TV tips topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 april 2014 - 00:48:03

« vorige - volgende »

De beste manier om Formule 1 te kijken is voor mij:

1. VIAPLAY VIA KABEL
2. VIAPLAY STREAM
3. F1TV
4. SATELIETSCHOTEL / KANAAL:
5. ANDERS NAMELIJK:

-Nino-

Citaat van: -Nino- op 05 mei 2015 - 15:16:34
In juni en juli worden de zes kanalen van Fox Sports gratis beschikbaar voor Ziggo-abonnees.
Naast het voetbal, tennis en enkele Amerikaanse sporten zendt Fox Sports ook het Formule E kampioenschap uit. In juni zijn er nog twee evenementen en drie races:
06 juni in Moskou en 27 en 28 juni in Londen.

Het bericht wat ik eerder postte, moet ik even aanpassen: vanaf 15 mei is Fox Sports International gratis, alleen voor Fox Sports Eredivisie abonnees van diverse kabelmaatschappijen. Dus niet voor mensen zonder een abonnement helaas. Voor meer info: http://www.totaaltv.nl/nieuws/19809/fox-sports-international-gratis-bij-ziggo,-kpn-en-telfort.html#.VVC-sxdlWys.twitter


Jehoentelaar

De livestream is (als het goed is) niet online tijdens uitzendingen van ABC, welke ook op Sport1 te zien zijn.

gloudiesaurus

Dit weekend ook grotendeels op Sport1 te volgen, de 24 uur van de Nurburgring.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is




Robbert65

#187
niet helemaaal on topic, maar toch wel bekant: Ik beleef hier heel veel plezier aan, 24/7 herhalingen, hoogtepunten en interviews:

edit moderator: illegale links naar streams etc. zijn helaas niet toegestaan. Hiermee kunnen wij zelf problemen krijgen, vandaar  :)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Het aanbieden van illegale content op een (dit) forum is niet toegestaan, dus ik neem aan dat een van onze modjes die link snel heeft verwijderd.

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 27 mei 2015 - 20:56:35
Het aanbieden van illegale content op een (dit) forum is niet toegestaan, dus ik neem aan dat een van onze modjes die link snel heeft verwijderd.

LOL Illegaal, illegaal, ik weet van niks! Euhm..... dat verandert dingen.  Wel jammer...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

http://www.cpz.nl/nl/pitcam

's morgens vroeg al volop activiteiten in de pits...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

SDG

Ik weet niet of dit hier al geplaatst is, maar tussen alle berichtgeving over illegale livestreams door ook nog even reclame maken voor een legale website, nl. die van het Tudor Championship.

De klasse, ontstaan uit de fusie tussen de Rolex Sports Car Series en de American Le Mans Series, is aan zijn tweede seizoen toe en alle races zijn via hun officiële YouTube-kanaal te bekijken:

http://www.youtube.com/user/UnitedSportsCar

Misschien niet de meest bekende serie, maar voor liefhebbers van sportwagenracerij en endurance wellicht toch niet te versmaden.

Edwin90

Het TUSC is een prima kampioenschap. Heerlijk toegankelijk dankzij de livestream (die gewoon te ontvangen is in Nederland ondanks de uitzendrechten van MotorsTV. Dit jaar alleen nog maar gave races gezien in deze klasse.  :)

-Nino-

Eurosport 2 HD is zender van de maand juni bij Ziggo, Caiway en Kabelnoord en dus 'gratis' te bekijken.
Bron: http://derotsmedia.com/2015/06/01/eurosport-2-zender-van-de-maand-juni-bij-ziggo/

Programmering Eurosport HD en Eurosport 2 HD: http://tv.eurosport.nl/
Programmering Eurosport Player: http://derotsmedia.com/programmering-eurosport-player/

-Nino-

#194
Wat is de toekomst van de racesport bij Eurosport?

De rechten
Zoals je in dit schema: https://www.2pdf.nl/download/5566f54059cf4/Auto-%20en%20motorsport%20tv%202015.pdf kunt zien heeft Eurosport verschillende uitzendrechten binnen de racesport:
Autosport: WSR 2.0 & 3.5; GP3; Porsche SuperCup; AutoGP; WTCC; WEC; Blancpain Series; ERC.
Motorsport: MotoGP; World Superbikes; British Superbikes; EWC, Motocross.

De uitzendingen in 2015
Motorsport
Van al deze racesporten worden alleen de races van de MotoGP-klasses allemaal LIVE uitgezonden op Eurosport HD of Eurosport 2 HD (maar worden slechts één keer samengevat (op maandag)). Daarnaast is er ook nog vaak een live-uitzending van de races van de World Superbike evenementen. Eurosport zorgt wel voor een feed op de Eurosport Player indien trainingen, kwalificaties of races niet kunnen worden uitgezonden, echter zonder commentaar. British Superbikes en Endurance World Championship zijn vaak aangewezen tot de Eurosport Player. Het motocross wordt zelden uitgezonden.

Autosport
Eurosport heeft in het verleden enorm bijgedragen aan de populariteit van het WTCC-kampioenschap. De bijdrage lijkt echter per jaar minder te gaan worden. Zijn er in 2015 al races live uitgezonden op de reguliere tv-kanalen? Vast wel, maar nog niet eens de helft van de races die gereden zijn. Voor trainingen, kwalificaties en races wordt de kijker vaak verwezen naar de Eurosport Player.
De World Series by Renault kent drie klasses waarvan de uitzendrechten van twee klasses (de Formule 3.5 en 2.0) bij Eurosport liggen en die andere klasse (Renault Sports Trophy) wordt uitgezonden door MotorsTV. Voor de WSR-races geldt hetzelfde als voor het WTCC-kampioenschap: heel weinig races op de tv-kanalen, alles op de Eurosport Player.
Moet ik nog over de andere autosportklasses beginnen? Nee, ik begin er niet aan. Waarschijnlijk weet men niet eens dat zij ook tot het pakket van Eurosport behoren.

Nu het voetbalseizoen voor clubs (op de CL-finale na) is afgelopen en de rechten van de Bundesliga zijn overgegaan naar FoxSports zou je denken: er is meer ruimte op de reguliere kanalen voor LIVE-racesport. Niets ten nadele van de Eurosport Player, maar nog eens extra betalen en geen commentaar bij de wedstrijden is toch niet echt de wijze waar de liefhebber op zit te wachten; die kijkt toch liever op de reguliere tv-kanalen.

Maar die ruimte zal er wellicht niet komen: in juni (Dauphine Libere, Ronde van Zwitserland, Route du Sud), juli (Tour de France), augustus/september (Eneco Tour, Vuelta) is er overdag wielrennen en er zal in de zomer vast wel weer een WK-atletiek, een tennistoernooi, een snookertoernooi, een zwemwedstrijd of een voetbaltoernooi voorrang krijgen in de programmering. En dan is het half augustus.
Dan start het voetbalseizoen weer, en laat nu vandaag bekend zijn geworden dat Eurosport i.p.v. de Duitse Bundesliga, de komende jaren de Italiaanse Serie A en de Franse Ligue 1 gaat uitzenden. Juist ja, voetbal.

Slecht nieuws voor de racesport op Eurosport denk ik. Het zal alleen contractueel strikt gebonden zijn aan de uitzendingen van de MotoGP. Het overige laat men nu al vaak schieten, laat staan in de toekomst. Ik denk dat de overige raceklasses geen toekomt meer hebben bij Eurosport.

Suggestie:
Een oproep aan Sport1: U bent de goede weg ingeslagen met het kanaal Sport1 Racing, bovendien heeft u nog de beschikking over drie niet gethematiseerde kanalen (Select en 2x Extra). U bent al drie voetbalcompetities voor zover bekend kwijtgeraakt dit jaar: MLS, Bundesliga, Ligue 1. Laat de dure voetbalbalrechten voor wat ze zijn en laat Eurosport en Fox Sports zich er mee bezig houden, want ik geloof niet dat er mensen zijn die op basis van het huidige voetbalaanbod (CL, Spanje, België) speciaal daarvoor een abonnement afsluiten.
Richt je op de racesport (overleg eventueel met MotorsTV) en laat zien dat iedere klasse een kwalitatief goede uitzending op tv verdient: WTCC, WSR, Blancpain, Superbikes, CEV, BTCC, etc. En o ja, neem gelijk even de Formule E van Fox Sports over komend seizoen a.u.b. Pik een keer iets terug!
Mocht u het voetbal toch willen behouden, kijk naar de mogelijkheid tot het aanbieden van pakketten: een eigen racepakket. Bij een abonnement op Sport1 was eerst inclusief ESPN. Misschien is een Sport1 racepakket inclusief MotorsTV een optie?


Dit is misschien niet echt een TV-Tip richting forumleden, maar richting de uitzendgerechtigden.

Amen