WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

Tuesday

dit was ook de eerste keer dat ik Colombia (een hele wedstrijd) heb zien spelen dit toernooi en dat zegt al genoeg over de gelukkige loting die ze hebben gehad. Uiteindelijk is het niks meer of minder dan Chili of Mexico, leuk aanvallend voetbal, met één uitblinker, maar verder weinig doortastend.k vind Brazilië nog steeds niet echt overtuigend en het moet toch raar lopen willen zij de finale gaan halen. Maar goed, het blijft voetbal.

Tuesday

wat betreft NL, ik hoop dat van Gaal het lef heeft om voor één keer 4-3-3 te spelen.

Perton

Volgens Globo een gebrokken rugwervel voor Neymar.

0634

Citaat van: Kootje op 04 juli 2014 - 23:39:15
@Perton,

In dit geval mag je ook best wat tegen de scheids hebben hoor. Die is ook echt niet best en neigt naar partijdigheid. Die vrije trap waar de 2-0 uit viel sloeg al nergens op en die gele kaart voor James al net zomin. Het is dat hij nu die penalty geeft, maar toch ... geel? Volgens mij hoor je hier rood te geven. Gevalletje doorgebroken speler enzo? ???
Ik vind het allemaal wat overdreven. Die vrije trap was gewoon een overtreding in mijn ogen. Okee, geel was overdreven, maar wél gewoon een vrije trap. Hij trek zijn benen weliswaar terug, maar kwam erg wild aanglijden. Geen gekke vrije trap.Die penalty, dat was geen doorgebroken speler. Luis liep er nog tussenin. Geel en een penalty is alleszins een goede straf.

Verder wordt er geel gegeven aan Silva, die hem een schorsing oplevert, terwijl hij dat daar niet had hoeven doen. Neymar wordt gewoon uit de wedstrijd geschopt, maar er volgt nog geen reprimande. Het enige waar ik over twijfel was of die goal van Colombia wel buitenspel was of niet. Ik heb maar één herhaling gezien en het leek mij op één lijn.

Al met al slecht gefloten, maar ik had niet het gevoel dat het alleen maar pro-Brasil was, al wil de (social) media ons dat doen geloven.

0634

Citaat van: Perton op 05 juli 2014 - 01:55:07
Volgens Globo een gebrokken rugwervel voor Neymar.

Zonder Neymar en Silva is het wel klaar voor Brazilie.

Wings

Citaat van: Jeroen op 05 juli 2014 - 08:21:05
Ik vind het allemaal wat overdreven. Die vrije trap was gewoon een overtreding in mijn ogen. Okee, geel was overdreven, maar wél gewoon een vrije trap. Hij trek zijn benen weliswaar terug, maar kwam erg wild aanglijden. Geen gekke vrije trap.Die penalty, dat was geen doorgebroken speler. Luis liep er nog tussenin. Geel en een penalty is alleszins een goede straf.

Verder wordt er geel gegeven aan Silva, die hem een schorsing oplevert, terwijl hij dat daar niet had hoeven doen. Neymar wordt gewoon uit de wedstrijd geschopt, maar er volgt nog geen reprimande. Het enige waar ik over twijfel was of die goal van Colombia wel buitenspel was of niet. Ik heb maar één herhaling gezien en het leek mij op één lijn.

Al met al slecht gefloten, maar ik had niet het gevoel dat het alleen maar pro-Brasil was, al wil de (social) media ons dat doen geloven.

James ging overduidelijk voor de bal en toen hij zag dat het niet ging lukken trok hij zijn benen vliegensvlug in. Dat Luiz gebruik maakt van de situatie door een schwalbe te maken vind ik de vrije trap niet rechtvaardigen.

Verder geeft Thago Silva zelf aan dat het een domme actie was. En zeker terecht geel hoor.

Wat buitenspel betreft: volgens mij kwam de bal bij een Braziliaan terecht (weet even niet wie) dus was de buitenspel opgeheven.

Tenslotte vond ik de arbitrage ook Brazilië gezind. Dat hij de andere kant uit ook een fout heeft gemaakt staat daar los van.

Maar, onder de streep vind ik het niet direct onterecht dat Brazilië gewonnen heeft. Ik heb al de wedstrijden gezien van Colombia en gisteren vond ik ze veel minder in balans en doordacht voetballen dan eerder. Dus echt beter zijn en dingen afdwingen zag ik niet gebeuren. Maar troost je, zonder Neymar en Silva ben ik bang dat Duitsland niet verslagen gaat worden. Nederland-Duitsland de finale. ;)

0634

#426
Dat James voor de bal ging en zijn benen introk, dat ben ik met je eens. Daarom zou ik nooi geel hebben gegeven, maar hij raakte hem uiteindelijk wel door zijn wilde inglijden en dus is het een vrije trap.

Verder vwb Silva, leuk die gele kaart, maar Neymar letterlijk uit de wedstrijd trappen is geen geel waard? Dat is gewoon schofterig inkomen en het risico op blessures bij het slachtoffer nemen. Dat bedoel ik: slechte scheids, maar niet per se pro-Brasil in mijn ogen.

En ik zit niet te wachten op DUI-NED in de finale. Ik wil geen 40-jarig trauma zoals mijn pa. Dank u.

Kootje

@Jeroen,

CitaatJames ging overduidelijk voor de bal en toen hij zag dat het niet ging lukken trok hij zijn benen vliegensvlug in. Dat Luiz gebruik maakt van de situatie door een schwalbe te maken vind ik de vrije trap niet rechtvaardigen

Precies dat. En dat ik daar zo over denk heeft niets met Social Media te maken, want mijn gebruik van Social Media begint en eindigt hier op het forum. Ik heb geen Twitter, WhatsApp, Facebook en noem het maar op, mijn mening in deze komt geheel vanuit mezelf.

De penalty was wel degelijk rood. Er wordt daar 'n 100% doelkans ontnomen, simpel zat.

Dat afgekeurde doelpunt werd terecht afgekeurd. Die gast die scoorde, ben z'n naam kwijt, stond zeker 'n halve meter buitenspel op het moment vd pass. Dat de pass vervolgens onderschept werd door 'n Braziliaan, geen idee welke, heft het buitenspel niet ineens op omdat hij indirect toch voordeel uit z'n buitenspel haalde.

Wat Neymar betreft zijn er nog 10-tallen andere incidenten waarbij spelers op die wijze inkomen. Waarschijnlijk zelfs in de betreffende wedstrijd zelf ook al 'n aantal. Slechts zéér zelden wordt daar 'n kaart voor getrokken en als deze al wordt getrokken dan is dat pas na 'n optelsom van meerdere overtredingen. Nu weet ik niet of de Colombiaan in kwestie al meerdere overtredingen op z'n naam had staan, maar deze ene overtreding op zichzelf beschouwd was niet geelwaardig. In mijn optiek wel, maar gezien de historie niet. Lullig voor Neymar dat hij hierdoor uitgeschakeld is, maar dat is toch meer 'n ongelukkig toeval dan dat dit aan de ernst vd overtreding te wijten valt.


Maar goed, al met al was de scheids idd gewoon erg slecht naar beide kanten toe. Toch had ik wel het idee dat hij van Brazilië meer toeliet dan van Colombia, vandaar dat ik zei dat hij imo naar partijdigheid neigt.



Wings

Citaat van: Jeroen op 05 juli 2014 - 08:56:39
Dat James voor de bal ging en zijn benen introk, dat ben ik met je eens. Daarom zou ik nooi geel hebben gegeven, maar hij raakte hem uiteindelijk wel door zijn wilde inglijden en dus is het een vrije trap.

David Luiz dook met een sierlijke sprong richting de grasmat. In de volksmond noemt men dat een schwalbe (en in dit geval een semi-schwalbe, want de aanleiding was er). Niet voor niks ligt de beslissing zo onder vuur. Ik ben het eens met de critici en vond dit absoluut niet vrije-trap-waardig. Natuurlijk wel goed gedaan van Luiz om demonstratief over James heen te springen en daarbij te gaan liggen (en de scheidsrechter voor het ootje te houden) maar dat maakt de vrije trap nog niet terecht.

CitaatVerder vwb Silva, leuk die gele kaart, maar Neymar letterlijk uit de wedstrijd trappen is geen geel waard? Dat is gewoon schofterig inkomen en het risico op blessures bij het slachtoffer nemen. Dat bedoel ik: slechte scheids, maar niet per se pro-Brasil in mijn ogen.

Dat de overtreding niet werd opgemerkt is een kwalijke zaak: er had zeker voor gefloten moeten worden. Maar een arbitragefout en partijdig zijn, staat mijlen ver uit elkaar.

CitaatEn ik zit niet te wachten op DUI-NED in de finale. Ik wil geen 40-jarig trauma zoals mijn pa. Dank u.

Ik wel. Duitsland vind ik het sterkste team van het toernooi en je bent pas een waardig kampioen als je de sterkste verslaat!

Pancake Shield

Soms lees ik nog wel eens voor de grap op Twitter, tweets over bepaalde nieuwsdingetjes. Net zoals nu over Neymar. Ik heb er spiijt. Wat een verschrikkelijk zieke reacties zitten er tussen.

En ja, hoe groot is de kans nu voor Brazilie om door te gaan nu zowel Neymar als Silva er in de volgende wedstrijd niet bij zijn?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Citaat van: Kootje op 05 juli 2014 - 10:49:58
Dat afgekeurde doelpunt werd terecht afgekeurd. Die gast die scoorde, ben z'n naam kwijt, stond zeker 'n halve meter buitenspel op het moment vd pass. Dat de pass vervolgens onderschept werd door 'n Braziliaan, geen idee welke, heft het buitenspel niet ineens op omdat hij indirect toch voordeel uit z'n buitenspel haalde.

Naar mijn weten is jezelf in een buitenspelpositie begeven niet strafbaar. Het wordt pas strafbaar op het moment dat je aangespeeld wordt. Yepes werd niet aangespeeld omdat de bal bij (ik dacht) Silva terechtkwam. Daarna volgde een gevecht om de bal en is het Yepes die een kans ziet om de bal uit de meute te halen en vanuit die positie te schieten. En scoort hij. Dus, de actie voor het tot stand komen van het doelpunt is het afpakken van de bal van Silva. En dat is speltechnisch toegestaan.

Sabai

Citaat van: Pancake Shield op 05 juli 2014 - 11:06:34
Soms lees ik nog wel eens voor de grap op Twitter, tweets over bepaalde nieuwsdingetjes. Net zoals nu over Neymar. Ik heb er spiijt. Wat een verschrikkelijk zieke reacties zitten er tussen.

En ja, hoe groot is de kans nu voor Brazilie om door te gaan nu zowel Neymar als Silva er in de volgende wedstrijd niet bij zijn?

Keek net even op Fok, nou daar zijn ze ook behoorlijk zielig met hun reacties.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 05 juli 2014 - 11:06:34
Soms lees ik nog wel eens voor de grap op Twitter, tweets over bepaalde nieuwsdingetjes. Net zoals nu over Neymar. Ik heb er spiijt. Wat een verschrikkelijk zieke reacties zitten er tussen.

En ja, hoe groot is de kans nu voor Brazilie om door te gaan nu zowel Neymar als Silva er in de volgende wedstrijd niet bij zijn?

Zo las ik gisteren dat een forummer (voetbal forum) schreef dat Neymar een showman is en morgen (vandaag dus) gewoon ronddartelt op de training. De waarheid is anders. Maar goed, dat die aanname bij Neymar snel gemaakt is zegt natuurlijk meer over Neymar zelf dan over de mensen die het doen. Nu had ik gisteren wel in de gaten dat er iets goed mis was want de manier waarop hij op het brancard werd getild en het blijven schreeuwen van de pijn kan geen theater zijn. Ben trouwens benieuwd of het gevolgen heeft voor Zuniga. Met een knie iemands rug in springen vind ik een toefje onbezonnen en mag best naam krijgen.

Perton

Dat men er niet al te erg mee zit dat een theatraal mannetje nu een keer écht pijn heeft, kan ik op zich wel begrijpen, maar sommige reacties gaan mij inderdaad ook wat ver. Was het trouwens niet Hulk die de schwalbe maakte bij Rodríguez? Luiz nam de vrije trap.


0634

Dat was Hulk inderdaad die geraakt werd. Maar goed, ik laat het er verder bij. Ik zie de slechte scheidsrechters ook wel, kijk alleen al naar de drie penalty's in de wedstrijden van NL, maar ik zie geen enkel overtuigend bewijs voor een pro-Brazilië houding, terwijl ik dat vooraf dus wél had verwacht. Helemaal niks.