Bianchi zwaargewond na crash

Gestart door NielsD, 05 oktober 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

Jozef

Veel te vroeg om die beslissing te maken. De dokters kunnen niet zo goed in iemands hersenen kijken, het is waarschijnlijk gewoon niet bekend wat er wel en niet werkt en wat er wel en niet nog terug kan komen.

Vraag me af of de FIA zich hier nog mee gaat moeien achter de schermen. Als het tot een punt komt waarop de stekker eruit gaat, zou het hun qua negatieve publiciteit veel beter uitkomen als dit in december of januari gebeurt dan tijdens het huidige seizoen.

Gonzalo

Citaat van: Jozef op 14 oktober 2014 - 14:05:29
Veel te vroeg om die beslissing te maken. De dokters kunnen niet zo goed in iemands hersenen kijken, het is waarschijnlijk gewoon niet bekend wat er wel en niet werkt en wat er wel en niet nog terug kan komen.

Vraag me af of de FIA zich hier nog mee gaat moeien achter de schermen. Als het tot een punt komt waarop de stekker eruit gaat, zou het hun qua negatieve publiciteit veel beter uitkomen als dit in december of januari gebeurt dan tijdens het huidige seizoen.
Negatief voor de sport? Na de dodelijke ongevallen van Ratzenberger en Senna gingen de kijkcijfers net omhoog...

Ik denk niet dat de FIA het gaat aandurven zich hiermee te moeien. Mocht dat uitkomen, DAT zou pas negatieve publiciteit zijn.

Perton

Oja ik bedoel ook niet dat de stekker per se nu er uit moet, maar bij wijze van spreken over 5 jaar lijkt me ook weer zo... laat is misschien niet de goede term. Daarom zeg ik ook dat het als buitenstaander altijd wat makkelijker oordelen is, ik snap de familie verder ook wel goed.

En als de FIA een rol zou willen spelen, dan zou ik als familie gewoon mijn middelvinger opsteken. Dat gerucht ging afgelopen weekend trouwens ook al, dat ze daarom die hele rare ceremonie hadden voorafgaand aan de race alsof Bianchi al dood was. Omdat de beslissing al genomen zou zijn, maar gewacht zou worden tot na de race.

Jozef

Citaat van: Gonzalo op 14 oktober 2014 - 14:11:20
Citaat van: Jozef op 14 oktober 2014 - 14:05:29
Veel te vroeg om die beslissing te maken. De dokters kunnen niet zo goed in iemands hersenen kijken, het is waarschijnlijk gewoon niet bekend wat er wel en niet werkt en wat er wel en niet nog terug kan komen.

Vraag me af of de FIA zich hier nog mee gaat moeien achter de schermen. Als het tot een punt komt waarop de stekker eruit gaat, zou het hun qua negatieve publiciteit veel beter uitkomen als dit in december of januari gebeurt dan tijdens het huidige seizoen.
Negatief voor de sport? Na de dodelijke ongevallen van Ratzenberger en Senna gingen de kijkcijfers net omhoog...

Ik denk niet dat de FIA het gaat aandurven zich hiermee te moeien. Mocht dat uitkomen, DAT zou pas negatieve publiciteit zijn.

Kijkcijfers zijn niet alles. Perceptie en wat de media schrijven, is ook belangrijk. Er kunnen veel mensen kijken, maar als die kijken om een freak show te zien die door het mainstream-publiek als gevaarlijk en onverantwoordelijk wordt beschouwd (en dan wordt er waarschijnlijk ook nog eens bij betrokken hoe slecht voor het milieu het is en bla bla bla) dan worden de sponsoren niet zo blij.

Maar je laatste opmerking is zeker waar. Denk ook niet dat ze het openlijk gaan doen, maar misschien gaan ze toch maar proberen om de familie te overhalen Jules in "leven" te houden.

Franky R.

Ik zou het raar vinden om nu al 'de stekker eruit te trekken'...Schumacher heeft veel meer tijd gekregen. Je zou denken dat men een week of drie wacht bij Jules, die veel jonger is dan Schumi. Tenzij de arts de diagnose 'hersendood' afgeeft... :-X

Jozef

We kennen niet de ernst van de situatie bij Schumacher, noch bij Bianchi.

Schumacher viel naar verluidt met een slakkengangetje maar had pech met een steen en/of zijn GoPro. Bianchi kwam met 150+ km/h tegen een tractor aan. Ik kan me echt wel voorstellen dat Jules er veel erger aan toe zou zijn dan Schumacher. Maar anderzijds had hij wel een betere helm op en misschien raakte hij die tractor toch niet zo hard met zijn hoofd als we denken.

Met andere woorden, vanuit onze woonkamer kunnen we totaal geen vergelijking maken tussen de twee.

Franky R.

Als Bianchi letterlijk bij die snelheid met zijn hoofd die JCB had geraakt, dan was hij zeker op slag dood geweest. En Schumacher had ook eerdere hersenschade opgelopen na een motorongeluk.


Inderdaad niet te vergelijken, maar ik zou niet graag in de schoenen van de familie Bianchi willen staan nu... :-X

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Ik geloof best dat Marussia heeft gezegd dat ie sneller moest rijden om Ericsson voor te blijven, dat is namelijk vrij normaal om als team te zeggen. Het lijkt me vrij sterk dat Marussia letterlijk heeft gezegd: "Je moet bewust sneller door het gele gebied rijden om Ericsson voor te blijven." Dat Bianchi dan de opmerking 'je moet sneller' opvat als": "Ik ga YOLO-hard door een gele vlag-situatie rijden", dat kan je Marussia dan moeilijk kwalijk nemen.

0634

Ze reden allemaal te hard. Ook de rijders die moord en brand riepen/roepen over SC's en nieuwe veiligheidsmaatregelen. Ook Massa bijvoorbeeld - zo las ik ergens - ging maar marginaal langzamer langs het geel.

Arthur

Eens! Maar de omstandigheden lieten sneller rijden niet echt toe. Maar als ook je tegenstander sneller gaat en inloopt.... Marussia zal niet bedoeld hebben dat hij ook daar sneller moest [lijkt mij].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Rho

Citaat van: Jozef op 14 oktober 2014 - 14:20:36
We kennen niet de ernst van de situatie bij Schumacher, noch bij Bianchi.

Schumacher viel naar verluidt met een slakkengangetje maar had pech met een steen en/of zijn GoPro. Bianchi kwam met 150+ km/h tegen een tractor aan. Ik kan me echt wel voorstellen dat Jules er veel erger aan toe zou zijn dan Schumacher. Maar anderzijds had hij wel een betere helm op en misschien raakte hij die tractor toch niet zo hard met zijn hoofd als we denken.

Met andere woorden, vanuit onze woonkamer kunnen we totaal geen vergelijking maken tussen de twee.
Ik ben geen expert, maar ik geloof niet dat de verwondingen van Schumacher te vergelijken zijn met die van Bianchi, behalve dat het in beide gevallen om hersenletsel gaat. Schumacher was nog een tijd bij bewustzijn na zijn ongeluk en er waren bloeduitstortingen in zijn hele hoofd ("haematomas left, right and centre") die op een scan te zien waren. Dat was bij Bianchi niet zo, hij was meteen bewusteloos (en volgens zijn vader heeft hij geluk gehad dat hij het überhaupt overleefd heeft) en hij heeft wel hersenletsel, maar het is niet op een scan te zien. Er is ook niet gesproken over bloedingen bij Bianchi (of heb ik iets gemist?).

Sabai

Denk wel dat er bloedingen geweest zijn anders hadden ze hem niet geopereerd lijkt me.

robbert

ja hij had een hersenbloeding. De nacht na de grand prix van japan

Arthur

Citaat van: Rho op 14 oktober 2014 - 18:10:03
Citaat van: Jozef op 14 oktober 2014 - 14:20:36
We kennen niet de ernst van de situatie bij Schumacher, noch bij Bianchi.

Schumacher viel naar verluidt met een slakkengangetje maar had pech met een steen en/of zijn GoPro. Bianchi kwam met 150+ km/h tegen een tractor aan. Ik kan me echt wel voorstellen dat Jules er veel erger aan toe zou zijn dan Schumacher. Maar anderzijds had hij wel een betere helm op en misschien raakte hij die tractor toch niet zo hard met zijn hoofd als we denken.

Met andere woorden, vanuit onze woonkamer kunnen we totaal geen vergelijking maken tussen de twee.
Ik ben geen expert, maar ik geloof niet dat de verwondingen van Schumacher te vergelijken zijn met die van Bianchi, behalve dat het in beide gevallen om hersenletsel gaat. Schumacher was nog een tijd bij bewustzijn na zijn ongeluk en er waren bloeduitstortingen in zijn hele hoofd ("haematomas left, right and centre") die op een scan te zien waren. Dat was bij Bianchi niet zo, hij was meteen bewusteloos (en volgens zijn vader heeft hij geluk gehad dat hij het überhaupt overleefd heeft) en hij heeft wel hersenletsel, maar het is niet op een scan te zien. Er is ook niet gesproken over bloedingen bij Bianchi (of heb ik iets gemist?).

Volgens mij ging het bij Schumacher over letsel op de plaats van de klap. Bij Bianchi is er vooral letsel door de enorme klap waardoor de hersenen over het geheel letsel hebben opgelopen. De axonen kunnen beschadigd zijn. Dit kan leiden tot onherroepelijke schade [coma] of pas schade op latere termijn. Op zich vrees ik dat het nog erger is dan bij Schumacher. 
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel