Monaco man van de race?

Gestart door Sabai, 24 mei 2015 - 17:05:12

« vorige - volgende »

Wie is de man van de race?

Hamilton
Rosberg
Vettel
Verstappen
Ricciardo
Iemand anders namelijk. .....

Sabai

Moeilijk om voor deze race een man van de race te benoemen. Verstappen bracht er nog wat kleur in maar maakte helaas een fout. Denk toch dat ik voor Hamilton kies. Was de beste van de race verdiende de overwinning maar werd genaaid door een fout van het team. Ik vond dat hij het ook heel goed oppakte heb wel anders gezien.

Wings

Serieus? Auto stilzetten op de baan, bordje omver rijden, weglopen met de champagnefles is goed oppakken? Ik vond het kinderlijk gedrag. Prima dat hij boos is, volledig terecht ook, maar laat dat 'kijk mij es 12 doen' gedrag alsjeblieft achterwege. Ik vond het op niks trekken zoals de Belgen dat zeggen. 

Perton

Hamilton. Had de race volledig onder controle, tot de fuck up van zijn team. Met dank aan Verstappen natuurlijk ;).

Over het oppakken gesproken. Aan het begin van zijn carrière werd hem vaak wel verweten dat ie te vaak zei: "Hier leer je van blabla" en was de kritiek dat ie gewoon ook es minder politiek correct moest doen, en toen ie vaak ging zitten mokken was de kritiek dat ie zich niet zo moest aanstellen, dus het is wat dat betreft ook wel dat ie het niet echt goed kan doen.

Maar hij is wel es wat meer kortaf geweest, daar geef ik je gelijk in. Hij gaf nu ook gewoon antwoord voor zover zijn gemoedstoestand dat toeliet. Vond ik prima.

Sabai

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 17:07:29
Serieus? Auto stilzetten op de baan, bordje omver rijden, weglopen met de champagnefles is goed oppakken? Ik vond het kinderlijk gedrag. Prima dat hij boos is, volledig terecht ook, maar laat dat 'kijk mij es 12 doen' gedrag alsjeblieft achterwege. Ik vond het op niks trekken zoals de Belgen dat zeggen.

Dat had ik niet gezien. Daar geef ik je dan gelijk in. Maar wat Perton zei is waar ik eigenlijk op doelde.

Wings

Ik vraag me ook af hoe dit zo is gekomen. En waarom is Lewis niet buiten gebleven? Zelfs al hadden Rosberg, Vettel en Kvyat verser rubber: dat houd je wel hoor. Zeker Hamilton die nog genoeg reserve had.  Bovendien kan ik mij ook nog eens voorstellen dat Rosberg zijn tweede plaats niet gaat verspelen doordat hij moet wachten in de pit.

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 17:07:29
Serieus? Auto stilzetten op de baan, bordje omver rijden, weglopen met de champagnefles is goed oppakken? Ik vond het kinderlijk gedrag. Prima dat hij boos is, volledig terecht ook, maar laat dat 'kijk mij es 12 doen' gedrag alsjeblieft achterwege. Ik vond het op niks trekken zoals de Belgen dat zeggen.
totaal niet mee eens Wings. Zo makkelijk om dat kinderlijk te noemen. Gewoon een echte sportman en uiteindelijk ook gewoon professioneel. Voor mij iig de man van de wedstrijd.

janke

Some things are too important to be left in the past.

Perton

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 17:13:45
Ik vraag me ook af hoe dit zo is gekomen. En waarom is Lewis niet buiten gebleven?
Omdat Mercedes een fout had gemaakt met de berekening.

Wat Wolff overigens ook zei is dat Ferrari nog tijd genoeg had om naar buiten te komen, aangezien Hamilton bij Rascasse was en Vettel nog bij het zwembad. Daar zal Wolff wel gelijk in hebben, maar dan nog zou Vettel met vers rubber achter Rosberg hebben gezeten, niet achter Hamilton. Dus dan had ie twee Mercedessen moeten inhalen om in Monaco te winnen.

Het is uiteindelijk gewoon een immense fuck up van Mercedes.

Wings

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2015 - 17:16:56
Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 17:07:29
Serieus? Auto stilzetten op de baan, bordje omver rijden, weglopen met de champagnefles is goed oppakken? Ik vond het kinderlijk gedrag. Prima dat hij boos is, volledig terecht ook, maar laat dat 'kijk mij es 12 doen' gedrag alsjeblieft achterwege. Ik vond het op niks trekken zoals de Belgen dat zeggen.
totaal niet mee eens Wings. Zo makkelijk om dat kinderlijk te noemen. Gewoon een echte sportman en uiteindelijk ook gewoon professioneel. Voor mij iig de man van de wedstrijd.

Wat vond je professioneel? De auto stilzetten, het bordje omver rijden of het weglopen met de champagnefles? Natuurlijk mag je boos, verdrietig en teleurgesteld zijn en je mag ook uitspreken dat te zijn maar doe wel normaal. Parkeer die auto, doe mee aan de verplichtingen en ga daarna een pot janken en boos wezen op je team of scheld ze van mijn part de huid vol. Volledig terecht.

Wings

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 17:20:15
Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 17:13:45
Ik vraag me ook af hoe dit zo is gekomen. En waarom is Lewis niet buiten gebleven?
Omdat Mercedes een fout had gemaakt met de berekening.

Wat Wolff overigens ook zei is dat Ferrari nog tijd genoeg had om naar buiten te komen, aangezien Hamilton bij Rascasse was en Vettel nog bij het zwembad. Daar zal Wolff wel gelijk in hebben, maar dan nog zou Vettel met vers rubber achter Rosberg hebben gezeten, niet achter Hamilton. Dus dan had ie twee Mercedessen moeten inhalen om in Monaco te winnen.

Het is uiteindelijk gewoon een immense fuck up van Mercedes.

Dat laatste zeker. Maar (en als buitenstaander is dat soms moeilijk om te begrijpen) waarom trekt Hamilton niet de conclusie om buiten te blijven? Hij is op dat moment veruit de snelste en volgens mij hoefde hij niet meer naar binnen. Onbegrijpelijk dat hij dat ding dan naar binnen stuurt. Blijft staan dat het een gigantische blunder is van Mercedes en ja als coureur moet je ook kunnen vertrouwen op je team. Ik plaats het dus als vraag/kanttekening erbij.

Perton

Hamilton gaat er vanuit dat Mercedes wel weet of het gat groot genoeg is naar de concurrentie. Of denk je dat ie een live stream met live timing op zijn stuurtje heeft zitten? Als ik bij wijze van spreken 50 seconden voorsprong zou hebben, zou ik ook zo'n pitstop hebben gemaakt. Hamilton dacht (omdat zijn team dat verneukt heeft) dat hij dus voldoende voorsprong had.

Ik vind dan ook niet dat Hamilton daarin niets te verwijten valt. Ook niet als kanttekening.

Jehoentelaar

Hamilton. Domineerde de race tot iemand bij het team een mental breakdown kreeg.

Tuesday

#12
Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 17:25:38
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2015 - 17:16:56
Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 17:07:29
Serieus? Auto stilzetten op de baan, bordje omver rijden, weglopen met de champagnefles is goed oppakken? Ik vond het kinderlijk gedrag. Prima dat hij boos is, volledig terecht ook, maar laat dat 'kijk mij es 12 doen' gedrag alsjeblieft achterwege. Ik vond het op niks trekken zoals de Belgen dat zeggen.
totaal niet mee eens Wings. Zo makkelijk om dat kinderlijk te noemen. Gewoon een echte sportman en uiteindelijk ook gewoon professioneel. Voor mij iig de man van de wedstrijd.

Wat vond je professioneel? De auto stilzetten, het bordje omver rijden of het weglopen met de champagnefles? Natuurlijk mag je boos, verdrietig en teleurgesteld zijn en je mag ook uitspreken dat te zijn maar doe wel normaal. Parkeer die auto, doe mee aan de verplichtingen en ga daarna een pot janken en boos wezen op je team of scheld ze van mijn part de huid vol. Volledig terecht.
ik zeg toch; uiteindelijk......  k had het niet meer verwacht, vond ik echt netjes. Wat er mis is met je auto ff stilzetten mag je mij uitleggen en Vettel rijdt ook altijd tegen zn bordje aan (let maar eens op). Ok, Lewis deed het iets harder, maar goed. Ik vind het volledig begrijpelijk, als je vind dat je hierover moet zeiken moet je eens bij je zelf te rade gaan of je eens verdiepen in wat sport precies is.

0634

Geen man van de wedstrijd voor mij. Dat was overduidelijk Verstappen geweest maar ja, die doet het uiteindelijk zelf niet goed. Op de winnaar stemmen vind ik ook weer wat overdreven in dit geval. Tja Hamilton dan maar.

Kootje

Stem toch op Verstappen, ondanks z'n crash. Uiteindelijk was hij wel de reden dat ik op het puntje vd bank zat, ipv dat ik languit ging liggen. Zonder hem was de race namelijk doodsaai geweest en was ik hoogstwaarschijnlijk niet eens wakker gebleven. Hij gaf de race jeu, hij is dus de MotR.