Round 16: Russian Grand Prix, Sochi Autodrom, Sochi

Gestart door Maikel0230, 07 oktober 2014 - 00:03:56

« vorige - volgende »

Maikel0230



Officiele naam GP: 2014 Formula 1 Russian Grand Prix
Baan: Sochi International Street Circuit
locatie: Sochi, Kraj Krasnodar, Rusland (RUS )
Baanlengte: 5.853 km
Raceafstand: 53 laps, 310.219 km
Ronderecord: /
Winnaar 2013: /
Snelste Ronde 2013: /



Banden compounds van Pirelli: Soft en Medium


vrijdag 10 oktober
VT1   08:00 - 09:30
VT2   12:00 - 13:30

zaterdag 11 oktober
VT3   10:00 - 11:00
Qua   13:00

zondag 12 oktober
Race   13:00

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Hoewel de omstandigheden natuurlijk allerminst plezierig zijn, geeft het me toch een klein glimlachje dat er een reële kans is dat een Amerikaan uitgerekend in Rusland zijn F1-debuut zal gaan maken.

Maikel0230

Ik hoop vooral op en sereen en rustig weekend, we hebben nu geen politieke rellen nodig.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 07 oktober 2014 - 00:07:57
Hoewel de omstandigheden natuurlijk allerminst plezierig zijn, geeft het me toch een klein glimlachje dat er een reële kans is dat een Amerikaan uitgerekend in Rusland zijn F1-debuut zal gaan maken.

Je doelt op Alexander Rossi? Ben benieuwd of Marussia een tweede auto beschikbaar heeft.
Al is de toestand van Bianchi voor mij op dit moment het belangrijkste...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 07 oktober 2014 - 00:20:07
Ik hoop vooral op en sereen en rustig weekend, we hebben nu geen politieke rellen nodig.

Dat is nu door het ongeval van Bianchi wat naar achteren gesmoord.
Maar deze Grand-Prix zal controverse oproepen.

Wel leuk een nieuw circuit op de kalender te hebben. In de eerste filmpjes kon het me nog niet zoveel bekoren.
Dus ik ben benieuwd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Van wat ik heb gezien van het circuit zou ik niet weten hoe dit een leuke race kan worden. Maar je weet aan de andere kant nooit hoe een race zich ontwikkelt.

Ook benieuwd of Marussia met één of twee auto's aan de start komt. Verwacht het laatste.

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 07 oktober 2014 - 11:39:33
Van wat ik heb gezien van het circuit zou ik niet weten hoe dit een leuke race kan worden. Maar je weet aan de andere kant nooit hoe een race zich ontwikkelt.

Ook benieuwd of Marussia met één of twee auto's aan de start komt. Verwacht het laatste.
Ik moet op de een of andere manier denken aan Detroit 1984, waar het weg dek zo slecht was dat het asvalt door de hitte gewoon los liet. Maar goed, nu is het niet zo warm en zal het allemaal wel beter geregeld zijn.

Perton

Inderdaad, als Bianchi wel was uitgestapt, hadden ze ook nog wel een reservechassis klaarliggen in de fabriek eventueel, dus qua onderdelen zijn er wat dat betreft geen zorgen. Enige is natuurlijk dat ze misschien geen vervanger willen, maar ik vraag me af of FOM/Bernie daar mee akkoord gaan. Niet zozeer omdat het harteloze klootzakken zijn, maar omdat er nou eenmaal contracten zijn en als je nu een team daarvoor toestemming geeft (hoe begrijpelijk de redenen ook zijn), dan schep je wel een precedent. Nu weet ik natuurlijk niet wat er in de contracten staat of wat de verdere afspraken zijn, dus misschien is het ook helemaal niet aan de orde en mag Marussia zonder problemen één auto inzetten, maar ik zou me kunnen voorstellen dat het mee kan spelen.

FolkertE

Citaat van: Perton op 07 oktober 2014 - 11:57:28
Inderdaad, als Bianchi wel was uitgestapt, hadden ze ook nog wel een reservechassis klaarliggen in de fabriek eventueel, dus qua onderdelen zijn er wat dat betreft geen zorgen. Enige is natuurlijk dat ze misschien geen vervanger willen, maar ik vraag me af of FOM/Bernie daar mee akkoord gaan. Niet zozeer omdat het harteloze klootzakken zijn, maar omdat er nou eenmaal contracten zijn en als je nu een team daarvoor toestemming geeft (hoe begrijpelijk de redenen ook zijn), dan schep je wel een precedent. Nu weet ik natuurlijk niet wat er in de contracten staat of wat de verdere afspraken zijn, dus misschien is het ook helemaal niet aan de orde en mag Marussia zonder problemen één auto inzetten, maar ik zou me kunnen voorstellen dat het mee kan spelen.
In Monaco 1994 reed er ook niemand in plaats van Senna. Toegeven dat het net iets erger was dan Jules nu, maar volgens mij staat het team vrij om te beslissen wat ze doen.
Overigens wilde ik niet zeggen dat de situatie met Jules niks is, want na het zien van de klap denk ik dat het wel eens einde carrière kan zijn voor Jules. 

Gonzalo

Citaat van: F1fan2987 op 07 oktober 2014 - 12:09:32
Citaat van: Perton op 07 oktober 2014 - 11:57:28
Inderdaad, als Bianchi wel was uitgestapt, hadden ze ook nog wel een reservechassis klaarliggen in de fabriek eventueel, dus qua onderdelen zijn er wat dat betreft geen zorgen. Enige is natuurlijk dat ze misschien geen vervanger willen, maar ik vraag me af of FOM/Bernie daar mee akkoord gaan. Niet zozeer omdat het harteloze klootzakken zijn, maar omdat er nou eenmaal contracten zijn en als je nu een team daarvoor toestemming geeft (hoe begrijpelijk de redenen ook zijn), dan schep je wel een precedent. Nu weet ik natuurlijk niet wat er in de contracten staat of wat de verdere afspraken zijn, dus misschien is het ook helemaal niet aan de orde en mag Marussia zonder problemen één auto inzetten, maar ik zou me kunnen voorstellen dat het mee kan spelen.
In Monaco 1994 reed er ook niemand in plaats van Senna. Toegeven dat het net iets erger was dan Jules nu, maar volgens mij staat het team vrij om te beslissen wat ze doen.
Overigens wilde ik niet zeggen dat de situatie met Jules niks is, want na het zien van de klap denk ik dat het wel eens einde carrière kan zijn voor Jules.
Zijn toestand is nog steeds kritiek, het zou al heel wat zijn als hij nog kwaliteitsvol leven zou hebben, laat staan een race-carrière.

Ik zou het gepast vinden mochten ze komend weekend maar één wagen inzetten, al helemaal als het deze week volledig fout moest gaan met Jules.

Perton

Citaat van: F1fan2987 op 07 oktober 2014 - 12:09:32
In Monaco 1994 reed er ook niemand in plaats van Senna. Toegeven dat het net iets erger was dan Jules nu, maar volgens mij staat het team vrij om te beslissen wat ze doen.
Ander Concorde Agreement, dus irrelevant voorbeeld.

Misschien dat het nu ook wel kan hoor, ik weet het verder niet, ik ken de inhoud van de contracten ook niet. Ik kan me alleen voorstellen dat het problematisch zou kunnen zijn. Belangrijkste is natuurlijk (los van het herstel van Bianchi) dat Marussia hier ook goed doorheen komt.

Gerard

#11
Kijkend naar het circuit denk ik.....Wordt dit " Valencia Part 2" ?

wat betreft Marussia en Jules.. ja, iederen heeft weinig tijd om stil yte sstaan bij dit erge ongeluk, we gaan meteen door van Suzuka naar Sochi...

vraag me ook af of de podium ceremonie hier wel uitbundig gevierd word?

Matthijs

Citaat van: F1fan2987 op 07 oktober 2014 - 12:09:32
Overigens wilde ik niet zeggen dat de situatie met Jules niks is, want na het zien van de klap denk ik dat het wel eens einde carrière kan zijn voor Jules.
Persoonlijk denk ik dat het scenario einde carrière het meest gunstige scenario is. Ik vrees een tweede Michael Schumacher.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 07 oktober 2014 - 12:40:08
Citaat van: F1fan2987 op 07 oktober 2014 - 12:09:32
Overigens wilde ik niet zeggen dat de situatie met Jules niks is, want na het zien van de klap denk ik dat het wel eens einde carrière kan zijn voor Jules.
Persoonlijk denk ik dat het scenario einde carrière het meest gunstige scenario is. Ik vrees een tweede Michael Schumacher.
Ja inderdaad. Cru om te zeggen, maar als je zou mogen kiezen, kies je dan toch voor de optie einde carrière.

BMW.WilliamsF1

Ik denk dat Alexander Rossi komend weekend in die auto zit. Of ze moeten geen reserve auto meer hebben.

Ja ik vrees ook dat we Bianchi niet snel meer terug op de grid zien :( Ik hoop natuurlijk dat ie er volgend seizoen weer gewoon bij is.