Round 7: Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Maikel0230, 26 mei 2014 - 20:47:15

« vorige - volgende »

Maikel0230



Officiele naam GP: Formula 1 Grand Prix du Canada 2014
Baan: Circuit Gilles Villeneuve
locatie: Montreal, Quebec,  Canada (CAN )
Baanlengte: 4,361 km
Raceafstand: 70 ronden, 305,270 km
Ronderecord: 1:13.622 Rubens Barichello (2004, Scuderia Ferrari)
Winnaar 2013: Sebastian Vettel - Infiniti Red Bull Racing
Snelste Ronde 2013: 1:16.182 - Mark Webber - Infiniti Red Bull Racing




Banden compounds van Pirelli: Supersoft en Soft


vrijdag 6 juni
VT1   16:00 - 17:30
VT2   20:00 - 21:30

zaterdag 7 juni
VT3   16:00 - 17:00
Qua   19:00

zondag 8 juni
Race   20:00

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25


Arthur

De race en quali worden tegelijkertijd gereden met Monaco.... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Een van mijn favoriete circuits, meestal gave races!
Sowieso vind ik de sfeer naast het circuit ook altijd gaaf, Montreal ademt dan echt Formule 1...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar


Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

NielsD

Citaat van: Pancake Shield op 27 mei 2014 - 02:47:14
Kan twee kanten opgaan, kan boeiend worden of oersaai.

Precies, vorig jaar was deze race oersaai. Alleen Giedo wist regelmatig (klungelig) in beeld te komen. Ben benieuwd hoe het dit jaar wordt, het is een hogesnelheidscircuit dus Mercedes zal wel weer lekker domineren.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Natuurlijk kan het altijd twee kanten op. Maar in mijn beleving is de GP van Canada meestal heel interessant en er gebeuren regelmatig memorabele, historische dingen.

Pancake Shield

Citaat van: Matthijs op 27 mei 2014 - 08:23:10
Natuurlijk kan het altijd twee kanten op. Maar in mijn beleving is de GP van Canada meestal heel interessant en er gebeuren regelmatig memorabele, historische dingen.

Oh jawel, alleen ik heb er ook al wel eens wat saaie races gezien. Dus ik hoop dat dit er niet zo eentje wordt. Ik hoop ook op een memorable race. Misschien met wat regen erbij ofzo. En wat gedoe vooraan. Inhalen hier is beter mogelijk.

Overigens ook wel boeiend. Rosberg heeft nooit beter dan een 5e plaats hier gehaald in Canada. Hamilton heeft wel twee uitvalbeurten, maar stond altijd op het podium in Canada in de races die hij finishte. En zowel Rosberg en Hamilton hebben altijd in de top 10 gekwalificieerd. Hamilton had bij zijn eerste drie optredens zelfs drie keer pole.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Button weet al wel zeker wie gaat winnen: http://www.theguardian.com/sport/2014/may/26/lewis-hamilton-canadian-grand-prix-jenson-button

Sowieso een interessant stuk om te lezen, aangezien Button misschien wel de collega is die het beste in kan schatten hoe de mentale weerbaarheid van Hamilton nou echt is.

Kootje

Tsja ... als ik m'n geld op iemand moest zetten, dan deed ik dat ook op Lewis. Die is altijd sterk in Canada, die baan ligt hem gewoon erg goed.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 27 mei 2014 - 13:35:43
Tsja ... als ik m'n geld op iemand moest zetten, dan deed ik dat ook op Lewis. Die is altijd sterk in Canada, die baan ligt hem gewoon erg goed.
Ik ga ook voor Lewis en met een verrassende Bottas op P2.

Franky R.

Citaat van: F1fan2987 op 27 mei 2014 - 13:51:48
Citaat van: Kootje op 27 mei 2014 - 13:35:43
Tsja ... als ik m'n geld op iemand moest zetten, dan deed ik dat ook op Lewis. Die is altijd sterk in Canada, die baan ligt hem gewoon erg goed.
Ik ga ook voor Lewis en met een verrassende Bottas op P2.


Ik doe met je mee...Bottas was vorig jaar al een grote verrassing. Het moet wel droog blijven, dan. Want de Williams houdt nog steeds niet van regen... :P