WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

0634

Citaat van: Kootje op 17 juni 2014 - 22:54:45
Brazilië hun groep winnen ??? .... das nog alleszins zeker. Net de wedstrijd tegen Mexico gezien en die vlak ik ook zeker niet uit om als nummer 1 de poule af te sluiten. Voor Nederland maakt het iig niets meer uit of ze 1e of 2e eindigen in de poule, want beide landen wil je niet treffen.

Ja, naja, ze moeten tegen Kameroen en dat zou Brazilie zeker moeten kunnen winnen. Kroatie (zal wel winnen van Kameroen) moet dan tegen Mexico. Wordt voor beiden lastig denk ik. Dus Brazilie (al vielen ze weer tegen) is nog wel favo nummer 1 voor mij om groepswinnaar te worden.

Maar inderdaad, misschien maakt het niet zoveel uit. Bovendien, het is een WK, zwaar is het toch wel.

Perton

Oja, die had ik even niet meegenomen ;D

Jozef

België heeft het moeilijk gehad maar zoals Jeroen al zei, Algerije speelde stug. Ze deden er alles aan om de wedstrijd dood te maken. Ze hadden welgeteld één schot op doel in de hele eerste helft (de penalty dus). Dus België mag gewoon tevreden zijn met dit resultaat. Gelijkspel tussen Rusland en Zuid-Korea is een reuzemeevaller, België moet nog 1 keer winnen en het is al zeker geplaatst (eigenlijk moeten ze gewoon voor 9 op 9 gaan natuurlijk).

Ben het met Kootje eens dat de beste ploeg voorlopig Duitsland was. Brazilië gaf ik na de openingswedstrijd het voordeel van de twijfel maar tegen Mexico was het toch weer niet extreem goed (ook niet slecht, daar niet van). Maar het kan nog steeds zo zijn dat als ze eenmaal aan de knockoutfase beginnen, het hek van de dam is.

En ik ben het ook met Kootje eens over Italië, dat was gewoon weer een echte Italiaanse prestatie. :) Ik hoop wel dat Engeland met hun mee doorgaat naar de achtste finale.

Kootje

Nu vond ik wel dat België het zichzelf ook heel moeilijk maakte door compact te blijven spelen. In mijn beleving moet je het veld juist breed maken wanneer je tegen 'n ploeg speelt die geen enkele aanvallende intentie heeft. Over anti-voetbal gesproken zeg, Chelsea is er niets bij. Algerije startte de wedstrijd verdedigend en loerde op de counter, maar na de 1-0 deden ze zelfs dat niet meer. Counters gingen tot aan de middenlijn en vanaf daar vonden ze het wel weer goed. Schandalig gewoon, zoals zij in de wedstrijd stonden.

Maar goed, België. Vooral in de eerste helft zochten ze imo teveel het toch al overvolle centrum op. Kevin Debruyne die als rechtsbuiten fungeerde liep slechts zelden aan de zijlijn en ging er nooit eens op en over. Zelfde gold aan de andere kant voor Hazard, al maakte die nog weleens 'n actie. Helaas altijd door het centrum en nooit eens buitenom waar de ruimte lag. Ze maakten het zichzelf dus onnodig moeilijk zoals bewezen werd na het inbrengen van Mertens en Fellaini. Pas toen werden de zijkanten gezocht en werd België direct gevaarlijk. Tot aan die wissels was het echter huilen met de pet op.

Franky R.

#154
Vond België vreemd sloom spelen...met een hoger tempo en meer in de breedte spelen, hadden ze Algerije niet in de wedstrijd kunnen laten komen...maar dat zeg ik.

gloudiesaurus

Rusland - Zuid Korea maakten ook geen indruk op me gisteren. België moet deze poule kunnen winnen.
Voor de volgende ronde tegen een verzwakt Portugal of Ghana heeft België ook kans.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Kootje op 18 juni 2014 - 11:00:19
Nu vond ik wel dat België het zichzelf ook heel moeilijk maakte door compact te blijven spelen. In mijn beleving moet je het veld juist breed maken wanneer je tegen 'n ploeg speelt die geen enkele aanvallende intentie heeft. Over anti-voetbal gesproken zeg, Chelsea is er niets bij. Algerije startte de wedstrijd verdedigend en loerde op de counter, maar na de 1-0 deden ze zelfs dat niet meer. Counters gingen tot aan de middenlijn en vanaf daar vonden ze het wel weer goed. Schandalig gewoon, zoals zij in de wedstrijd stonden.

Maar goed, België. Vooral in de eerste helft zochten ze imo teveel het toch al overvolle centrum op. Kevin Debruyne die als rechtsbuiten fungeerde liep slechts zelden aan de zijlijn en ging er nooit eens op en over. Zelfde gold aan de andere kant voor Hazard, al maakte die nog weleens 'n actie. Helaas altijd door het centrum en nooit eens buitenom waar de ruimte lag. Ze maakten het zichzelf dus onnodig moeilijk zoals bewezen werd na het inbrengen van Mertens en Fellaini. Pas toen werden de zijkanten gezocht en werd België direct gevaarlijk. Tot aan die wissels was het echter huilen met de pet op.

Kevin De Bruyne is ook geen rechtsbuiten maar een aanvallende middenvelder. Hij speelt inderdaad soms op de flank maar hij hoort daar imo niet thuis.

Het zijn wel de wissels die het verschil hebben gemaakt inderdaad. De snelheid van Origi, de creativiteit van Mertens, en natuurlijk de kopkwaliteiten van Fellaini brachten de schwung die daarvoor ontbrak. Ik snap niet waarom Mertens altijd op de bank start, bij de Rode Duivels is hij vaak de beste speler op het veld (meestal samen met De Bruyne).

Kootje

Oke ... dat Kevin geen rechtsbuiten is, dat wist ik niet. Ken hem verder ook niet, maar dat leek me wel de positie waar hij hoorde te spelen totdat Mertens gebracht werd. En ja ... dat dat geen basisspeler is vind ik ook onbegrijpelijk.

Jehoentelaar

Duitsland is mijn topfavoriet. Wisten als enige land tot nu toe echt een hele wedstrijd te overtuigen. Ja en Frankrijk, maar die hebben een iets serieuzere tegenstander nodig om te laten zien wat ze echt in huis hebben.

België speelde compleet zonder gedachte, leek nergens op. Favoriet waren ze voor mij niet, maar het moet echt beter willen ze überhaupt de groep overleven.

Kootje

#159
Pffff ... wat 'n dramawedstrijd zeg, lijkt echt nergens op. Net als in de eerste helft tegen Spanje laten ze nu de Aussies het spel maken, met als verschil dat ze er tegen Spanje nog bewust voor kozen. Nu is het pure onmacht. Ik hoop dan ook dat het in de 4-3-3 formatie die we in de 2e helft gaan spelen beter gaat. Zo slecht dit.



Gelukkig .... het 4-3-3, maar vooral Depay, zorgde voor iets meer aanvallende impulsen. Het was nog steeds niet goed, maar het leek iig weer ergens op. Waar op? Nou ... het leek/lijkt erop dat NL eerst 'n onterechte pingel tegen moet krijgen voordat ze wakker worden. Wederom kwam de ommekeer na die tegenslag. Kan toeval zijn, maar toch ....

0634

Nigel de Jong is gewoon de belangrijkste speler van Oranje m.i..

En dan Spanje.... oi, oi, oi. Wat is de aftakeling van een ooit zo imposant kunstwerk toch pijnlijk om te zien.

Kootje

Hoe zeg je AU in het Spaans? :D

SDG

Heb dinsdagavond in de kroeg per toeval de tweede helft van Brazilië-Mexico gezien.  :P

Tot zover mijn kennis van het WK.  ;)

Jozef

Citaat van: Kootje op 18 juni 2014 - 15:27:43
Oke ... dat Kevin geen rechtsbuiten is, dat wist ik niet. Ken hem verder ook niet, maar dat leek me wel de positie waar hij hoorde te spelen totdat Mertens gebracht werd. En ja ... dat dat geen basisspeler is vind ik ook onbegrijpelijk.

Om hier nog even op door te gaan, De Bruyne kwam daar vannacht nog op terug in een interview:

De Bruyne begon tegen Algerije op de rechterflank. "Ik wist het daags voor de match, maar die keuze was toch wat verrassend. In de voorbereiding heb ik niet op de flank getraind. Maar zo'n wissel kan bij mij altijd gebeuren, dat is niet zo erg."
- http://sporza.be/cm/sporza/FIFAWK/Rode_Duivels/140619_RD_De_Bruyne_praat

Toch een paar rare keuzes van Wilmots.

Franky R.