WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

Wings

Citaat van: Jeroen op 13 juni 2014 - 23:25:12
Maar jij was al een tijd geleden gek verklaard. ;)

Ik ook van jou. :-*

Wings


Tuesday

Citaat van: Wings op 13 juni 2014 - 23:16:50
En mij voor gek verklaren toen ik zei dat Nederland met 0-3 wint. Of 1-3. Spanjaarden zijn gewoon moe. Zwaar seizoen geweest en echt fit waren ze niet. En sowieso geen land dat sterk start maar juist groeit tijdens een toernooi.
volgens mij had de helft van NL er wel vertrouwen in en de andere helft niet. Dit was al zoveel meer genieten dan dat hele toernooi 4 jaar geleden, eindelijk spitsen die in vorm en fit zijn, Sneijder zelfde niveau als toen. Met Robben hebben we gewoon de beste speler van de afgelopen maanden, enkel Messi kan dit overtreffen. Maar goed, Australië wordt een heel ander verhaal, we zijn nog nergens, maar met dit systeem en vooral deze uitvoering kun je een heel eind komen. Ik neem nog een biertje ;)

0634

Niet om zuur te doen, maar zo'n wedstrijd loopt dan ook gewoon zo. Stel dat Silva die bal tien centimeter hoger wipt, dan is Cillessen geklopt en is het 2-0.

Dan ook nog eens die derde goal van ons. Tja, Casillas had echt wel een punt. Die werd serieus gehinderd. Negen van de tien keuren die goal af en niet helemaal onterecht.

Vervolgens zijn ze het bij Spanje helemaal kwijt. Beetje zoals Ajax had tegen PEC. Dan lukt bij de ene niks meer en bij de andere alles.

Maar goed, je moet het wel allemaal doen en ze deden het. Paar wereldgoals. Robben is toch eigenlijk inmiddels van het nivo Ronaldo, Messi, Ibrahimovic? Die gozer is echt waanzinnig goed.

Verder ook goed gisteren: Van Persie (vanaf de goal, daarvoor niet gezien, but who cares), Blind (twee geweldige ballen, verder ook gewoon klasse), De Jong (echt onmisbaar in deze ploeg) en Vlaar (defensief geweldig gespeeld)

De Guzman was slecht. Martins Indi was ook niet best (komt gewoon in alles tekort). De rest was redelijk (Sneijder) tot gewoon goed (Cillessen). Knap ook overigens dat De Vrij zich zo herstelde van die pingel. Kwam daar onhandig inglijden, maar herstelde zich goed. Knap voor zo'n jonge gast op dit nivo.

Wings

Citaat van: Tuesday op 14 juni 2014 - 00:06:30
volgens mij had de helft van NL er wel vertrouwen in en de andere helft niet. Dit was al zoveel meer genieten dan dat hele toernooi 4 jaar geleden, eindelijk spitsen die in vorm en fit zijn, Sneijder zelfde niveau als toen. Met Robben hebben we gewoon de beste speler van de afgelopen maanden, enkel Messi kan dit overtreffen. Maar goed, Australië wordt een heel ander verhaal, we zijn nog nergens, maar met dit systeem en vooral deze uitvoering kun je een heel eind komen. Ik neem nog een biertje ;)

Nou, dat waag ik te betwijfelen. Nu liep het goed af maar er vielen toch serieuze gaten in onze piepjonge verdediging. ;) Dat Spanje het niet afmaakte is meer geluk dan wijsheid als je het mij vraagt. Maar verder gewoon goed hoor! Overigens heb ik nooit begrepen waarom 'men prat ging' op Blind. Altijd heel erg matig gevonden en Ajax-onwaardig. Echter zag ik gisteren een goed spelende Blind en moet ik inbinden wat mijn kritiek wat Blind betreft.

0634

Vond ik ook altijd van Blind. En nog steeds vind ik dat hij wat tekort schiet (vind ik van wel meer trouwens), maar wel heel veel respect voor hem. Twee jaar terug werd hij nog uitgefloten door Ajax-fans, maar hij bleef knokken en heeft zichzelf echt verbeterd. Uiteindelijk komt hij snelheid te kort voor de echte top, maar zijn karakter is top als je jezelf zo verbeterd. Gisteren echt van hem genoten. Die eerste assist was natuurlijk klasse. Als Xavi die geeft ligt Vd Gijp kwijlend voor de buis.


Wings

Citaat van: Jeroen op 14 juni 2014 - 08:30:56
Niet om zuur te doen, maar zo'n wedstrijd loopt dan ook gewoon zo. Stel dat Silva die bal tien centimeter hoger wipt, dan is Cillessen geklopt en is het 2-0.

Stel dat Sneijder al vroeg in de wedstrijd die bal over Casillas heen had gewipt... ;) Niet om rot te doen maar zo kun je overal wel vraagtekens bijplaatsen. Een wedstrijd gaat zoals die gaat. Dat achteraf bijna doelpunten de wedstrijd een ander karakter had gegeven indien het doelpunten waren is altijd. Maar daar gaat het niet om. Silva wipte die bal niet 10 centimeter hoger net als Sneijder ook 'mis schoot'. Inherent aan voetbal.

CitaatDan ook nog eens die derde goal van ons. Tja, Casillas had echt wel een punt. Die werd serieus gehinderd. Negen van de tien keuren die goal af en niet helemaal onterecht.

Casillas kwam te laat uit waardoor hij zichzelf in de problemen bracht. Een scheids die dit zou afkeuren had ik voor gek verklaard (even zwaar overdreven natuurlijk). 

CitaatVervolgens zijn ze het bij Spanje helemaal kwijt. Beetje zoals Ajax had tegen PEC. Dan lukt bij de ene niks meer en bij de andere alles.

Maar goed, je moet het wel allemaal doen en ze deden het. Paar wereldgoals. Robben is toch eigenlijk inmiddels van het nivo Ronaldo, Messi, Ibrahimovic? Die gozer is echt waanzinnig goed.

Verder ook goed gisteren: Van Persie (vanaf de goal, daarvoor niet gezien, but who cares), Blind (twee geweldige ballen, verder ook gewoon klasse), De Jong (echt onmisbaar in deze ploeg) en Vlaar (defensief geweldig gespeeld)

De Guzman was slecht. Martins Indi was ook niet best (komt gewoon in alles tekort). De rest was redelijk (Sneijder) tot gewoon goed (Cillessen). Knap ook overigens dat De Vrij zich zo herstelde van die pingel. Kwam daar onhandig inglijden, maar herstelde zich goed. Knap voor zo'n jonge gast op dit nivo.

Persoonlijk had ik het idee dat de Spanjaarden vooral moe zijn (niet fit). Hebben een zwaar seizoen achter de rug zonder een moment van rust. Dat gaat echt wel in de benen zitten Overigens is dat ook een factor geweest (plus dat Spanje een matige toernooistarter is) waarom ik wel dacht dat Nederland kon winnen van Spanje. In mijn beleving kwam dat er gisteren ook uit. Spanje begon sterk maar werd slecht moe waar Nederland, dat topfit was, een tandje bij kon zetten met 1-5 als resultaat. Gewoon enorm goed gedaan!

Ik ben overigens benieuwd hoe dit speltype uitpakt tegen verdedigende teams.

Wings

Overigens (ik heb Ned 1 opstaan) zie/hoor ik Robben mijn vermoedens bevestigen en zegt dat hun vooral fitter waren dan de Spanjaarden. Zat ik toch in de goede richting met mijn gedachtekronkels.

0634

Ik zeg niet dat de zege niet terecht was, ik zeg alleen dat een wedstrijd bij momenten beslist wordt. Dat zag je gisteren heel goed m.i..

En natuurlijk was dat een overtreding bij die derde goal. Is in het vijfmeter gebied, dan mag je niet zo inkomen bij een keeper. Goed, die pingel was ook onterecht, dus er zit wel iets van rechtvaardigheid in, maar dat hoor je af te fluiten.

Verder kan je tegen verdedigende teams niet zo spelen. Dan zal je de flanken moeten bezetten en je zal druk moeten zetten. Maar goed, dat liet Van Gaal zelf ook al doorschemeren. Zal 433 worden. Martins Indi eruit, Lens erin. Zoiets.

Perton

Citaat van: Jeroen op 14 juni 2014 - 08:30:56
Niet om zuur te doen, maar zo'n wedstrijd loopt dan ook gewoon zo. Stel dat Silva die bal tien centimeter hoger wipt, dan is Cillessen geklopt en is het 2-0.
Uiteraard, maar geldt dat niet altijd op dergelijke toernooien? Als Suárez niet plotseling een rugby'er was geworden, had Ghana vier jaar geleden in de halve finale gestaan en voor hetzelfde geldt hadden die vervolgens van Nederland gewonnen. Ik maak me daar momenteel persoonlijk niet al te druk over, dat het ook anders had kunnen zijn. Al die wedstrijden die Nederland vier jaar geleden won, hadden ongetwijfeld ook anders uit kunnen pakken (geen idee verder, herinner me het wedstrijdverloop verder niet).

Wings

Citaat van: Jeroen op 14 juni 2014 - 11:40:19
Ik zeg niet dat de zege niet terecht was, ik zeg alleen dat een wedstrijd bij momenten beslist wordt. Dat zag je gisteren heel goed m.i..

En natuurlijk was dat een overtreding bij die derde goal. Is in het vijfmeter gebied, dan mag je niet zo inkomen bij een keeper. Goed, die pingel was ook onterecht, dus er zit wel iets van rechtvaardigheid in, maar dat hoor je af te fluiten.

Verder kan je tegen verdedigende teams niet zo spelen. Dan zal je de flanken moeten bezetten en je zal druk moeten zetten. Maar goed, dat liet Van Gaal zelf ook al doorschemeren. Zal 433 worden. Martins Indi eruit, Lens erin. Zoiets.

Martins Indi heeft op mij geen goede indruk achtergelaten dus ben er niet rouwig om. ;) Verder kwam Casillas laat in (even een seconde van onoplettendheid). Dat hij dan 'belemmerd wordt', zoals het bezwaar luidt, vind ik dan zijn eigen te kort komen. Maar ook zonder dat doelpunt hadden er 4 ingezeten en was Nederland oppermachtig. Het was geen cruciaal moment (eerder een gevolg van een goal eerder, waarna Spanje gelaten voetbalde). Dus verder ook niet belangrijk.

Tuesday

Citaat van: Wings op 14 juni 2014 - 09:28:52
Citaat van: Tuesday op 14 juni 2014 - 00:06:30
volgens mij had de helft van NL er wel vertrouwen in en de andere helft niet. Dit was al zoveel meer genieten dan dat hele toernooi 4 jaar geleden, eindelijk spitsen die in vorm en fit zijn, Sneijder zelfde niveau als toen. Met Robben hebben we gewoon de beste speler van de afgelopen maanden, enkel Messi kan dit overtreffen. Maar goed, Australië wordt een heel ander verhaal, we zijn nog nergens, maar met dit systeem en vooral deze uitvoering kun je een heel eind komen. Ik neem nog een biertje ;)

Nou, dat waag ik te betwijfelen. Nu liep het goed af maar er vielen toch serieuze gaten in onze piepjonge verdediging. ;) Dat Spanje het niet afmaakte is meer geluk dan wijsheid als je het mij vraagt. Maar verder gewoon goed hoor! Overigens heb ik nooit begrepen waarom 'men prat ging' op Blind. Altijd heel erg matig gevonden en Ajax-onwaardig. Echter zag ik gisteren een goed spelende Blind en moet ik inbinden wat mijn kritiek wat Blind betreft.
je waagt te betwijfelen dat ik nog een biertje nam?? ;) de verdediging oogde de 1e helft idd nog niet heel solide, maar toch hebben de Spanjaarden maar 1 echte kans gehad (Silva) de 1e helft, de penalty was lachwekkend. En als je dan zelf gewoon 8 of 9 kansen krijgt dan is het niet zo erg dat je af en toe wat weggeeft. Maar goed, dr zijn zeker nog verbeterpunten, maar dit geeft ook die jonge jongens vertrouwen en daarnaast schijnen ze allemaal topfit te zijn. Dat laatste kon wel eens heel belangrijk gaan worden zoals jij idd al gezegd hebt, da's ook een beetje wat ik bedoel met de uitvoering.

0634

Potjandrie, NL én Colombia winnen. Als jullie Perton zoeken, die is ergens lam aan het worden in Groningen e.o.. ;)

Perton

Tentamenweek, dus dat wordt pas donderdag :p. Dan is colokbia - japan volgens mij.

0634

Ah, Colokbia. Ben benieuwd hoe die het zullen doen ;).

(leuk he, smarthoneforummen ;D)