Styling it Out: Waarom doen Raikkonen en Vettel het slecht?

Gestart door Heart of Light, 23 april 2014 - 16:38:17

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Perton op 14 mei 2014 - 16:51:35
En hoe doet Mercedes dat? Want ik heb juist net in mijn vorige post laten zien dat de alternatieve strategieën Rosberg een grotere kans op succes geven dan wanneer hij dezelfde strategie als Hamilton zou gebruiken. Nogmaals: hij kan dit jaar (tegen alle vooroordelen in) minder goed met de banden omgaan dan Hamilton heb ik het idee, dus het is dan logisch dat het allemaal niet werkt. Maar dat ligt aan hem, niet aan Mercedes.

Wat Ferrari betreft heb ik geen idee of Alonso de voorkeur krijgt.
dat idee heb ik juist weer niet, Rosberg liep juist op het eind van de 1e stint in op Hamilton en reed vervolgens ook nog 3 ronden door. De andere stints zijn moeilijk te vergelijken.
Verder ben ik het met je eens hoor. En men moet ook onthouden dat Hamilton gewoon vooraan reed en daarmee dus ook recht heeft op de beste strategie. Dat Mercedes Rosberg een alternatief geeft vind ik juist het team sieren en dat maakte voor mij de race ook een stuk interessanter.

Perton

Ok, naja ik hoor Rosberg wat vaker over graining praten dan Hamilton, vandaar dat ik het idee heb gekregen. Maar dat kan inderdaad verkeerd opgevat zijn door mij.

Tuesday

Citaat van: Perton op 14 mei 2014 - 17:00:22
Ok, naja ik hoor Rosberg wat vaker over graining praten dan Hamilton, vandaar dat ik het idee heb gekregen. Maar dat kan inderdaad verkeerd opgevat zijn door mij.
misschien over het hele seizoen wel (Rosberg zat ook een paar keer in verkeer), maar afgelopen weekend had ik juist het idee dat Rosberg wat beter met de banden was en dat daar ook het voordeel van Rosberg zat. Maar goed, da's ook vooral een kwestie van set up denk ik.

Sabai

Ik verwacht in ieder geval nog wel een soort van Webber , Vettel relletje bij Mercedes dit jaar.Een soort van Turkije 2010 bijvoorbeeld.

0634

Citaat van: Sabai op 14 mei 2014 - 18:19:49
Ik verwacht in ieder geval nog wel een soort van Webber , Vettel relletje bij Mercedes dit jaar.Een soort van Turkije 2010 bijvoorbeeld.
Maar dan eerder als Lewis achter Nico rijdt.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 14 mei 2014 - 18:28:31
Citaat van: Sabai op 14 mei 2014 - 18:19:49
Ik verwacht in ieder geval nog wel een soort van Webber , Vettel relletje bij Mercedes dit jaar.Een soort van Turkije 2010 bijvoorbeeld.
Maar dan eerder als Lewis achter Nico rijdt.


Zoiets ja en dat Rosberg hem dan gewoon laat staan en niet opzij gaat. We zullen zien maar Rosberg had er flink de pee erin afgelopen race.

0634

Terecht voor een sportman. Zo hoort het ook.

Lewis is echter iemand met een sterkere over mijn lijk mentaliteit (overigens bedoel ik dat niet negatief hoor, zeker niet). Daarom denk ik dat dat soort excessen eerder zullen voorkomen als Lewis voorop rijdt.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 14 mei 2014 - 18:46:15
Terecht voor een sportman. Zo hoort het ook.

Lewis is echter iemand met een sterkere over mijn lijk mentaliteit (overigens bedoel ik dat niet negatief hoor, zeker niet). Daarom denk ik dat dat soort excessen eerder zullen voorkomen als Lewis voorop rijdt.

Huh?? Voorop net zeg je nog achterop .

Hoe dan ook ik verwacht nog wel een relletje linksom of rechtsom.  Met twee die er willen winnen kan het nooit lang goed gaan tenzij Rosberg zich erbij neerlegt.

Jozef

Citaat van: Sabai op 14 mei 2014 - 18:19:49
Ik verwacht in ieder geval nog wel een soort van Webber , Vettel relletje bij Mercedes dit jaar.Een soort van Turkije 2010 bijvoorbeeld.

Ik niet. Rosberg is net zo braaf als Webber, en Hamilton zal niet zo dom zijn als Vettel, simpelweg omdat hij meer ervaring heeft en waarschijnlijk de WK-leiding voor de rest van het seizoen in handen zal hebben.

Sabai

Citaat van: Jozef op 14 mei 2014 - 19:15:12
Citaat van: Sabai op 14 mei 2014 - 18:19:49
Ik verwacht in ieder geval nog wel een soort van Webber , Vettel relletje bij Mercedes dit jaar.Een soort van Turkije 2010 bijvoorbeeld.

Ik niet. Rosberg is net zo braaf als Webber, en Hamilton zal niet zo dom zijn als Vettel, simpelweg omdat hij meer ervaring heeft en waarschijnlijk de WK-leiding voor de rest van het seizoen in handen zal hebben.

Ik hoorde anders weer een zenuwachtige Hamilton in spanje op de onboard radio. Ik dacht hij veranderd was maar schijn bedriegt.  Als hij echt onder druk komt verwacht ik dezelfde foutjes weer van hem.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 14 mei 2014 - 19:15:12
Citaat van: Sabai op 14 mei 2014 - 18:19:49
Ik verwacht in ieder geval nog wel een soort van Webber , Vettel relletje bij Mercedes dit jaar.Een soort van Turkije 2010 bijvoorbeeld.

Ik niet. Rosberg is net zo braaf als Webber, en Hamilton zal niet zo dom zijn als Vettel, simpelweg omdat hij meer ervaring heeft en waarschijnlijk de WK-leiding voor de rest van het seizoen in handen zal hebben.
als Rosberg net zo braaf is als Webber, dan komt het relletje er gegarandeerd (mits het zo close blijft). Probleem is dat Rosberg veel braver is als Webber. Maar goed, wie weet wat er nog in het vat zit. Ik verwacht niks, maar het kan best nog gaan ontploffen.

0634

Citaat van: Sabai op 14 mei 2014 - 18:50:34
Citaat van: Jeroen op 14 mei 2014 - 18:46:15
Terecht voor een sportman. Zo hoort het ook.

Lewis is echter iemand met een sterkere over mijn lijk mentaliteit (overigens bedoel ik dat niet negatief hoor, zeker niet). Daarom denk ik dat dat soort excessen eerder zullen voorkomen als Lewis voorop rijdt.

Huh?? Voorop net zeg je nog achterop .

Hoe dan ook ik verwacht nog wel een relletje linksom of rechtsom.  Met twee die er willen winnen kan het nooit lang goed gaan tenzij Rosberg zich erbij neerlegt.

Sorry... achterop bedoel ik ook. Moet de drank toch eens laten staan.

0634

Citaat van: Sabai op 14 mei 2014 - 19:20:56
Citaat van: Jozef op 14 mei 2014 - 19:15:12
Citaat van: Sabai op 14 mei 2014 - 18:19:49
Ik verwacht in ieder geval nog wel een soort van Webber , Vettel relletje bij Mercedes dit jaar.Een soort van Turkije 2010 bijvoorbeeld.

Ik niet. Rosberg is net zo braaf als Webber, en Hamilton zal niet zo dom zijn als Vettel, simpelweg omdat hij meer ervaring heeft en waarschijnlijk de WK-leiding voor de rest van het seizoen in handen zal hebben.

Ik hoorde anders weer een zenuwachtige Hamilton in spanje op de onboard radio. Ik dacht hij veranderd was maar schijn bedriegt.  Als hij echt onder druk komt verwacht ik dezelfde foutjes weer van hem.

Als hij zo doorgaat zal er niet veel druk komen denk ik.

0634

Citaat van: Perton op 14 mei 2014 - 17:00:22
Ok, naja ik hoor Rosberg wat vaker over graining praten dan Hamilton, vandaar dat ik het idee heb gekregen. Maar dat kan inderdaad verkeerd opgevat zijn door mij.

Maar we horen ook niet ieder boordradio-gesprek he. Dus dat kan nogal vertekenen.

Perton

Elke topcoureur heeft de afgelopen twee jaar wel een keer geïrriteerd op de radio gereageerd. Als één race hét bewijs is dat Hamilton niet meer met druk om kan gaan... volgens mij stond ie in Bahrein ook behoorlijk onder druk toen hij in de kwalificatie van Rosberg had verloren.