Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Robbert65

Ik zei ook niet volgend jaar, ik zei "op termijn" en ik sprak de hoop uit, dat Honda er eerst een succes van gaat maken. Gezien de huidige situatie kan het allemaal dus nog jaren duren.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Maar ook dan zie ik het niet gebeuren dat McLaren zelf motoren gaat bouwen. Onbetaalbaar geworden als je er niet als corebusiness mee bezig bent. Jamme maar helaas denk ik.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Citaat van: Robbert65 op 07 oktober 2015 - 21:58:15
Dat klopt natuurlijk allemaal, maar er is iets veranderd, sinds enkele jaren is McLaren ook sportautofabrikant. En dan is het best raar dat je sportmerkauto's met eigen motoren rijden maar je raceauto's niet.

Het merk inderdaad. Niet het raceteam.

Hamilton#44

Citaat van: Jehoentelaar op 07 oktober 2015 - 18:33:53
Het is eigenlijk ook nergens voor nodig geweest. De samenwerkingen met Honda en Mercedes uit het verleden tonen wel aan dat die lui prima zonder eigen krachtbron kunnen.

De situatie is wel anders nu. Als McLaren een topteam wil blijven moeten ze of een eigen motor hebben of het nr 1 team zijn van een leverancier. Die leverancier is nu Honda.

Robbert65

kijk, stel, ik, F1 fan, viesch rijk, ben in de markt voor een auto van 250.000,00-300.000,00 EURO. Dan kan ik terecht bij Ferrari, Porsche, Aston Martin en McLaren. Porsche en AM doen niet aan F1. Moet ik kiezen tussen Ferrari en McLaren, vind ik (of mijn zoon). Kies ik Ferrari met een eigen motor in F1, of kies ik voor een merk, dat zijn eigen motor engineers niet vertrouwd en een Japans bedrijf de torretjes voor het racen in elkaar laat zetten?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 08 oktober 2015 - 12:27:14
Citaat van: Jehoentelaar op 07 oktober 2015 - 18:33:53
Het is eigenlijk ook nergens voor nodig geweest. De samenwerkingen met Honda en Mercedes uit het verleden tonen wel aan dat die lui prima zonder eigen krachtbron kunnen.

De situatie is wel anders nu. Als McLaren een topteam wil blijven moeten ze of een eigen motor hebben of het nr 1 team zijn van een leverancier. Die leverancier is nu Honda.

True, maar waren ze destijds ook niet eerste keuze voor Honda en Mercedes? Ik weet dat Sauber ook even met Mercedes heeft gereden maar die switchten naar Ford (V8 in 1995, V10 in 1996 en later) toen Mercedes met McLaren ging samenwerken.

Kootje

#921
Citaat van: Hamilton#44 op 08 oktober 2015 - 12:27:14
De situatie is wel anders nu. Als McLaren een topteam wil blijven moeten ze of een eigen motor hebben of het nr 1 team zijn van een leverancier. Die leverancier is nu Honda.

Hoe is de situatie nu anders dan? Je zegt zelf al: Of 'n eigen motor, of 'n A-spec klantenmotor die ze dus van Honda krijgen. Oke, dat is (nog) geen topmotor, maar toch ... het maakt 'n eigen motor niet ineens noodzaak aangezien ze gewoon die door jou "geëistte" nr1 status hebben.

Van Wijk

Gezien dat " Honda " de grootste motoren fabrikant ter wereld is, zou ik ( als ik Ron Dennis was ) nog even wachten met gekke dingen doen. Of Honda moet de handdoek in de ring gooien, zo niet , kun je je op termijn geen betere leverancier wensen. Er zit know how, er zit potentieel, en niet onbelangrijk......er zit geld.

0634

Klopt. Maar je hebt nooit garanties.

gloudiesaurus

Citaat van: Van Wijk op 08 oktober 2015 - 17:58:25
Gezien dat " Honda " de grootste motoren fabrikant ter wereld is, zou ik ( als ik Ron Dennis was ) nog even wachten met gekke dingen doen. Of Honda moet de handdoek in de ring gooien, zo niet , kun je je op termijn geen betere leverancier wensen. Er zit know how, er zit potentieel, en niet onbelangrijk......er zit geld.

Ik verwacht ook wel een stap voor Honda volgend jaar. Geloof ook niet dat Alonso en Button anders zouden blijven  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Het koffiedik was dus goed gekleurd, wil je zeggen?

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

voor mij is de smaak en het aroma van de koffie belangrijker dan de kleur van het dik. Maar ik leef dan ook in het heden  8)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Maikel0230

McLaren laat Magnussen vallen, krijgt geen contract meer voor 2015. Het ziet er dus naar uit dat Vandoorne de reserve zal worden daar.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Niet geheel verrassend. Nu kijken of Magnussen woord houdt met zijn "Als ik niet goed genoeg ben voor McLaren, heb ik ook niks in de F1 te zoeken" of dat we hem toch ergens alsnog zien opduiken.