WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

Perton

Citaat van: Jeroen op 30 juni 2014 - 06:15:52
NL was ook gewoon (weer) de fitste van de twee ploegen.
Ook dat. Ik zie halverwege de eerste helft al dat mijn vermoedens waren dat Nederland het expres extra rustig aan deed. Maar gezien enkele gevaarlijke schoten van Mexico begon ik toen nog wel aan mezelf te twijfelen. Gelukkig pakte het uiteindelijk alsnog prima uit.

0634

Wordt een leuke finale Perton: Colombia-Nederland ;).

Jehoentelaar

Frankrijk had het knap lastig met Nigeria, en Duitsland komt al een aantal keer goed weg tegen Algerije. Niets is zeker op dit toernooi.

Perton

#348
Citaat van: Jeroen op 30 juni 2014 - 22:27:35
Wordt een leuke finale Perton: Colombia-Nederland ;).
Klopt. Schijnt flinke twijfel te zijn of Neymar de kwartfinale gaat halen, maar ik vermoed dat het zandstrooierij is van Scolari. Ik hoorde al allerlei reacties erop: "Ja dik mazzel van Colombia dat Brazilië dan zijn beste speler mist, wat een geluk weer, zo kan ik ook door." Ja, want Colombia mist al niet vier wedstrijden van dit WK haar sterspeler... retarted redenering van die mensen.

Gelukkig dat Colombia een nieuwe sterspeler heeft, dat scheelt.

Maikel0230

#349
In mijn ogen is Columbia Colombia op dit moment gewoon de mooiste ploeg om naar te kijken, Brazilië gaat daar een hele kluif aan hebben, met of zonder Neymar

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

#350
http://matadornetwork.com/community/j3ssica/how-to-piss-off-a-colombian/ Puntje 1 even goed lezen, meneer Maikel ;D Geldt namelijk ook voor het Nederlands

Maar zoals ik net ook al op Twitter tegen Jehoentelaar zei: van de wedstrijden die ik gezien heb, is Colombia het enige land dat élke wedstrijd een acceptabel tot goed niveau haalt. Elk ander land (Duitsland, Frankrijk, Nederland, Brazilië, noem ze maar op) heeft er wel zwakke potjes tussen zitten. Al kan je je bij Duitsland natuurlijk afvragen in hoeverre ze alles hebben gegeven tegen de VS.

Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze lachend naar de finale gaan, want al bovengenoemde landen hebben die zwakke potjes uiteindelijk ook gelijk of winnend weten af te sluiten, en de kans is zeer aannemelijk dat ze dat ook doen tegen Colombia. Maar zolang Colombia goede wedstrijden blijft spelen, zou ik eigenlijk ook niet weten waarom het niet zou kunnen.

Overigens is vandaag bevestigd dat Neymar gewoon speelt. Dus dat wordt een spannend avondje.

Maikel0230

Citaat van: Perton op 01 juli 2014 - 00:48:56
http://matadornetwork.com/community/j3ssica/how-to-piss-off-a-colombian/ Puntje 1 even goed lezen, meneer Maikel ;D

Oeps, heb het gefikst, weet wel waar het land ligt op de kaart maar zit met de spelling in de war met het Amerikaanse Columbia denk ik ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Yes, die fout maken veel mensen volgens mij ;)

0634

Mja, dat vorm-gedoe is niet echt een graadmeter. Ben het wel met Perton eens over Colombia, maar dan je ziet toch op zo'n toernooi dat vorm ongrijpbaar is. Zomaar ineens een rukpot en je zit in het vliegtuig. Het duurt lang zo'n WK en de druk wordt telkens groter, ook op zo'n James. Iedereen verwacht nu wonderen van hem, zijn naam is gevestigd. HOop dat hij daarmee om kan gaan. Geweldige speler trouwens, echt de man van het WK tot nu toe voor mij.

Perton

Dat ie heel, heel, heel goed is wist men in Colombia al wel. En in Monaco. Maar dat hij echt de man van het toernooi zou kunnen worden, ik denk dat ook in Colombia weinig mensen dat van tevoren hadden verwacht. Behalve de typische "COLOMBIA ÜBER ALLES"-mensen, van die types die geen kritiek op hun team dulden, zoals je die in elk land wel hebt.

Maarja, Nederland heeft in november al bewezen dat James gewoon te stoppen is als je goed verdedigt, zelfs met B-spelers, dus je zou verwachten dat dat dit WK vanzelf een keer gaat gebeuren.

Pancake Shield

Het is afwachten wat Colombia tegen Brazilië gaat doen. Colombia lijkt mij op dit moment de betere van de twee ploegen, maar Brazilië heeft natuurlijk het 'thuisvoordeel'. Daar staat dan wel weer tegenover dat van de twee grote spelers van beide kanten James in veel betere doen lijkt dan Neymar.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Trouwens, heeft Arno Vermeulen een mentale aandoening ofzo? "Hij heet James (op zijn Engels uitspreken dus) Rodríguez, maar in Colombia noemen ze hem allemaal James (op zijn Spaans uitspreken dus), heel apart." Joh, zou hij dan misschien wel gewoon op zijn Spaans James heten ipv op zijn Engels? En dan al die NOS-flapdrollen in de rust nog gaan zeggen dat ze het gaan uitzoeken waarom hij Gà-Mes wordt genoemd.

Alsof je aan Kai Ebel gaat vragen waarom je Mi-Ga-El Schumacher zegt ipv Maikel.

Kootje

"Hij heet James (op zijn Engels uitspreken dus) Rodríguez, maar in Colombia noemen ze hem allemaal James (op zijn Spaans uitspreken dus), heel apart." Joh, zou hij dan misschien wel gewoon op zijn Spaans James heten ipv op zijn Engels?


:-\ :-X

Die was goed hè?  ;D

0634

Nigel de Jong definitief out... Zware slag voor Nederland.

Wings

Citaat van: Perton op 01 juli 2014 - 17:04:07
Trouwens, heeft Arno Vermeulen een mentale aandoening ofzo? "Hij heet James (op zijn Engels uitspreken dus) Rodríguez, maar in Colombia noemen ze hem allemaal James (op zijn Spaans uitspreken dus), heel apart." Joh, zou hij dan misschien wel gewoon op zijn Spaans James heten ipv op zijn Engels? En dan al die NOS-flapdrollen in de rust nog gaan zeggen dat ze het gaan uitzoeken waarom hij Gà-Mes wordt genoemd.

Alsof je aan Kai Ebel gaat vragen waarom je Mi-Ga-El Schumacher zegt ipv Maikel.

Het blijft altijd een issue met namen. Maar je kan het mensen niet kwalijk nemen dat men namen uitspreken zoals de taal, in het land waar men woont, gesproken wordt. Rare is, als men het hoort (dus niet leest), spreekt men het na, zodra men het leest, gaat men namen vernederlandsen. Collega van mij heet José Luis. Nagaan dat als hij zich niet zelf voorstelt, hij 'Jo-sej Loewies' wordt genoemd. Ach ja, mijn naam spreekt niemand goed uit als ze het lezen, maar zolang als ik weet wie ze bedoelen vind ik het prima.