WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

Wings

Citaat van: Kootje op 28 juni 2014 - 21:10:02
Dan heb jij blijkbaar 'n andere wedstrijd gezien dan ik. Brazilië heeft het grootste deel vd wedstrijd het heft in handen gehad en ook de beste kansen gecreëerd. Ik ben het met je eens dat het jammer is dat Chili eruit ligt, ik hoopte ook op 'n stuntje, maar op basis vd verhoudingen in het veld is het niet meer dan terecht.

Net als de Braziliaan die Perton sprak ben ik dat niet met je eens. Ik vond het gelijk opgaan (eerste helft Brazilië een toefje beter, de tweede helft Chili). Alleen in de tweede verlenging vond Chili het prima en waren ze moegespeeld waardoor er een soort van catenaccio voetbal ontstond. Brazilië was hier nog wel initiatief nemer. Maar over de complete wedstrijd bekeken en gemeten kan ik met een eigen goal van de Chilenen en uiteindelijk de strafschopoverwinning van de Brazilianen niet vinden dat hun het beter deden.

Kootje

Ik had ook niet verwacht dat jij 't met me eens zou zijn. ;) :P :D ;D

0634

Ik vind de zege uiteindelijk wel verdiend, zij het heel erg nipt. Chili had overigens de mooiste aanval, snel spelen over een aantal schijven, afronden, helaas werd die gestopt.

Maar goed, had Chili gewonnen was het ook mooi geweest. Prachtige pot gezien. Genoten vanaf minuut 1 tot aan de laatste pingel.

Wings

Zo, de Mexicanen staan vandaag tegenover ons Nederlands voetballeger. Ik heb er wel een goed gevoel bij (2-1) maar het zal niet vanzelf gaan.

SDG

Citaat van: Wings op 29 juni 2014 - 17:51:36
Zo, de Mexicanen staan vandaag tegenover ons Nederlands voetballeger. Ik heb er wel een goed gevoel bij (2-1) maar het zal niet vanzelf gaan.

Mag ik die glazen bol van jou eens wat vaker lenen?  ;)

Kootje

1e helft weer dramatisch, 2e helft eindelijk het voetbal zoals ik het graag zie
weergaloos doelpunt van Sneijder ook weer zeg
8)

0634

Nou, ging best makkelijk vandaag toch? ;)

Sabai

Ik vind het wel een knappe prestatie om de wedstrijd zo om te buigen. Was een leuke wedstrijd! Alleen balen als de Jong niet meer kan spelen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 29 juni 2014 - 21:43:16
Nou, ging best makkelijk vandaag toch? ;)

zoals voorspeld hè, want NL speelt het hele toernooi al zo geweldig  :P ::)

Maikel0230

Oww, Arjen Robben is het kop van jut op twitter dankzij zijn schwalbe die de winnende penalty opleverde.



Nou ja, ik vermoed dat de scheids wel moest na die penalty blunder op het einde van de eerste helft.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Was wel een ont l adinkje hoor, met die malle Huntelaar.

Perton

#341
Tsja die penal, natuurlijk ging die als een Neymar neer, maar goed, in de eerste helft had hij natuurlijk een penal moeten krijgen. Ik kan hier de moraalridder uit gaan hangen, maar ik blijf gewoon Nederlander, dus het kan me eerlijk gezegd totaal niet schelen dat die penal op het laatst nogal makkelijk was.

Ik heb ook een beetje op de sites van Mexicaanse kranten gekeken en de reacties van het publiek zijn daar een beetje verdeeld. De ene is compleet anti-FIFA "We moeten eruit stappen" vanwege de makkelijke penal en een behoorlijk partijdige scheidsrechter in hun ogen (ik vond dat meevallen, want als die écht partijdig was geweest, had Robben direct al een penal gehad, maar goed), de andere helft van Mexico is een beetje: "Wtf ging Herrera na de 1-0 alle aanvallers eruit halen?" en die mensen leggen de schuld meer bij het team zelf dan bij de beslissende penalty. Zij menen dan ook dat Herrera juist in de belangrijkste wedstrijd van zijn leven op zijn bek is gegaan.

En dat heb ik ook eigenlijk. De penal is makkelijk gegeven, maar Mexico heeft Nederland zelf na de 1-0 alle mogelijkheden gegeven terug te komen in de wedstrijd. Je kan dan de aanvallers ook niet terug in de wedstrijd wisselen (het is immers geen hockey), dus ik vraag me ook af hoe Mexico dacht de verlenging te overleven indien de penal was uitgebleven. In die verlenging hadden ze naar mijn gevoel vrijwel zeker het onderspit gedolven. Dus tsja, we kunnen ons massaal op een discutabele val van Robben richten (niet per se op dit forum hoor, maar in het algemeen), maar ik denk dat het voor de eventuele klagers zinvoller is na te gaan waarom Nederland op 1-1 kwam en vervolgens in de situatie kon komen dat er nog een penalty kon worden versierd.

Dat Nederland won door een makkelijk gegeven penal i.p.v. een mooie goal in de verlenging... voor mij een formaliteit. Na de tactische beslissingen van Herrera (en het niet inspelen op de switch van Nederland naar de 4-3-3) ging het al mis voor Mexico. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik zonder zorgen de wedstrijd heb zitten uitkijken, want ik was in de 85e minuut echt bang dat het voorbij was.

0634

NL was ook gewoon (weer) de fitste van de twee ploegen.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 29 juni 2014 - 22:45:35
Oww, Arjen Robben is het kop van jut op twitter dankzij zijn schwalbe die de winnende penalty opleverde.

*pica*

Nou ja, ik vermoed dat de scheids wel moest na die penalty blunder op het einde van de eerste helft.

Daarom kan ik er ook niet mee zitten. Nederland speelt gewoon een toffe wedstrijd en wint door te blijven werken. Mexico doet wat ik bij Italië vaak zie gebeuren als de situatie gunstig is en dat is met 10 man in het doel gaan staan. Dat gaat goed totdat de situatie veranderd. En dan zitten de aanvalstroepen op de bank. Met al mijn respect maar ik denk dat de schwalbe een vroegtijdig einde van de wedstrijd heeft betekend maar verder geen invloed heeft gehad op de einduitslag.

Sabai