Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 18:49:34

dan zou Hamilton uiteraard  gaan versnellen en zou ie Vettel alleen maar meer in de kaart spelen door zn banden te vernaggelen. Rosberg legt keurig uit waarom hij niet wilde aanvallen. Het is niet wat wij willen zien/horen, maar ik vind het wel een plausibele verklaring. Het feit dat Hamilton op het eind van zn stint 2 seconden sneller reed dan in het begin van die stint geeft iig wel aan dat Hamilton veel langzamer reed dan hij en Rosberg op dat moment konden. Niet meer dan logisch dat Rosberg daar, iig via de teamradio, zijn beklag over deed.


Dus omdat Rosberg het wil, moet Hamilton maar sneller rijden? Okee dan... ::)

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 13 april 2015 - 18:58:48
Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 18:49:34

dan zou Hamilton uiteraard  gaan versnellen en zou ie Vettel alleen maar meer in de kaart spelen door zn banden te vernaggelen. Rosberg legt keurig uit waarom hij niet wilde aanvallen. Het is niet wat wij willen zien/horen, maar ik vind het wel een plausibele verklaring. Het feit dat Hamilton op het eind van zn stint 2 seconden sneller reed dan in het begin van die stint geeft iig wel aan dat Hamilton veel langzamer reed dan hij en Rosberg op dat moment konden. Niet meer dan logisch dat Rosberg daar, iig via de teamradio, zijn beklag over deed.


Dus omdat Rosberg het wil, moet Hamilton maar sneller rijden? Okee dan... ::)
nee, omdat het team dat wil. En dan nog, het gaat er niet om of Hamilton het al dan niet moet doen, het gaat erom dat het Rosberg slecht uitkwam. Dat mag Rosberg toch op zn minst aan zn team melden? Maar van jullie had hij dus een kansloos gevecht aan moeten gaan of gewoon zn mond moeten houden? ik denk niet dat ze dat bij Mercedes met jullie eens zijn.

Perton

Nuja als je het gevecht niet aan wilt gaan omdat het kansloos is, dan moet je vervolgens niet gaan miepen dat degene voor je te langzaam is. Als iemand te langzaam is, dan hoor je er gewoon voorbij te kunnen. Bovendien, waarom lukte het Hamilton vorig jaar wel een paar keer Rosberg in te halen en waarom lukte het Verstappen ook een paar keer afgelopen weekend? Alles wat Rosberg zegt is inderdaad best plausibel, dat ontken ik ook niet, maar het is vooral zijn eigen zwakte die ervoor zorgt dat hij 'hulp' (let op de aanhalingstekens) nodig heeft van Hamilton.

Bottomline is dat Rosberg zelf niet goed genoeg kan racen. Dan moet ie zich ook gewoon schikken in zijn rol als tweede coureur. Of er niet over zeuren.

Tuesday

Citaat van: Perton op 13 april 2015 - 19:12:49
Nuja als je het gevecht niet aan wilt gaan omdat het kansloos is, dan moet je vervolgens niet gaan miepen dat degene voor je te langzaam is. Als iemand te langzaam is, dan hoor je er gewoon voorbij te kunnen. Bovendien, waarom lukte het Hamilton vorig jaar wel een paar keer Rosberg in te halen en waarom lukte het Verstappen ook een paar keer afgelopen weekend? Alles wat Rosberg zegt is inderdaad best plausibel, dat ontken ik ook niet, maar het is vooral zijn eigen zwakte die ervoor zorgt dat hij 'hulp' (let op de aanhalingstekens) nodig heeft van Hamilton.

Bottomline is dat Rosberg zelf niet goed genoeg kan racen. Dan moet ie zich ook gewoon schikken in zijn rol als tweede coureur. Of er niet over zeuren.
het lukte Hamilton vorig jaar ook vaak niet hoor. En dat het hem vaker lukte is omdat hij een betere racer is en iets meer racepace heeft gemiddeld. En het maakt nogal een verschil of iemand opzettelijk langzaam gaat of dat hij niet harder kan. In het geval van Hamilton was dat duidelijk het eerste. Ik vind echt dat je Rosberg hier niet zoveel kunt verwijten. Dat van die persco kan ik me nog wel in vinden, had ie beter achterwege kunnen laten, maar op de teamradio was hij gewoon professioneel. En noem eens een coureur die nooit zn beklag heeft gedaan over een teamgenoot voor hem die te traag was of iets in die richting. Het hoort er nou eenmaal bij. Als mensen dit soort dingen miepen gaan noemen wordt het misschien tijd om geen teamradio meer uit te zenden. Dan was er op de persco niet naar gevraagd en was het keurig binnenskamers gebleven.

Perton

Waar zeg ik dan dat het hamilton altijd lukte?

Wat ik rosberg verwijt is dat ie nu al drie weekenden op rij pr-technisch interessant probeert te doen, maar dat het hem vooral kritiek oplevert. Of dat terecht of onterecht is is verder niet zo relevant. Dat zegt mij dat hij ontzettend bezig is met hamilton, en niet met zichzelf.

Losstaand vind ik het inderdaad niet zo erg wat ie in China riep, maar in combinatie met Hoe die zich het hele seizoen al gedraagt vind ik het weer onnodig. En dan kan je zeggen dat al zijn uitspraken los wel plausibel zijn, maar Door het elke keer maar weer te doen komt ie wel over als een zeur.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 19:07:43
Citaat van: Franky R. op 13 april 2015 - 18:58:48
Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 18:49:34

dan zou Hamilton uiteraard  gaan versnellen en zou ie Vettel alleen maar meer in de kaart spelen door zn banden te vernaggelen. Rosberg legt keurig uit waarom hij niet wilde aanvallen. Het is niet wat wij willen zien/horen, maar ik vind het wel een plausibele verklaring. Het feit dat Hamilton op het eind van zn stint 2 seconden sneller reed dan in het begin van die stint geeft iig wel aan dat Hamilton veel langzamer reed dan hij en Rosberg op dat moment konden. Niet meer dan logisch dat Rosberg daar, iig via de teamradio, zijn beklag over deed.


Dus omdat Rosberg het wil, moet Hamilton maar sneller rijden? Okee dan... ::)
nee, omdat het team dat wil. En dan nog, het gaat er niet om of Hamilton het al dan niet moet doen, het gaat erom dat het Rosberg slecht uitkwam. Dat mag Rosberg toch op zn minst aan zn team melden? Maar van jullie had hij dus een kansloos gevecht aan moeten gaan of gewoon zn mond moeten houden? ik denk niet dat ze dat bij Mercedes met jullie eens zijn.


Perton heeft er al afdoende op gereageerd. En hoezo kansloos? Hamilton was toch te traag? En als Lewis gas zou geven, wat dan nog?
En grappig dat je begint over Mercedes, want Lauda heeft ook gezegd dat zijn geduld met Rosberg begint op te raken...of je hebt een lijntje met Mercedes AMG F1 of je zegt maar wat...

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 18:49:34
Citaat van: Franky R. op 13 april 2015 - 18:37:19
Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 18:19:48

het is niet Hamilton zn taak om Rosberg een goed resultaat te bezorgen, maar in het teambelang moet ie ook niet de strategie van zn teamgenoot in de war gaan schoppen. Het is ook niet voor niks dat het team Hamilton opdracht gaf om sneller te gaan rijden. Dat geeft iig aan dat Rosberg een valide punt maakte. En ja, geen 1 coureur die het erg vind als zn teamgenoot uitvalt, zo egoistisch zijn ze allemaal wel, maar dat wil niet zeggen dat je desondanks wel beiden op moet stellen als een teamplayer (voor zover mogelijk).


Je bent nu wel heel erg aan het overdrijven...als Hamilton zo traag was, dan had Rosberg hem moeten inhalen. Punt. Al het andere is gewoon quatsch...
dan zou Hamilton uiteraard  gaan versnellen en zou ie Vettel alleen maar meer in de kaart spelen door zn banden te vernaggelen. Rosberg legt keurig uit waarom hij niet wilde aanvallen. Het is niet wat wij willen zien/horen, maar ik vind het wel een plausibele verklaring. Het feit dat Hamilton op het eind van zn stint 2 seconden sneller reed dan in het begin van die stint geeft iig wel aan dat Hamilton veel langzamer reed dan hij en Rosberg op dat moment konden. Niet meer dan logisch dat Rosberg daar, iig via de teamradio, zijn beklag over deed.
Als Rosberg vond dat Hamilton te langzaam rijd, had hij zelf harder moeten rijden om Hamilton te dwingen harder te rijden. En dan gaan zijn banden er misschien aan, laat hij wel zien dat hij niet wil bespeeld worden.

SanderD

Het is toch eigenlijk wel jammer hoe het allemaal nu loopt. Rosberg zal toch eens een keer voor Hamilton moeten gaan finishen als hij het tij wilt keren. Mocht Ferrari niet inlopen op Mercedes zal Hamilton vrij gemakkelijk de titel winnen. Geen probleem met Hamilton natuurlijk, maar het zal wel veel leuker zijn als er een strijd tussen de twee ontstaat en ze gelijkwaardig lijken te zijn.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 13 april 2015 - 20:36:48
Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 19:07:43
Citaat van: Franky R. op 13 april 2015 - 18:58:48
Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 18:49:34

dan zou Hamilton uiteraard  gaan versnellen en zou ie Vettel alleen maar meer in de kaart spelen door zn banden te vernaggelen. Rosberg legt keurig uit waarom hij niet wilde aanvallen. Het is niet wat wij willen zien/horen, maar ik vind het wel een plausibele verklaring. Het feit dat Hamilton op het eind van zn stint 2 seconden sneller reed dan in het begin van die stint geeft iig wel aan dat Hamilton veel langzamer reed dan hij en Rosberg op dat moment konden. Niet meer dan logisch dat Rosberg daar, iig via de teamradio, zijn beklag over deed.


Dus omdat Rosberg het wil, moet Hamilton maar sneller rijden? Okee dan... ::)
nee, omdat het team dat wil. En dan nog, het gaat er niet om of Hamilton het al dan niet moet doen, het gaat erom dat het Rosberg slecht uitkwam. Dat mag Rosberg toch op zn minst aan zn team melden? Maar van jullie had hij dus een kansloos gevecht aan moeten gaan of gewoon zn mond moeten houden? ik denk niet dat ze dat bij Mercedes met jullie eens zijn.


Perton heeft er al afdoende op gereageerd. En hoezo kansloos? Hamilton was toch te traag? En als Lewis gas zou geven, wat dan nog?
En grappig dat je begint over Mercedes, want Lauda heeft ook gezegd dat zijn geduld met Rosberg begint op te raken...of je hebt een lijntje met Mercedes AMG F1 of je zegt maar wat...
er is meer dan Lauda (die je overigens verkeerd citeert):
http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/12673541/lewis-hamilton-trying-compromise-nico-rosberg

0634

Er zal vast iets inzitten wat Rosberg zei, maar bottom line is: hij is weer eens verslagen maar vliegt vervolgens Hamilton toch behoorlijk naar de strot tijdens de persco na afloop. Daar snap ik niks van. Als je er al iets over wil zeggen, dan zeg je het tijdens een zinnetje tussendoor, maar niet op de aanvallende manier zoals hij het deed.

Je maakt het jezelf ook heel moeilijk, want het is voor Hamilton heel makkelijk om dat soort kritiek direct te pareren. In de publieke opinie staat je (Rosberg) weer voor lul, en dat had hij van tevoren kunnen weten.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 13 april 2015 - 21:12:00
Er zal vast iets inzitten wat Rosberg zei, maar bottom line is: hij is weer eens verslagen maar vliegt vervolgens Hamilton toch behoorlijk naar de strot tijdens de persco na afloop. Daar snap ik niks van. Als je er al iets over wil zeggen, dan zeg je het tijdens een zinnetje tussendoor, maar niet op de aanvallende manier zoals hij het deed.

Je maakt het jezelf ook heel moeilijk, want het is voor Hamilton heel makkelijk om dat soort kritiek direct te pareren. In de publieke opinie staat je (Rosberg) weer voor lul, en dat had hij van tevoren kunnen weten.
nou, als dat naar de strot vliegen is? de interviewer stelt er 2 gerichte vragen over. Rosberg baalt omdat ie misschien opzet vermoedt en omdat het voor de race nog uitvoerig besproken is.

Voor degenen die het niet gezien hebben;

Perton

Maar het punt is dat het het derde weekend op rij is waarin rosberg op iets reageert. dat is waarom ik het ook niet snap. Die jong en volgt duidelijk Twitter,  maar toch leek het hem na de kritieken op zijn gedrag in de afgelopen 2 weekenden handig om het weer te doen. Zelfs al zou ie 100% gelijk hebben in alles, dan nog is ie pr-technisch gewoon echt niet handig bezig. De enige manier hoe hij dit kan herstellen is door hamilton komend weekend te verslaan.

Perton

Ik neem na alle uitspraken van rosberg van afgelopen weekend trouwens aan dat hij in Monaco 2013 ook 78 ronden vol gas heeft gereden?

0634

Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 21:23:52
Citaat van: Jeroen op 13 april 2015 - 21:12:00
Er zal vast iets inzitten wat Rosberg zei, maar bottom line is: hij is weer eens verslagen maar vliegt vervolgens Hamilton toch behoorlijk naar de strot tijdens de persco na afloop. Daar snap ik niks van. Als je er al iets over wil zeggen, dan zeg je het tijdens een zinnetje tussendoor, maar niet op de aanvallende manier zoals hij het deed.

Je maakt het jezelf ook heel moeilijk, want het is voor Hamilton heel makkelijk om dat soort kritiek direct te pareren. In de publieke opinie staat je (Rosberg) weer voor lul, en dat had hij van tevoren kunnen weten.

nou, als dat naar de strot vliegen is? de interviewer stelt er 2 gerichte vragen over. Rosberg baalt omdat ie misschien opzet vermoedt en omdat het voor de race nog uitvoerig besproken is.

Voor degenen die het niet gezien hebben;


Dat is wel redelijk naar de strot vliegen inderdaad. Als je direct opent met 'its interesting to hear Lewis that you were only thinking about yourself' is dat meteen beginnen dus met een beschuldiging.

Ik vind dat niet snugger, want natuurlijk denkt Lewis alleen maar aan zichzelf. Er zijn best een paar situaties te bedenken waarbij Rosberg ook alleen aan zichzelf dacht. Hij komt gewoon heel slecht over hier. Dat zie je aan alle reacties in de wereld, op twitter, overal.

Nogmaals, er zijn er zat die menen dat hij ergens best een punt heeft, maar hij is ook gewoon - weer - op kwaliteit verslagen. Dan is het gewoon niet snugger om dit te doen want je krijgt de publieke opinie tegen je. Dat kan je van te voren alweer bedenken.

Maar okee, jij vindt het allemaal logisch en doet of er niks aan de hand is, maar hij beschuldigd zijn teamgenoot van het opzettelijk bemoeilijken van zijn race. Er is wel degelijk wat aan de hand.

Franky R.

CitaatThe crux of the issue centred around the second stint, when race leader Hamilton dropped his pace to protect his tyres but in doing so backed Rosberg into Sebastian Vettel in third


Als Hamilton volgas was doorgegaan, dan had jij weer gezegd dat hij dom bezig was geweest? Ik snap nu niet meer wat je bedoelt, Tuesday...En Toto Wolff geeft ook nog eens aan dat de tempo van Hamilton geen probleem was. Men wilde ook niet de race van Lewis riserek. Dat lees ik uit de link die je zelf hebt gegeven.