De mooiste helm van 2015

Gestart door Miguel, 02 februari 2015 - 22:51:01

« vorige - volgende »

Wie heeft de mooiste helm van 2015?

Sebastian Vettel
2 (66.7%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Sebastian Vettel
1 (33.3%)
Sebastian Vettel
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 3

Miguel

Peace out yo.

Perton

Dat Ferrari-logo over de Duitse vlag is OCD-technisch alleen wat jammer. Maar verder wel een vrij puike helm inderdaad.

0634

Vind hem ook mooi. Origineel ook. Die van Button is ook fraai. Die van Max sucks.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 03 februari 2015 - 00:00:24
Die van Max sucks.

Vind ik heel jammer. Zeker in combinatie met het Red Bull-logo en de chrome-kleur is het niks vind ik:


Zonder Red-Bull is het nog redelijk, maar veel te druk voor mijn smaak:


Maar de helm van Jos was vele malen mooier, rustiger en iconischer in mijn ogen. Misschien wordt het in de rest van de carriere van Max nog beter

Kootje

De Red Bull logo's en kleuren zijn altijd te dominant aanwezig, dat verneukt ieder helmdesign. Zonder is z'n helm gewoon 'n moderne variant op die van z'n vader. Zou Jos nu nog gereden hebben, dan was dat waarschijnlijk zijn design geweest. Persoonlijk vind ik de moderne versie ook mooier eigenlijk, maar uiteraard wel zonder Red Bull logo's en kleur.

Overigens vind ik vd nieuwe helmdesigns die van Button nog het meest geslaagd. Daarbij moet uiteraard wel gezegd worden dat ik nog lang niet alle helmdesigns van 2015 ken, want ook de huidige van Vettel is nog niet de definitieve versie.

Miguel

Citaat van: Matthijs op 03 februari 2015 - 11:10:15

Vind ik heel jammer. Zeker in combinatie met het Red Bull-logo en de chrome-kleur is het niks vind ik:


Zonder Red-Bull is het nog redelijk, maar veel te druk voor mijn smaak:



Hé, die helm heeft mijn 17-jarige neef ook altijd op wanneer hij op zijn scooter rijdt!

Nee serieus: al die scooterdopjes zien er niet uit. Zijn totaal niet herkenbaar omdat alle lijnen door elkaar heen lopen. Daarom zo enorm blij met de simpele maar doeltreffende helm van Vettel. Misschien blijkt hij toch wél een persoonlijkheid te hebben.
Peace out yo.

Fietser

In mijn ogen zijn de meeste helmpjes tegenwoordig vooral veel moeilijk gedoe waardoor ze nauwelijks aanspreken. (Inderdaad net als bij veel 'scootertjes'.)
Ooit was dat anders. Graham en Damon Hill hadden een eenvoudig ontwerp, maar uit duizenden herkenbaar. Strak, classy, iconisch! Senna, idem dito. De vroege Lauda of late Schumacher met dat volle rood. 'De zwarte' James Hunt. En het roze van vorig jaar op Buttons helm was ook helemaal niet verkeerd.
Helaas is het helmdesign nu vooral verkitscht, met M. Verstappen als goed voorbeeld en ook de modeshows van Vettel de afgelopen jaren. Karakterloos en onherkenbaar. Naar mijn mening komt het doordat de bedenker (coureur of zijn designer) vergeet afstand te nemen van zijn onderwerp - men zit er (via beeldscherm of tekenbord) te dicht op. Voor de toeschouwer - gezeten achter het tv-scherm of op de tribune - lijkt het echter op iets zwarts met wit of rood of blauw + wat tekstjes en vlaggetjes. Nietszeggend en goedkoop.
Gevolg: de F1-coureur die een anno nu een maagdelijk witte helm opzet is de paradijsvogel tussen de mussen...

Kootje

Gelukkig betreft het hier 'n kwestie van smaak en mogen smaken verschillen, want ik kan me totaal niet vinden in jouw relaas. Bijna al die eenvoudige ontwerpen, vind ik persoonlijk juist dodelijk saai. Geef mij maar de moderne designs met al die door elkaar heen lopende lijntjes, dat vind ik echt 100x mooier dan die "iconische" van vroeger jaren. Vroeger was dus lang niet alles beter, althans ... niet voor mij en niet waar het 't helmdesign betreft.

Waar het de herkenbaarheid betreft heb je echter volledig gelijk. Maar hoeveel belang hecht je daaraan? Persoonlijk vind ik in die zin alleen de bovenkant belangrijk en dan nog slechts in vergelijk met je teamgenoot. Zolang die maar duidelijk van elkaar verschillen, dus niet zoals bij Schumi en Rubinho in hun beginjaren of het eerste jaartje Hammi en Britney, dan ben ik tevreden. Uiteindelijk is dat zga het enige dat je ziet vd helm zodra de coureur in z'n auto stapt en dat is tevens het moment dat ik het onderscheid ook wil maken. Voor de rest vind ik het allemaal niet zo boeien eigenlijk.


Maikel0230

Ik zit dan weer in de grijze zone, sommige van de huidige ontwerpen vind ik ontzettend mooi terwijl ook ouderwetse designs mij wel weten te bekoren.

Het hangt aan het einde van de dag gewoon af van je persoonlijk smaak, geweldig toch dat we allemaal zo divers zijn niet?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Ik wilde eigenlijk op die van Vettel stemmen maar Miguel heeft een incomplete poll gemaakt.

FolkertE

Vettel? Wie is dat? Rijd hij F1 dan? Ik stem daarom maar op de enige rijder die ik wel ken, Vettel.

Miguel

Citaat van: Maikel0230 op 03 februari 2015 - 14:32:21
geweldig toch dat we allemaal zo divers zijn niet?

Nou, nee. Maar wansmaak is ook smaak.
Peace out yo.

0634

Ik hou helemaal niet van de moderne gepiel met helmen. Allemaal door elkaar lopende lijnen en zo. Momenteel vind ik Rosberg ook een hele fraaie hebben.

NielsD

Die van Ericsson vind ik ook gaaf:

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Fietser

Citaat van: Kootje op 03 februari 2015 - 14:25:34
Gelukkig betreft het hier 'n kwestie van smaak en mogen smaken verschillen, want ik kan me totaal niet vinden in jouw relaas. Bijna al die eenvoudige ontwerpen, vind ik persoonlijk juist dodelijk saai. Geef mij maar de moderne designs met al die door elkaar heen lopende lijntjes, dat vind ik echt 100x mooier dan die "iconische" van vroeger jaren. Vroeger was dus lang niet alles beter, althans ... niet voor mij en niet waar het 't helmdesign betreft.

Ik geloof niet dat ik ergens gemeld heb dat vroeger alles beter was. Sterker nog: ik beweer op dit forum vrijwel altijd het tegenovergestelde. En over smaak wil ik het helemaal niet hebben (alhoewel mijn vingers jeuken...). Ik beweer echter wel dat menig old school helmet beter beklijft (en daardoor een iconisch status verkrijgt!) dan de Halfordshelmen die veel coureurs tegenwoordig dragen.
Ironisch: velen denken zich te onderscheiden door een druk en individualistische helmdesign, maar bereiken juist het tegenovergestelde. Vergelijk het met hippe ringtones: kitscherig, opvallend maar al snel irritant en boring.