WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

SDG

Citaat van: SDG op 19 juni 2014 - 10:17:44
Heb dinsdagavond in de kroeg per toeval de tweede helft van Brazilië-Mexico gezien.  :P

Tot zover mijn kennis van het WK.  ;)

En ik had dan eigenlijk ook nog meer oog voor die hysterisch krijsende Mexicaanse griet dan voor het spelletje zelf...  :D

Franky R.

Citaat van: SDG op 19 juni 2014 - 20:52:31
Citaat van: SDG op 19 juni 2014 - 10:17:44
Heb dinsdagavond in de kroeg per toeval de tweede helft van Brazilië-Mexico gezien.  :P

Tot zover mijn kennis van het WK.  ;)

En ik had dan eigenlijk ook nog meer oog voor die hysterisch krijsende Mexicaanse griet dan voor het spelletje zelf...  :D


Dat heet een gezonde belangstelling, SDG! ;D ;D ;D

Kootje

 :o Verrassend, Na de zege op Uruguay verslaat Costa Rica nu ook Italië dankzij 'n schitterende goal van PSVer Ruiz. Engeland definitief out en ook Italië zelf zal tegen Uruguay nog vol aan de bak moeten om de volgende ronde te bereiken. Niet verwacht dit. :-\

Wings

Tot nu toe weinig verrassingen. Goed, toegegeven, ik had Spanje bij de laatste 16, maar that's it. Ikzelf heb Duitsland en Brazilië in de finale voorspeld. En Brazilië kampioen (aan dat laatste twijfel ik enorm maar...heb wel het idee dat ze de arbitrage-wind in de zeilen hebben en alles in hun voordeel wordt ingericht).

0634

Costa Rica door in die poule vind ik zelf tamelijk verrassend. Zeker na twee potjes al.

gloudiesaurus

Jep en Uruguay of Italië er dus uit. Wie had dat gedacht  :)
Dat wordt trouwens nog een hele interessante pot.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Jeroen op 20 juni 2014 - 23:26:04
Costa Rica door in die poule vind ik zelf tamelijk verrassend. Zeker na twee potjes al.

Serieus? Ikzelf niet. Volgens mij hebben ze meer dan redelijk gepresteerd in de oefenwedstrijden naar het wereldkampioenschap toe en waren de prestaties de afgelopen 2 jaren op Copa Centroamericana en CONCACAF Gold Cup niet onverdienstelijk. Italiaanse kranten schreven meer te vrezen voor de Costa Ricanen dan de Uruguayanen. Goed, toegegeven, meer op basis van wat ik heb gelezen dan wijsheid op basis van wat ik zag maar dat ze een pot voetbal kunnen spelen was inmiddels wel doorgedrongen.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 20 juni 2014 - 23:42:17
Jep en Uruguay of Italië er dus uit. Wie had dat gedacht  :)
Dat wordt trouwens nog een hele interessante pot.

Inderdaad. De wedstrijden die volgen nog interessanter. Jammer dat ik vanwege werkverplichtingen en de tijden waarop wedstrijden gespeeld worden zoveel moet missen... De wedstrijd Italië - Uruguay kan ik niet zien. Gelukkig wel Nederland - Chili. Maar verwacht geen pot vuurwerk. 

Jehoentelaar

Het rare met Nederland-Chili is dat we niet weten waar we voor voetballen. Pas naderhand wordt de eindstand van Groep A bepaald.

En Costa Rica is gewoon leuk.

Kootje

#174
Citaat van: Jehoentelaar op 21 juni 2014 - 00:07:51
Het rare met Nederland-Chili is dat we niet weten waar we voor voetballen. Pas naderhand wordt de eindstand van Groep A bepaald.

We spelen natuurlijk om P1 in de poule, want Brazilië willen we ontlopen. Hoewel er idd 'n kans bestaat dat zij geen 1e worden in hun poule, is die kans wel erg klein. Kameroen mag geen probleem zijn, dus Mexico en Kroatië mogen onderling uitvechten wie er 2e wordt. Tenminste ... dat zou het meest logische, voor de hand liggende scenario zijn. Maar ja ... er zijn al vreemdere dingen gebeurd dit toernooi. En om eerlijk te zijn is mijn hoop daar dan ook op gevestigd. Ben tot nu toe best onder de indruk van de Chilenen, dus imo is de kans groot dat zij 1e worden in de poule. Anderzijds ben ik nu ook weer niet echt kapot van de Brazilianen en is mijn angst voor Mexico en Kroatië misschien nog wel groter. Wat 't ook wordt, mijn prognose dat we tot de 2e ronde komen en niet verder blijft onveranderd.

Jehoentelaar

Op dit WK is niks zeker, en ik durf nou niet te stellen dat we met Kroatië of Mexico beter af zijn dan Brazilië. Het gastland speelt onder hoogspanning en zal wellicht de scheidsrechter mee hebben, maar dat bracht ze tegen Mexico (wedstrijd heb ik niet gezien) ook niet alles. Mexico voetbalt vooral op het fysiek, dus als je hen treft kun je een aardig slagveld verwachten. Kroatië is dan juist technisch weer een leuk voetballende ploeg die je ook niet even aan de kant zet.

Aan de andere kant geloof ik wel weer dat als we Chili verslaan, er geen reden zou zijn om er een ronde later uit te vliegen. Wie die Chilenen onderuit haalt, kan ook van Brazilianen winnen.

Perton

Iets minder goed keepende Ochoa en Brazilië had er daar ook wel een paar goed ingelegd. Dus het is voor Van Persie en Robben gewoon taak om te bewijzen dat ze beter zijn dan Neymar. Mexico maak ik me daarom niet zo bijzonder veel zorgen over eigenlijk. Kroatië lijkt me gevaarlijk, die waren pissig na hun wedstrijd tegen Brazilië, hebben Kameroen zo kapot gemaakt dat die met elkaar op de vuist gingen... Ik denk dat die met een aardig momentum de achtste finale ingaan indien ze Mexico verslaan en dan wordt het zo'n Rusland - Nederland-verhaal, zoals enkele jaren terug.

Maar goed, ik sta bijna onderaan in de WK-poule waar ik aan meedoe, dus erg gelijk zal ik ook niet hebben ;D

0634

Citaat van: Wings op 20 juni 2014 - 23:51:37
Citaat van: Jeroen op 20 juni 2014 - 23:26:04
Costa Rica door in die poule vind ik zelf tamelijk verrassend. Zeker na twee potjes al.

Serieus? Ikzelf niet. Volgens mij hebben ze meer dan redelijk gepresteerd in de oefenwedstrijden naar het wereldkampioenschap toe en waren de prestaties de afgelopen 2 jaren op Copa Centroamericana en CONCACAF Gold Cup niet onverdienstelijk. Italiaanse kranten schreven meer te vrezen voor de Costa Ricanen dan de Uruguayanen. Goed, toegegeven, meer op basis van wat ik heb gelezen dan wijsheid op basis van wat ik zag maar dat ze een pot voetbal kunnen spelen was inmiddels wel doorgedrongen.

Serieus. Costa Rica is leuk, maar had ik zeker niet ingeschaald boven Uruguay en Italie, maar die winnen ze dus beiden. Al is Uruguay met Suarez een flink wat zwaardere kluif. Al met al: verrassend in mijn ogen. Zoals Spanje er kansloos uit in mijn ogen ook verrassend is. Dat zijn toch al twee verrassingen in deze vroege fase van het toernooi. Overigens niet dat ik kijk voor verrassingen hoor, van mij mogen de favorieten ook best winnen, maar ik zie toch wel dingen die ik niet had verwacht.

Overigens de grootste verrassing: er wordt verdomd leuk gevoetbald!

Ik vermaak me bij bijna alles wedstrijden, met als hoogtepunt Eng-Uru tot nu toe. En dat is echt een verrassing, want ik had dodelijk saaie potten verwacht met veel achterover hangen en dat soort shit.

Wings

Uruguay vind ik geen superteam. Net als Italië trouwens. Beiden teren op 1 á 2 spelers en als deze tegenvallen blijven prestaties uit en wordt er geen deuk in een pakje boter gevoetbald. Dat het beste van de Spanjaarden af was wist ik ook. Overigens las ik (ver voor het WK begon) dat de oud-spelers (dus de spelers die recent de successen behaalde) bij del Bosque zouden hebben aangedrongen met dit elftal te willen spelen op het WK. Zover dat mogelijk is natuurlijk. Nu vind ik del Bosque een uiterst sympathieke man maar hier was ik niet op ingegaan. Hoewel ik ook begrijp dat de massa-kritiek, zeker als succes uitblijft, de carrière van del Bosque geen goed had gedaan. Ik denk dat dát ook de enige reden is om met deze formatie aan te treden. Spanje had al lang moeten verjongen. 

0634

Uruguay heeft gewoon een prima team hoor. Prima spelers die bij grote clubs spelen en een paar sterren ook nog. Costa Rica's 'ster' is een Fulham-flop. Ik bedoel maar. Natuurlijk is Suarez hun grote man (en een gruwelijk fenomeen), maar dan nog: Costa Rica die gewoon even twee keer wint had ik niet verwacht, en velen met mij niet heb ik inmiddels begrepen.