Crash Alonso Catalunya topic

Gestart door Sabai, 27 februari 2015 - 16:28:39

« vorige - volgende »

Miguel

Wel wanneer het doorslaat in complotdenken.
Peace out yo.

Tuesday

Citaat van: Miguel op 01 maart 2015 - 13:33:45
Wel wanneer het doorslaat in complotdenken.
ook dan kan het terecht zijn. Ik was ook de enige hier op het forum die vraagtekens plaatste bij de crash van piquet.  Verder schets ik geen enkel complot, ik plaats alleen wat vraagtekens bij de verklaring van McLaren. Een aantal zijn inmiddels beantwoord, maar er staan er nog steeds een aantal open. Vandaar ook dat de FIA de boel gaat onderzoeken. tot die tijd kan ik niet uitsluiten dat er iets met Alonso is gebeurd, de conclusie die McLaren trekt is een mogelijkheid, maar ik mis een sluitende onderbouwing.

Miguel

Een kapotte klok geeft tweemaal daags de juiste tijd aan. Je schetst wel een complot, want je doet alsof McLaren iets verborgen houdt. Dat is de definitie van een complot. We hebben geen enkele reden om aan te nemen dat er iets spannends aan de hand is. Maar ik snap dat de winter test doorgaans ook maar een saaie bedoeling zijn, dus een beetje leven in de brouwerij is ook niet verkeerd.
Peace out yo.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 01 maart 2015 - 12:43:23
Citaat van: Kootje op 01 maart 2015 - 10:53:41
Mij niet, maar ik ben dan ook geen argwanend persoon. Ik doe niet aan complottheorietjes, zit gewoon niet in me.
nee, je hebt nooit argwaan gehad? argwaan is niet iets slechts of zo hoor.

Tuurlijk heb ik wel eens argwaan en vertrouw ik de boel weleens niet, dat ga ik echt niet ontkennen. Iedereen is dat namelijk bij momenten weleens. Echter heb ik in deze geen enkele reden waarom ik argwanend zou zijn en in complotten zou gaan denken. Of is de reden dat het Alonso gebeurd reden genoeg? Is die dan zo heilig dat hij geen fout kan maken, daar waar Grosjean ook aangaf dat de wind van grote invloed was en daar waar Saintz er op dezelfde plek afging? Was dat nu niet het geval geweest, dan had ik je argwaan nog steeds niet gedeeld, maar wel begrepen. Nu niet. Maar goed .... zoals ik al zei, ik ben geen argwanend persoon.

Tuesday

Citaat van: Miguel op 01 maart 2015 - 16:16:41
Een kapotte klok geeft tweemaal daags de juiste tijd aan. Je schetst wel een complot, want je doet alsof McLaren iets verborgen houdt. Dat is de definitie van een complot. We hebben geen enkele reden om aan te nemen dat er iets spannends aan de hand is. Maar ik snap dat de winter test doorgaans ook maar een saaie bedoeling zijn, dus een beetje leven in de brouwerij is ook niet verkeerd.
ik hou alle opties open. Een windvlaag is daar eentje van, maar dr zijn nog talloze andere mogelijkheden. Ik vind dat McLaren wel erg makkelijk op die windvlaag uitkomt. We kunnen nu wel gaan doen of het heel normaal is dat Alonso zich laat verrassen door een windvlaag en dat een F1 coureur na een naar het lijkt niet zo hele harde klap bewusteloos in zn auto zit. Er zijn gewoon veel vragen nog open, daarom gaat de FIA de boel ook onderzoeken lijkt mij. Maar goed, blijkbaar staat vragen hebben gelijk aan complot denken.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 01 maart 2015 - 17:02:11
Citaat van: Tuesday op 01 maart 2015 - 12:43:23
Citaat van: Kootje op 01 maart 2015 - 10:53:41
Mij niet, maar ik ben dan ook geen argwanend persoon. Ik doe niet aan complottheorietjes, zit gewoon niet in me.
nee, je hebt nooit argwaan gehad? argwaan is niet iets slechts of zo hoor.

Tuurlijk heb ik wel eens argwaan en vertrouw ik de boel weleens niet, dat ga ik echt niet ontkennen. Iedereen is dat namelijk bij momenten weleens. Echter heb ik in deze geen enkele reden waarom ik argwanend zou zijn en in complotten zou gaan denken. Of is de reden dat het Alonso gebeurd reden genoeg? Is die dan zo heilig dat hij geen fout kan maken, daar waar Grosjean ook aangaf dat de wind van grote invloed was en daar waar Saintz er op dezelfde plek afging? Was dat nu niet het geval geweest, dan had ik je argwaan nog steeds niet gedeeld, maar wel begrepen. Nu niet. Maar goed .... zoals ik al zei, ik ben geen argwanend persoon.
Alonso kan best een rookiefout maken, doet ie zelden, maar het zou kunnen. Een coureur kan ook bewusteloos in een licht beschadigde auto blijven zitten. Nog nooit eerder gezien in F1 zo lang ik kijk, maar het is mogelijk. De verklaring van McLaren vind ik niet dermate overtuigend dat ik het zo maar voor waarheid aanneem. en dat doe ik met andere theorien ook niet. Ik vind alleen wel dat dit ff goed moet uitgezocht worden.

Enzo

Volgens mij gaat het allemaal de doofpot in en hoor je hier verder niks nieuws meer over.
Misschien om imagoschade te voorkomen, of misschien omdat het echt door de wind kwam...

Sabai

Doordat de wagen juist niet zo beschadigd was betekent ook dat crashstructuur de impact niet heeft opgevangen.  Waardoor de impact op Alonso zelf juist groter geweest kan zijn. Hij is waarschijnlijk net verkeerd in de muur gereden.

Enzo


Sabai

Volgens mij niet. Daarom wil de fia nu ook verplicht camera's tijdens de tests in de toekomst.

Miguel

Citaat van: Tuesday op 01 maart 2015 - 17:08:16
ik hou alle opties open. Een windvlaag is daar eentje van, maar dr zijn nog talloze andere mogelijkheden. Ik vind dat McLaren wel erg makkelijk op die windvlaag uitkomt. We kunnen nu wel gaan doen of het heel normaal is dat Alonso zich laat verrassen door een windvlaag en dat een F1 coureur na een naar het lijkt niet zo hele harde klap bewusteloos in zn auto zit. Er zijn gewoon veel vragen nog open, daarom gaat de FIA de boel ook onderzoeken lijkt mij. Maar goed, blijkbaar staat vragen hebben gelijk aan complot denken.
Lex parsimoniae. Het had immers ook god kunnen zijn die de auto van Alonso in de muur gestuurd heeft.
Peace out yo.

FolkertE

Citaat van: Miguel op 01 maart 2015 - 18:02:30
Citaat van: Tuesday op 01 maart 2015 - 17:08:16
ik hou alle opties open. Een windvlaag is daar eentje van, maar dr zijn nog talloze andere mogelijkheden. Ik vind dat McLaren wel erg makkelijk op die windvlaag uitkomt. We kunnen nu wel gaan doen of het heel normaal is dat Alonso zich laat verrassen door een windvlaag en dat een F1 coureur na een naar het lijkt niet zo hele harde klap bewusteloos in zn auto zit. Er zijn gewoon veel vragen nog open, daarom gaat de FIA de boel ook onderzoeken lijkt mij. Maar goed, blijkbaar staat vragen hebben gelijk aan complot denken.
Lex parsimoniae. Het had immers ook god kunnen zijn die de auto van Alonso in de muur gestuurd heeft.
Onmogelijk, ik was op dat moment bezig mijn Sushi op te eten en bier drinken.

Sabai

Citaat van: FolkertE op 01 maart 2015 - 18:21:47
Citaat van: Miguel op 01 maart 2015 - 18:02:30
Citaat van: Tuesday op 01 maart 2015 - 17:08:16
ik hou alle opties open. Een windvlaag is daar eentje van, maar dr zijn nog talloze andere mogelijkheden. Ik vind dat McLaren wel erg makkelijk op die windvlaag uitkomt. We kunnen nu wel gaan doen of het heel normaal is dat Alonso zich laat verrassen door een windvlaag en dat een F1 coureur na een naar het lijkt niet zo hele harde klap bewusteloos in zn auto zit. Er zijn gewoon veel vragen nog open, daarom gaat de FIA de boel ook onderzoeken lijkt mij. Maar goed, blijkbaar staat vragen hebben gelijk aan complot denken.
Lex parsimoniae. Het had immers ook god kunnen zijn die de auto van Alonso in de muur gestuurd heeft.
Onmogelijk, ik was op dat moment bezig mijn Sushi op te eten en bier drinken.

;D

Tuesday

Citaat van: Miguel op 01 maart 2015 - 18:02:30
Citaat van: Tuesday op 01 maart 2015 - 17:08:16
ik hou alle opties open. Een windvlaag is daar eentje van, maar dr zijn nog talloze andere mogelijkheden. Ik vind dat McLaren wel erg makkelijk op die windvlaag uitkomt. We kunnen nu wel gaan doen of het heel normaal is dat Alonso zich laat verrassen door een windvlaag en dat een F1 coureur na een naar het lijkt niet zo hele harde klap bewusteloos in zn auto zit. Er zijn gewoon veel vragen nog open, daarom gaat de FIA de boel ook onderzoeken lijkt mij. Maar goed, blijkbaar staat vragen hebben gelijk aan complot denken.
Lex parsimoniae. Het had immers ook god kunnen zijn die de auto van Alonso in de muur gestuurd heeft.
k heb het ff op moeten zoeken; is ook een methode idd, soms best handig, maar in dit geval lijkt een onafhankelijlk onderzoek me toch meer op zn plaats.

Tuesday

Citaat van: Enzo op 01 maart 2015 - 17:50:20
Zijn er beelden van de crash?
er zouden wel een aantal camera's op die bocht hebben gestaan en die zouden ook in werking moeten zijn geweest.