Ferrari in 2015/2016

Gestart door Sabai, 30 maart 2015 - 11:18:24

« vorige - volgende »

Maikel0230

Ik denk niet dat er zoveel verkeerd is aan een coureur proberen aan te moedigen het beter te doen als zijn resultaten toch wel tegenvallen. In dat opzicht heeft Arrivebene niets verkeerd gedaan, maar het feit dat dit via de media ging komt hem nu natuurlijk terug in de kont bijten. In dat opzicht heeft Perton gewoon gelijk en moet hij nu niet doen alsof de media geen reden heeft gekregen om het in het silly season te gebruiken.

Hij moet proberen om dat in de toekomst wat meer binneskamers te houden dit soort zaken. Voor de rest ben ik aangenaam verrast door de man in gehele zin. Ferrari voelt ondanks dat het zijn Italiaanse conservatieve houding heeft behoude aan als een heel ander team dat veel opener naar de media staat. Waarschijnlijk is dit ook een van de redenen dat er nu wat meer naar buiten komt in vergelijking met vroeger.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ik moet bekennen dat ik dat ook vond toen het Domenicali-tijdperk begon. Het team was wat sympathieker, Di Montezemolo hield zijn klep wel. Maar naarmate de jaren vorderderden ging het in dat laatste opzicht weer helemaal mis. Maar goed, hij is weg nu, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het nu op de lange termijn een sympathiek team blijft. Ook omdat Colajanni er al een tijdje niet meer werkt.

Wings

Citaat van: Perton op 13 juli 2015 - 22:04:35
Ik zei dan ook een beetje ;).

Het gaat hier wel om Ferrari, niet om Manor ofzo. Dus er is sowieso media-aandacht. Over Massa was ook altijd eeuwige speculatie, dus ik vind Arrivabene in dat opzicht gewoon verantwoordelijk voor de commotie. Natuurlijk moet de media zich ook niet aanstellen, maar goed, de realiteit is al jaren zo dat ze dat wel doen. Als je dan uitspraken doet zoals Arrivabene eerder dit jaar, dan weet je dat het je blijft achtervolgen tot er duidelijkheid is over de toekomst.

Dus nee, hij kan er inderdaad niks aan doen, maar dat de media een verhaal heeft om mee aan de haal te gaan, dat wel. Dat heeft hij ze gegeven. En dat geeft verder niet, maar dan nu ook niet gaan miepen. Is mijn bescheiden mening.

Ik snap het ergens ook wel alleen grijpt de media dit aan als vrijbrief om structureel gebakken lucht te schrijven. Om eerlijk te zijn lees ik hierom steeds minder en minder F1-nieuwssites. Je ziet zo af en toe door de bomen het bos niet meer als je alles wilt volgen. Kan wel inherent zijn aan media maar daarom niet minder storend. Dus ik begrijp Arrivabene ook dat het op den duur kan vervelen. Of hij daarom maar zijn mening niet meer moet geven weet ik niet.

Hamilton#44

Arrivebene moet wel beetje dimmen, men doet net alsof hij de nieuwe jezus is maar de enige vooruitgang die Ferrari gemaakt heeft is dat Red Bull de slag gemist heeft, ze rijden nog net zover achter Mercedes als vorig jaar. Alleen zitten er nu geen Red Bulls tussen waardoor ze nu wel op het podium eindigen.

Maikel0230

Citaat van: Hamilton#44 op 16 juli 2015 - 12:27:11
Arrivebene moet wel beetje dimmen, men doet net alsof hij de nieuwe jezus is maar de enige vooruitgang die Ferrari gemaakt heeft is dat Red Bull de slag gemist heeft, ze rijden nog net zover achter Mercedes als vorig jaar. Alleen zitten er nu geen Red Bulls tussen waardoor ze nu wel op het podium eindigen.

Das vreemd want vorig jaar was ook Williams beter en die rijden nu ook gewoon achter de Ferrari. Behalve in de vorige race dan, Ferrari was toen echt slecht en geraakte alleen dankzij goed timing met de pit stops op het podium. Voor de rest echt heeft Williams vooral de achterkant van de Ferrari gezien. Nochtans hebben ze in Groove opnieuw een sterke wagen afgeleverd.

Ferrari heeft naar mijn gevoel wel degelijk stappen gemaakt dit jaar, het gat met Mercedes is er nog steeds, maar dat is vooral omdat ook Mercedes niet bij de pakken blijft zitten. Je hoeft maar naar de onboards te kijken en je ziet meteen dat die wagen veel strakker rijdt dan zijn voorganger.

Dat Arrivebene niet de nieuwe Jezus is beweert hier ook niemand denk ik. Het is gewoon een feit dat er op dit moment nog niet veel op hem aan te merken is. Buiten dan die commentaar op Kimi die hem nu komt opjagen dan, en misschien dat ie zijn ogen in de pitsstraat moet openhouden. Voor de rest ben ik gewoon aardig onder de indruk van zijn manier van doen.

Neem nu die actie tijdens de tests, toen hij gewoon tussen de aanwezige Spaanse fans ging zitten om te protesteren tegen de nieuwe VIP regels in de paddock die nog minder fans de kans geeft om het te bezoeken. Geslaagd en gewaagd denk ik dan, zeker als teambaas van Ferrari.

Voor de rest is het ook nog te vroeg om al een compleet oordeel over hem te geven. Na het seizoen en naar mijns inzien kan je daar 2016 ook bijtellen kan je pas echt beginnen oordelen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

#185
Een compleet oordeel kan je pas geven als iemand gestopt is. Maar een voorlopig oordeel van het geleverde werk tot nu toe moet toch zeker kunnen.

Ik ben het wel een beetje met Hamilton#44 eens in deze. Men zegt vaak dat Ferrari stappen heeft gemaakt, maar ik zie het niet echt. Red Bull is (door Renault) achteruit gegaan. Ferrari rijdt nu een toefje voor Williams, of dat door Ferrari of door Williams komt, daar heb ik geen idee van.

Maar behoudens die zege van Vettel is er geen enkel moment waarop zij Mercedes ook maar enigszins kunnen bedreigen. Het gat blijft onverminderd groot en constant. Ik zie weinig (wel wat overigens) vooruitgang, als geheel dan.

Of je daar Arrivabene op kunt beoordelen is een andere kwestie overigens.

Maikel0230

We zijn een tijdje verder en het lijkt er echt wel op dat Ferrari sinds haar update in Monza en ter extensie Singapore serieus wat performance gevonden heeft op Mercedes, dit afhankelijk van het falen van Mercedes in Singapore.

Volgens wat ik lees Vettel er bij de technische staf op aangedrongen hebben om de achterkant van de wagen te verbeteren. Martin Brundle zei na de race in Singapore dat het team  daarom al enkele stukken voor de auto van 2016 op de wagen hebben gezet om te kijken wat het gaf, blijkbaar viel dat zo goed mee dat ze er gans het weekend mee hebben rondgereden. Niet te vergeten dat de regels niet nauwelijks veranderen volgend jaar, dus het is wel zeker de moeite om nu al wat te experimenteren.

En wat te denken van Vettel zijn titelkansen? 49 punten is nog haalbaar met zes races te gaan. Vraag is natuurlijk hoeveel performance Mercedes terug kan winnen. Het lijkt een mission impossible maar toch staat de Duitser na dertien races maar op die 49 punten achterstand.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

De betrouwbaarheid van de Mercedes zal essentieel zijn in de titelstrijd. Verder vel ik pas een oordeel na komend weekend. Singapore kan een onetime ding zijn.

Los daarvan doet Ferrari het sowieso prima op dit moment. Maar Hamilton wordt m.i. met 2 vingers in de neus kampioen...

FolkertE

Dat denk ik ook. Je vind geen 2 seconde in 2 weken en Rbr komt ook niet ineens voor Mercedes.

Jehoentelaar

Ik wel. Zo'n 1.209.600 seconden.

Arthur

Het lijkt mij schier onmogelijk dat Vettel die achterstand weg weet te werken. Maar goed, verras me maar, ik zit wel te wachten op zo'n inhaalrace die spannend is tot op de laatste race :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

http://www.gppits.net/nieuws/ferrari_slikt_penalty_voor_nieuwe_motor/

Ferrari slikt voor Austin een dubbele penalty voor hun vijfde motoren op beide wagens. Vettel zal echter een motor hebben die al dingen voor 2016 introduceert.

Benieuwd of het hen veel zal brengen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Volgens mij zouden ze die motor nu weer juist niet inzetten [of weer wel...?].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Citaat van: Arthur op 22 oktober 2015 - 21:04:47
Volgens mij zouden ze die motor nu weer juist niet inzetten [of weer wel...?].

De ene media zegt van wel, de andere weer niet. Ik weet ook niet goed wat ik ervan moet vinden. Toen ik het artikel schreef leek het fel naar die kant te leunen, nu ineens weer naar de andere. We zullen het nog wel precies horen wat er nu van is. Wel irritant moet ik melden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44

Geeft wel aan dat ze bij Ferrari de titel hebben opgegeven.  :o