Round 9: British Grand Prix, Silverstone Circuit, Silverstone

Gestart door Maikel0230, 27 juni 2014 - 16:00:51

« vorige - volgende »

Wie rijft de glorie binnen op Silvertone

Vettel
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Hamilton
10 (55.6%)
Rosberg
5 (27.8%)
Alonso
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hülkenberg
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
Vergne
1 (5.6%)
Kvyat
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)
Kobayashi
0 (0%)
Ericsson
2 (11.1%)

Totaal aantal stemmen: 18

Maikel0230



Officiele naam GP: 2014 Formula 1 Santander British Grand Prix
Baan: Silverstone Circuit
locatie: Silverstone, Northamptonshire, Groot-Brittannië (GB )
Baanlengte: 5,901 km
Raceafstand: 52 laps, 306,747 km
Ronderecord: 1:33.401 Mark Webber, (2013, Infiniti Red Bull Racing)
Winnaar 2013: Nico Ros berg- Mercedes AMG Petronas Formula One Team
Snelste Ronde 2003: 1:33.401 Mark Webber, (2013, Infiniti Red Bull Racing)




Banden compounds van Pirelli: Medium en Hard


vrijdag 4 juli
VT1   11:00 - 12:30
VT2   15:00 - 16:30

zaterdag 5 juli
VT3   11:00 - 12:00
Qua   14:00

zondag 6 juli
Race   14:00

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Ik gok een overwinning voor Lewis dit weekend. Gretig en altijd sterk op dit circuit en extra gemotiveerd, omdat hij voor zijn eigen publiek rijdt.

Rosberg sluit aan op P2 en op de derde stek finisht Vettel.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

robbert

Citaat van: NielsD op 30 juni 2014 - 11:53:28
Ik gok een overwinning voor Lewis dit weekend. Gretig en altijd sterk op dit circuit en een extra gemotiveerd, omdat hij voor zijn eigen publiek rijdt.

Rosberg sluit aan op P2 en op de derde stek finisht Vettel.

ik denk dat ik van hetzelfde gedacht ben, alleen gok ik dat ricciardo ook nog een kans maakt op de 3de plek

Wings

Of Lewis wint, geen idee, maar ik kan me voorstellen dat Rosberg Lewis hier wilt kraken. Ik vlak Nico nog niet uit.

FolkertE

Citaat van: Wings op 30 juni 2014 - 17:20:39
Of Lewis wint, geen idee, maar ik kan me voorstellen dat Rosberg Lewis hier wilt kraken. Ik vlak Nico nog niet uit.
Rosberg moet zeker niet uitgevlakt worden nee en hij lijkt nu , zij het in mindere mate dan Hamilton 3 races geleden, het momentum te hebben.
Maar ik heb toch het gevoel dat Lewis alleen te stoppen is door pech dit jaar. Al doet Rosberg het natuurlijk ontzettend goed.

0634

Nou ja... alleen door pech is niet waaf natuurlijk.  Inmiddels heeft hij het een aantal keer ook zelf laten liggen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 30 juni 2014 - 20:57:12
Nou ja... alleen door pech is niet waaf natuurlijk.  Inmiddels heeft hij het een aantal keer ook zelf laten liggen.
Ja dat is waar, maar ik bedoel de titel en niet per race. Lewis maakt hier en daar ook kleine foutjes en Rosberg is gewoon ijzersterk bezig. We zullen nooit weten wat er zou zijn gebeurt als Hamilton niet was uitgevallen in die 2 races. 2 races waar hij toch zeker minimaal 2 of 3de had kunnen worden. Maar goed, daar win je geen titel mee.

En het is ook een gevoel, want op dit moment staat Rosberg boven.

0634

O dat zeker. In het WK heeft hij punten verloren door pech. True. Maar om te zeggen dat hij puur en alleen daardoor van de titel afgehouden kan worden vind ik wat ver gaan. Hij morst zelf ook punten en bovendien is dat niet fair naar Rosberg toe, m.i. Maar hij heeft inderdaad zeker punten verloren door pech.

Perton

Zoals ik al in een ander topic zei (of misschien ook wel deze, geen idee):

Als je van pech uitgaat had Hamilton na Canada acht punten voor moeten liggen op Rosberg, 22 als je er zelfs vanuit gaat dat hij Australië had gewonnen en Rosberg daar tweede was geworden. Ik weet niet meer of die acht punten gebaseerd waren op een zege in Canada met Rosberg twee, of Rosberg op één en Hamilton op twee, of Rosberg op twee en Hamilton ergens wat naar achteren, maar goed, da's ook verder niet heel relevant. Oostenrijk verloor hij vervolgens door eigen fouten, dus met dat hele pechverhaal erbij zou hij op één punt voorsprong staan (met wat nattevingerwerk uiteraard).

Dus wat Jeroen zegt, dat het niet fair is naar Rosberg, ben ik het volledig mee eens. Tot en met Canada was ik als fan ook van mening dat het voornamelijk de pech van Hamilton was die hem dit jaar tegenwerkt, maar na Oostenrijk kan ik ook niet anders concluderen dat Hamilton de pech ook niet genoeg weet te compenseren.

Overigens zit Hamilton nu wéér een beetje uitspraken te doen over Rosberg zijn afkomst:

"I can't remember back then if I believed it. Nico would say 'when I'm in Formula One', and for me it was 'if I ever get to Formula One'. Because obviously Nico's dad was a Formula One driver – he knew he was going to make it. For us, we never really knew what was going to happen, we just kept at it."

Binnen de hele context van het verhaal is het overigens onschuldiger dan zo'n quote die ik er uit haal, desondanks wel weer typisch.

http://www.theguardian.com/sport/2014/jun/29/lewis-hamilton-british-grand-prix

0634

Onschuldige uitspraak op zich. Maar ik heb wel het idee dat Hamilton zich meer bezig houdt met Rosberg dan andersom. En dat is niet positief voor Lewis.

Maikel0230

Nou ja Rosberg kan ook stellen dat Hamilton het makkelijk had omdat ie bij McLaren mocht debuteren

is een beetje een non-argument van Hamilton, Rosberg kreeg hulp van papa maar dat was voor Hamilton toch ook niet anders, Anthony Hamilton was ook manager van coureurs.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Vind het eigenlijk ook kul. Ik bedoel, de zoon van Alain Prost racet ook, en die van Lauda. Maar die hebben we nooit in de F1 gezien. Het hebben van een racevader is geen garantie hoor. Nou zal Rosberg snr als manager van Hakkinen best wat invloeden links en rechts hebben, maar als Nico zou racen als Katja Schuurman had hij nu niet bij Merc gezeten.

Perton

Ik denk ook dat Hamilton het meer bedoelt als: hij en Nico hadden beiden talent, maar van Rosberg was het wel zeker dat ie het zou redden en hij moest er hard voor knokken. Dat verhaal weer, net als enkele weken terug. Hamilton zal niet bedoelen dat Rosberg sowieso F1 zou rijden ook al was hij Katja Schuurman.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 30 juni 2014 - 22:30:59
Onschuldige uitspraak op zich. Maar ik heb wel het idee dat Hamilton zich meer bezig houdt met Rosberg dan andersom. En dat is niet positief voor Lewis.
Ik denk niet zo zeer dat Lewis zich daar mee bezig houd, ik denk dat hij een vraag van een journalist beantwoord. En ja Lewis is nou eenmaal "Geliefd" bij de media. Er is altijd wel een sappig verhaal wat je kan maken als hij zijn mond open doet.  ;D  Soms denk ik echt, man houd je mond, maar hem word ook een vraag gesteld.

Over dat verhaal van Rosberg wist het zeker en Hamilton moest knokken...Tja, roddelsjournalistiek. hecht er niet zo veel waarde aan. Er zit een kern van waarheid in. Naams bekendheid helpt altijd wel wat. Men zou eerder voor een Rosberg gaan dan pietje lul. Onschuldig stukje dat door de F1 fans wel weer uit zijn verband zal worden getrokken. Zoals zo vaak met alles in de F1.

Perton

Uiteraard is het een onschuldig stukje, maar het is wel de zoveelste uitspraak in een paar weken. Hou dan gewoon je mond denk ik