WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

Perton

Je hebt een typfout gemaakt. Het is smartphone. :-*


Jehoentelaar

De komende dagen een aantal boeiende wedstrijden. Zwitserland, Bosnië, USA en België kijk ik erg naar uit.

Perton

En dat zijn zeven Colombiaans-getinte goals in twee dagen (Y)

(Coaches van Costa Rica, Ecuador én Honduras zijn Colombiaan :P)

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 15 juni 2014 - 17:19:46
De komende dagen een aantal boeiende wedstrijden. Zwitserland, Bosnië, USA en België kijk ik erg naar uit.

Bosnië? Ik vond het enorm tegenvallen tegen Argentinië.

Ik kijk uit naar Duitsland - Portugal vanavond.
Kan een leuke pot worden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Ja, of het tegenvalt of niet weet je niet van tevoren. Hun defensieve speelstijl was echter wel ruim van tevoren bekend.

Jozef

Huh? Die ploeg scoorde 30 keer in de kwalificaties, hoezo defensieve speelstijl van tevoren bekend? Bij mij niet in elk geval. Ik vond het ook erg tegenvallen, ik tipte Bosnië als dé WK-verrassing maar van wat ik voorlopig gezien heb zal dat Nederland zijn.

Het meest teleurstellend vond ik voorlopig Spanje en Argentinië. Teams die boven zichzelf uitstegen waren Nederland en toch ook Engeland, al betaalde het zich bij hun niet uit in resultaat (gelijkspel tegen Italië was verdiend geweest).

Van de drie landen die voor mij toernooifavoriet waren (Brazilië, Argentinië, Duitsland) was alleen Duitsland al op afspraak. Brazilië verwacht ik wel bij te trekken, die waren gewoon nerveus voor aanvang maar de trein zal nu wel op stoom zijn. Argentinië was gewoon over de gehele lijn minder goed dan ik dacht.

Ik ben heel benieuwd naar België morgen. Als die de vlam in de pan krijgen dan gaan we nog mooie dingen zien. Rode Duivels die boven zichzelf uitstijgen vormen nu zeker een bedreiging voor potentiële tegenstanders Portugal en later Argentinië. Maar het kan nog net zo goed gebeuren dat niks lukt en België na de groepsfase naar huis mag.

gloudiesaurus

De groepsfase komt België wel door denk ik.

En die Pepe.... wat een malloot is dat!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: Jozef op 16 juni 2014 - 22:08:10
Huh? Die ploeg scoorde 30 keer in de kwalificaties, hoezo defensieve speelstijl van tevoren bekend? Bij mij niet in elk geval. Ik vond het ook erg tegenvallen, ik tipte Bosnië als dé WK-verrassing maar van wat ik voorlopig gezien heb zal dat Nederland zijn.
Er zit één echte spits in hun volledige WK-selectie (Edin Dzeko). Hun enige alternatief is Vedad Ibisevic, maar dat is meer een middenvelder. Al wist hij wel te scoren.

Verder loopt er het een en ander rond met snelheid, maar wat ook meetelt is dat de verdediging van de ploeg niet heel spectaculair is (spelen bij subtoppers en laagvliegers in Duitsland), en die dus wel extra ondersteuning kan gebruiken. Het werkt als een compact geheel en probeert met snelle uitbraken straks Nigeria en Iran te verslaan.

Kootje

Nu de eerste speelronde er zo goed als opzit en alle favorieten en outsiders aan bod zijn gekomen (tenzij je Rusland en/of Z-Korea ook als favoriet of outsider beschouwt) vroeg ik me af hoe de algehele tendens nu is. Is Brazilië nog steeds de torenhoge favoriet of zijn we toch wel heel erg onder de indruk geraakt van 'n ander land? Heeft de 5-1 overwinning van Nederland op Spanje nog invloed op de verwachtingen rond Oranje en hebben de Rode Duivels hun rol als outsider wel waar kunnen maken?


Zelf blijf ik nog redelijk achter m'n eerdere standpunten staan. Duitsland zie ik nog steeds als favoriet, was echt onder de indruk van het gemak waarmee ze Portugal declasseerden. Ik heb er wel 'n extra outsider bijgekregen en nee, das niet Nederland maar Italië. Nu is dat altijd wel 'n land om rekening mee te houden, ze zijn niet voor niets 4-voudig WK, maar ik had ze nog amper zien spelen. Tegen Engeland, dat overigens ook sterk speelde, toonden ze mij dat ze ook nu weer 'n sterk team op de been hebben gebracht. Dus ...



0634

Ik denk nog steeds Brazilie.

Argentinie schiet te kort in mijn ogen. Italie en Frankrijk zullen leuk meedoen. Duitsland ook, maar zal niet winnen. Nederland is natuurlijk wel in aanzien gestegen, ook bij mij. Tweede ronde moet zeker haalbaar zijn nu. Kwartfinale wellicht (ligt ook aan het speelschema). Daar houdt het wel op.

Belgie? Ach, lastige pot gespeeld, maar het valt ook niet mee. Zoveel druk na 12 jaar en dan ook nog eens zo'n stugge ploeg. Uiteindelijk gewoon gewonnen. Deze pot was ook om te wennen, nog niet om te oordelen. Vanaf nu zullen we zien hoe goed ze écht zijn.

Perton

Colombia is topfavoriet natuurlijk. Nee achtste finale en afhankelijk van de tegenstander daar nog de kwartfinale, maar daarna gaat het mis om de reden waarom colombia ook het wk onder 20 in nederland wist te verneuken.

Voor mij blijft Brazilië favoriet. Ze overtuigen nog niet echt, maar dat komt denk ik meer door de druk van voor eigen publiek spelen. Komt vanzelf goed. Duitsland ook kanshebber, maar dat dacht ik van te voren al. Volgens mij is het alleen wel zo dat die elkaar in de halve finale al treffen als ze beiden hun poule winnen.

Wat dat betreft zie ik nederland nog best ver komen, misschien wel tot de halve finale. Maar dat zie ik Italië ook wel.

Overigens zie ik nederland dan niet kampioen worden hoor, maar ik zie ze met de juiste tegenstanders nog best ver komen.

Perton

Ik zou het wel grappig vinden als Kroatië nu zegt: "Fuck jullie, Brazilië nadat we in de eerste wedstrijd genaaid zijn, wij laten Mexico straks met 4-0 winnen." en Brazilië vervolgens met kleine cijfers van Kameroen wint.

Iedereen in Nederland voor het WK paniekerig dat Brazilië de tegenstander zou zijn als we als tweede in de poule eindigen, en dan alsnog tegen Brazilië moeten ondanks een groepswinst van Nederland ;D.

Zo zal het natuurlijk niet echt gaan, maar toch, wel geinig, vind ik.

Kootje

Brazilië hun groep winnen ??? .... das nog alleszins zeker. Net de wedstrijd tegen Mexico gezien en die vlak ik ook zeker niet uit om als nummer 1 de poule af te sluiten. Voor Nederland maakt het iig niets meer uit of ze 1e of 2e eindigen in de poule, want beide landen wil je niet treffen.

Kootje

Citaat van: Perton op 17 juni 2014 - 22:53:11
Ik zou het wel grappig vinden als Kroatië nu zegt: "Fuck jullie, Brazilië nadat we in de eerste wedstrijd genaaid zijn, wij laten Mexico straks met 4-0 winnen." en Brazilië vervolgens met kleine cijfers van Kameroen wint.

Iedereen in Nederland voor het WK paniekerig dat Brazilië de tegenstander zou zijn als we als tweede in de poule eindigen, en dan alsnog tegen Brazilië moeten ondanks een groepswinst van Nederland ;D.

Zo zal het natuurlijk niet echt gaan, maar toch, wel geinig, vind ik.

Als Kroatië wint van Kameroen dan zullen ze de wedstrijd tegen Mexico echt niet weggeven lijkt mij. ;)