo, Max) zijn namelijk al gepromoveerd naar de F1 voordat ze überhaupt een palmares in GP2 konden opbouwen.

Wings

Citaat van: Jeroen op 14 september 2015 - 22:29:57
Citaat van: Wings op 14 september 2015 - 20:57:04
Citaat van: Jeroen op 14 september 2015 - 20:35:25
Het is alleen opvallend dat alles dat gezegd wordt over HAM momenteel door jou wordt onderuit gehaald met een lofzang op Vettel. In dit geval overigens niet terecht want een gebrek aan fitheid kan Hamilton niet ontzegd worden.

Ten eerste was de afbeelding niet zo heel serieus bedoeld (al zit er zeker een kern van waarheid in) en ten tweede ben ik inderdaad meer onder de indruk van Vettel. Niet dat Hamilton het slecht doet, integendeel, ik vind Hamilton momenteel super, maar als ik vergelijk hoe beiden acteren als hun auto minder hard gaat, heb ik meer bewondering voor iemand die zich volledig toelegt op de Formule 1.

Naja, fair enough. Ik heb op zich niet meer bewondering voor zo iemand, al denk ik dat het bij gelijk talent wel de doorslag kan geven. Maar een soort flierefluiter die volop de glamour en de weelde van de sport tot zich neemt, kan ik zeker ook waarderen.

Dat mag ook maar andersom wordt het natuurlijk meegewogen als dingen dan niet lekker lopen. En ik kan mij herinneren dat in de periode dat Button Hamilton regelmatig versloeg in de races, terwijl Hamilton over een ronde overduidelijk sneller was, dat ook door jou werd aangestipt. In het verlengde daarvan is het niet zo gek om te vinden dat hij misschien niet zo compleet is dan anderen. Of die conclusie volledig terecht is laat ik in het midden maar ik begrijp wel waar het vandaan komt en deel deze.

Hamilton#44

Je hebt ook met de vorm van het moment te maken, net als een voetballer zal een coureur ook goede en slechtere periodes afwisselen. Button is ook geen prutser, als Hamilton een mindere periode heeft en Button een goede serie heeft dan is Button gewoon sneller, zo dicht zit het ook bij elkaar in F1.  :)
Barrichello, Irvine en Massa waren ook wel eens sneller dan Schumacher om een voorbeeld te noemen.

Jehoentelaar

Irvine pakte in de tweede helft van 1999 veel meer punten dan Schumacher.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 15 september 2015 - 15:46:06
Citaat van: TheDoc op 15 september 2015 - 13:34:04
Wat mij verbaasd is dat de naam van Vandoorne opeens nergens meer voorkomt... Heeft voorlopig een indrukwekkender palmares bijeen (de GP2-titel pakt hij toch), dan enig ander coureur op de grid.
En eerlijk.. Ja daar bedoel ik ook Max mee.

Los van dat ik vind dat Vandoorne zeker een plek verdient, zegt palmares alleen niet genoeg. De huidige talenten (Kvyat, Bottas, Sainz, Ricciardo, Max) zijn namelijk al gepromoveerd naar de F1 voordat ze überhaupt een palmares in GP2 konden opbouwen.

Vandoorne is wat langer in de junior-klasse blijven hangen. Maar hij verdiend een kans, in de GP2 is hij dit jaar ronduit indrukwekkend. Denk alleen dat het een lastig verhaal wordt als McLaren voor Alonso/ Button blijft kiezen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Vandoorne is niet 'wat langer in de juniorklassen blijven hangen'. Dit is namelijk zijn zesde jaar. Eentje meer dan Ricciardo en Sainz en evenveel als Bottas (als je diens jaar als fulltime testcoureur meerekent). Van die jongens zijn alleen Max en Kvyat significant eerder de F1 binnengekomen dan Vandoorne, maar dat zegt meer over hun extreem korte periode dan over de lengte van Vandoorne zijn juniorcarrière.

Dus dat Vandoorne te oud zou zijn (wat je mensen vaker hoort te zeggen) of een te lange juniorcarrière heeft gehad, is flauwekul.

Wings

Wat is te oud?

Vettel was 19.
Räikkönen 21.
Hamilton 22.
Rosberg 20.
Button 20.
Alonso 19.

Alles wat voorin meedraait (of kan draaien) debuteert toch vrij jong. Stoffel wordt komend jaar alweer 24. Vettel werd op die leeftijd voor de tweede keer kampioen. Te oud vind ik te ver doorvoeren maar hij is wel een laatbloeier.

0634

Citaat van: Wings op 15 september 2015 - 16:22:30
Citaat van: Jeroen op 14 september 2015 - 22:29:57
Citaat van: Wings op 14 september 2015 - 20:57:04
Citaat van: Jeroen op 14 september 2015 - 20:35:25
Het is alleen opvallend dat alles dat gezegd wordt over HAM momenteel door jou wordt onderuit gehaald met een lofzang op Vettel. In dit geval overigens niet terecht want een gebrek aan fitheid kan Hamilton niet ontzegd worden.

Ten eerste was de afbeelding niet zo heel serieus bedoeld (al zit er zeker een kern van waarheid in) en ten tweede ben ik inderdaad meer onder de indruk van Vettel. Niet dat Hamilton het slecht doet, integendeel, ik vind Hamilton momenteel super, maar als ik vergelijk hoe beiden acteren als hun auto minder hard gaat, heb ik meer bewondering voor iemand die zich volledig toelegt op de Formule 1.

Naja, fair enough. Ik heb op zich niet meer bewondering voor zo iemand, al denk ik dat het bij gelijk talent wel de doorslag kan geven. Maar een soort flierefluiter die volop de glamour en de weelde van de sport tot zich neemt, kan ik zeker ook waarderen.

Dat mag ook maar andersom wordt het natuurlijk meegewogen als dingen dan niet lekker lopen. En ik kan mij herinneren dat in de periode dat Button Hamilton regelmatig versloeg in de races, terwijl Hamilton over een ronde overduidelijk sneller was, dat ook door jou werd aangestipt. In het verlengde daarvan is het niet zo gek om te vinden dat hij misschien niet zo compleet is dan anderen. Of die conclusie volledig terecht is laat ik in het midden maar ik begrijp wel waar het vandaan komt en deel deze.

Daarom zeg ik ook dat ik het zeker niet oneens met je ben: HAM is niet de man die alles aan de kant zet voor de F1. Dat vond ik toen en nu ook nog.

Maar ik heb niet meer bewondering voor iemand die zich meer toelegt op de F1 dan een ander. Ik vind een figuur als HAM ertussen ook wel leuk.