Canada:Man van de Race!

Gestart door Sabai, 08 juni 2014 - 22:07:24

« vorige - volgende »

Wie is Man van de Race?

Ricciardo
Rosberg
Vettel
Perez
Button
Iemand anders namelijk. .........

Sabai


0634

Ik ga toch voor Ricciardo. Ijzersterk gereden. Er waren er meer hoor, maar voor mij toch deze man.

Kootje

Ik heb ff Ieman anders gestemd. Ik ga namelijk voor Perez of Massa, afhankelijk van wie het ongeluk veroorzaakte. De veroorzaker krijgt m'n stem voor de Banaan vd race. Helaas hebben de beelden mij geen uitsluitsel kunnen geven, dus ..... ::)

Perton

Moeilijk. Rosberg was in de eindfase uitstekend bezig door snelheid te maken waar hij kon, om op de rechte stukken niet kwetsbaar te zijn. Dat er maar één iemand hem voorbij is gekomen, is zijn verdienste. Daarentegen blokkerend wieltje in de eerste bocht, bijna de muur in geklapt voor de pitstop en de chicane missen in gevecht met Hamilton. Hij stond duidelijk onder druk.. Ook is het natuurlijk nog de vraag of hij Hamilton voorbij was gekomen zonder diens remproblemen, then again, de vraag is natuurlijk of Hamilton überhaupt voor Rosberg had gereden zonder de powerproblemen waar ze beiden voor de pitstops last van hadden. Anywayz, genoeg puntjes om Rosberg niet de beste te vinden.

Massa was erg snel, evenals Pérez, maar ik ga dan toch voor Ricciardo. Pérez inhalen was moeilijk, dat bleek wel, maar uiteindelijke lukte het hem toch en pakte hij ook nog eens de zege.

Gerard

Rosberg... Met een 'manke' Merc 2de worden is mega... Eervolle vermelding voor Ricciardo! Alleen al voor zijn big smile op P1 :)

Perton

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:10:34
Ik heb ff Ieman anders gestemd. Ik ga namelijk voor Perez of Massa, afhankelijk van wie het ongeluk veroorzaakte. De veroorzaker krijgt m'n stem voor de Banaan vd race. Helaas hebben de beelden mij geen uitsluitsel kunnen geven, dus ..... ::)
Volgens mij ging Pérez wat langzaam door zijn remproblemen en had Massa dat niet verwacht, waarna het mis ging. Of Pérez dan echt een veroorzaker is... persoonlijk vind ik van niet. Dit soort incidenten horen mijns inziens nou eenmaal bij een eindfase van een race.

Kootje

Citaat van: Gerard op 08 juni 2014 - 22:13:38
Rosberg... Met een 'manke' Merc 2de worden is mega... Eervolle vermelding voor Ricciardo! Alleen al voor zijn big smile op P1 :)

Die "manke" Mercedes was uiteindelijk niet veel langzamer dan de Red Bull van racewinnaar Ricciardo. Daarmee tweede worden nadat je eerst al 'n flinke voorsprong opgebouwd had is imo niet zo heel bijzonder te noemen. Maar ja ... das mijn mening.

Pancake Shield

Ricciardo zeg ik dan toch. Verslaat zijn teamgenoot bij de pitstops, haalt na lang achter hem gehangen te hebben Perez in en pakt vervolgens ook nog even Rosberg en zijn eerste overwinning.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:17:06
Citaat van: Gerard op 08 juni 2014 - 22:13:38
Rosberg... Met een 'manke' Merc 2de worden is mega... Eervolle vermelding voor Ricciardo! Alleen al voor zijn big smile op P1 :)

Die "manke" Mercedes was uiteindelijk niet veel langzamer dan de Red Bull van racewinnaar Ricciardo. Daarmee tweede worden nadat je eerst al 'n flinke voorsprong opgebouwd had is imo niet zo heel bijzonder te noemen. Maar ja ... das mijn mening.

Laten we eerlijk zijn, het was Perez die de boel ophielt in de eerste twee sectoren, eens Daniel er voorbij was ging hij ook relatief snel aan Rosberg voorbij.


Ikzelf ga voor Ricciado, zal hier later nog wel mijn staving hiervoor geven.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:14:14
Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:10:34
Ik heb ff Ieman anders gestemd. Ik ga namelijk voor Perez of Massa, afhankelijk van wie het ongeluk veroorzaakte. De veroorzaker krijgt m'n stem voor de Banaan vd race. Helaas hebben de beelden mij geen uitsluitsel kunnen geven, dus ..... ::)
Volgens mij ging Pérez wat langzaam door zijn remproblemen en had Massa dat niet verwacht, waarna het mis ging. Of Pérez dan echt een veroorzaker is... persoonlijk vind ik van niet. Dit soort incidenten horen mijns inziens nou eenmaal bij een eindfase van een race.

Kan, maar volgens mij viel dat wel mee. Althans ... dat idee had ik iig niet. In eerste instantie dacht ik dat Massa gewoon niet ver genoeg opzij ging, na 'n herhaling leek het ineens Perez te zijn die van z'n lijn afweek. De volgende herhaling leek dat echter weer uit te sluiten. Het gebeurd niet vaak, maar dit keer heb ik medelijden met de stewards die hier 'n schuldige aan moeten wijzen. want ja ... helaas moet dat in de huidige F1.

Sabai

Rosberg super knap 2 en een super race gereden .Zelfde probleem als Lewis maar het toch kunnen managen om wel te finishen knap hoor!

0634

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:13:01
Moeilijk. Rosberg was in de eindfase uitstekend bezig door snelheid te maken waar hij kon, om op de rechte stukken niet kwetsbaar te zijn. Dat er maar één iemand hem voorbij is gekomen, is zijn verdienste.

Deed ie inderdaad goed. Toen Ricciardo langs Perez kwam, zag je de problemen aankomen omdat die RBR juist op de stukken waar Rosberg snelheid maakte, ook snel is. Dus toen werkte dat geintje niet meer.

CitaatOok is het natuurlijk nog de vraag of hij Hamilton voorbij was gekomen zonder diens remproblemen, then again, de vraag is natuurlijk of Hamilton überhaupt voor Rosberg had gereden zonder de powerproblemen waar ze beiden voor de pitstops last van hadden.

Was het ook niet de moeilijke pitstop van Rosberg? Linksvoor ging het niet helemaal goed.

Perton

Ok heb dat even gemist bij de pitstop, dat zal inderdaad wel mee hebben gespeeld.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 22:22:03
Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:13:01
Moeilijk. Rosberg was in de eindfase uitstekend bezig door snelheid te maken waar hij kon, om op de rechte stukken niet kwetsbaar te zijn. Dat er maar één iemand hem voorbij is gekomen, is zijn verdienste.

Deed ie inderdaad goed. Toen Ricciardo langs Perez kwam, zag je de problemen aankomen omdat die RBR juist op de stukken waar Rosberg snelheid maakte, ook snel is. Dus toen werkte dat geintje niet meer.

Bij Perez werkte de DRS ook niet, dat hielp 'm ook.