Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Breaktest

Ik denk dat Di Montezemolo deels de spijker op zijn kop slaat. Het is niet zo zeer dat Alonso verwacht dat zijn kansen bij McLaren groter zijn, maar bij Ferrari kan hij het gewoon niet meer opbrengen. Hij heeft de vijf beste jaren van zijn leven gegeven en nog is het niet gelukt om hem kampioen te maken. Dan nog liever een sprong in het ongewisse en maar zien wat er van komt. Het past ook in het beeld van Alonso als lange-termijndenker. Waarschijnlijk is hij de eerste die beseft dat zijn topjaren achter hem liggen; hij wil nog steeds voor de prijzen gaan maar zijn carrière ook op een aangename en waardige manier afbouwen en heeft allang bedacht dat hij zowel Button als Magnussen kan hebben. Dus mocht ie kampioen worden, des te beter, mocht dat niet zo zijn, dan is ie minstens koning eenoog. Het niet ondenkbare scenario naast een vers gemotiveerde Vettel te moeten aantreden zal hem minder hebben kunnen bekoren. Kortom, het lijkt net alsof Alonso haarfijn de natuur der dingen heeft aangevoeld en daar zijn voordeel mee heeft gedaan.

Het einde van dit tijdperk is overigens ook een deuk in het blazoen van Ferrari. Laten we het daar eens over hebben. Geld genoeg om de beste coureurs aan te trekken, stiekeme regeltjes ten eigen voordele in het Concorde agreement proppen, maar presteren ho maar. De mythe die in mijn beleving pas begonnen is in 1974 brokkelt langzaam af. Mag van mij wel. Tot dan was er ondanks eerdere kampioenschappen in zijn geheel geen sprake van mythe.

Hamilton#44

Na de succes jaren met Schumacher was het natuurlijk onvermijdelijk dat Ferrari terug zou vallen, je moet er ook even bij stil staan hoeveel zware regelveranderingen ze hebben gehad. Je kan daar nooit iedere keer als sterkste uitkomen in zo´n competatieve wereld.

Het is gewoon een natuurlijk verschijnsel in de F1 wat Ferrari meemaakt, Ik vind het eigenlijk ongelofelijk knap dat ze zo lang aan de top gestaan hebben.

Hamilton#44

Hoe serieus is trouwens het gerucht dat Alonso een sabbatical neemt? Dat zou toch vreemd zijn? Weggaan omdat je tijd opraakt om 3-voudig WK te worden en dan een jaar vrij nemen?  ???

FolkertE

Citaat van: Leroyvdheuvel op 16 oktober 2014 - 09:44:19
ik dnek dat vettel gaat winnen ! en dat jehoentelaar dan perton zijn rode bankstel op mag gaan eten  ;D :D
IIg niet de komende 3 jaar ;D. Die zijn denk ik voor Mercedes, of misschien Mclaren. Ferrari zal denk ik 3 of 4 jaar nodig hebben om helemaal klaar te zijn met hun nieuwe project. Ze beginnen denk ik nu gewoon helemaal van 0 en gaan net als Mercedes hun motor verdelen, maar dat heeft tijd nodig en met de bevriezing van de motoren zullen ze niet zo snel inlopen.

@Hamilton#44: Niet serieus volgens Alonso zelf.

Figge

Dat Alonso het juist aanvoelt, is denk ik niet helemaal correct. Het is wel een iets gecompliceerder verhaal denk ik. Want het lijkt haast wel alsof velen Alonso tot slachtoffer bombarderen. Maar Alonso is volgens mij is hij het type mens dat met zijn charisma zijn omgeving heel erg beïnvloed. Ik denk dat als de chemie tussen beiden op is, dit ook voor een belangrijk deel komt door zijn eigen houding. Ook in een zakelijke overeenkomst tussen hem en Ferrari (of een ander team) is het geven en nemen. Mijn beeld is dat Alonso simpelweg neemt, en dat zijn resultaten zijn wat hij geeft. Als dat uitblijft, gaat het van kwaad naar erger. Dan werkt hij zichzelf bijna in een slachtofferrol en gaat hij uiteindelijk een beetje karakter eigenschappen van een narcistische psychopaat vertonen. Behoorlijk egoistisch. (Let wel, ik insinueer hiermee absoluut niet Alonso crimineel is. Vele zeer suc6volle mensen hebben deze karakter eigenschappen. Beroemdheden, sporters, politici, topmanagers)
Vorig jaar riep ik al dat ik zag aankomen dat de chemie op is tussen hem en Ferrari. Vervolgens is tijdens deze zomer het management van Ferrari vervangen en is Marco Mattiaco de grote meneer in het team geworden. Marco kijkt anders naar de wereld. Waarschijnlijk rationeler. Mogelijk ook met dezelfde karaktereigenschappen. Alonso kan Mattiaco met zijn charisma niet inpakken. En dat is de reden waarom de situatie nu spaak loopt. Ik denk dat Mattiaco heeft gedacht, weet je, beste Fernando als je zo nodig je contract wil ontbinden en daarin de media wil bespelen, zal ik daar zorgvuldig mee omgaan. Vervolgens start hij in het diepste geheim de onderhandelingen met Vettel. En nog voordat Fernando's contract ontbonden is, kondigt Vettel zijn vertrek aan bij RBR en is het publiekgeheim dat hij de plek van Alonso zal overnemen. In eens is jouw positie op de rijdersmarkt verandert. Want Alonso geeft in de media aan dat hij overal kan rijden waar hij wil. Maar Mercedes geeft geen thuis, je wellicht als een van de huidige rijders er de brui aan geeft wellicht. RBR geeft doodleuk aan dat zij nooit ook maar een seconde hebben overwogen om met Alonso in zee te gaan. (Iets wat ik overigens geloofwaardig vind) Tsja, dan is er nog maar 1 positie over en dat is bij het McLaren van Ron Dennis. Her en der lees je een geruchtje dat Alonso niet met Ron spreekt, maar met Honda. Ik denk persoonlijk dat hier een kern van waarheid in kan zitten. Want ook Ron Dennis heeft narcistische psychopathische trekjes. Dat Ron en Fernando er samen uit kunnen komen, lijkt mij zeer moeilijk. De sfeer zal er altijd gespannen zijn tussen beiden. Ron gelooft in gelijke behandeling van rijders, Alonso wil dat de wereld om hem draait. Heel voorzichtig aan begin ik te denken dat Alonso wel eens
een jaartje langs de kant kan komen te staan.

Pancake Shield

Als Alonso een sabitical neemt, dan verwacht ook niet dat hij nog terugkeert in de F1. Beetje net als Hakkinen destijds. Nam ook een sabitical had gezien dat zijn tijd voorbij was en er nieuwe jeugd op de deur stond te kloppen en bleef weg.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

3phasE

Ik ga me niet wagen aan allerlei psychologische analyses, dat laat ik aan de deskundigen over...

Maar het kan toch niet anders dan dat Ferrari, met zo'n giga budget, uiteindelijk de juiste poppetjes op de juiste plek weet te krijgen en toch weer een keer wereldkampioen gaat worden. Gewoon een kwestie van tijd als je het mij vraagt...  :)
The future is electric!

Figge

Citaat van: Keijmel op 16 oktober 2014 - 11:38:31
Ik ga me niet wagen aan allerlei psychologische analyses, dat laat ik aan de deskundigen over...

Maar het kan toch niet anders dan dat Ferrari, met zo'n giga budget, uiteindelijk de juiste poppetjes op de juiste plek weet te krijgen en toch weer een keer wereldkampioen gaat worden. Gewoon een kwestie van tijd als je het mij vraagt...  :)

Ja alleen is de kwestie tijd een rekbaar begrip. Budget zegt niet alles he. En op dit moment hebben ze toch ook niet een stel incompetente dames en heren indienst. Het is de organisatiestructuur en politiek die ze daar in weg zit.

Leroy


Jehoentelaar

Nou, de kogel dan toch door de kerk. Vijf seizoenen, drie keer runner-up (waarvan twee keer net geen titel), een heel behoorlijke periode maar niet datgene wat het moest worden. Ik reken niet meer op een derde titel, maar je weet nooit wat er in de toekomst gebeurt.

Leroy

ik ga lache als vettel toch echt fernando  verslaat!

After the Spaniard stated that 'The Finger' may suffer with his four titles when he has a car that is not the best – this could prove the ultimate motivation to silence the argument for good.


Hamilton#44

Denk dat Ferrari Alonso heel erg graag wou houden hoor, hij was de enige die nog GP´s won sporadisch en verbloemde dat ze al jarenlang een P7 auto hebben.

Alonso is een praktisch persoon, hij zit nu 4/5 jaar bij Ferrari, waarom zou het in het 6e jaar wel lukken om wereldkampioen te worden met Ferrari, juist nu ze helemaal overnieuw beginnen? Hij heeft daar niet meer de tijd voor, Vettel nog wel.

Ik denk dat Alonso naar Mercedes gaat. McLaren is niet logisch, dat is ook een meerjaren project en hij wil nu resultaten. Eventueel een tussenjaar bij Lotus?
En als Hamiton geen WK word, weet ik nog niet of hij wel bijtekend. Of ligt Hamilton al vast voor 2015?

Perton

Citaat van: Gerard op 16 oktober 2014 - 09:22:22
Ik denk nog steeds dat Lewis terug gaat naar McLaren.. Terug naar het oude nest met Ron Dennis aan het roer
Bij Mercedes heeft hij dan wel een winnende auto, maar de sfeer in het team is niet wat hij al die jaren gewend is geweest
Alonso komt bij Mercedes, Vettel naar Ferrari..

Plan was om Bianchi door te laten stromen in 2016 als Kimi afzwaait,maar.. situatie is veranderd..
Kimi heeft nu een optie op voor 2016...
(ik zie Jules, hoe zuur het ook is, niet terugkomen in de F1)
De sfeer is dusdanig dat toen Rosberg in België een fout maakte hij intern behoorlijk hard is aangepakt. Hamilton is (en dat zeg ik als zijn fan) volgens mij toch wel een beetje het lievelingetje van Mercedes. En vermoedelijk ook degene die ze hun eerste moderne titel zal geven. Als hij die prestaties volgend jaar door weet te zetten, en de sfeer wordt weer moeilijk, zie ik Mercedes eerder alles eraan doen om dat contract met Rosberg te ontbinden, dan om Hamilton te laten vertrekken. Daarom denk ik niet dat Hamilton op korte termijn naar McLaren vertrekt.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 16 oktober 2014 - 12:27:01

En als Hamiton geen WK word, weet ik nog niet of hij wel bijtekend. Of ligt Hamilton al vast voor 2015?
Ja. Contractbesprekingen gaan over 2016 en verder

FolkertE

Citaat van: Figge op 16 oktober 2014 - 11:17:04
Dat Alonso het juist aanvoelt, is denk ik niet helemaal correct. Het is wel een iets gecompliceerder verhaal denk ik. Want het lijkt haast wel alsof velen Alonso tot slachtoffer bombarderen. Maar Alonso is volgens mij is hij het type mens dat met zijn charisma zijn omgeving heel erg beïnvloed. Ik denk dat als de chemie tussen beiden op is, dit ook voor een belangrijk deel komt door zijn eigen houding. Ook in een zakelijke overeenkomst tussen hem en Ferrari (of een ander team) is het geven en nemen. Mijn beeld is dat Alonso simpelweg neemt, en dat zijn resultaten zijn wat hij geeft. Als dat uitblijft, gaat het van kwaad naar erger. Dan werkt hij zichzelf bijna in een slachtofferrol en gaat hij uiteindelijk een beetje karakter eigenschappen van een narcistische psychopaat vertonen. Behoorlijk egoistisch. (Let wel, ik insinueer hiermee absoluut niet Alonso crimineel is. Vele zeer suc6volle mensen hebben deze karakter eigenschappen. Beroemdheden, sporters, politici, topmanagers)
Vorig jaar riep ik al dat ik zag aankomen dat de chemie op is tussen hem en Ferrari. Vervolgens is tijdens deze zomer het management van Ferrari vervangen en is Marco Mattiaco de grote meneer in het team geworden. Marco kijkt anders naar de wereld. Waarschijnlijk rationeler. Mogelijk ook met dezelfde karaktereigenschappen. Alonso kan Mattiaco met zijn charisma niet inpakken. En dat is de reden waarom de situatie nu spaak loopt. Ik denk dat Mattiaco heeft gedacht, weet je, beste Fernando als je zo nodig je contract wil ontbinden en daarin de media wil bespelen, zal ik daar zorgvuldig mee omgaan. Vervolgens start hij in het diepste geheim de onderhandelingen met Vettel. En nog voordat Fernando's contract ontbonden is, kondigt Vettel zijn vertrek aan bij RBR en is het publiekgeheim dat hij de plek van Alonso zal overnemen. In eens is jouw positie op de rijdersmarkt verandert. Want Alonso geeft in de media aan dat hij overal kan rijden waar hij wil. Maar Mercedes geeft geen thuis, je wellicht als een van de huidige rijders er de brui aan geeft wellicht. RBR geeft doodleuk aan dat zij nooit ook maar een seconde hebben overwogen om met Alonso in zee te gaan. (Iets wat ik overigens geloofwaardig vind) Tsja, dan is er nog maar 1 positie over en dat is bij het McLaren van Ron Dennis. Her en der lees je een geruchtje dat Alonso niet met Ron spreekt, maar met Honda. Ik denk persoonlijk dat hier een kern van waarheid in kan zitten. Want ook Ron Dennis heeft narcistische psychopathische trekjes. Dat Ron en Fernando er samen uit kunnen komen, lijkt mij zeer moeilijk. De sfeer zal er altijd gespannen zijn tussen beiden. Ron gelooft in gelijke behandeling van rijders, Alonso wil dat de wereld om hem draait. Heel voorzichtig aan begin ik te denken dat Alonso wel eens
een jaartje langs de kant kan komen te staan.
Ik vind Alonso moeilijk in te schatten. Ik denk dat zijn egoïsme zou nog wel eens zijn probleem is geweest. Ik hoor toch hier en daar verhalen over een Alonso waar moeilijk mee samen te werken is. Alonso is denk ik een coureur waar alles heel specifiek moet kloppen, wil hij tevreden zijn en zich helemaal thuis te voelen in een team. Dat klopte helemaal bij Renault, waar hij alles kreeg wat hij wilde.
Ik heb zo'n gevoel dat Alonso wel eens aan het einde van zijn carrière kan zijn. Zoals gezegd wilde RBR hem niet, is er geen plaats bij Mercedes en wil hij niet bij Ferrari. Mclaren is de enige keuze en dat word een hele grote gok. Als Mclaren het niet red met Honda, zie ik Alonso helaas via de achter deur de F1 verlaten.