Is Caterham er volgend jaar nog wel bij?

Gestart door Sabai, 04 september 2014 - 19:53:32

« vorige - volgende »

Zijn ze er in 2015 nog bij?

Ja, natuurlijk met Albers aan het roer komt het helemaal goed.
nee
kweenie

Pancake Shield

Citaat van: Franky R. op 15 oktober 2014 - 03:53:49
Citaat van: Pancake Shield op 15 oktober 2014 - 02:10:50
Als ik even de complotdenker aan het uithangen ben he. Stel je nou toch eens voor dat Kolles doelbewust Caterham 'gekocht' heeft, daar de boel in elkaar laat donderen zodat zijn nieuwe team (hoe heet dat ook alweer Forza Rossa ofzo?) een tegenstander minder heeft?

Dat is zoiets dat ik bv Tom Walkinshaw in het verleden ook wel eens zou hebben zien doen. Altijd als het over Kolles ga, denk ik op een of andere manier aan Walkinshaw.
http://frankyremtlaaaat.wordpress.com/2014/10/15/caterham-als-basis-voor-forza-rossa/


;) ;) ;)

Ben blij dat ik in ieder geval niet de enige ben  :P
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wallie

Citaat van: Pancake Shield op 15 oktober 2014 - 10:56:59
Citaat van: Franky R. op 15 oktober 2014 - 03:53:49
Citaat van: Pancake Shield op 15 oktober 2014 - 02:10:50
Als ik even de complotdenker aan het uithangen ben he. Stel je nou toch eens voor dat Kolles doelbewust Caterham 'gekocht' heeft, daar de boel in elkaar laat donderen zodat zijn nieuwe team (hoe heet dat ook alweer Forza Rossa ofzo?) een tegenstander minder heeft?

Dat is zoiets dat ik bv Tom Walkinshaw in het verleden ook wel eens zou hebben zien doen. Altijd als het over Kolles ga, denk ik op een of andere manier aan Walkinshaw.
http://frankyremtlaaaat.wordpress.com/2014/10/15/caterham-als-basis-voor-forza-rossa/


;) ;) ;)

Ben blij dat ik in ieder geval niet de enige ben  :P
Walkinshaw dat schoot ook door mijn hoofd bij dit verhaal. Dat hele Phoenix verhaal met als basis het failliete Prost om zo Arrows weer een doorstart te kunnen geven toch? Volgens mij heeft Stoddart daar toen nog een stokje voor gestoken om dat hij anders miljoenen aan tv inkomsten mis zou lopen.
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

gloudiesaurus

Citaat van: Wallie op 15 oktober 2014 - 11:46:26
Citaat van: Pancake Shield op 15 oktober 2014 - 10:56:59
Citaat van: Franky R. op 15 oktober 2014 - 03:53:49
Citaat van: Pancake Shield op 15 oktober 2014 - 02:10:50
Als ik even de complotdenker aan het uithangen ben he. Stel je nou toch eens voor dat Kolles doelbewust Caterham 'gekocht' heeft, daar de boel in elkaar laat donderen zodat zijn nieuwe team (hoe heet dat ook alweer Forza Rossa ofzo?) een tegenstander minder heeft?

Dat is zoiets dat ik bv Tom Walkinshaw in het verleden ook wel eens zou hebben zien doen. Altijd als het over Kolles ga, denk ik op een of andere manier aan Walkinshaw.
http://frankyremtlaaaat.wordpress.com/2014/10/15/caterham-als-basis-voor-forza-rossa/


;) ;) ;)

Ben blij dat ik in ieder geval niet de enige ben  :P
Walkinshaw dat schoot ook door mijn hoofd bij dit verhaal. Dat hele Phoenix verhaal met als basis het failliete Prost om zo Arrows weer een doorstart te kunnen geven toch? Volgens mij heeft Stoddart daar toen nog een stokje voor gestoken om dat hij anders miljoenen aan tv inkomsten mis zou lopen.

Klopt, dat een tructje van Walkinshaw om alsnog extra TV-geld binnen te halen. Ging toen uiteraard niet door.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens staan er van Marcus Ericsson helemaal geen sponsoren op de Caterham.
Er gaan ook geruchten dat om een batter-deal gaat (met gesloten beurzen).
Dankzij Ericsson kan Caterham gebruik maken van de voormalige Toyota F1-faciliteiten in Keulen.

Daar is onlangs ook de nieuwe voorvleugel ontwikkelt.
Dus dat er helemaal niets geïnvesteerd word is ook niet helemaal waar.
Qua pace is Caterham op dit moment zelfs weer sneller dan Marussia...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

http://www.jamesallenonf1.com/2014/10/caterham-move-to-quash-speculation-over-car-safety-at-russian-grand-prix/

Het kan allemaal wel goedgepraat worden, als de quotes uit dit artikel de eerste reactie van Kobayashi was, die hij met zijn familie en vrienden deelde, dan is dat toch wel ernstig.

Jozef

De constructie is blijkbaar dat Caterham Sports Limited het bedrijf is dat in Leafield gevestigd is en dus de F1-auto's ontwerpt en bouwt. Maar zij zijn zelf geen deelnemer aan de F1: ze leveren de auto's aan 1 Malaysia Racing Team (1MRT) dat wel deelneemt aan het F1-kampioenschap.

Nu is dus de situatie ontstaan dat Caterham Sports Limited inderdeed last heeft van deurwaarders en dergelijke meer, maar dat 1MRT buiten schot blijft. Dus alles wat Caterham Sports Limited al officieel geleverd heeft aan 1MRT, kan blijven rijden in de GP-weekends. Maar reserveonderdelen kunnen, als ik het goed begrijp, niet meer geleverd worden. En dat leidt inderdaad tot situaties zoals met die A-arm van Kobayashi (die waarschijnlijk prima veilig was op die manier overigens).

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 21 oktober 2014 - 00:00:19
http://www.jamesallenonf1.com/2014/10/caterham-move-to-quash-speculation-over-car-safety-at-russian-grand-prix/

Het kan allemaal wel goedgepraat worden, als de quotes uit dit artikel de eerste reactie van Kobayashi was, die hij met zijn familie en vrienden deelde, dan is dat toch wel ernstig.

Blijft een vaag verhaal.
Überhaupt raar dat Kobayashi zoiets online zet.

Maar zoals James Alles zegt kan het ook een correct uitgevoerde reparatie van Caterham zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 21 oktober 2014 - 01:31:58
De constructie is blijkbaar dat Caterham Sports Limited het bedrijf is dat in Leafield gevestigd is en dus de F1-auto's ontwerpt en bouwt. Maar zij zijn zelf geen deelnemer aan de F1: ze leveren de auto's aan 1 Malaysia Racing Team (1MRT) dat wel deelneemt aan het F1-kampioenschap.

Nu is dus de situatie ontstaan dat Caterham Sports Limited inderdeed last heeft van deurwaarders en dergelijke meer, maar dat 1MRT buiten schot blijft. Dus alles wat Caterham Sports Limited al officieel geleverd heeft aan 1MRT, kan blijven rijden in de GP-weekends. Maar reserveonderdelen kunnen, als ik het goed begrijp, niet meer geleverd worden. En dat leidt inderdaad tot situaties zoals met die A-arm van Kobayashi (die waarschijnlijk prima veilig was op die manier overigens).

Ik neem aan dat het raceteam van Caterham zelf genoeg reserve-materiaal heeft.
Denk dat Kolles erop uit is de boel te laten ploffen omtrent Caterham.

Denk dat hij alleen het raceteam overeind houdt en dit verhuisd naar zijn basis in Duitsland.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Inderdaad, dat verklaart ook waarom hij zonder schroom naar Duitsland kan: die spullen zijn van 1MRT en hoeven dus niet in Leafield te komen. Als ze daar wel komen, is er misschien vrees dat de deurwaarders het tóch mee zouden nemen, ook al is het van 1MRT.

Jozef

Racecar Engineering schrijft ook dat Caterham Sport Limited nu 1 directeur en aandeelhouder heeft, een zekere Constantin Cojocar uit Roemenië. Voormalig profvoetballer en, volgens RE, voormalig schoonmaker van de Caterham-fabriek. :-\ Caterham Sports Ltd staat onder curatele en volgens Cojocar komt dat omdat hij 2 miljoen pond per week verwachtte binnen te krijgen van zijn partners om schulden af te lossen, maar dat geld is nooit gekomen.

Jehoentelaar

Hmm, een Roemeen. Niet om het een of het ander, maar dat hebben we vaker gehoord in relatie met Kolles.

Perton

Tsja dat startbewijs van Forza Rossa is, behalve wat uitspraken van Bernie dat het wel snor zat, nooit bevestigd volgens mij. Ik verwacht ze volgend jaar wel zo ongeveer op de grid inmiddels.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 09 september 2014 - 18:18:07
Citaat van: Perton op 09 september 2014 - 16:14:28
Trouwens, als er volgend jaar daadwerkelijk acht teams met drie auto's zijn, gaan we in 2016 dan weer plotseling met twee auto's rijden als Haas komt? Want als Haas ook drie auto's inzet, zitten we op 27 auto's, wat meer is dan het maximum van 26. Of mag Haas als nieuweling maar twee auto's inzetten? En wanneer mag Haas dan drie auto's inzetten, als ze niet als laatste eindigen bij de constructeurs? Is dan telkens het team dat laatste wordt degene die het jaar erop met twee auto's moet rijden?

Dat hier blijkbaar totaal niet over nagedacht is, zegt mij dat het niet zo'n vaart zal lopen wat betreft de drie auto's per team in 2015.

-edit- ik bedenk me net dat het maximum niet per se 26 auto's is, maar 13 teams met twee auto's (wat uiteindelijk op hetzelfde neerkomt, maar net anders is verwoord), dus dat reglement kan makkelijk worden veranderd naar negen teams met drie auto's. Desondanks lijkt het me niet dat daar echt over is nagedacht.

Hoezo niet? We hebben toch geen idee waarover ze wel of niet al hebben nagedacht? Aangezien ze (in dat geval) drie auto's per team willen zullen ze ongetwijfeld een maximum aantal deelnemers instellen dat deelbaar is door 3. En aangezien 26 dat niet is, zal dat wel aangepast gaan worden. Als wij dat kunnen bedenken, zullen zij dat ongetwijfeld ook wel doen.
Alles is deel baar door 3, nemen ze gewoon 1/3 coureur aan. Of een japanner, Chinees of Thai.
Maar het gerucht dat dat 3 auto's per team zijn intrede gaat doen, word volgens mij steeds sterker. En ik zou dat niet eens heel erg vinden denk ik. Zolang er maar goede rijders in zitten.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/controverse_caterham_blijft/

Lijkt erop dat Kolles gestructureerd bezig is.
Het zou  me ook niet verbazen als het team er volgend jaar gewoon weer bij is  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: F1fan2987 op 21 oktober 2014 - 13:29:20
Alles is deel baar door 3, nemen ze gewoon 1/3 coureur aan. Of een japanner, Chinees of Thai.
Maar het gerucht dat dat 3 auto's per team zijn intrede gaat doen, word volgens mij steeds sterker. En ik zou dat niet eens heel erg vinden denk ik. Zolang er maar goede rijders in zitten.
De discussie over drie auto's per team is een keer gevoerd. Daar kwam vooral uit dat de F1 een stuk kwetsbaarder wordt doordat bij het verdwijnen van een team niet twee maar drie plekken op de grid leeg blijven en doordat de drempel voor potentiële nieuwe teams om in te stappen een stuk hoger wordt.