Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Silly Season Formula 1 - Edition 2015/2016



Aangezien het alweer juli is kunnen we langzaam gaan nadenken over het volgende seizoen. Wat betreft de coureurs valt er nog niet zoveel te zeggen, maar buiten dat ik stiekem wel graag de OP in handen wil hebben kwam dit bericht voorbij varen:

Haas F1 wil een ervaren coureur in hun eerste jaar. Ze schijnen op dit moment een lijstje van tien coureurs te hebben die ze 'volgen' (Ebay-style): http://www.motorsport.com/f1/news/haas-says-experienced-f1-driver-a-must Het artikel stelt bijvoorbeeld dat de link tussen Haas en Ferrari wellicht een deur opent voor Esteban Gutiérrez en Jean-Éric Vergne.

0634

Vergne is een prima rijder. Met Guiterrez schiet je niet veel op.

Perton

Tegen het einde van 2013 zat er wel wat progressie bij Gutiérrez. Net als dat Grosjean helemaal inzakte toen de Lotus van een winnaar naar een flutauto ging, denk ik dat de vorm van Sauber in 2014 Gutiérrez ook niet heeft geholpen. Niet dat hij nou een supergroot talent was, maar naar mijn mening wordt er altijd te negatief over hem gedaan. En om dit in perspectief te plaatsen, ik had over hem min of meer dezelfde mening die ik van de winter ook over Sainz had.

Dit overigens in het algemeen en los van Haas. Haas moet natuurlijk nooit voor Gutiérrez gaan als ze Vergne of (volgens sommige geruchten) Hülkenberg kunnen krijgen.

Ik vraag me trouwens wel af welke 10 ervaren coureurs ze kunnen bedoelen. Er zijn een paar logische opties, zoals de drie al genoemde, samen met Sutil, maar dan houdt mijn lijstje ook wel op en vraag ik me af of ze ook naar coureurs van het kaliber Van der Garde kijken.

Jehoentelaar

'Ervaring' is een vrij brede omschrijving inderdaad. Misschien dat de F1-helft van de Chiltons zelfs een rol speelt.

0634


FolkertE

Citaat van: Perton op 09 juli 2015 - 22:57:47
Tegen het einde van 2013 zat er wel wat progressie bij Gutiérrez. Net als dat Grosjean helemaal inzakte toen de Lotus van een winnaar naar een flutauto ging, denk ik dat de vorm van Sauber in 2014 Gutiérrez ook niet heeft geholpen. Niet dat hij nou een supergroot talent was, maar naar mijn mening wordt er altijd te negatief over hem gedaan. En om dit in perspectief te plaatsen, ik had over hem min of meer dezelfde mening die ik van de winter ook over Sainz had.

Dit overigens in het algemeen en los van Haas. Haas moet natuurlijk nooit voor Gutiérrez gaan als ze Vergne of (volgens sommige geruchten) Hülkenberg kunnen krijgen.

Ik vraag me trouwens wel af welke 10 ervaren coureurs ze kunnen bedoelen. Er zijn een paar logische opties, zoals de drie al genoemde, samen met Sutil, maar dan houdt mijn lijstje ook wel op en vraag ik me af of ze ook naar coureurs van het kaliber Van der Garde kijken.
Ik kijk er overigens wel naar uit. Op de een of andere manier denk ik dat Haas het goed gaat doen. Puur gevoel overigens.
Maar de geruchten over Danica Patrick blijven nog steeds aan houden.

Maar wie die 10 zijn?
Sutil, Patrick, Kobayashi, Glock, Heidfeld?

Oja en Rubens Barrichello waarschijnlijk.

0634

Ja die is pas 53 dus dat kan nog best.

Perton

En Danica Patrick haalt op welke wijze 40 superlicentie punten?  Om dezelfde reden snap ik niet dat Pascal wehrlein telkens bij Force India wordt genoemd. Tuurlijk verdient die jongen een uitzonderingspositie maar de fia maakt zich wel een beetje belachelijk als ze in het eerste jaar van het nieuwe systeem meteen van hun systeem afstappen.

Bovendien Hoe is Patrick een ervaren f1 coureur? Lijkt me toch dat het daar om gaat qua ervaring. Anders kunnen we love en Tom coronel ook wel toevoegen.

0634

Verstappen sr. Moet ie wel op dieet.

Hamilton#44

Ben toch wel benieuwd naar dat Haas, wel het 1e nieuwe team wat het zo op het oog erg serieus aanpakt.

Ik heb me er niet in verdiept maar ik denk dat ze met Vergne en Guiterrez in hun 1e jaar prima vooruit kunnen.
Zijn geen prutsers ofzo.

Wat Nederlanders betreft, Vd Garde lijkt mij ook wel een optie of Frijns maar die heeft geen ervaring dus dat gaat em sowieso niet worden voor zover dat zou kunnen.

Vd Garde is geen hoogvlieger maar ook zeker geen laagvlieger, die kan echt wel zo'n team verder helpen. Brengt ook nog wat geld in het laatje.

Hamilton#44

Misschien een coureur uit de jeugd academie van Ferrari? Of willen ze perse twee ervaren coureurs?

0634

Hoezo kan Vd Garde een team verder vooruit helpen? Wat zijnzijn kwaliteiten dan precies? Het is niet zo dat elke rijder met 1 jaar ervaring en wat vrijdagsessies ontzettend veel toevoegt. Dat is toch moeilijk in te schatten imo. Vind persoonlijk Vd Garde daarin onvergelijkbaar met iemand als  Vergne.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 10 juli 2015 - 12:24:40
Misschien een coureur uit de jeugd academie van Ferrari? Of willen ze perse twee ervaren coureurs?
Volgens mij eentje.

Dat Haas het als eerste zo serieus aanpakt, ben ik het niet mee eens. Deed Caterham ook, maar die hebben onderweg wat knullige fouten gemaakt. Haas zijn tactiek is "Alles wat ik als klant mag kopen van een andere partner, ga ik ook kopen." Daar heb ik verder geen moeite mee, aangezien ik ook een voorstander van klantenchassis ben, maar het is qua lange termijn eigen constructeur zijn niet echt een moeilijk plan van aanpak.

Edwin90

Citaat van: Jeroen op 10 juli 2015 - 12:40:31
Hoezo kan Vd Garde een team verder vooruit helpen? Wat zijnzijn kwaliteiten dan precies? Het is niet zo dat elke rijder met 1 jaar ervaring en wat vrijdagsessies ontzettend veel toevoegt. Dat is toch moeilijk in te schatten imo. Vind persoonlijk Vd Garde daarin onvergelijkbaar met iemand als  Vergne.

Ik heb meerdere malen gehoord dat ze bij Sauber erg blij waren met zijn technische feedback. Op dat vlak zouden ze zelfs meer aan hem hebben gehad vorig jaar dan aan Sutil en Gutierrez.

Desondanks vind ik Giedo overigens geen serieuze kandidaat voor Haas. Hij focust zich op het WEC en DTM.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 10 juli 2015 - 12:53:28

Dat Haas het als eerste zo serieus aanpakt, ben ik het niet mee eens. Deed Caterham ook, maar die hebben onderweg wat knullige fouten gemaakt. Haas zijn tactiek is "Alles wat ik als klant mag kopen van een andere partner, ga ik ook kopen." Daar heb ik verder geen moeite mee, aangezien ik ook een voorstander van klantenchassis ben, maar het is qua lange termijn eigen constructeur zijn niet echt een moeilijk plan van aanpak.

Ik denk dat in het begin alles kopen wat mag ook de beste strategie is. Dat kan je later altijd afbouwen.