WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

Kootje

#180
Voor mij is Costa Rica iig ook de verassing van het toernooi. Leuk dat ze het goed deden in die ConCaCef Gold Cup (kwartfinale) en in die Copa Centroamericana (winnaar), maar kom op zeg ... in die eerste gelden eigenlijk alleen Mexico en de VS als landen om rekening mee te houden, en in die 2e is Honduras het beste wat er meedoet. De rest stelt toch echt niet veel voor en is al zeker niet van het nivo Engeland, Italië en Uruguay.  ::)

Wings

Jeroen, veel mensen dachten ook dat Spanje kampioen kon worden: vaak dus gebaseerd op het laatst behaalde resultaat op een groot toernooi. Niet vervelend bedoeld maar hoeveel mensen zullen Costa Rica op waarde kunnen inschatten? De laatste jaren is Costa Rica enorm gegroeid als voetbalelftal. Kan me herinneren dat Spanje in de hoogtij dagen (2011-2012) de tanden stuk beet op de Costa Ricanen tijdens een friendly. Met de hakken over de sloot een goal, gelijk spel, in de blessuretijd. En ook tijdens de kwalificatiewedstrijden voor het CONCACAF won het van Mexico. Zo armoedig als het wordt geschilderd is het niet hoor. Goed, Costa Rica zal niet excelleren in de knock-outs en het kampioenschap even winnen maar dat de Costa Ricanen zo nu en dan een wedstrijd goed neerzetten en in staat zijn landen als Engeland en Italië te verslaan, jawel hoor. Zeker een Italië dat er bekend om staat niet sterk te zijn in voorronden. Echt verbaasd ben ik in ieder geval niet. Overigens, zijsprongetje, volgens mij heeft Ruiz zijn beste tijd wel gehad en is het Campbell dat nu de klok slaat. Dat vind ik dé gevaarlijke man van Costa Rica. Of zich dat ook in cijfers uitdrukt weet ik niet.

0634

Ik had niet gedacht dat Spanje kampioen zou worden.  Maar ik had ook niet verwacht dat ze twee keer afgedroogd zouden worden en als eerste gewipt zouden zijn. Dus voor mij toch een verrassing.

Wings

Citaat van: Kootje op 21 juni 2014 - 09:50:18
Voor mij is Costa Rica iig ook de verassing van het toernooi. Leuk dat ze het goed deden in die ConCaCef Gold Cup (kwartfinale) en in die Copa Centroamericana (winnaar), maar kom op zeg ... in die eerste gelden eigenlijk alleen Mexico en de VS als landen om rekening mee te houden, en in die 2e is Honduras het beste wat er meedoet. De rest stelt toch echt niet veel voor en is al zeker niet van het nivo Engeland, Italië en Uruguay.  ::)

Is Italië zo goed dan? Ik vind van niet. De spelers die kunnen excelleren zitten in hun nadagen van hun carrières en echt opvolgers dringen niet aan. In welke speler zie jij echt potentie? Dus een speler die kan groeien naar van het niveau waarin Robben en v. Persie zich bevinden? En wat te denken van de verdediging? Italië is een land dat verdedigend voetbalt en wat missen ze? Een verdediging dat staat als een huis. Ik ben bang dat ze niet ver zullen komen dit WK. En met het vizier gericht naar het Europees kampioenschap zal echt het roer om moeten.

Wings

Citaat van: Jeroen op 21 juni 2014 - 10:08:50
Ik had niet gedacht dat Spanje kampioen zou worden.  Maar ik had ook niet verwacht dat ze twee keer afgedroogd zouden worden en als eerste gewipt zouden zijn. Dus voor mij toch een verrassing.

Dat kan. Voor mij niet. Niet dat ik dit direct heb voorspeld maar Spanje zat overduidelijk in een negatieve spiraal. En hebben een lang en zwaar seizoen in de benen.

Kootje

Citaat van: Wings op 21 juni 2014 - 10:13:58
Is Italië zo goed dan? Ik vind van niet. De spelers die kunnen excelleren zitten in hun nadagen van hun carrières en echt opvolgers dringen niet aan. In welke speler zie jij echt potentie? Dus een speler die kan groeien naar van het niveau waarin Robben en v. Persie zich bevinden? En wat te denken van de verdediging? Italië is een land dat verdedigend voetbalt en wat missen ze? Een verdediging dat staat als een huis. Ik ben bang dat ze niet ver zullen komen dit WK. En met het vizier gericht naar het Europees kampioenschap zal echt het roer om moeten.

Italië viel me in de wedstrijd tegen Costa Rica tegen, maar tegen Engeland vond ik ze wel sterk, dus dat zou je natuurlijk ook de verdienste van Costa Rica kunnen noemen. Toch zou ik op voorhand m'n geld niet op die Costaricanen gezet hebben, ook niet na hun stunt tegen Uruguay. Daarvoor stelt Costa Rica als voetballland gewoon te weinig voor.


Citaat van: Wings op 21 juni 2014 - 10:17:49
Citaat van: Jeroen op 21 juni 2014 - 10:08:50
Ik had niet gedacht dat Spanje kampioen zou worden.  Maar ik had ook niet verwacht dat ze twee keer afgedroogd zouden worden en als eerste gewipt zouden zijn. Dus voor mij toch een verrassing.

Dat kan. Voor mij niet. Niet dat ik dit direct heb voorspeld maar Spanje zat overduidelijk in een negatieve spiraal. En hebben een lang en zwaar seizoen in de benen.

Ook dat vond ik toch wel verassend hoor. Niet dat ik Spanje als favoriet voor de titel zag, dankzij die spiraal achtte ik ze daar zelfs kansloos voor, maar ik zag ze toch wel de eerste ronde als winnaar doorkomen. Van "ons" zouden ze imo sowieso niets te duchten hebben gehad, net als van Australië. En Chili doet het toch ook beter dan verwacht. Ik had verwacht dat Nederland en Chili uit mochten vechten wie er tweede in de poule ging worden. Nu klopt dat ook, maar dat die ander dan eerste word zat niet in mijn lijn der verwachting.

Wings

Citaat van: Kootje op 21 juni 2014 - 10:32:13
Italië viel me in de wedstrijd tegen Costa Rica tegen, maar tegen Engeland vond ik ze wel sterk, dus dat zou je natuurlijk ook de verdienste van Costa Rica kunnen noemen. Toch zou ik op voorhand m'n geld niet op die Costaricanen gezet hebben, ook niet na hun stunt tegen Uruguay. Daarvoor stelt Costa Rica als voetballland gewoon te weinig voor.

Oké. Daar ben ik het dus mee oneens. Althans, als je dat afzet tegen Engeland en Uruguay vind ik Costa Rica wel een geduchte tegenstander, die ik instaat acht, ze te kunnen verslaan. Wereldkampioen worden vind ik dan weer een uiterste. Maar een land die toch deelneemt aan het wereldkampioenschap, succesvol is op toernooien (zie hierboven) en heeft laten zien voetballanden als Mexico, Spanje en Ierland te kunnen pareren, wegzetten als land dat weinig voorstelt, vind ik een onderschatting.


CitaatOok dat vond ik toch wel verassend hoor. Niet dat ik Spanje als favoriet voor de titel zag, dankzij die spiraal achtte ik ze daar zelfs kansloos voor, maar ik zag ze toch wel de eerste ronde als winnaar doorkomen. Van "ons" zouden ze imo sowieso niets te duchten hebben gehad, net als van Australië. En Chili doet het toch ook beter dan verwacht. Ik had verwacht dat Nederland en Chili uit mochten vechten wie er tweede in de poule ging worden. Nu klopt dat ook, maar dat die ander dan eerste word zat niet in mijn lijn der verwachting.

Oké, dan kijk ik gewoon anders tegen voetbal aan. Ik (en daarin was ik misschien wel één van de weinigen) heb Spanje niet instaat geacht Nederland te kunnen verslaan. Ik denk juist dat Nederland zich stukbijt op Duitsland, Frankrijk en Brazilië. Maar daarachter slaat de Nederlandse (en Chileense) klok als je het mij vraagt.

Kootje

Citaat van: Wings op 21 juni 2014 - 10:54:13
Citaat van: Kootje op 21 juni 2014 - 10:32:13
Italië viel me in de wedstrijd tegen Costa Rica tegen, maar tegen Engeland vond ik ze wel sterk, dus dat zou je natuurlijk ook de verdienste van Costa Rica kunnen noemen. Toch zou ik op voorhand m'n geld niet op die Costaricanen gezet hebben, ook niet na hun stunt tegen Uruguay. Daarvoor stelt Costa Rica als voetballland gewoon te weinig voor.

Oké. Daar ben ik het dus mee oneens. Althans, als je dat afzet tegen Engeland en Uruguay vind ik Costa Rica wel een geduchte tegenstander, die ik instaat acht, ze te kunnen verslaan. Wereldkampioen worden vind ik dan weer een uiterste. Maar een land die toch deelneemt aan het wereldkampioenschap, succesvol is op toernooien (zie hierboven) en heeft laten zien voetballanden als Mexico, Spanje en Ierland te kunnen pareren, wegzetten als land dat weinig voorstelt, vind ik een onderschatting.

Dat laatste geef ik ook grif toe, ik heb ze onderschat. Ergo de verassing. ;)


CitaatOok dat vond ik toch wel verassend hoor. Niet dat ik Spanje als favoriet voor de titel zag, dankzij die spiraal achtte ik ze daar zelfs kansloos voor, maar ik zag ze toch wel de eerste ronde als winnaar doorkomen. Van "ons" zouden ze imo sowieso niets te duchten hebben gehad, net als van Australië. En Chili doet het toch ook beter dan verwacht. Ik had verwacht dat Nederland en Chili uit mochten vechten wie er tweede in de poule ging worden. Nu klopt dat ook, maar dat die ander dan eerste word zat niet in mijn lijn der verwachting.

Oké, dan kijk ik gewoon anders tegen voetbal aan. Ik (en daarin was ik misschien wel één van de weinigen) heb Spanje niet instaat geacht Nederland te kunnen verslaan. Ik denk juist dat Nederland zich stukbijt op Duitsland, Frankrijk en Brazilië. Maar daarachter slaat de Nederlandse (en Chileense) klok als je het mij vraagt.
[/quote]

Meen je dat nu serieus?
Spanje, met hun aanvallende middenveld, zou niet in staat zijn Nederland, met onze gebrekkige defensie, omver te lopen? Ondanks de duidelijke vermoeidheid en gebrek aan inspiratie van Spaanse kant hadden die puur op individuele klasse Nederland al zoek moeten tikken. 

Wings

Citaat van: Kootje op 21 juni 2014 - 11:04:26
Dat laatste geef ik ook grif toe, ik heb ze onderschat. Ergo de verassing. ;)

Dat is de enige juiste conclusie.


CitaatMeen je dat nu serieus? Spanje, met hun aanvallende middenveld, zou niet in staat zijn Nederland, met onze gebrekkige defensie, omver te lopen? Ondanks de duidelijke vermoeidheid en gebrek aan inspiratie van Spaanse kant hadden die puur op individuele klasse Nederland al zoek moeten tikken.

Leuk dat je quasi-verbaasd doet terwijl het tegendeel bewezen is. ;) En om je vraag te beantwoorden: ja. Dat meen ik serieus. Sterker nog, de mensen die riepen dat Nederland niet kon winnen van Spanje, heb ik uitgelachen. Net als 6 jaren geleden op het EK (toen Nederlanders dachten, dat Nederland kansloos zou zijn tegen Italië). Wat dat aangaat heb ik het idee dat mensen hun mening baseren op een te ver geleden succes.

Kootje

Citaat van: Wings op 21 juni 2014 - 11:32:24
Leuk dat je quasi-verbaasd doet terwijl het tegendeel bewezen is. ;)

Ik ben er dan ook nog steeds oprecht verbaasd over. ;)

Wings

O wacht even, met 'quasi' wordt niet onoprechtheid bedoeld hé. Dat je oprecht verbaasd bent had ik begrepen. ;)

Kootje

Zo vatte ik hem ook niet op hoor. ;)

Jehoentelaar

Overigens mag van een WK-klant uit de ConCaCaf-federatie gewoon worden verwacht dat ze minstens de finale halen van dat Midden-Amerikaanse toernooi én driekwart van de tegenstanders uit die Gold Cup van het veld blazen. Zo goed zijn al die landen daar niet. Beetje hetzelfde als in Europa kwalificatiewedstrijden winnen van Roemenië, Oostenrijk en Wit-Rusland.

Pancake Shield

Het is tot nu toe een leuke WK met veel verrassingen. Leuke wedstrijden (Engeland - Uruguay) en draken van wedstrijden (Japan - Griekenland). Veel gescoord wordt er ook. Ik las gister ergens dat tot Ecuador - Honduras er al op eentje na hetzelfde aantal doelpunten waren gescoord als tijdens de WK in Zuid-Afrika. Dus ook dat is wel fijn aangezien er wel een aantal juweeltjes tussen zitten.

Als ik puur moet kijken naar de wedstrijden, die ik tot nu toe gezien heb (ik heb geen enkele wedstrijd van Brazilie gezien) dan zou ik zeggen Frankrijk, Duitsland en Chili als kanshebbers. Het is nog ff afwachten voor de tweede wedstrijd van Argentinie, maar dat elftal stelde in de eerste wedstrijd al teleur. En ik had zelf in gedachten dat Spanje en Engeland samen met Argentinie een rol zouden gaan spelen...zit ik er toch ff naast. Mja, ik dacht ook dat Nederland er in de groepsfase uit zou vliegen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 juni 2014 - 08:53:46
Overigens de grootste verrassing: er wordt verdomd leuk gevoetbald!
idd, t is een stuk beter als 4 jaar geleden. Het lijkt wel of spelers zich gespaard hebben oid, ik vond nl het niveau van het clubvoetbal de laatste paar maanden ook een stuk minder, alsof het er allemaal niet zoveel toe deed, dat iedereen al met het WK  bezig was. Maar misschien is dat ook wel mn eigen beleving.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik 3 wedstrijden op één dag niet meer trek, hoe leuk het ook is. De eerste paar dagen ging het nog maar da's gewoon niet vol te houden. Maar goed, nog 2 dagen en dan wordt het allemaal wat overzichtelijker.