Pitspraat topic

Gestart door gloudiesaurus, 08 oktober 2014 - 15:28:48

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Een hele mooi pitspraat dit keer  ;)

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje


Sabai

Met de stelling tanken terug ben ik het 100% eens.

Kootje


Franky R.

Ik had die lieve dame op mijn schoot laten zitten, maar dat zeg ik... :P

Jozef

Ik pleit al heel lang voor bijtanken tijdens de race. De grootste reden is niet dat het gewicht de banden te veel doet slijten (ze zouden gewoon hardere banden kunnen gebruiken om dat op te lossen) maar dat je nu weinig te winnen hebt bij het maken van een extra pitstop. Vroeger was het: als jij 3 stops maakt en je rivaal 2, dan heb je het voordeel van kortere stints voor je banden én dat je gemiddeld met een lichtere auto rondrijdt.

Nu heb je alleen nog het voordeel van de mindere bandenslijtage. Een pitstop maken is dus op zich minder interessant, en dat hebben ze willen compenseren door de banden die op een vreemde manier slijten. De coureurs moeten hierdoor veel voorzichtiger omspringen met het rubber.

Voer de tankstops weer in en het bandensparen wordt vanzelf verminderd.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 17 april 2015 - 22:30:23
Ik pleit al heel lang voor bijtanken tijdens de race. De grootste reden is niet dat het gewicht de banden te veel doet slijten (ze zouden gewoon hardere banden kunnen gebruiken om dat op te lossen) maar dat je nu weinig te winnen hebt bij het maken van een extra pitstop. Vroeger was het: als jij 3 stops maakt en je rivaal 2, dan heb je het voordeel van kortere stints voor je banden én dat je gemiddeld met een lichtere auto rondrijdt.

Nu heb je alleen nog het voordeel van de mindere bandenslijtage. Een pitstop maken is dus op zich minder interessant, en dat hebben ze willen compenseren door de banden die op een vreemde manier slijten. De coureurs moeten hierdoor veel voorzichtiger omspringen met het rubber.

Voer de tankstops weer in en het bandensparen wordt vanzelf verminderd.


Plus het brandstof besparen... ;)

gloudiesaurus

De nieuwe pitspraat!

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Leuke aflevering, maar naar mijn mening gaan de flauwe grapjes er per aflevering meer uit, helaas. Ik wil echt weer geouwehoer hebben! ;D
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Tom inderdaad boos op Ma Qing Hua. Hij hield Coronel op. Volgens mij flikte hij het eerder ook bij Tarquini.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is