Is Caterham er volgend jaar nog wel bij?

Gestart door Sabai, 04 september 2014 - 19:53:32

« vorige - volgende »

Zijn ze er in 2015 nog bij?

Ja, natuurlijk met Albers aan het roer komt het helemaal goed.
nee
kweenie

gloudiesaurus

Mol is in Japan dus het zijn eigen waarnemingen  :)

Kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat Caterham dit weekend met een nieuwe voorvleugel rijdt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Op zich is dit ook nog wel interresant:

CitaatWhile the answers given on that occasion were less than satisfactory, when speaking to Crash.net in Suzuka Ravetto was rather more forthcoming on the purpose of CF1GP, even as he continued to maintain his silence on the identity of that mystery consortium.

"CF1GP is on the shelf, I can confirm it," Ravetto said. "The name was on the nose cone in Singapore to attract attention. If we do CF1 sunglasses, it's the way to start making the brand a little bit more familiar. On the nose cone it's not as a team name or a chassis name, as you know this cannot be. It is on the nose cone as a sponsor name - in pictures you can see there are other sponsors there."

In effect, Ravetto said, the CF1 company had been registered with a view to creating a separate source of income for the Caterham Formula One team further down the line. When removed 'from the shelf' the company will be a separate operation from the race team, but one which - it is hoped - will be able to use the Caterham brand to sell a range of goods to the general public, not unlike the swathes of Scuderia Ferrari memorabilia marketed to prancing horse fans around the world.

Wat is CF1GP? En wie zijn de investeerders  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Het is een grote warboel daar in leafield, veel onderdelen van de groep zijn niet verkocht en die nieuwe "investeerders" zijn nu ook hun eigen zusterbedrijven aan het opstarten, ik had een column willen schrijven maar ik zie door het bos de bomen niet meer..

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 04 oktober 2014 - 21:03:40
Het is een grote warboel daar in leafield, veel onderdelen van de groep zijn niet verkocht en die nieuwe "investeerders" zijn nu ook hun eigen zusterbedrijven aan het opstarten, ik had een column willen schrijven maar ik zie door het bos de bomen niet meer..

Dat doet volgens mij niemand meer  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje


gloudiesaurus

Citaat van: Kootje op 04 oktober 2014 - 21:18:12
CF1GP

Caterham Formula 1 Grand Prix  ???

Dat is alleen niet de officiƫle naam van het team.
Maar weer een zusterbedrijf dat is opgestart....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Het is gewoon een andere registratie bij de Kamer van Koophandel (of althans de Engelse versie daarvan) om duidelijk te maken dat ze in feite een ander bedrijf zijn dan 1MF1, de vorige eigenaar van Caterham Grand Prix. En daar vind ik helemaal niets raars aan, eigenlijk. Mercedes zal immers ook onder een andere naam geregistreerd zijn dan Brawn GP, terwijl het in feite hetzelfde bedrijf is - maar met andere eigenaren.

Kootje

gevalletje redden wat er te redden valt dus

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 21:20:59
Het is gewoon een andere registratie bij de Kamer van Koophandel (of althans de Engelse versie daarvan) om duidelijk te maken dat ze in feite een ander bedrijf zijn dan 1MF1, de vorige eigenaar van Caterham Grand Prix. En daar vind ik helemaal niets raars aan, eigenlijk. Mercedes zal immers ook onder een andere naam geregistreerd zijn dan Brawn GP, terwijl het in feite hetzelfde bedrijf is - maar met andere eigenaren.

Vreemd dat ze dit ineens op de auto zetten in Singapore  ;)
En er vervolgens zo vaag over doen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Joah maar vaag doen is sowieso een beetje hun ding. Genoeg redenen om ze niet serieus te nemen, maar CF1GP vind ik daar persoonlijk niet eentje van.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 04 oktober 2014 - 21:04:12
Citaat van: Maikel0230 op 04 oktober 2014 - 21:03:40
Het is een grote warboel daar in leafield, veel onderdelen van de groep zijn niet verkocht en die nieuwe "investeerders" zijn nu ook hun eigen zusterbedrijven aan het opstarten, ik had een column willen schrijven maar ik zie door het bos de bomen niet meer..

Dat doet volgens mij niemand meer  :)
:D

Perton

http://richlandf1.com/?p=29636

Interessant. Denk dat Kobayashi weinig te verliezen heeft met de vuile was buiten hangen. Of Caterham geeft hem gewoon geen informatie meer, dat kan ook.

Franky R.

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 18:09:30
http://richlandf1.com/?p=29636

Interessant. Denk dat Kobayashi weinig te verliezen heeft met de vuile was buiten hangen. Of Caterham geeft hem gewoon geen informatie meer, dat kan ook.
Ongelooflijk dom om Kobayashi zomaar uit de race te nemen en dan achteraf te mompelen over remproblemen. Als het werkelijk zo was, dan mocht het team Kamui per radio waarschuwen. Hebben ze niet gedaan. Ze konden de Japanner informeren zodra hij in de pitbox stond en was uitgestapt...Is ook niet gebeurd.


Dan geloof ik eerder Kobayashi dan Caterham [lees: Kolles]

gloudiesaurus

Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2014 - 21:00:31
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 18:09:30
http://richlandf1.com/?p=29636

Interessant. Denk dat Kobayashi weinig te verliezen heeft met de vuile was buiten hangen. Of Caterham geeft hem gewoon geen informatie meer, dat kan ook.
Ongelooflijk dom om Kobayashi zomaar uit de race te nemen en dan achteraf te mompelen over remproblemen. Als het werkelijk zo was, dan mocht het team Kamui per radio waarschuwen. Hebben ze niet gedaan. Ze konden de Japanner informeren zodra hij in de pitbox stond en was uitgestapt...Is ook niet gebeurd.


Dan geloof ik eerder Kobayashi dan Caterham [lees: Kolles]

Tsjah het kan ook zijn zoals Caterham het zegt. Dat de remmen te warm waren...
Maar Caterham & Kobayashi is gewoon geen goed huwelijk.
Wellicht dat dit dan de laatste race was van Koba bij Caterham.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 12 oktober 2014 - 21:02:04
Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2014 - 21:00:31
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 18:09:30
http://richlandf1.com/?p=29636

Interessant. Denk dat Kobayashi weinig te verliezen heeft met de vuile was buiten hangen. Of Caterham geeft hem gewoon geen informatie meer, dat kan ook.
Ongelooflijk dom om Kobayashi zomaar uit de race te nemen en dan achteraf te mompelen over remproblemen. Als het werkelijk zo was, dan mocht het team Kamui per radio waarschuwen. Hebben ze niet gedaan. Ze konden de Japanner informeren zodra hij in de pitbox stond en was uitgestapt...Is ook niet gebeurd.


Dan geloof ik eerder Kobayashi dan Caterham [lees: Kolles]

Tsjah het kan ook zijn zoals Caterham het zegt. Dat de remmen te warm waren...
Maar Caterham & Kobayashi is gewoon geen goed huwelijk.
Wellicht dat dit dan de laatste race was van Koba bij Caterham.


Dat is niet geheel onmogelijk, Peter. Maar dan zou Kamui dat als eerste merken bij een gangetje van dik 240 km/u. Dacht ik hoor!


Tevens werd het niet aan hem gemeld. Niet over de radio, noch later in de pits...Da's toch raar?