Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

0634

Ik zou inderdaad iedere Honda die ik op straat tegenkwam aan gruzels hebben geslagen. Maar goed, ik kom dan ook uit Amsterdam, dus vandalisme en hooliganisme draag ik een warm hart toe  ;).

Robbert65

yep, dan zit het in je bloed. Maar goed, het blijven allemaal veronderstellingen. Ik gun McLaren best een jonge hond die de boel wellicht elan geeft, de kussens opschudt, je weet niet wat er van komt...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Nou, in de huidige auto niks. Maar voor volgend jaar is het natuurlijk afwachten, al verwacht ik geen reuzensprongen.

Robbert65

Het is de vader van de gedachte die hier voor velen een rol speelt, we wensen allemaal dat McLaren om het podium meestrijdt. Om hoe het vroeger was, om de mannen die er rijden, omdat het spannender wordt als er 5 teams voor podiumplaatsen vechten etcetera. En het moet goed komen, want McLaren is geen rijkeluis' speeltje dat zich als team terugtrekt als meneer die-en-die het ineens zat is. Maar wanneer, wanneer... hoe lang gaat dat nog duren... Ik hoop vooral, dat Honda volhoudt, dat ze echt een langetermijnstrategie hebben, dat ze deze periode als ontwikkelingsfase accepteren en straks, misschien volgend jaar al maar hopelijk vanaf 2017 weer gaan knallen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Denk dat McLaren in hun achterhoofd ook wel serieus speelt met de gedachte om zelf motoren te gaan maken.
En echt het Britse Ferrari te worden ipv halve privateer.

Matthijs


Hamilton#44

Research kosten zijn natuurlijk wel killing maar als straks alles grotendeels bevroren is.

Jehoentelaar

Dan heeft het dus geen enkele zin meer want als je dán de plank misslaat ben je helemaal de klos.

0634

Dat gaat McLaren ook helemaal niet doen.

Robbert65

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2015 - 17:26:43
Dat gaat McLaren ook helemaal niet doen.

Hm, waarom denk je dat? Lijkt mij best een idee op termijn, zelf torretjes bouwen à la Ferrari en Merc. Ze bouwen een niet onverdienstelijke V8 voor al die autootjes uit Woking, dus marketing technisch zou het misschien best wat wezen...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Tsja, dat werd ook gezegd toen Mercedes met haar eigen team kwam, dat McLaren dan wel haar eigen motoren zou gaan bouwen. Toch rijden ze nu met Honda. McLaren die een eigen motor bouwt is eigenlijk een standaard gerucht / hersenspinsel, net als elk jaar dat een Ferrari-coureur onder druk staat (althans, in de media onder druk wordt gezet) elke goed presterende coureur wel in verband wordt gebracht met Ferrari, want het is toch Ferrari.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2015 - 17:26:43
Dat gaat McLaren ook helemaal niet doen.

Lijkt mij ook niet nee. Als ze dat van plan waren dan hadden ze allang eigen motoren gehad. Het geld om de juiste mensen aan te trekken en de benodigde faciliteiten te bouwen is er wel, de ambitie ontbreekt echter volledig. Althans, ik heb ze die nog nooit uit horen/zien spreken.

Jehoentelaar

Het is eigenlijk ook nergens voor nodig geweest. De samenwerkingen met Honda en Mercedes uit het verleden tonen wel aan dat die lui prima zonder eigen krachtbron kunnen.

Robbert65

Dat klopt natuurlijk allemaal, maar er is iets veranderd, sinds enkele jaren is McLaren ook sportautofabrikant. En dan is het best raar dat je sportmerkauto's met eigen motoren rijden maar je raceauto's niet.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Voor die straatauto's is een heel andere doelgroep/markt en is betrouwbaarheid makkelijk i.c.m. de geweldige prestaties voor dat soort auto's. Voor dat soort zaken en vrijheden is in F1 is geen ruimte/tijd. Ontwikkelingskosten/tijd zijn dus absurd in verhouding voor een paar auto's voor een privateer. Betrouwbaarheid moet met maximale prestatie. Ondoenlijk in deze tijd om in te stappen als motorbouwer.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel