Aflevering 5: pitspraat

Gestart door gloudiesaurus, 13 mei 2014 - 20:20:42

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

In deze aflevering vragen we ook af wat jullie zouden willen veranderen aan de Formule 1. Dit omdat de zogehete 'Strategy Group' wat ridicule regels heeft bedacht om maar wanhopig de jaren '80 en '90 na te bootsen.

Bekijk de aflevering hier:
http://www.gppits.net/nieuws/pitspraat_aflevering_5/

Wat vinden jullie van dit standpunt  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wallie

Mijn complimenten voor deze aflevering. Ik had het nog nooit gezien! Maar erg leuk gedaan!

Wat de F1 moet veranderen, mijn inziens niet zo heel veel.
Voor Bahrein zaten veel mensen te klagen dat het saai was etc. maar in Bahrein gaf de sport antwoord en dat doet de F1 vaak.
Die vonken onder de auto zijn leuk maar dat gaat na 1 rondje ook vervelen.
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

gloudiesaurus

Dat vind ik ook.
Vonken zijn geweest, het voegt verder weinig toe  :)

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

#3
Vonken en gloeiende remmen zijn leuk, zeker voor de geoefende fotograaf, zolang het geen al te grote invloed heeft op de prestaties zoals DRS en ERS waarom niet?

8)

Was trouwens een leuke aflevering van pitspraat, de heren zijn gewoon geworden aan het platform en lopen nu wat meer los.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Tuurlijk zijn vonken leuk, maar dit plan hebben ze jaren terug ook al gehad, maar is ook nooit iets van gekomen. En eigenlijk is het ook gewoon kunstmatig geknutsel. Then again, uiteindelijk is de F1 een show, en als je maatregelen kan nemen die de competitie niet beïnvloeden, ben ik er niet op tegen. Ik denk alleen dat er grotere issues zijn om de focus op te leggen dan wat vonken en gloeiende remmen.

Maikel0230

Akkoord Perton, er zijn op dit moment andere dingen te bespreken zijn maar dit is blijkbaar waar men zich mee bezig houdt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Het is op zich mooi voor de plaatjes, en dat is wel leuk. Heb er niks op tegen, maar het is ook geen noodzaak. Ben allang blij dat die debiele stilstaande wieldoppen van een tijdje terug weg zijn.

René Hoogterp

Hallo jongens, René hier. Top dat Peter bij ons kwam om Pitspraat bij een groter publiek te laten zien, en daar ben ik erg blij mee natuurlijk.
Altijd leuk om met andere liefhebbers over onze hobby te babbelen. Ook leuk om Perton hier te zien! Tijdje geleden alweer man!

Mijn standpunt voor wat betreft vonken, rook, vuur etc heb ik wel verteld denk ik.

Het vreemde is wel: ik was eerst groot voorstander van de nieuwe reglementen, de V8's waren gedateerd en de Formule 1 moet innoveren, toen ik bij de eerste wintertests de diverse 'amateurfilmpjes' voorbij zag komen dacht ik ook echt dat het heel gaaf klonk. Helaas heeft de FOM een dermate grove geluidsdemper op de microfoons staan dat het rauwe geluidsniveau compleet weg is. En het is ook pijnlijk duidelijk dat de motoren helemaal niet zo luid meer klinken.

Het zou in mijn ogen al veel beter zijn om die brandstoflimiet te verwijderen, zodat er meer gepusht kan worden. De banden zijn prima zo, het is vooral dat de rijders op de brandstof moeten besparen nu. En als de banden te snel slijten? Dan pakken we gewoon een hardere compound.

Als de motoren meer op hun sodemieter krijgen omdat ze wat meer vrijuit mogen gaan voor wat betreft het brandstofverbruik, dan komen de vonken/vlammen/rook vanzelf wel ;)

Bedankt voor de leuke reacties!

0634

Zal morgen het filmpje eens bekoekkeloeren. Ben benieuwd.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 13 mei 2014 - 22:57:36
Zal morgen het filmpje eens bekoekkeloeren. Ben benieuwd.
Ze brengen het best leuk, moest lachen...

Enzo

Citaat van: René Hoogterp op 13 mei 2014 - 22:55:17
Hallo jongens, René hier. Top dat Peter bij ons kwam om Pitspraat bij een groter publiek te laten zien, en daar ben ik erg blij mee natuurlijk.
Altijd leuk om met andere liefhebbers over onze hobby te babbelen. Ook leuk om Perton hier te zien! Tijdje geleden alweer man!

Mijn standpunt voor wat betreft vonken, rook, vuur etc heb ik wel verteld denk ik.

Het vreemde is wel: ik was eerst groot voorstander van de nieuwe reglementen, de V8's waren gedateerd en de Formule 1 moet innoveren, toen ik bij de eerste wintertests de diverse 'amateurfilmpjes' voorbij zag komen dacht ik ook echt dat het heel gaaf klonk. Helaas heeft de FOM een dermate grove geluidsdemper op de microfoons staan dat het rauwe geluidsniveau compleet weg is. En het is ook pijnlijk duidelijk dat de motoren helemaal niet zo luid meer klinken.

Het zou in mijn ogen al veel beter zijn om die brandstoflimiet te verwijderen, zodat er meer gepusht kan worden. De banden zijn prima zo, het is vooral dat de rijders op de brandstof moeten besparen nu. En als de banden te snel slijten? Dan pakken we gewoon een hardere compound.

Als de motoren meer op hun sodemieter krijgen omdat ze wat meer vrijuit mogen gaan voor wat betreft het brandstofverbruik, dan komen de vonken/vlammen/rook vanzelf wel ;)

Bedankt voor de leuke reacties!

Helemaal mee eens, wb de brandstoflimiet!  8)
Ik denk dat het racen er een stuk beter van zou worden.

Leuk initiatief dat Pitspraat, top!  :)

Tuesday

Citaat van: Enzo op 13 mei 2014 - 23:18:08
Citaat van: René Hoogterp op 13 mei 2014 - 22:55:17
Hallo jongens, René hier. Top dat Peter bij ons kwam om Pitspraat bij een groter publiek te laten zien, en daar ben ik erg blij mee natuurlijk.
Altijd leuk om met andere liefhebbers over onze hobby te babbelen. Ook leuk om Perton hier te zien! Tijdje geleden alweer man!

Mijn standpunt voor wat betreft vonken, rook, vuur etc heb ik wel verteld denk ik.

Het vreemde is wel: ik was eerst groot voorstander van de nieuwe reglementen, de V8's waren gedateerd en de Formule 1 moet innoveren, toen ik bij de eerste wintertests de diverse 'amateurfilmpjes' voorbij zag komen dacht ik ook echt dat het heel gaaf klonk. Helaas heeft de FOM een dermate grove geluidsdemper op de microfoons staan dat het rauwe geluidsniveau compleet weg is. En het is ook pijnlijk duidelijk dat de motoren helemaal niet zo luid meer klinken.

Het zou in mijn ogen al veel beter zijn om die brandstoflimiet te verwijderen, zodat er meer gepusht kan worden. De banden zijn prima zo, het is vooral dat de rijders op de brandstof moeten besparen nu. En als de banden te snel slijten? Dan pakken we gewoon een hardere compound.

Als de motoren meer op hun sodemieter krijgen omdat ze wat meer vrijuit mogen gaan voor wat betreft het brandstofverbruik, dan komen de vonken/vlammen/rook vanzelf wel ;)

Bedankt voor de leuke reacties!

Helemaal mee eens, wb de brandstoflimiet!  8)
Ik denk dat het racen er een stuk beter van zou worden.

Leuk initiatief dat Pitspraat, top!  :)
volgens mij doet de fuelflow beperking het grootste werk. Volgens mij gebruiken maar weinig coureurs de toegestane 100 kg. Dus ik vraag me af of dit wel echt een probleem is.

gloudiesaurus

Nou je ziet af en toe wel coureurs die inhouden vanwege de brandstof, zoals Raikkonen in Spanje.
Van mij die regel ook afgeschaft worden. Het voegt niets toe.

En als je langs het circuit zit is die regel helemaal niet te volgen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Autosport is per definitie lastiger te volgen langs het circuit.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 13 mei 2014 - 23:42:50
Autosport is per definitie lastiger te volgen langs het circuit.

True maar dankzij dit soort regels word het er niet leuker op.
Ook niet voor de TV-kijker vind ik  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is