Wat is het meest indrukwekkende F1 moment dat jij live hebt meegemaakt?

Gestart door Tuesday, 15 oktober 2014 - 18:58:36

« vorige - volgende »

janke

De crash van René Arnoux op Zandvoort met zijn Renault. Ik stond er nog geen 100 meter van af.

Some things are too important to be left in the past.

sjakie

dat zou de eerste Hongaarse grand prix moeten zijn: Piquet die driemaal Senna inhaalt in de eerste bocht. De laatste keer buitenom.

NielsD

Poeh, lastige... Denk toch de eerste keer dat Maldonado schadevrij over de finish kwam.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Fantastisch filmpje Janke.
Die commentator spreekt over fantastische medische faciliteiten.

Zoiets zou tegewoordig dus echt niet meer kunnen  ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

sjakie

Citaat van: sjakie op 07 januari 2015 - 14:12:34
dat zou de eerste Hongaarse grand prix moeten zijn: Piquet die driemaal Senna inhaalt in de eerste bocht. De laatste keer buitenom.

nog even een youtube van die laatste geslaagde poging


meatball

Voor mij de eerste race die ik live meemaakte. Het duel tussen Schumacher en Hill in Spa 1995.Beide ver achteraan gestart en een race op het scherp van de snee tussen beide in de regen. Beter word f1 niet.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat


DJKEVKE

Lastige vraag dit. Ik kijk Formule 1 sinds 2001, ik ben helaas pas in 2012 bij een GP geweest, op silverstone maar die race was niet heel bijzonder. De sfeer op Silverstone is wel fantastisch. Ik denk dat de eerste twee grand prix die ik keek toch wel indrukwekkend waren. Australie door de crash van Villeneuve en Ralf Schumacher en daarbij de dood van een marshall. Verder vond ik Brazilie 2008 erg mooi door de titelstrijd tussen Massa en Hamilton. En in negatieve zin vond ik Japan 2014 (bianchi), Spa 2001 (Burti) en Oostenrijk 2002 (Sato) erg indrukwekkend.
Je krijgt geen hoofdpijn van drank maar van nadenken.

Van Wijk

De eerste keer dat ik op eau rouge stond.
Op Televisie gingen alle F1 auto' quasi even hard....
Tot dat het "live" meemaakt en het geluid er bij hoort.
Alleen Prost,Senna en.....Schumacher in zijn Benetton gingen er Flat out door heen.
Kippenvel momentje.

gloudiesaurus

Citaat van: Van Wijk op 23 februari 2015 - 21:22:03
De eerste keer dat ik op eau rouge stond.
Op Televisie gingen alle F1 auto' quasi even hard....
Tot dat het "live" meemaakt en het geluid er bij hoort.
Alleen Prost,Senna en.....Schumacher in zijn Benetton gingen er Flat out door heen.
Kippenvel momentje.

Gaaf is dat he Van Wijk.
Welkom op het forum trouwens  :)

In het voorsteltopic kun je jezelf voorstellen, dat vindt je hier: http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12133.435.html
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

In de tijd van Prost en Senna gingen ze echt niet flat, juist Villeneuves bekende crash tijdens de vrije trainingen (1999?) staat hierom bekend.

Maar dat maakt het alleen nog leuker natuurlijk, want ik geloof wel dat je kon zien/horen dat die jongens er harder gingen dan de rest. Anno 2015 rijden ze het allemaal blindelings volgas, het is nauwelijks nog een bocht te noemen. :(

0634

Het was in die jaren zo dat als je de Eau Rouge flatout wilde nemen, je je auto zo af moest stellen dat je over een ronde genomen minder snel was. Dus liftte men bijna altijd.

Newjoke

Mijn indrukwekkenste  moment was in 2001 toen Luciano Burti Eddy Irvine wilde inhalen in blachimont. Met een gigantische crash als gevolg. Ik hoorde vanaf stavelot de impact en vreesde voor een paar minuten voor zn leven. Net als Irvine die als een raket op hem af rende om de bandenstapel van hem af te tillen.

Sabai


Perton

Ik weet nog wel dat mol oprecht dacht dat ie dood was. Ik was toen ook in spa en iemand had zo'n scanner waarmee je diens commentaar kon horen - ook wanneer je op tv reclame had. Hoorde je hem dus plan van aanpak met de producer bespreken.