TV tips topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 april 2014 - 00:48:03

« vorige - volgende »

De beste manier om Formule 1 te kijken is voor mij:

1. VIAPLAY VIA KABEL
2. VIAPLAY STREAM
3. F1TV
4. SATELIETSCHOTEL / KANAAL:
5. ANDERS NAMELIJK:

NielsD

DAT. GELUID.

Grandioos.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Nog een andere tijden zondag, die ga ik ook zeker kijken:

CitaatVan polderjongen tot snelheidsduivel en glamourboy

Arie Luyendijk zag het in de jaren tachtig niet meer zitten. De autocoureur uit Sommelsdijk was in Europa op een dood spoor beland. "Waarom ga je het niet in Amerika proberen?", klonk het advies van zijn vader Jaap. Arie volgde het advies op en vertrok. Jaren later, in 1990, won hij de spectaculaire Indy 500, de grootste sportwedstrijd van de Verenigde Staten.

Hij groeide in Amerika uit tot een waar race-icoon. Andere Tijden Sport keerde met Luyendijk terug naar de plek waar hij zijn grootste zege boekte en een fortuin vergaarde.

Op zondag 17 januari is de aflevering te zien op NPO 1 vanaf 22.20 uur.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Grootste sportwedstrijd van de VS, overdrijven is een vak. Maar wel de beste Nederlandse coureur die we hebben gehad.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 10 januari 2016 - 23:26:50
Grootste sportwedstrijd van de VS, overdrijven is een vak. Maar wel de beste Nederlandse coureur die we hebben gehad.

Het is maar hoe je het bekijkt hè. Qua bezoekers is de Indy 500 de grootste sportwedstrijd van de VS.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Komt doordat het met afstand de grootste sportaccomodatie ter wereld is. De SuperBowl trekt een veelvoud van het aantal kijkers, zowel in de VS als daarbuiten. Bezoekers ter plekke is sterk afhankelijk van de capaciteit en daarmee naar mijn mening beperkt relevant.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 11 januari 2016 - 16:32:44
De SuperBowl trekt een veelvoud van het aantal kijkers, zowel in de VS als daarbuiten.


Kom eens met cijfers om dat te onderbouwen. Het zou kunnen hoor, ik ken die cijfers niet, maar in mijn wereldje ken ik buiten'n paar Yanks om niemand die ook maar iets om American Football geeft. De Indy 500 word echter wel door velen van buiten de VS bekeken. Binnen de VS is de Superbowl idd groter dan welk evenement dan ook, maar globaal zet ik m'n knaken toch eerder op de Indy 500. Ik ben benieuwd.  ??? :-X :-\

Jehoentelaar

2015 Indianapolis 500: 6,4 miljoen kijkers (Verenigde Staten; bron: IndyStar).
2015 SuperBowl: 114,4 miljoen kijkers (Verenigde Staten; bron: Statista).

http://www.indystar.com/story/sports/motor/indy-500/2015/05/28/indianapolis-500-indy-500-tv-ratings-nascar-indycar-coca-cola-600/28075333/
http://www.statista.com/statistics/216526/super-bowl-us-tv-viewership/

Mijn bewering van wereldwijde aantallen kan ik helaas niet goed onderbouwen. Los ervan dat het mijn bewering überhaupt vrij zinloos maakt bestaat er geen international systeem voor kijkcijfers; het kan per land verschillen hoe kijkcijfers worden bepaald, waardoor vergelijken en optellen riskant is. Puur door middel van nattevingerwerk zou ik echter niet durven stellen dat wereldwijd de Indianapolis 500 de SuperBowl bijhaalt, aangezien in landen buiten de VS waar IndyCar enigszins populair is de SuperBowl dat ook is: Groot-Brittannië (drie wedstrijden in Wembley en live-uitzending SuperBowl op de BBC) en Canada (live-uitzendingen NFL op TSN). IndyCar zit in beide landen verstopt in aanvullende TV-pakketten.

Het enige land waarvan veilig te zeggen is dat de Indianapolis 500 het wint van de SuperBowl is Brazilië. Of je daarmee echter het enorme gat tussen beide evenementen in de VS kunt compenseren is zeer de vraag.

-Nino-

Volgens mij is het zelfs zo dat het IndyCar seizoen in september afgelopen moet zijn vanwege de NFL. Ik ben ook van mening dat de superbowl veel meer tv-kijkers trekt dan de Indy500, al zal ik nooit begrijpen waarom. Telkens als ik mensen enthousiast hoor zijn over de NFL denk ik: wat is daar nou leuk aan? Het spel ligt om de paar seconde stil en vaak heb ik herhalingen nodig om te zien waar de bal zich ergens bevindt..  Nee, geef mij maar ieder weekend Indycar.

Jehoentelaar

IndyCar moet niet dan al klaar zijn, dat was een idee van de hoge piefen van IndyCar zelf in een poging minder kijkers te verliezen aan het einde van het seizoen (iets waar NASCAR ook last van heeft, vandaar The Chase). Het heeft echter door de enorme reeks races in de zomerperiode voor IndyCar redelijk averechts uitgepakt.

Ik vind NFL leuk om te kijken. Het duurt wel lang maar het lage tempo is voor de zondagavond wel prettig. Alleen vervelend dat mijn team constant tot halverwege de nacht bezig is omdat ze in Arizona zitten.

gloudiesaurus

Sowieso is Nascar in Amerika populairder dan Indycar.
En nee Indy is echt niet de populairste sports in de VS. Daarom schreef ik ook, het is maar hoe je het bekijkt.
Maar er zijn niet veel evenementen in de wereld waar zoveel mensen op af komen als de Indy.

Zo is de TT van Assen het grootste sportevenement van Nederland qua bezoekers. Maar of MotoGP in Nederland de meest populaire sport is?  ;)

Voor mij gevoel was Indycar begin jaren '90 ook veel populairder dan nu.
Kan dat alleen niet met feiten onderbouwen.

Luyendijk is dankzij de overstap naar de VS wel zeer succesvol geworden en zelfs miljonair...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 11 januari 2016 - 17:10:54
2015 Indianapolis 500: 6,4 miljoen kijkers (Verenigde Staten; bron: IndyStar).
2015 SuperBowl: 114,4 miljoen kijkers (Verenigde Staten; bron: Statista).

http://www.indystar.com/story/sports/motor/indy-500/2015/05/28/indianapolis-500-indy-500-tv-ratings-nascar-indycar-coca-cola-600/28075333/
http://www.statista.com/statistics/216526/super-bowl-us-tv-viewership/

Het enige land waarvan veilig te zeggen is dat de Indianapolis 500 het wint van de SuperBowl is Brazilië. Of je daarmee echter het enorme gat tussen beide evenementen in de VS kunt compenseren is zeer de vraag.


Wow ... dat verschil is wel enorm. Wist dat het groot was, maar zo groot? Denk idd niet dat men dat gat op globaal niveau kan dichten, ondanks dat ik buiten de VS om nog steeds denk dat de Indy 500 dan de hogere kijkcijfers haalt. Maar ja ... das puur 'n gevoel.

gloudiesaurus

Maar qua reclame-inkomsten is er niets groter dan de superbowl  ;)

En waarschijnlijk als je een stadium zou hebben waar 300.000 mensen in zouden passen, en de sport ook nog een beetje konden zien, dan kreeg je dat ook wel vol denk ik...

Daarom zei ik, het is maar hoe je meet wat de grootste sport is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Maar de stadionomvang is geen goede graadmeter. Niet elke sport vindt plaats op een veld of circuit dat even groot is.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 13 januari 2016 - 11:26:26
Maar de stadionomvang is geen goede graadmeter. Niet elke sport vindt plaats op een veld of circuit dat even groot is.

Mee eens  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

-Nino-

Vrijdag 10.25 uur op Motors TV: de 24 uur van Dubai.