Cijfer voor de Race Maleisië

Gestart door Enzo, 30 maart 2014 - 23:12:20

« vorige - volgende »

Welk cijfer geven jullie deze race?

1
0 (0%)
2
0 (0%)
3
0 (0%)
4
4 (15.4%)
5
7 (26.9%)
6
10 (38.5%)
7
3 (11.5%)
8
2 (7.7%)
9
0 (0%)
10
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

Franky R.

Citaat van: Sphinx op 31 maart 2014 - 16:35:30
Wat ik leuk vond aan deze race, is dat je door de regelwijzigingen ineens goed ziet hoe MOEILIJK F1 rijden is. Heel vaak dit weekend zie je dat coureurs alle zeilen bij moeten zetten om nog nét die bocht te halen, om niet achterstevoren te gaan bij het uitaccelereren, om aansluiting te krijgen bij de voorganger, om juist wég te rijden van de voorganger. Bijna iedereen had wel een paar van die momentjes, ook Hamilton, maar dat was bij de start om weg te komen van Vettel en Rosberg. Er is de laatste tijd veel gezaagd, gezeverd over het geluid (ik vind het prima), de restricties en het zogenaamd sparen, maar volgens mij KUN je met deze auto's helemaal niet voluit gaan, je ligt er meteen naast. De kunst is op de limiet rijden en toch proberen de race uit te rijden en niet zoals Bianchi en Vergne proberen na één bocht al de race te winnen. Ondanks het feit dat er niet veel close racing was (daarvoor keek ik later op de avond de BTCC-races terug), was het leuk om te kijken. Een zeven dus

Noot: het was eigenlijk 6,5, maar de "is faster than you" situatie bij Williams, inclusief een stokdove Massa die ineens 2 tiende per rondje harder ging, levert 0.5 extra op  :P
;D ;D ;D

janke

Een 6 en dan houdt het voor mij wel op. En maar denken en hopen van pleur er eens een stortbui overheen, maar helaas die kwam niet.
Some things are too important to be left in the past.

robbert

Citaat van: janke op 31 maart 2014 - 20:56:14
Een 6 en dan houdt het voor mij wel op. En maar denken en hopen van pleur er eens een stortbui overheen, maar helaas die kwam niet.

ja er ging niet veel verschil geweest zijn, want in maleisie is regen niet hetzelfde als bij ons, maar daar is het met bakken uit de lucht, dat het valt. Dan gingen ze gewoon de race stopzetten

janke

Citaat van: robbert op 31 maart 2014 - 21:08:25
Citaat van: janke op 31 maart 2014 - 20:56:14
Een 6 en dan houdt het voor mij wel op. En maar denken en hopen van pleur er eens een stortbui overheen, maar helaas die kwam niet.

ja er ging niet veel verschil geweest zijn, want in maleisie is regen niet hetzelfde als bij ons, maar daar is het met bakken uit de lucht, dat het valt. Dan gingen ze gewoon de race stopzetten

Ik heb het natuurlijk niet over een moesson. ;) Maar dat er wets gebruikt moesten worden. Zeg maar voor een rondje of tien/12. Pitstops en zien wie daar mee om kan gaan. Dan was het volgens mij wel iets anders gegaan met de uitslag. Er zijn er wat die zijn top en anderen minder in een natte situatie.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: robbert op 31 maart 2014 - 21:08:25
ja er ging niet veel verschil geweest zijn, want in maleisie is regen niet hetzelfde als bij ons, maar daar is het met bakken uit de lucht, dat het valt. Dan gingen ze gewoon de race stopzetten

Das welgeteld  2x gebeurd in 16 edities en het is echt niet altijd droog gebleven die andere 14 edities. Sterker no0g .. in 2002 reed Verstappen de race van z'n leven in de Maleisse regen. ;)

robbert

Citaat van: Kootje op 31 maart 2014 - 21:17:45
Citaat van: robbert op 31 maart 2014 - 21:08:25
ja er ging niet veel verschil geweest zijn, want in maleisie is regen niet hetzelfde als bij ons, maar daar is het met bakken uit de lucht, dat het valt. Dan gingen ze gewoon de race stopzetten

Das welgeteld  2x gebeurd in 16 edities en het is echt niet altijd droog gebleven die andere 14 edities. Sterker no0g .. in 2002 reed Verstappen de race van z'n leven in de Maleisse regen. ;)

ja inderdaad, het regende toen ook hard en dan hebben ze de race niet stopgezet, zoals ze nu al op verschillende circuits in de laatste jaren gedaan hebben

Arthur

Eigenlijk moeten ze van Maleisië een regenrace maken net zoals Bahrein tot een nachtrace is gebombardeerd ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Denk Mercedes weg en het einde van de race had gewoon een gevecht om de laatste twee podiumplaatsen gehad. Of gevecht... natuurlijk duidelijk dat Hülkenberg het nooit zou houden, maar toch. Dus ik denk dat het allemaal wat saaier lijkt door de Mercedes-dominantie.

Jehoentelaar

6. Heb me op zich wel vermaakt met het hele gebeuren.

Kootje

Citaat van: robbert op 31 maart 2014 - 21:34:54
Citaat van: Kootje op 31 maart 2014 - 21:17:45
Citaat van: robbert op 31 maart 2014 - 21:08:25
ja er ging niet veel verschil geweest zijn, want in maleisie is regen niet hetzelfde als bij ons, maar daar is het met bakken uit de lucht, dat het valt. Dan gingen ze gewoon de race stopzetten

Das welgeteld  2x gebeurd in 16 edities en het is echt niet altijd droog gebleven die andere 14 edities. Sterker no0g .. in 2002 reed Verstappen de race van z'n leven in de Maleisse regen. ;)

ja inderdaad, het regende toen ook hard en dan hebben ze de race niet stopgezet, zoals ze nu al op verschillende circuits in de laatste jaren gedaan hebben

Klopt, het is de laatste jaren imeermaals voorgekomen dat 'n race, al dan niet tijdelijk, stop werd gelegd door zware regenval. Echter is het in diezelfde jaren evenzo vaak, zoniet vaker, voorgekomen dat er in de regen gewoon gereden werd. Ik geef toe, het lijkt zo te zijn dat men idd sneller tot dit besluit over gaat. Of dat echter ook zo is, is moeilijk te beoordelen. Wij zijn er immers niet bij, maar toch ... imo gebeurd het stilleggen echt alleen bij extreme regenval en niet, zoals sommigen soms lijken te suggereren, bij de eerste de beste druppel die neerdaalt.

robbert

Citaat van: Kootje op 01 april 2014 - 01:58:41
Citaat van: robbert op 31 maart 2014 - 21:34:54
Citaat van: Kootje op 31 maart 2014 - 21:17:45
Citaat van: robbert op 31 maart 2014 - 21:08:25
ja er ging niet veel verschil geweest zijn, want in maleisie is regen niet hetzelfde als bij ons, maar daar is het met bakken uit de lucht, dat het valt. Dan gingen ze gewoon de race stopzetten

Das welgeteld  2x gebeurd in 16 edities en het is echt niet altijd droog gebleven die andere 14 edities. Sterker no0g .. in 2002 reed Verstappen de race van z'n leven in de Maleisse regen. ;)

ja inderdaad, het regende toen ook hard en dan hebben ze de race niet stopgezet, zoals ze nu al op verschillende circuits in de laatste jaren gedaan hebben

Klopt, het is de laatste jaren imeermaals voorgekomen dat 'n race, al dan niet tijdelijk, stop werd gelegd door zware regenval. Echter is het in diezelfde jaren evenzo vaak, zoniet vaker, voorgekomen dat er in de regen gewoon gereden werd. Ik geef toe, het lijkt zo te zijn dat men idd sneller tot dit besluit over gaat. Of dat echter ook zo is, is moeilijk te beoordelen. Wij zijn er immers niet bij, maar toch ... imo gebeurd het stilleggen echt alleen bij extreme regenval en niet, zoals sommigen soms lijken te suggereren, bij de eerste de beste druppel die neerdaalt.
ja inderdaad, maar dan laten ze de rijders achter de sc rijden tot dat het circuit bijna volledig droog is. Ik weet nog, de race in canada, de sc was nog buiten en iemand ging al inters gaan halen.

Fietser

Ik doneer een 7. Echt spannend was het niet, maar ik vond het plezierig kijken. Vandaar een dikke voldoende. Ten eerste omdat het droog bleef zodat de geluksfactor niet zo'n rol speelde. (Velen zien dit anders, maar toch.) Ten tweede vond ik het mooi dat Mercedes zo superieur is dat ze op halve kracht konden cruisen. (Velen zien dit anders, maar toch.) Ten derde liet de race m.i. zien hoe de verhoudingen liggen binnen de verschillende teams. Ten vierde werd (weer) duidelijk dat Ferrari vorig jaar de verkeerde man heeft aangekocht, dat had Hulkenberg moeten zijn. (Velen zullen dit anders zien, maar toch.) Ten vijfde vanwege Vettels kwalificatierondje waarin hij nauwelijks toegaf op de werkelijk veel snellere Mercedes. Prima weekend dus, in mijn ogen, ofschoon velen dit anders zullen zien.

Perton

Ik denk dat over dat laatste punt van je weinig twijfels hoeven te zijn. De Red Bull is ook wel snel, maar houdt het gewoon (nog) niet zo goed over een hele race vol dat tempo te rijden.

Kootje

Citaat van: Fietser op 01 april 2014 - 10:05:05
Ik doneer een 7. Echt spannend was het niet, maar ik vond het plezierig kijken. Vandaar een dikke voldoende. Ten eerste omdat het droog bleef zodat de geluksfactor niet zo'n rol speelde. (Velen zien dit anders, maar toch.) Ten tweede vond ik het mooi dat Mercedes zo superieur is dat ze op halve kracht konden cruisen. (Velen zien dit anders, maar toch.) Ten derde liet de race m.i. zien hoe de verhoudingen liggen binnen de verschillende teams. Ten vierde werd (weer) duidelijk dat Ferrari vorig jaar de verkeerde man heeft aangekocht, dat had Hulkenberg moeten zijn. (Velen zullen dit anders zien, maar toch.) Ten vijfde vanwege Vettels kwalificatierondje waarin hij nauwelijks toegaf op de werkelijk veel snellere Mercedes. Prima weekend dus, in mijn ogen, ofschoon velen dit anders zullen zien.


Dat 4e punt vind ik echt je reinste BS.

Hoewel ik het met je eens bent dat Hulkie 'n betere optie was geweest qua lange termijn, kun je onmogelijk stellen dat Kimi de verkeerde keuze is op basis van deze race. Alsof hij er ook maar iets aan kon doen dat z'n band in bocht 1,2 of 3 lek gereden wordt. Alsof het zijn schuld is dat hij daarna als laatste weer de baan opkomt met notabene 'n flinke achterstand op de rest. Dat in ogenschouw genomen heeft hij wellicht nog wel 'n betere race gereden dan Alonso die slechts het gevecht met Hulk aan moest gaan en keurig won, maar dat terzijde. Ik ben iig van mening dat je, gezien de situatie, niets meer van Kimi had kunnen verwachten dan dat hij heeft gedaan.

Oke, qua kwalificatie komt hij (nog) tekort op Fernando, maar qua racepace is het zo schokkend nog niet. De vorige race verloor hij slechts 2/10e per rondje tot het moment vd SC. Daarmee verloor hij 'n hoop extra tijd en z'n 2 fouten hielpen hem ook niet echt mee, maar desondanks behaalde hij toch 'n acceptabel resultaat imo. Zelfde geld voor deze race waar hij in Q wederom tekort kwam maar 'n topstart had en zonder die lekke band Alonso misschien nog wel aan had kunnen vallen.
Hoewel je best gelijk kunt gaan krijgen, vind ik je conclusie veel te vroeg getrokken.

Jehoentelaar

De conclusie dat het de verkeerde man is of niet kun je op basis van prestaties nog niet nemen, maar ik had ook na de pech van Kimi wel meer verwacht. Maar dat zal deels het verwachtingspatroon zijn dat een Ferrari uit 2014 niet lang achter een Lotus van 2014 zou moeten zitten.

Het verschil naar Alonso was in Australië echter wel vrij groot. Mocht dat in Bahrein weer gaan gebeuren is er in de openingsfase van het seizoen in ieder geval een duidelijk onderling snelheidsverschil te zien, pech of niet.