Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Tuesday

Citaat van: Wings op 12 juni 2014 - 08:45:00
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 23:33:54
Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 20:52:40
die temperatuur schoot pas naar 'n onacceptabel nivo tijdens de stop, daarvoor deed hij wat het team hem vroeg, dus ....
ik begrijp echt niet waar je hier mee heen wil
jawel, maar ze kunnen vantevoren toch wel inschatten hoeveel die temperatuur gaat oplopen en wat dus de maximale temperatuur is wil je veilig een pitstop kunnen maken?? ik vind het iig onzin om te zeggen dat die temperaturen tijdens de pitstop te hoog zijn geworden, want dat heeft alles te maken met de temperaturen van voor de pitstop.

Hoewel ik mij kan verenigen met je standpunt moet ik Kootje wel een hand in de rug houden door te schrijven dat het geen onzin is wat hij zegt. Zodra de rijwind (en dus de koeling) wegvalt, wordt de boel binnen no time (zeker als de motor draait) loeiheet. Warmte afvoer is de enige manier om remmen te koelen. En tijdens een pitsstop is die warmte afvoer marginaal.
ja, dat begrijp ik, maar dat is iets wat ze toch in kunnen calculeren?? Rosberg is een rondje daarvoor ook gestopt bij dezelfde buitenluchttemperatuur, hoe kan het dan dat zijn remmen minder heet werden? dat heeft toch alles te maken met de temperaturen van voor de pitstop, die waren bij Hamilton hoger dan bij Rosberg en het team had misschien moeten vantevoren kunnen aan zien komen dat dit zou gebeuren tijdens de pitstop. Of overschat ik nou al die knappe knoppen die daar achter die geavanceerde systemen zitten aan de pitmuur en achter de pitbox?

Tuesday

Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 08:27:36
Zo zeg. Lekkere discussie omtrent temperaturen. Waar het omgaat is dat er een puntje van kritiek is op Hamilton, omdat ie de remissues niet lekker behandeld zou hebben. Nou en. Rosberg heeft er iets meer geluk mee gehad. Ligt dat aan rijstijl als het zo marginaal wordt. Ja natuurlijk. Maar wat doet dat er eigenlijk toe. Helemaal niets toch. Het zijn zaken die zo minimaal worden. Dat is gewoon niet te beïnvloeden als rijder, buiten het doorvoeren van de aanpassing die het team "met klem adviseerd". De race is klaar. Lewis is uitgevallen, met remproblemen. Nico is strompelend over de streep gegaan en haalt P2 op, met remproblemen. Lewis heeft dus pech, Nico geluk. Wie het beter gedaan heeft of beter heeft geluisterd naar het team. Geen van beiden. Dit is gewoon het gevolg van een strijd op het scherpst van de snede.
had dat nou 3 dagen geleden ff gezegd, dat had ons een hoop tijd bespaard ;) nee, als het zo simpel was, dan was er uberhaupt geen discussie, wat jij zegt is natuurlijk ook niet persé de waarheid, maar ook maar een mening. Ik geloof in deze iig niet in puur geluk of puur pech.

Figge

Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 13:46:00
Citaat van: Wings op 12 juni 2014 - 08:45:00
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 23:33:54
Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 20:52:40
die temperatuur schoot pas naar 'n onacceptabel nivo tijdens de stop, daarvoor deed hij wat het team hem vroeg, dus ....
ik begrijp echt niet waar je hier mee heen wil
jawel, maar ze kunnen vantevoren toch wel inschatten hoeveel die temperatuur gaat oplopen en wat dus de maximale temperatuur is wil je veilig een pitstop kunnen maken?? ik vind het iig onzin om te zeggen dat die temperaturen tijdens de pitstop te hoog zijn geworden, want dat heeft alles te maken met de temperaturen van voor de pitstop.

Hoewel ik mij kan verenigen met je standpunt moet ik Kootje wel een hand in de rug houden door te schrijven dat het geen onzin is wat hij zegt. Zodra de rijwind (en dus de koeling) wegvalt, wordt de boel binnen no time (zeker als de motor draait) loeiheet. Warmte afvoer is de enige manier om remmen te koelen. En tijdens een pitsstop is die warmte afvoer marginaal.
ja, dat begrijp ik, maar dat is iets wat ze toch in kunnen calculeren?? Rosberg is een rondje daarvoor ook gestopt bij dezelfde buitenluchttemperatuur, hoe kan het dan dat zijn remmen minder heet werden? dat heeft toch alles te maken met de temperaturen van voor de pitstop, die waren bij Hamilton hoger dan bij Rosberg en het team had misschien moeten vantevoren kunnen aan zien komen dat dit zou gebeuren tijdens de pitstop. Of overschat ik nou al die knappe knoppen die daar achter die geavanceerde systemen zitten aan de pitmuur en achter de pitbox?

Ja dat overschat je. Je moet uiteindelijk ook op het moment zelf beslissen want je gaat doen. Misschien konden de banden wel niet meer langer mee.
Daarnaast kun je simpelweg niet alles beinvloeden. Sensoren geven informatie. Je kunt met informatie anticiperen op mogelijke issues. Je kunt dus niet altijd voorkomen, dat het issue uiteindelijk toch een fataal probleem wordt. Shit happens. No more no less. Het had net zo goed kunnen zijn dat Lewis strompelend naar P2 ging en Nico uitvalt.

Figge

Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 13:51:11
Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 08:27:36
Zo zeg. Lekkere discussie omtrent temperaturen. Waar het omgaat is dat er een puntje van kritiek is op Hamilton, omdat ie de remissues niet lekker behandeld zou hebben. Nou en. Rosberg heeft er iets meer geluk mee gehad. Ligt dat aan rijstijl als het zo marginaal wordt. Ja natuurlijk. Maar wat doet dat er eigenlijk toe. Helemaal niets toch. Het zijn zaken die zo minimaal worden. Dat is gewoon niet te beïnvloeden als rijder, buiten het doorvoeren van de aanpassing die het team "met klem adviseerd". De race is klaar. Lewis is uitgevallen, met remproblemen. Nico is strompelend over de streep gegaan en haalt P2 op, met remproblemen. Lewis heeft dus pech, Nico geluk. Wie het beter gedaan heeft of beter heeft geluisterd naar het team. Geen van beiden. Dit is gewoon het gevolg van een strijd op het scherpst van de snede.
had dat nou 3 dagen geleden ff gezegd, dat had ons een hoop tijd bespaard ;) nee, als het zo simpel was, dan was er uberhaupt geen discussie, wat jij zegt is natuurlijk ook niet persé de waarheid, maar ook maar een mening. Ik geloof in deze iig niet in puur geluk of puur pech.

Ik kan niet geloven dat je dat zegt eigenlijk. Als je dit in de jaren 90 zou zeggen geloof ik je direct, toen waren rijders in staat om met hun rijstijl een wagen uit elkaar te trekken. Maar nu? Echt niet hoor. Alles wordt elektronisch afgeregeld om te zorgen dat simpele zaken niet overbelast kunnen worden. Dat van Lewis is gewoon domme pech. Je moet als racer gewoon hard kunnen remmen tijdens een race. Dat doen ze allemaal. Dat er een ERS probleem is, is geen rijdersfout. Nico had het issue immers ook. Alleen was het marginaal anders in de uiting. Hierdoor is Nico heel gebleven en viel Lewis uit. Lewis had dit probleem wellicht als eerste. Men moet er naar kijken, bedenken wat het handigst is om te doen. Dat duurt een ronde. Nico krijgt het probleem iets later, maar een issue advies dus eerder, na dat het probleem zich voordoet. Het zijn dit soort kleine momenten die ervoor zorgen dat de ene rijder de finish wel haalt en de ander niet. Terwijl hetzelfde probleem zich voordoet. Als rijder doe je daar helemaal niets aan. Het overkomt je gewoon.

Tuesday

Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 13:54:15
Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 13:46:00
Citaat van: Wings op 12 juni 2014 - 08:45:00
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 23:33:54
Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 20:52:40
die temperatuur schoot pas naar 'n onacceptabel nivo tijdens de stop, daarvoor deed hij wat het team hem vroeg, dus ....
ik begrijp echt niet waar je hier mee heen wil
jawel, maar ze kunnen vantevoren toch wel inschatten hoeveel die temperatuur gaat oplopen en wat dus de maximale temperatuur is wil je veilig een pitstop kunnen maken?? ik vind het iig onzin om te zeggen dat die temperaturen tijdens de pitstop te hoog zijn geworden, want dat heeft alles te maken met de temperaturen van voor de pitstop.

Hoewel ik mij kan verenigen met je standpunt moet ik Kootje wel een hand in de rug houden door te schrijven dat het geen onzin is wat hij zegt. Zodra de rijwind (en dus de koeling) wegvalt, wordt de boel binnen no time (zeker als de motor draait) loeiheet. Warmte afvoer is de enige manier om remmen te koelen. En tijdens een pitsstop is die warmte afvoer marginaal.
ja, dat begrijp ik, maar dat is iets wat ze toch in kunnen calculeren?? Rosberg is een rondje daarvoor ook gestopt bij dezelfde buitenluchttemperatuur, hoe kan het dan dat zijn remmen minder heet werden? dat heeft toch alles te maken met de temperaturen van voor de pitstop, die waren bij Hamilton hoger dan bij Rosberg en het team had misschien moeten vantevoren kunnen aan zien komen dat dit zou gebeuren tijdens de pitstop. Of overschat ik nou al die knappe knoppen die daar achter die geavanceerde systemen zitten aan de pitmuur en achter de pitbox?

Ja dat overschat je. Je moet uiteindelijk ook op het moment zelf beslissen want je gaat doen. Misschien konden de banden wel niet meer langer mee.
Daarnaast kun je simpelweg niet alles beinvloeden. Sensoren geven informatie. Je kunt met informatie anticiperen op mogelijke issues. Je kunt dus niet altijd voorkomen, dat het issue uiteindelijk toch een fataal probleem wordt. Shit happens. No more no less. Het had net zo goed kunnen zijn dat Lewis strompelend naar P2 ging en Nico uitvalt.
nou, ik denk niet dat ik dat overschat. Mercedes had gewoon de strijd tussen Rosberg en Hamilton moeten onderbreken en op dat moment al voor finishen gaan. Ze hadden die temperaturen bij Hamilton echt wel naar beneden kunnen krijgen voor de pitstop, daar ben ik van overtuigd, maar ze hebben zelf dat risico genomen. Dit is trouwens allemaal kritiek op het team hé en niet op Hamilton. Zoals je zegt, met informatie kun je anticiperen en dat hebben ze niet gedaan. Dat de banden op waren geloof ik niks van, deze race zat tussen een 1 en 2 stopper in, Mercedes kiest dan voor de optimale indeling en dat is niet doorrijden tot de banden helemaal op zijn.  Bovendien ging Lewis in zn inlap op oude banden niet veel langzamer dan Rosberg op zn nieuwe banden. Het bandenargument kun je dus gewoon doorstrepen.

Figge

Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 14:09:22
Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 13:54:15
Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 13:46:00
Citaat van: Wings op 12 juni 2014 - 08:45:00
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 23:33:54
Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 20:52:40
die temperatuur schoot pas naar 'n onacceptabel nivo tijdens de stop, daarvoor deed hij wat het team hem vroeg, dus ....
ik begrijp echt niet waar je hier mee heen wil
jawel, maar ze kunnen vantevoren toch wel inschatten hoeveel die temperatuur gaat oplopen en wat dus de maximale temperatuur is wil je veilig een pitstop kunnen maken?? ik vind het iig onzin om te zeggen dat die temperaturen tijdens de pitstop te hoog zijn geworden, want dat heeft alles te maken met de temperaturen van voor de pitstop.

Hoewel ik mij kan verenigen met je standpunt moet ik Kootje wel een hand in de rug houden door te schrijven dat het geen onzin is wat hij zegt. Zodra de rijwind (en dus de koeling) wegvalt, wordt de boel binnen no time (zeker als de motor draait) loeiheet. Warmte afvoer is de enige manier om remmen te koelen. En tijdens een pitsstop is die warmte afvoer marginaal.
ja, dat begrijp ik, maar dat is iets wat ze toch in kunnen calculeren?? Rosberg is een rondje daarvoor ook gestopt bij dezelfde buitenluchttemperatuur, hoe kan het dan dat zijn remmen minder heet werden? dat heeft toch alles te maken met de temperaturen van voor de pitstop, die waren bij Hamilton hoger dan bij Rosberg en het team had misschien moeten vantevoren kunnen aan zien komen dat dit zou gebeuren tijdens de pitstop. Of overschat ik nou al die knappe knoppen die daar achter die geavanceerde systemen zitten aan de pitmuur en achter de pitbox?

Ja dat overschat je. Je moet uiteindelijk ook op het moment zelf beslissen want je gaat doen. Misschien konden de banden wel niet meer langer mee.
Daarnaast kun je simpelweg niet alles beinvloeden. Sensoren geven informatie. Je kunt met informatie anticiperen op mogelijke issues. Je kunt dus niet altijd voorkomen, dat het issue uiteindelijk toch een fataal probleem wordt. Shit happens. No more no less. Het had net zo goed kunnen zijn dat Lewis strompelend naar P2 ging en Nico uitvalt.
nou, ik denk niet dat ik dat overschat. Mercedes had gewoon de strijd tussen Rosberg en Hamilton moeten onderbreken en op dat moment al voor finishen gaan. Ze hadden die temperaturen bij Hamilton echt wel naar beneden kunnen krijgen voor de pitstop, daar ben ik van overtuigd, maar ze hebben zelf dat risico genomen. Dit is trouwens allemaal kritiek op het team hé en niet op Hamilton. Zoals je zegt, met informatie kun je anticiperen en dat hebben ze niet gedaan. Dat de banden op waren geloof ik niks van, deze race zat tussen een 1 en 2 stopper in, Mercedes kiest dan voor de optimale indeling en dat is niet doorrijden tot de banden helemaal op zijn.  Bovendien ging Lewis in zn inlap op oude banden niet veel langzamer dan Rosberg op zn nieuwe banden. Het bandenargument kun je dus gewoon doorstrepen.

Volgens mij lees je mn post niet goed. Ik zeg er mee dat je een moment hebt waarin je een beslissing moet nemen, en dat misschien de banden die beslissing zouden kunnen beïnvloeden. En ik denk dat je het wel overschat. Maar aangezien je overtuigt bent van je mening zijn we dus klaar met de discussie. :D

Tuesday

Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 14:16:28
Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 14:09:22
Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 13:54:15
Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 13:46:00
Citaat van: Wings op 12 juni 2014 - 08:45:00
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 23:33:54
Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 20:52:40
die temperatuur schoot pas naar 'n onacceptabel nivo tijdens de stop, daarvoor deed hij wat het team hem vroeg, dus ....
ik begrijp echt niet waar je hier mee heen wil
jawel, maar ze kunnen vantevoren toch wel inschatten hoeveel die temperatuur gaat oplopen en wat dus de maximale temperatuur is wil je veilig een pitstop kunnen maken?? ik vind het iig onzin om te zeggen dat die temperaturen tijdens de pitstop te hoog zijn geworden, want dat heeft alles te maken met de temperaturen van voor de pitstop.

Hoewel ik mij kan verenigen met je standpunt moet ik Kootje wel een hand in de rug houden door te schrijven dat het geen onzin is wat hij zegt. Zodra de rijwind (en dus de koeling) wegvalt, wordt de boel binnen no time (zeker als de motor draait) loeiheet. Warmte afvoer is de enige manier om remmen te koelen. En tijdens een pitsstop is die warmte afvoer marginaal.
ja, dat begrijp ik, maar dat is iets wat ze toch in kunnen calculeren?? Rosberg is een rondje daarvoor ook gestopt bij dezelfde buitenluchttemperatuur, hoe kan het dan dat zijn remmen minder heet werden? dat heeft toch alles te maken met de temperaturen van voor de pitstop, die waren bij Hamilton hoger dan bij Rosberg en het team had misschien moeten vantevoren kunnen aan zien komen dat dit zou gebeuren tijdens de pitstop. Of overschat ik nou al die knappe knoppen die daar achter die geavanceerde systemen zitten aan de pitmuur en achter de pitbox?

Ja dat overschat je. Je moet uiteindelijk ook op het moment zelf beslissen want je gaat doen. Misschien konden de banden wel niet meer langer mee.
Daarnaast kun je simpelweg niet alles beinvloeden. Sensoren geven informatie. Je kunt met informatie anticiperen op mogelijke issues. Je kunt dus niet altijd voorkomen, dat het issue uiteindelijk toch een fataal probleem wordt. Shit happens. No more no less. Het had net zo goed kunnen zijn dat Lewis strompelend naar P2 ging en Nico uitvalt.
nou, ik denk niet dat ik dat overschat. Mercedes had gewoon de strijd tussen Rosberg en Hamilton moeten onderbreken en op dat moment al voor finishen gaan. Ze hadden die temperaturen bij Hamilton echt wel naar beneden kunnen krijgen voor de pitstop, daar ben ik van overtuigd, maar ze hebben zelf dat risico genomen. Dit is trouwens allemaal kritiek op het team hé en niet op Hamilton. Zoals je zegt, met informatie kun je anticiperen en dat hebben ze niet gedaan. Dat de banden op waren geloof ik niks van, deze race zat tussen een 1 en 2 stopper in, Mercedes kiest dan voor de optimale indeling en dat is niet doorrijden tot de banden helemaal op zijn.  Bovendien ging Lewis in zn inlap op oude banden niet veel langzamer dan Rosberg op zn nieuwe banden. Het bandenargument kun je dus gewoon doorstrepen.

Volgens mij lees je mn post niet goed. Ik zeg er mee dat je een moment hebt waarin je een beslissing moet nemen, en dat misschien de banden die beslissing zouden kunnen beïnvloeden. En ik denk dat je het wel overschat. Maar aangezien je overtuigt bent van je mening zijn we dus klaar met de discussie. :D
aangezien we beiden van onze mening overtuigd zijn ;)
ik heb je post wel goed gelezen, maar de banden hadden op zich geen probleem hoeven zijn. Enkel om de strijd met Rosberg niet te beinvloeden wilden ze Hamilton op dat moment binnenhalen. Maar ik ben er van overtuigd dat Hamilton (en ook Rosberg) nog heel wat ronden door hadden gekund op die banden. Ze zaten er een rondje of 25 onder, terwijl we heel veel stints hebben gezien van rond de 35 of meer.

Figge

Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 14:26:42
Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 14:16:28
Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 14:09:22
Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 13:54:15
Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 13:46:00
Citaat van: Wings op 12 juni 2014 - 08:45:00
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 23:33:54
Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 20:52:40
die temperatuur schoot pas naar 'n onacceptabel nivo tijdens de stop, daarvoor deed hij wat het team hem vroeg, dus ....
ik begrijp echt niet waar je hier mee heen wil
jawel, maar ze kunnen vantevoren toch wel inschatten hoeveel die temperatuur gaat oplopen en wat dus de maximale temperatuur is wil je veilig een pitstop kunnen maken?? ik vind het iig onzin om te zeggen dat die temperaturen tijdens de pitstop te hoog zijn geworden, want dat heeft alles te maken met de temperaturen van voor de pitstop.

Hoewel ik mij kan verenigen met je standpunt moet ik Kootje wel een hand in de rug houden door te schrijven dat het geen onzin is wat hij zegt. Zodra de rijwind (en dus de koeling) wegvalt, wordt de boel binnen no time (zeker als de motor draait) loeiheet. Warmte afvoer is de enige manier om remmen te koelen. En tijdens een pitsstop is die warmte afvoer marginaal.
ja, dat begrijp ik, maar dat is iets wat ze toch in kunnen calculeren?? Rosberg is een rondje daarvoor ook gestopt bij dezelfde buitenluchttemperatuur, hoe kan het dan dat zijn remmen minder heet werden? dat heeft toch alles te maken met de temperaturen van voor de pitstop, die waren bij Hamilton hoger dan bij Rosberg en het team had misschien moeten vantevoren kunnen aan zien komen dat dit zou gebeuren tijdens de pitstop. Of overschat ik nou al die knappe knoppen die daar achter die geavanceerde systemen zitten aan de pitmuur en achter de pitbox?

Ja dat overschat je. Je moet uiteindelijk ook op het moment zelf beslissen want je gaat doen. Misschien konden de banden wel niet meer langer mee.
Daarnaast kun je simpelweg niet alles beinvloeden. Sensoren geven informatie. Je kunt met informatie anticiperen op mogelijke issues. Je kunt dus niet altijd voorkomen, dat het issue uiteindelijk toch een fataal probleem wordt. Shit happens. No more no less. Het had net zo goed kunnen zijn dat Lewis strompelend naar P2 ging en Nico uitvalt.
nou, ik denk niet dat ik dat overschat. Mercedes had gewoon de strijd tussen Rosberg en Hamilton moeten onderbreken en op dat moment al voor finishen gaan. Ze hadden die temperaturen bij Hamilton echt wel naar beneden kunnen krijgen voor de pitstop, daar ben ik van overtuigd, maar ze hebben zelf dat risico genomen. Dit is trouwens allemaal kritiek op het team hé en niet op Hamilton. Zoals je zegt, met informatie kun je anticiperen en dat hebben ze niet gedaan. Dat de banden op waren geloof ik niks van, deze race zat tussen een 1 en 2 stopper in, Mercedes kiest dan voor de optimale indeling en dat is niet doorrijden tot de banden helemaal op zijn.  Bovendien ging Lewis in zn inlap op oude banden niet veel langzamer dan Rosberg op zn nieuwe banden. Het bandenargument kun je dus gewoon doorstrepen.

Volgens mij lees je mn post niet goed. Ik zeg er mee dat je een moment hebt waarin je een beslissing moet nemen, en dat misschien de banden die beslissing zouden kunnen beïnvloeden. En ik denk dat je het wel overschat. Maar aangezien je overtuigt bent van je mening zijn we dus klaar met de discussie. :D
aangezien we beiden van onze mening overtuigd zijn ;)
ik heb je post wel goed gelezen, maar de banden hadden op zich geen probleem hoeven zijn. Enkel om de strijd met Rosberg niet te beinvloeden wilden ze Hamilton op dat moment binnenhalen. Maar ik ben er van overtuigd dat Hamilton (en ook Rosberg) nog heel wat ronden door hadden gekund op die banden. Ze zaten er een rondje of 25 onder, terwijl we heel veel stints hebben gezien van rond de 35 of meer.

Dat is een strategische keuze. Daar rijdt je vanaf de start naar. Mensen die starten met het uitgangspunt dat ze er 25 ronden met banden gaan doen vragen er meer van dan mensen die weten dat ze er 35 ronden moeten doen. En de heren deden niet bepaald rustig aan dacht ik zo. Ik zeg ook nergens dat de banden een oorzaak zijn oid. Ik geef er mee aan dat er andere factoren kunnen zijn die een beslissing beïnvloeden én die een gok zijn voor een issue dat kan gaan spelen.

Tuesday

Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 14:37:49
Dat is een strategische keuze. Daar rijdt je vanaf de start naar. Mensen die starten met het uitgangspunt dat ze er 25 ronden met banden gaan doen vragen er meer van dan mensen die weten dat ze er 35 ronden moeten doen. En de heren deden niet bepaald rustig aan dacht ik zo. Ik zeg ook nergens dat de banden een oorzaak zijn oid. Ik geef er mee aan dat er andere factoren kunnen zijn die een beslissing beïnvloeden én die een gok zijn voor een issue dat kan gaan spelen.
volgens mij heeft Mercedes zelf ook al aangegeven dat ze bewust niet hebben ingegrepen om het duel niet te beinvloeden, of iig iets in die richting. Ik geloof iig niet in het bandenargument, niets dat er op wijst dat de banden van Lewis eraan waren of op het punt stonden eraan te gaan. De remmen daarentegen....

Figge

Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 15:04:59
Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 14:37:49
Dat is een strategische keuze. Daar rijdt je vanaf de start naar. Mensen die starten met het uitgangspunt dat ze er 25 ronden met banden gaan doen vragen er meer van dan mensen die weten dat ze er 35 ronden moeten doen. En de heren deden niet bepaald rustig aan dacht ik zo. Ik zeg ook nergens dat de banden een oorzaak zijn oid. Ik geef er mee aan dat er andere factoren kunnen zijn die een beslissing beïnvloeden én die een gok zijn voor een issue dat kan gaan spelen.
volgens mij heeft Mercedes zelf ook al aangegeven dat ze bewust niet hebben ingegrepen om het duel niet te beinvloeden, of iig iets in die richting. Ik geloof iig niet in het bandenargument, niets dat er op wijst dat de banden van Lewis eraan waren of op het punt stonden eraan te gaan. De remmen daarentegen....

Volgens mij lees je toch niet helemaal

Tuesday

Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 15:14:19
Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 15:04:59
Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 14:37:49
Dat is een strategische keuze. Daar rijdt je vanaf de start naar. Mensen die starten met het uitgangspunt dat ze er 25 ronden met banden gaan doen vragen er meer van dan mensen die weten dat ze er 35 ronden moeten doen. En de heren deden niet bepaald rustig aan dacht ik zo. Ik zeg ook nergens dat de banden een oorzaak zijn oid. Ik geef er mee aan dat er andere factoren kunnen zijn die een beslissing beïnvloeden én die een gok zijn voor een issue dat kan gaan spelen.
volgens mij heeft Mercedes zelf ook al aangegeven dat ze bewust niet hebben ingegrepen om het duel niet te beinvloeden, of iig iets in die richting. Ik geloof iig niet in het bandenargument, niets dat er op wijst dat de banden van Lewis eraan waren of op het punt stonden eraan te gaan. De remmen daarentegen....

Volgens mij lees je toch niet helemaal
ik doe mn best, maar wat lees ik dan niet goed? Jij geeft aan dat er meerder factoren een rol kunnen spelen en noemt de banden als enige voorbeeld. Ik mag toch wel op dat voorbeeld inhaken? En wat zijn die andere factoren dan?? ik zeg ook niet dat ze er niet geweest kunnen zijn, maar ik zie ze niet iig. Met de informatie die ik heb, leek de pitstop mij op dat moment niet 100% noodzakelijk, of het nou om banden gaat of om andere factoren.

Figge

Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 15:31:21
Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 15:14:19
Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 15:04:59
Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 14:37:49
Dat is een strategische keuze. Daar rijdt je vanaf de start naar. Mensen die starten met het uitgangspunt dat ze er 25 ronden met banden gaan doen vragen er meer van dan mensen die weten dat ze er 35 ronden moeten doen. En de heren deden niet bepaald rustig aan dacht ik zo. Ik zeg ook nergens dat de banden een oorzaak zijn oid. Ik geef er mee aan dat er andere factoren kunnen zijn die een beslissing beïnvloeden én die een gok zijn voor een issue dat kan gaan spelen.
volgens mij heeft Mercedes zelf ook al aangegeven dat ze bewust niet hebben ingegrepen om het duel niet te beinvloeden, of iig iets in die richting. Ik geloof iig niet in het bandenargument, niets dat er op wijst dat de banden van Lewis eraan waren of op het punt stonden eraan te gaan. De remmen daarentegen....

Volgens mij lees je toch niet helemaal
ik doe mn best, maar wat lees ik dan niet goed? Jij geeft aan dat er meerder factoren een rol kunnen spelen en noemt de banden als enige voorbeeld. Ik mag toch wel op dat voorbeeld inhaken? En wat zijn die andere factoren dan?? ik zeg ook niet dat ze er niet geweest kunnen zijn, maar ik zie ze niet iig. Met de informatie die ik heb, leek de pitstop mij op dat moment niet 100% noodzakelijk, of het nou om banden gaat of om andere factoren.

Ik bedoel het voorbeeld van de banden als hypothese, omdat banden dat een makkelijk waar te nemen voorbeeld kan zijn. En noem dat daarmee als een voorbeeld dat van invloed kan zijn op een te nemen beslissing. Wellicht was er nog een andere factor. Tijdsdruk, het doet er niet toe. Een X factor. Om die dan concreet uit te diepen is niet mijn intentie. Hoewel ik het met het argument over urgentie van de banden los van hoe ik het bedoel, maar jij het wel lijkt te interpreteren, ook niet eens ben. Maar dat staat al in mijn eerdere post.

Tuesday

Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 15:39:12
Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 15:31:21
Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 15:14:19
Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 15:04:59
Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 14:37:49
Dat is een strategische keuze. Daar rijdt je vanaf de start naar. Mensen die starten met het uitgangspunt dat ze er 25 ronden met banden gaan doen vragen er meer van dan mensen die weten dat ze er 35 ronden moeten doen. En de heren deden niet bepaald rustig aan dacht ik zo. Ik zeg ook nergens dat de banden een oorzaak zijn oid. Ik geef er mee aan dat er andere factoren kunnen zijn die een beslissing beïnvloeden én die een gok zijn voor een issue dat kan gaan spelen.
volgens mij heeft Mercedes zelf ook al aangegeven dat ze bewust niet hebben ingegrepen om het duel niet te beinvloeden, of iig iets in die richting. Ik geloof iig niet in het bandenargument, niets dat er op wijst dat de banden van Lewis eraan waren of op het punt stonden eraan te gaan. De remmen daarentegen....

Volgens mij lees je toch niet helemaal
ik doe mn best, maar wat lees ik dan niet goed? Jij geeft aan dat er meerder factoren een rol kunnen spelen en noemt de banden als enige voorbeeld. Ik mag toch wel op dat voorbeeld inhaken? En wat zijn die andere factoren dan?? ik zeg ook niet dat ze er niet geweest kunnen zijn, maar ik zie ze niet iig. Met de informatie die ik heb, leek de pitstop mij op dat moment niet 100% noodzakelijk, of het nou om banden gaat of om andere factoren.

Ik bedoel het voorbeeld van de banden als hypothese, omdat banden dat een makkelijk waar te nemen voorbeeld kan zijn. En noem dat daarmee als een voorbeeld dat van invloed kan zijn op een te nemen beslissing. Wellicht was er nog een andere factor. Tijdsdruk, het doet er niet toe. Een X factor. Om die dan concreet uit te diepen is niet mijn intentie. Hoewel ik het met het argument over urgentie van de banden los van hoe ik het bedoel, maar jij het wel lijkt te interpreteren, ook niet eens ben. Maar dat staat al in mijn eerdere post.
ja, dat snap ik, maar heel veel andere factoren zijn er verder toch niet voor een bandenstop?

Figge

 :)
Het ging toch over Lewis en Nico? Het heeft verder helemaal niets met een bandenstop te maken :)

0634

Jawel, want die maken zij ook af en toe ;).