Round 12: Grand Prix van België, Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Maikel0230, 08 augustus 2014 - 19:47:54

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

P4, nice. Podiumpje zou leuk zijn voor de beste van het veld. ;)

Maikel0230

Citaat van: Jehoentelaar op 23 augustus 2014 - 20:04:13
P4, nice. Podiumpje zou leuk zijn voor de beste van het veld. ;)

Idd, blijkbaar heeft Ferrari dit weekend een nieuwe uitlaat in gebruik genomen die ervoor zorgt dat de warmte langer in de turbo blijft hangen zodat er als resultaat 10Pk extra uit de PU kan gehaald worden. Althans dat is wat Alan McNish van de beep al gans het weekend beweert.

Das ook maar net op tijd voor Spa en Monza!

Mijn diepste wens is dat we die RB snel voorbij zijn en de de Merc boys elkaar in de haren vliegen en dat Alonso eindelijk eens wint op Spa. Natuurlijk is P3 realistisch gezien het hoogste haalbare, maar goed dat dachten we in Hongarije ook, wie weet is het voorspelde weer van morgen alweer historie en giet het.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 16:40:05
Citaat van: F1fan2987 op 23 augustus 2014 - 16:17:39
maar het ontkennen of simpel wegwerken van pech lijkt ook een steeds groter probleem te worden. Natuurlijk moet er toegegeven worden dat Rosberg het beter/goed deed vanmiddag, maar het moet ook niet ontkent worden dat problemen, het valt me altijd op dat sommige dingen extra gewicht krijgen en dat sommige dingen juist compleet weg worden gecijferd.

Ik snap überhaupt niet waarom er altijd in pechfactoren moet worden gepraat als het Hamilton betreft. Op het moment dat het even niet lekker loopt (of Hamilton even niet zijn teamgenoot verslaat) wordt meteen gezocht naar waar naartoe kan worden gewezen. Al sinds het mislopen van zijn titel in de McLaren tijd was dat al zo. Alsof hij de enige is die te maken krijgt met tegenslag..... Iedereen heeft wel eens de wind in de zeilen, valt uit of moet wel eens bergop lopen, daarin is Lewis écht geen uitzondering.

Anderzijds, neem nu Massa, hoe ongelukkig ik hem ook vind zo nu en dan, telkens weer krijgt hij het klaar om te rijden waar de problemen zich bevinden. Ik weet niet hoe vaak hij dit seizoen betrokken was bij een startincident zonder dat hij het zelf -direct- veroorzaakt. Maar toch kun je je ook achter de oren krabben en afvragen of hij intelligent genoeg rijdt om buiten de problemen te blijven. Dat zelfde geldt ook voor Hamilton. Als hij jaren lang meer motoren per seizoen gebruikt dan welke teamgenoot dan ook lijkt het mij niet ondenkbaar dat hij (te) veel van zijn materiaal vergt. De term pech wordt wel erg snel uit de kast getrokken.
Ja, je kan hoog of laag springen het blijft pech. Het is eigenlijk een beetje het zelfde met Alonso in mijn ogen. Al jaren het excuus dat hij geen top auto heeft en daarom niet WK word, maar misschien ligt het toch meer bij Alonso, dan bij de auto? Als Hamilton te veel van zijn materiaal vraagt, waarom had Rosberg vorig jaar dan 3 keer zoveel DNF's door mechanische pech?
Natuurlijk is het niet zo dat alleen pech voorkomt dat Lewis van zijn teamgenoot verliest. Soms ligt dat ook echt aan hem zelf. Zoals 2011. Maar hoe wil je de problemen/pech van Hamilton in Hongarije en Duitsland of Australië noemen dan? Na amper 3 ronden begeeft het spul het. Kan je moeilijk Hamilton toerekenen.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 23 augustus 2014 - 21:18:23
Ja, je kan hoog of laag springen het blijft pech.

Geen idee waar je het over hebt. En ja Hamilton zal zeker wel eens pech hebben. Net als al de anderen.

CitaatHet is eigenlijk een beetje het zelfde met Alonso in mijn ogen. Al jaren het excuus dat hij geen top auto heeft en daarom niet WK word, maar misschien ligt het toch meer bij Alonso, dan bij de auto?

Want Alonso ontwerpt de Ferrari zelf?

CitaatAls Hamilton te veel van zijn materiaal vraagt, waarom had Rosberg vorig jaar dan 3 keer zoveel DNF's door mechanische pech?

Dus eigenlijk was Rosberg afgelopen seizoen al beter? Alleen had hij meer pech waardoor hij punttechnisch dus achter Hamilton terecht kwam. Zo had ik het nog niet bekeken. Maar kennelijk een goede leerschool geweest want nu rijdt hij behoudend.

CitaatNatuurlijk is het niet zo dat alleen pech voorkomt dat Lewis van zijn teamgenoot verliest. Soms ligt dat ook echt aan hem zelf. Zoals 2011. Maar hoe wil je de problemen/pech van Hamilton in Hongarije en Duitsland of Australië noemen dan? Na amper 3 ronden begeeft het spul het. Kan je moeilijk Hamilton toerekenen.

Citaat: Ik snap überhaupt niet waarom er altijd in pechfactoren moet worden gepraat als het Hamilton betreft. Op het moment dat het even niet lekker loopt (of Hamilton even niet zijn teamgenoot verslaat) wordt meteen gezocht naar waar naartoe kan worden gewezen. Al sinds het mislopen van zijn titel in de McLaren tijd was dat al zo. Alsof hij de enige is die te maken krijgt met tegenslag..... Iedereen heeft wel eens de wind in de zeilen, valt uit of moet wel eens bergop lopen, daarin is Lewis écht geen uitzondering.

Kort samengevat, ik zeg nergens dat Hamilton nooit pech heeft maar ik zie het nut niet om er telkens een groot drama van te maken.

Wings

Citaat van: Perton op 23 augustus 2014 - 17:03:44
Blijkbaar had Hamilton remproblemen, waardoor zijn auto alle kanten opging. Dan lijkt het me duidelijk dat Rosberg daar dus wel degelijk profijt van heeft gehad. Dat gezegd hebbende moet je in die omstandigheden nog wel even de ronde rijden en dat heeft Rosberg uitstekend gedaan.

Maar zoals Tuesday al stelt, Hamilton werd desondanks nog steeds tweede voor 20 andere coureurs, dus zo erg zal het inderdaad ook allemaal niet zijn geweest.

-edit- remprobleem kan natuurlijk ook door de afstelling komen en dan is het uiteraard gewoon Hamilton zijn eigen schuld. Maar ik snap Kootje zijn opmerking wel dat Hamilton vooral zichzelf in de weg heeft gereden. Maakt ie geen fouten, dan staat ie normaal gesproken in Spa voor Rosberg. Maar hij maakte wel fouten en dus heeft Rosberg het beter gedaan.

Hamilton was tweede en kon niet ingehaald worden. Daarvoor waren de verschillen te groot. Als hij -door remproblemen- niet voor pole kan gaan waarom dan risico lopen en buiten blijven om in lastige omstandigheden te maximaliseren met een auto die onvoorspelbaar is? Onlogisch. Bovendien heeft Hamilton telkens wel wat als Rosberg sneller is.

Wings

Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2014 - 17:18:25
Dat is al vier jaar zo. Al toen Lewis tegen Button reed. Als Lewis won kwam dat door Lewis.  Als Lewis verloor kwam dat nog steeds door Lewis.

Feit is dat hi j al vijf jaar bar weinig afstand kan nemen van rijders die lager worde n aangeslagen. Op een bepaalt moment moet hij gewoon scoren. Meer, veel meer,  dan Rosberg als hij echt zo goed is als dat men denkt. Maar dat doet hij niet, ook vandaag weer niet. Eigenlijk al vijf jaar lang niet.

En zo is het. Amen!

0634

Sterker, ik ben van mening dat als Lewis Hamilton dit jaar geen wereldkampioen wordt hij simpelweg kei- en keihard faalt. Want zijn status verplicht hem zijn teamgenoot over een jaar gewoon te verslaan, en feitelijk nog redelijk royaal ook (ook al is Rosberg natuurlijk absoluut geen koekenbakker).

Wings

Dan heeft hij toch al gefaald naast Jenson? Of begrijp ik je verkeerd?

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2014 - 22:03:16
Sterker, ik ben van mening dat als Lewis Hamilton dit jaar geen wereldkampioen wordt hij simpelweg kei- en keihard faalt. Want zijn status verplicht hem zijn teamgenoot over een jaar gewoon te verslaan, en feitelijk nog redelijk royaal ook (ook al is Rosberg natuurlijk absoluut geen koekenbakker).

Bij die mening voeg ik me bij aan. Ondanks de pech krijg ik soms het gevoeld dat Hami aan het onderpresteren is op dit moment. Hij moet echt het roer gaan omgooien en morgen krijgt hij daar al een heel mooie kans voor.

Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 22:09:15
Dan heeft hij toch al gefaald naast Jenson? Of begrijp ik je verkeerd?

Dat klopt misschien wel in sommige mate maar Lewis versloeg Jenson het jaar daarop wel weer.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

kom op zeg, jullie moeten nu ook niet gaan overdrijven. Geniet gewoon van de mooie strijd. Volgens mij hebben we allemaal beide coureurs een dikke 8 gegeven, van falen is dus helemaal geen sprake.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 23 augustus 2014 - 22:11:42
Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2014 - 22:03:16
Sterker, ik ben van mening dat als Lewis Hamilton dit jaar geen wereldkampioen wordt hij simpelweg kei- en keihard faalt. Want zijn status verplicht hem zijn teamgenoot over een jaar gewoon te verslaan, en feitelijk nog redelijk royaal ook (ook al is Rosberg natuurlijk absoluut geen koekenbakker).

Bij die mening voeg ik me bij aan. Ondanks de pech krijg ik soms het gevoeld dat Hami aan het onderpresteren is op dit moment. Hij moet echt het roer gaan omgooien en morgen krijgt hij daar al een heel mooie kans voor.

Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 22:09:15
Dan heeft hij toch al gefaald naast Jenson? Of begrijp ik je verkeerd?

Dat klopt misschien wel in sommige mate maar Lewis versloeg Jenson het jaar daarop wel weer.


Naja... Lewis is een paar jaar verder nu dan toen, zou inmiddels op de toppen van zijn kunnen moeten zitten denk ik. Heeft een auto die twee klassen beter is dan alle anderen, dan is het wel ultra-pijnlijk mocht Rosberg de titel pakken natuurlijk. Deze titel mág hij niet laten lopen, want anders kan nooit meer iemand met een stalen gezicht beweren dat hij buitencategorie is. Rosberg is immers een prima rijder, maar echt geen Alonso.

0634

Citaat van: Tuesday op 23 augustus 2014 - 22:13:03
kom op zeg, jullie moeten nu ook niet gaan overdrijven. Geniet gewoon van de mooie strijd. Volgens mij hebben we allemaal beide coureurs een dikke 8 gegeven, van falen is dus helemaal geen sprake.

Dat mag jij vinden, ik vind dat anders. Iemand die als wonderkind de F1-wereld veroverde en blijkbaar in de top 3 (jouw woorden) behoort, dient in deze wagen afgetekend kampioen te worden. Anders is hij gewoon minder goed dan zijn reputatie. Ik zou het ook een keiharde faal vinden als Alonso niet gewoon Raikkonen zou verslaan als ze teamgenoten zouden zijn in de beste wagen.

En ik geniet van de strijd, dat staat er verder los van. Ik vind beiden ook even aardig, al heb ik een lichte voorkeur voor Hamilton. Maar dat is eigenlijk alleen omdat ik de laatste jaren teveel Duitsers heb zien juichen.

0634

Overigens denk ik ook dat Hamilton kampioen wordt. In Rosberg zie ik een prima rijder, maar geen kampioen. In Lewis wel. Maar goed, dat moet hij dan wel laten zien.

Wings

De buitencategorie vind ik Hamilton al een tijd niet meer. Al jaren overtuigt hij niet t.o.v. rijders waarvan men denkt dat ze (stukken) slechter zijn dan Lewis.

Wings

Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2014 - 22:18:31
Overigens denk ik ook dat Hamilton kampioen wordt. In Rosberg zie ik een prima rijder, maar geen kampioen. In Lewis wel. Maar goed, dat moet hij dan wel laten zien.

Dat zou je wel verwachten ja. Maar Rosberg wordt dan ook al jaren overschat maar als we de balans op maken weet hij zich prima staande te houden tegen mensen waarvan wordt beweerd dat ze de buitencategorie zijn.