WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

Wings

Ik dacht dat hockey ook slechts 3 keer was. Of is dat veranderd? Moet er wel meteen bij melden dat ik de ballen verstand heb van hockey. Op een paar WK-wedstrijden na van de dames kijk ik het nauwelijks. Wat kan die Naomi van As trouwens chagrijnen. :D

Anyway, voetbal, WK: Forza Belgiëeeeee!! :D

Perton

Het is dat voetbal niet met time-outs werkt, maar ik vind het systeem van American Football ook wel wat hebben. Daar heb je er twee per helft, maar verlies je een van je time-outs mochten de scheidsrechters besluiten dat je ongelijk had. Zowel bij hockey (wat ik niet volg, dus ik ga hierbij af op wat andere mensen zeggen) als bij American Football werkt het perfect. Genoeg wedstrijden bij die laatste sport waarbij ik zie dat er helemaal geen herziening wordt aangevraagd, dus het argument dat voetbal telkens stil komt te liggen, vind ik persoonlijk nergens op slaan. Als je elke beslissing gaat nalopen, dan wel ja, maar als je het goed aanpakt zal dat helemaal niet zo zijn.

Net als met elke verandering geldt: als je het slecht aanpakt, zal het niet werken nee. Maar als je het goed aanpakt wel.

Kootje

Citaat van: Wings op 22 juni 2014 - 18:16:32
Ik dacht dat hockey ook slechts 3 keer was. Of is dat veranderd?

Zou kunnen, zoveel verstand heb ik er ook niet van. Ik heb iig altijd begrepen dat er geen beperking was, maar dat je dit voorrecht direct kwijtraakt zodra 'n aangevochten beslissing toch de correcte blijkt te zien. Maar goed, zeker weten doe ik dat ook niet. Tenminste ... niet dat van het onbeperkte aantal bezwaren dat je in kunt dienen, wel dat van het verliezen van dit recht zodra je ongelijk krijgt.

gloudiesaurus

Citaat van: Kootje op 22 juni 2014 - 17:02:14
Blatter houd alle techniek tegen, totdat er weer verkiezingen aankomen of hij weer eens onder vuur ligt. Dan is meneer ineens wel voorstander vd doellijntechnologie die er nu ook is, en onlangs kwam hij met het voorstel voor 'n videoscheids zoals in het veldhockey. Coaches zouden dan 2x per wedstrijd 'n beroep mogen doen op, in tegenstelling tot het hockey waarbij dit onbeperkt is zolang je maar gelijk krijgt.

Blatter is alleen maar bezig met zijn herverkiezing. In techniek kost geld en dat willen de 3e rangs voetballanden niet. Die stemmen dan vervolgens op Blatter...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

België matig gespeeld maar toch door. Leuk maar in de volgende ronde moeten ze er toch een tandje bij doen. Anders komen ze niet veel verder...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Haha ik las ergens op internet dat iemand zei dat Nederland nog nooit van Chili heeft verloren, dus ik dacht: kom, laat ik eens alle vorige uitslagen erbij pakken. En die beste man heeft gelijk. Op de Olympische Spelen van 1928 werd het 2-2, en da's vooralsnog de enige wedstrijd ooit tegen Chili.

Inderdaad nog nooit van Chili verloren, maar wat ik met die info moet...

Kootje

Géén idee wat je met die info moet. Ik weet wel wat ik met jouw info doe. Pessimistisch als dat ik al ben voor deze wedstrijd, Chili maakte op mij wel indruk en NL nog steeds niet, zie ik 'm nu andersom. We hebben nog nooit van Chili gewonnen. ;)

Jehoentelaar

Hadden we van Australië ook niet, maar dat kwam ook gewoon goed. ;)

Kootje

Verschil tussen Australië en Chili is echter dat die eerste totaal geen indruk op me gemaakt hebben in eerdere wedstrijden en die Chilenen wel. Die gaan ver komen en wij gaan daar 'n harde dobber aan krijgen als Van Gaal weer met dat belachelijke 5-3-2 systeem op de proppen komt.

Wings

Citaat van: Kootje op 23 juni 2014 - 17:03:15
Géén idee wat je met die info moet. Ik weet wel wat ik met jouw info doe. Pessimistisch als dat ik al ben voor deze wedstrijd, Chili maakte op mij wel indruk en NL nog steeds niet, zie ik 'm nu andersom. We hebben nog nooit van Chili gewonnen. ;)

Vandaag ook niet. Wordt 2-2 (of in ieder geval gelijkspel).

Kootje

Citaat van: Wings op 23 juni 2014 - 17:56:24
Citaat van: Kootje op 23 juni 2014 - 17:03:15
Géén idee wat je met die info moet. Ik weet wel wat ik met jouw info doe. Pessimistisch als dat ik al ben voor deze wedstrijd, Chili maakte op mij wel indruk en NL nog steeds niet, zie ik 'm nu andersom. We hebben nog nooit van Chili gewonnen. ;)

Vandaag ook niet. Wordt 2-2 (of in ieder geval gelijkspel).

Tsja .... kan. Maakt me ook niet veel uit eigenlijk, als 't maar 'n leuke wedstrijd is wordt. Tot nog toe vind ik het iig 'n draak van 'n wedstrijd. >:(

Wings

Inderdaad wat flauw. De Chilenen verdedigen graag en halen de snelheid voortdurend uit het spel door hun sierlijke valpartijen die een oscar verdienen. Ik was best te spreken over het spel van de Chilenen maar realiseer me dat hier geen potentieel kampioen voetbalt. Nog steeds denk ik dat het gelijk zal eindigen. In het gunstigste geval winnen ze met 1 doelpunt verschil. Ik denk niet dat Nederland al zijn energie gaat stukslaan op deze wedstrijd.

0634

Draak van een wedstrijd, on-Nederlands. Beschamend. En iedereen maar in de polonaise omdat we winnen als Italianen. We zijn onze identiteit volkomen kwijt.

Wings

Wat wil je als je opponent continue de snelheid uit de wedstrijd haalt door de poeper tegen de grasmat te gooien?

0634

Dat heeft er niks mee te maken. Dat zij steeds vallen (viel best mee) is geen reden om steeds achteruit te lopen en alleen maar te gokken op snelheid van Robben (wereldtop) en Lens (knoeierd). Heeft niks meer met voetbal te maken dit, we lijken wel catenaccio-ers.