WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

Wings

Ligt eraan wat het criteria is. Ik denk dat het bepalen van de strafmaat verder dan de verwonding alleen gaat.

Kootje

Citaat van: Wings op 26 juni 2014 - 21:35:58
Ligt eraan wat het criteria is. Ik denk dat het bepalen van de strafmaat verder dan de verwonding alleen gaat.

Dat blijkt, maar daar hoef ik het dan nog niet mee eens te zijn. ;)


Maar nogmaals ... ik vind de straf 100% terecht hè, laat dat duidelijk zijn. Ik vind het alleen niet in verhouding staan tot de straffen die doorgaans uitgedeeld worden voor andere vergrijpen. Puur kijkend uit eigen ervaring weet ik namelijk wat voor schade kop/elleboogstoten aan kunnen richten en wat tackles op enkels en knieën kunnen doen. En dan heb ik dus liever 'n paar tandafdrukken in m'n schouder, dan 'n gebroken oogkas/neus/kaak of verbrijzelde knieschijf of afgescheurde achillespees. Maar toch ... voor dat soort aanslagen, kan het geeneens overtredingen noemen, krijg je 2 max 3 wedstrijdjes schorsing, maar voor 'n "hapje Chiellini" 'n schorsing van 4 maanden plus 9 interlands en nog 'n boete van $80.000,-. Hoe je het ook went of keert, dat staat gewoon niet in verhouding.

0634

Ben het eens met Kootje hoor. Neem nu eens die eeuwige schwalbes. Daar worden wedstrijden door beslist. Niemand die ooit zo'n schorsing krijgt, of uberhaupt een schorsing. Ik vind de hele hetze die momenteel heerst zwaar over de kop.

Dat gezegd hebbende, benadruk ik nog even, dat bijten tot drie keer toe te gek voor woorden is. Ik snap de opheft. Maar de hetze is ook wel weer wat overdreven. De straf ook, naar mijn mening.

Wings

Citaat van: Kootje op 26 juni 2014 - 21:47:22
Dat blijkt, maar daar hoef ik het dan nog niet mee eens te zijn. ;)

Zeker niet. Gelukkig ook maar dan heb ik nog wat te doen. ;)

CitaatMaar nogmaals ... ik vind de straf 100% terecht hè, laat dat duidelijk zijn. Ik vind het alleen niet in verhouding staan tot de straffen die doorgaans uitgedeeld worden voor andere vergrijpen. Puur kijkend uit eigen ervaring weet ik namelijk wat voor schade kop/elleboogstoten aan kunnen richten en wat tackles op enkels en knieën kunnen doen. En dan heb ik dus liever 'n paar tandafdrukken in m'n schouder, dan 'n gebroken oogkas/neus/kaak of verbrijzelde knieschijf of afgescheurde achillespees. Maar toch ... voor dat soort aanslagen, kan het geeneens overtredingen noemen, krijg je 2 max 3 wedstrijdjes schorsing, maar voor 'n "hapje Chiellini" 'n schorsing van 4 maanden plus 9 interlands en nog 'n boete van $80.000,-. Hoe je het ook went of keert, dat staat gewoon niet in verhouding.

Ik denk niet dat je het kunt vergelijken met andere vergrijpen omdat de criteria anders zijn. Waar bij een elleboogstoot misschien het toegebracht letsel bepalend is, is dat nu de onethische factor. Oftewel, ik denk niet dat de FIFA heeft gekeken naar de tandenafdruk bij Chiellini in de schouders, maar naar de onmenselijke factor van het incident.

Jehoentelaar

We zullen binnenkort wel zien hoe de verhoudingen zijn wat betreft de straf die Defour gaat krijgen.

Eerder kreeg Alexandre Song (Kameroen) drie interlands schorsing voor zijn klap op een Kroatische rug. Song miste het WK-duel tegen Brazilië en mist de eerste twee kwalificatieduels om de Africa Cup.

Sphinx

ik ben het niet zo vaak met Menno Pot eens, maar iedere criticus die over het "lelijke" spel van Oranje zeurt moet zijn laatste column op nu.nl even lezen, waarin hij Ajax van afgelopen seizoen (precies, de ploeg van de man die pijn aan zijn ogen krijgt van Oranje (tip: leen de bril van je broer) met het NL Elftal vergelijkt.

CitaatIronisch genoeg was het op papier allemaal hartstikke aanvallend en ook nog uitgevoerd in de 'huisstijl'. Formatie: 4-3-3. Vleugelspelers. Op het middenveld vooral spelers die 'naar voren denken'. Verzorgd. Alles op techniek. Vrijwel nooit minder dan 60% balbezit. Altijd het initiatief.

Maar dat zegt dus allemaal niks, want sáái dat het was. Tergend balbezitfetisjisme van het meest zaaddodende soort. En maar rondschuiven die knikker. Geen diepgang, geen tempo, geen verrassing, geen gif, niks.

Doe mij dan maar Oranje. 37% balbezit tegen Chili, maar toch voortdurend het gevoel dat Nederland dichter bij een doelpunt was dan de Chilenen. Hebben wij dat ook eens, in plaats van 70% balbezit maar toch continu het gevoel dat je uiteindelijk met 0-1 de bietenbrug op zult gaan.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

Hoewel Pot met Vak 127 een briljant boek schreef, heeft hij hier maar deels gelijk. Ja, Ajax was het afgelopen jaren beroerd qua amusement. Oranje scoort makkelijker. Maar Ajax heeft dan ook geen exceptionele klasse in huis. Bovendien had ik bij Ajax nooit het gevoel dat ze gingen verliezen, eerder dat het altijd 'wel weer goed kwam'. Maar ja, dat is ook eigen interpretatie.

Pancake Shield

Jammer, dat Chili eruit is. Sinds het WK 2010 ben ik al een beetje fan van Sanchez. Chili was de beste tot de strafschoppen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Kootje

Dan heb jij blijkbaar 'n andere wedstrijd gezien dan ik. Brazilië heeft het grootste deel vd wedstrijd het heft in handen gehad en ook de beste kansen gecreëerd. Ik ben het met je eens dat het jammer is dat Chili eruit ligt, ik hoopte ook op 'n stuntje, maar op basis vd verhoudingen in het veld is het niet meer dan terecht.

Perton

Een Braziliaan die ik net sprak was het niet met je eens ;D

Heb de wedstrijd verder niet gezien, alleen de verlenging, en daar gooide Chili de deur precies zo op slot als waar ze Nederland gigantisch om beschuldigden. Dat samen met het feit dat ze allemaal zulke aanstellers waren tegen Nederland, maakt dat ik blij ben dat Chili eruit ligt.

Kootje

Tuurlijk is die Braziliaan het niet met me eens. Die had graag gezien dat Brazilië hun kansen benut hadden en de wedstrijd in de reguliere speeltijd al beslist had. Daarnaast speelde Brazilië ook zeker niet goed, maar dat veranderd niets aan het feit dat ze het meeste balbezit, de meeste en beste kansen, en het beste van het spel hadden. Alleen de tweede helft waren ze het initiatief 'n beetje kwijt, maar ook toen kregen ze nog meerdere kansen tegenover ééntje van Chili. Al met al was het 'n foutenfestival aan beide zijden, maar maakte Brazilië toch de minste fouten en dus waren zij de betere ploeg.

0634

Ik twijfel voor het eerst aan Brazilië.  Veel zwakke plekken hoor, vooral voorin. Die Jo, dat is niks. Fred ook niet en die heeft ook nog een domme snor. Luis Gustavo is bleek. Ramires. Achterin is okee en Neymar onvoorspelbaar.  Maar verder... Colombia is veel completer.

0634

Faustino Asprilla. Die ken ik ook nog, bedenk ik me ineens. Was een beetje kierewiet. Ook al.

Ken best veel Colombiaanse ex-spelers al met al.

gloudiesaurus

Mooi voetbal hoor van Colombia. Mooi combinatie-spel. Daar krijgt Brazilie een hele kluif aan.
En Brazilie vond ik zeker niet beter dan Chili. Het Brazilie van nu swingt nog niet.
Niet zoals met Ronaldo en Romario en al die anderen...
Ze krijgen nog een hele kluif aan Colombia denk ik.

Uruguay zonder Suarez heeft het toch niet. Froilan heeft zijn beste dagen gehad.

Nu morgen eerst Nederland - Mexico  8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Perton op 28 juni 2014 - 21:47:33
Een Braziliaan die ik net sprak was het niet met je eens ;D

Heb de wedstrijd verder niet gezien, alleen de verlenging, en daar gooide Chili de deur precies zo op slot als waar ze Nederland gigantisch om beschuldigden. Dat samen met het feit dat ze allemaal zulke aanstellers waren tegen Nederland, maakt dat ik blij ben dat Chili eruit ligt.

Hier ook! Ondanks dat ik stiekem wel voor Chili was. Nu hopen dat Colombia afrekent met Brazilië. Qua spel vind ik de Colombianen echt super spelen. Ik gun ze wel een finaleplek.