WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

Perton

Joah heb ik ook inderdaad, 3 is te veel op een dag. Ik ga vanavond lekker uit eten ipv voetbal te kijken. Het scheelt ook wel dat bewust of onbewust de wedstrijden om middernacht vaak ook de minst interessante zijn. Als Nederland - Spanje, Duitsland - Portugal en Uruguay - Engeland nou bijvoorbeeld de late wedstrijden waren geweest, dan was ik ook wat gemotiveerder om na 23.00 uur aandachtig te blijven kijken.

Jehoentelaar

Ik heb het tot nu toe wel redelijk volgehouden, maar elke avond drie wedstrijden is onmogelijk te combineren met andere zaken. Zodra ik echter tijd heb zit ik wel te kijken.

Tuesday

Citaat van: Perton op 21 juni 2014 - 16:37:11
Joah heb ik ook inderdaad, 3 is te veel op een dag. Ik ga vanavond lekker uit eten ipv voetbal te kijken. Het scheelt ook wel dat bewust of onbewust de wedstrijden om middernacht vaak ook de minst interessante zijn. Als Nederland - Spanje, Duitsland - Portugal en Uruguay - Engeland nou bijvoorbeeld de late wedstrijden waren geweest, dan was ik ook wat gemotiveerder om na 23.00 uur aandachtig te blijven kijken.
da's idd wel opvallend, de minder aansprekende wedstrijden zijn vaak s nachts. Dat kan haast geen toeval zijn. Volgens mij had zelfs Jan Boskamp vorige week Japan-Ivoorkust niet helemaal gezien, dan weet je dat het echt te gek wordt ;)

Jozef

Citaat van: Pancake Shield op 21 juni 2014 - 14:00:47
Het is tot nu toe een leuke WK met veel verrassingen. Leuke wedstrijden (Engeland - Uruguay) en draken van wedstrijden (Japan - Griekenland). Veel gescoord wordt er ook. Ik las gister ergens dat tot Ecuador - Honduras er al op eentje na hetzelfde aantal doelpunten waren gescoord als tijdens de WK in Zuid-Afrika. Dus ook dat is wel fijn aangezien er wel een aantal juweeltjes tussen zitten.

Als ik puur moet kijken naar de wedstrijden, die ik tot nu toe gezien heb (ik heb geen enkele wedstrijd van Brazilie gezien) dan zou ik zeggen Frankrijk, Duitsland en Chili als kanshebbers. Het is nog ff afwachten voor de tweede wedstrijd van Argentinie, maar dat elftal stelde in de eerste wedstrijd al teleur. En ik had zelf in gedachten dat Spanje en Engeland samen met Argentinie een rol zouden gaan spelen...zit ik er toch ff naast. Mja, ik dacht ook dat Nederland er in de groepsfase uit zou vliegen.

Chili was best slap tegen Australië. De Spanjaarden zaten met hun hoofd alweer op de Copacabana, leuk dat ze daar goed tegen speelden maar dat zegt me momenteel weinig. Dus om hen nu tot titelkandidaat te bombarderen, gaat met voorlopig te ver. Al is het zeker een leuk team om naar te kijken.

Duitsland en Frankrijk, die zien er idd erg goed uit voorlopig. Als Suarez dit tempo aanhoudt, dan is de voorlinie van Uruguay een gesel voor eender welke verdediging, dus die kunnen ook ver komen (al kunnen ze er gewoon nog uit liggen in de groepsfase als het even tegenzit!).

Nederland is voorlopig leuk om te bekijken maar eerlijk, Australië was over de gehele lijn beter behalve in afwerking. Tegen een ploeg die aanvallend meer klaarspeelt, is Nederland voor mij alsnog een vogel voor de kat, dus de achtste finale winnen wordt moeilijk ongeacht of de tegenstander Brazilië, Mexico of Kroatië heet. Maar goed, moeilijk is niet onmogelijk, zeker niet in een voetbalbeker.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 21 juni 2014 - 16:55:43
Citaat van: Perton op 21 juni 2014 - 16:37:11
Joah heb ik ook inderdaad, 3 is te veel op een dag. Ik ga vanavond lekker uit eten ipv voetbal te kijken. Het scheelt ook wel dat bewust of onbewust de wedstrijden om middernacht vaak ook de minst interessante zijn. Als Nederland - Spanje, Duitsland - Portugal en Uruguay - Engeland nou bijvoorbeeld de late wedstrijden waren geweest, dan was ik ook wat gemotiveerder om na 23.00 uur aandachtig te blijven kijken.
da's idd wel opvallend, de minder aansprekende wedstrijden zijn vaak s nachts. Dat kan haast geen toeval zijn. Volgens mij had zelfs Jan Boskamp vorige week Japan-Ivoorkust niet helemaal gezien, dan weet je dat het echt te gek wordt ;)

Ik dacht ook dat ze het erom deden, maar Engeland-Italië (zeker een van de leukste wedstrijden die ik al gezien hebben en ik heb zeker driekwart gezien) was om middernacht onze tijd. Terwijl Uruguay-Cost Rica drie uur eerder was. Als het gepland was, zouden ze dat toch omgekeerd hebben gedaan aangezien Uruguay-Costa Rica vooral interessant was voor de Amerika's en die was nu om 16u Braziliaanse tijd, als ze hadden geruild dan was dat 19u Braziliaanse tijd geweest. En Engeland-Italië dan 21u onze tijd ipv 0u.

Dus ik denk dat het toeval is dat sommige minder leuke wedstrijden om middernacht zijn. ;) Maar niet getreurd, morgenavond is alweer de laatste wedstrijd die om middernacht begint (VS-Portugal, daar kijk ik wel naar uit)!

Wings

Nu speelt Argentinië tegen Iran. Een Iraniër die ik ken (of ja, hij is de ober in de stamrestaurant waar ik al jaren kom en regelt overheerlijk visschotels -die niet op de kaart staan- tegen een veel te hoge prijs. En verwacht dat ik glimlachend fooi geef. Wat ik dan ook doe) zei dat Argentinië een flinke kluif zou krijgen aan Iran. Dit was zijn reactie op een 4-0 voorspelling van mij. "Jullie West-Europeanen onderschatten landen die jullie niet vaak zien voetballen" vervolgde hij zijn betoog. Ik knikte instemmend. En het is ook zo. Ik had wel in de gaten dat er minder vis werd geserveerd maar het glas Whiskey gleed er goed in. Cheers! Op Iran dan maar.

Tuesday

Citaat van: Wings op 21 juni 2014 - 19:21:43
Nu speelt Argentinië tegen Iran. Een Iraniër die ik ken (of ja, hij is de ober in de stamrestaurant waar ik al jaren kom en regelt overheerlijk visschotels -die niet op de kaart staan- tegen een veel te hoge prijs. En verwacht dat ik glimlachend fooi geef. Wat ik dan ook doe) zei dat Argentinië een flinke kluif zou krijgen aan Iran. Dit was zijn reactie op een 4-0 voorspelling van mij. "Jullie West-Europeanen onderschatten landen die jullie niet vaak zien voetballen" vervolgde hij zijn betoog. Ik knikte instemmend. En het is ook zo. Ik had wel in de gaten dat er minder vis werd geserveerd maar het glas Whiskey gleed er goed in. Cheers! Op Iran dan maar.
t is ongekend wat een WK losmaakt. Zelfs de grootste voetbalhater kan er amper om heen.

Tuesday

#202
Citaat van: Jozef op 21 juni 2014 - 18:03:50
Citaat van: Tuesday op 21 juni 2014 - 16:55:43
Citaat van: Perton op 21 juni 2014 - 16:37:11
Joah heb ik ook inderdaad, 3 is te veel op een dag. Ik ga vanavond lekker uit eten ipv voetbal te kijken. Het scheelt ook wel dat bewust of onbewust de wedstrijden om middernacht vaak ook de minst interessante zijn. Als Nederland - Spanje, Duitsland - Portugal en Uruguay - Engeland nou bijvoorbeeld de late wedstrijden waren geweest, dan was ik ook wat gemotiveerder om na 23.00 uur aandachtig te blijven kijken.
da's idd wel opvallend, de minder aansprekende wedstrijden zijn vaak s nachts. Dat kan haast geen toeval zijn. Volgens mij had zelfs Jan Boskamp vorige week Japan-Ivoorkust niet helemaal gezien, dan weet je dat het echt te gek wordt ;)

Ik dacht ook dat ze het erom deden, maar Engeland-Italië (zeker een van de leukste wedstrijden die ik al gezien hebben en ik heb zeker driekwart gezien) was om middernacht onze tijd. Terwijl Uruguay-Cost Rica drie uur eerder was. Als het gepland was, zouden ze dat toch omgekeerd hebben gedaan aangezien Uruguay-Costa Rica vooral interessant was voor de Amerika's en die was nu om 16u Braziliaanse tijd, als ze hadden geruild dan was dat 19u Braziliaanse tijd geweest. En Engeland-Italië dan 21u onze tijd ipv 0u.

Dus ik denk dat het toeval is dat sommige minder leuke wedstrijden om middernacht zijn. ;) Maar niet getreurd, morgenavond is alweer de laatste wedstrijd die om middernacht begint (VS-Portugal, daar kijk ik wel naar uit)!
Engeland-Italie is misschien de uitzondering, maar dat wel op een zaterdagavond, met daarna nog een wedstrijd (Japan-Ivoorkust). In Engeland was die wedstrijd om 11 uur s avonds en in Zuid Europa houden ze sowieso wel van late avondwedstrijden. Ik zie er ook niet echt een logica in, maar helemaal toevallig lijkt het mij niet dat de 'mindere wedstrijden' vaak laat zijn. Het is sowieso raar dat ze niet gewoon alles op poule volgorde afwerken.

Perton

Waren pot 2, 3 en 4 niet ingedeeld op basis van continent? Daar zal dan vermoed ik wel rekening mee gehouden zijn bij het bepalen hoe laat alle wedstrijden begonnen, voor de loting überhaupt heeft plaatsgevonden.

Jehoentelaar

Pot 1: gastland + top 7 FIFA wereldranglijst.
Pot 2: CAF, Conmebol, UEFA*.
Pot 3: AFC, ConCaCaf.
Pot 4: UEFA.

Niet aanwezig: OFC.

* Pot 4 is te vol, waardoor een willekeurig land van de vierde naar de tweede pot is gegaan (Italië).

Tuesday

Citaat van: Perton op 21 juni 2014 - 20:41:21
Waren pot 2, 3 en 4 niet ingedeeld op basis van continent? Daar zal dan vermoed ik wel rekening mee gehouden zijn bij het bepalen hoe laat alle wedstrijden begonnen, voor de loting überhaupt heeft plaatsgevonden.
zoiets zal het zijn idd, volgens mij lag het programma voor de loting al wel vast idd. De wedstrijden tussen pot 2 en 3 zullen dan vooral laat op de avond zijn gepland.

Sabai

Duitsland vs Ghana is ook een mooie wedstrijd  :)

Wings

Schitterende wedstrijd! Ghana kan echt wel een pot voetballen hoor. Heerlijk! Ik heb genoten (en ondanks dat de 2-2 een prima weergave was, zou ik een 1-2 voor Ghana niet erg hebben gevonden).

0634

Topwedstrijd inderdaad. Dat is echt dé verrassing voor mij: zoveel heerlijke potten tot nu toe!

(en dan na de zomer weer eredivisie kijken? :-[)

Franky R.

Citaat van: Wings op 21 juni 2014 - 23:22:06
Schitterende wedstrijd! Ghana kan echt wel een pot voetballen hoor. Heerlijk! Ik heb genoten (en ondanks dat de 2-2 een prima weergave was, zou ik een 1-2 voor Ghana niet erg hebben gevonden).


Mee eens