Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

Perton

Tsja zoals gezegd: het speelde allemaal wat op de achtergrond, omdat het natuurlijk een flinke bom onder FOTA legde. RRA is ook de reden uiteindelijk dat Red Bull en Ferrari (en dus Sauber en STR) uit FOTA zijn gestapt.  Dus harde bewijzen zijn er niet bij het grote publiek. Die kan ik je ook niet leveren. Ik denk dat het beter is om elkaar de virtuele hand te schudden en het hierbij te laten, want ik vermoed dat niemand zit te wachten op een welles-nietes-spelletje.

Tuesday

Citaat van: Perton op 21 maart 2014 - 16:16:29
Tsja zoals gezegd: het speelde allemaal wat op de achtergrond, omdat het natuurlijk een flinke bom onder FOTA legde. RRA is ook de reden uiteindelijk dat Red Bull en Ferrari (en dus Sauber en STR) uit FOTA zijn gestapt.  Dus harde bewijzen zijn er niet bij het grote publiek. Die kan ik je ook niet leveren. Ik denk dat het beter is om elkaar de virtuele hand te schudden en het hierbij te laten, want ik vermoed dat niemand zit te wachten op een welles-nietes-spelletje.
t is geen welles nietes spelletje, ik vind zelf dat je beschuldigingen altijd hard moet kunnen maken. Volgens mij ontlopen de topteams elkaar qua budget niet zoveel en ik vind dit ook allemaal maar een beetje giswerk waar dan wel weer termen als schandalig aan worden geplakt. Da's niet mijn manier van doen iig.


Kootje

Citaat van: Dimensie op 21 maart 2014 - 14:57:51
Nou ja als ik stemming makerij zie als: schandalig wat ze destijds hebben gedaan,
maar moreel gezien was het wel heel laag van ze etc. dan zie ik toch graag enige onderbouwing.

Zijn niet mijn woorden.
Maar goed, wil je onderbouwing, bewijzen, feiten, cijfers etc., dan zul je terug moeten in de tijd.
Ik ga ze iig niet meer opzoeken.


CitaatIk zie alleen maar dat rb met dat grote budget wel 2 teams heeft en je de kosten door 2 kan delen.

Was het maar zo simpel. De afgesproken "budgetcap" was er per team. Dat Red Bull eigenaar is van 2 teams geeft Mateschitz idd het recht om dubbel zoveel uit te geven, maar wel gewoon 50-50 en niet 30-70 oid.


CitaatZou het uitkopen van Mc laren door Mercedes gratis geweest zijn? En al die topmensen die ze aantrekken voor een honger loontje werken? Ik denk van niet..

Ik zie niet wat dit er mee te maken heeft. Ten 1e heeft Mercedes McLaren naar mijn weten helemaal niet uitgekocht, maar waren ze gewoon einde contract. Ten 2e, mochten ze dat toch gedaan hebben, dan is dat gebeurd nadat die afgesproken "budgetcap" allang weer van tafel was. Wat de salarissen betreft, die vielen naar m,ijn weten sowieso al erbuiten. De "cap" was er puur en alleen waar het de ontwikkeling vd auto betrof.

0634

Citaat van: Dimensie op 21 maart 2014 - 14:57:51
Citaat van: Kootje op 21 maart 2014 - 13:25:42
Hoezo moet je daar cijfers bij zien?

Als de teams gezamenlijk 'n afspraak maken 'n bepaald budget te hanteren en Red Bull houd zich niet aan die afspraak, dan zitten ze gewoon fout. Klaar! Het boeit helemaal niet hoe hoog die "budgetcap" was, of met hoeveel ze eroverheen zijn gegaan. Of de cap nu op $50 mln of $200 mln stond en of ze deze met $10.000,- of met $1 mln overschreden hebben doet helemaal niet terzake, het feit dat ze zich niet aan die afspraak gehouden hebben, dat doet het wel. Maar goed ... zoals ik eerder al zei zijn dat ouwe koeien en ga ik alleen daarom al deze discussie niet wéér voeren.

Nou ja als ik stemming makerij zie als: schandalig wat ze destijds hebben gedaan,
maar moreel gezien was het wel heel laag van ze etc. dan zie ik toch graag enige onderbouwing.

Ik zie alleen maar dat rb met dat grote budget wel 2 teams heeft en je de kosten door 2 kan delen.
Zou het uitkopen van Mc laren door Mercedes gratis geweest zijn? En al die topmensen die ze aantrekken voor een honger loontje werken? Ik denk van niet..

Het heeft er allemaal bar weinig mee te maken. Je maakt een gentlemen's agreement en één team verbreekt het. Dan kan je allerlei drogredenen verzinnen waarom ze het verbroken, maar als ze het er niet mee eens waren geweest hadden ze er niet mee in moeten stemmen. Het was gewoon niet sjiek.

0634

En Peter Windsor heeft ook gelijk:

Pete Wright ‏@petewr  26 min.
@SkySportsF1 Wrong! Red Bull chose to ignore warnings all wk. Every team uses the same fuel flow gauge, why should RB be different? #SkyF1

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 maart 2014 - 17:35:46
Citaat van: Dimensie op 21 maart 2014 - 14:57:51
Citaat van: Kootje op 21 maart 2014 - 13:25:42
Hoezo moet je daar cijfers bij zien?

Als de teams gezamenlijk 'n afspraak maken 'n bepaald budget te hanteren en Red Bull houd zich niet aan die afspraak, dan zitten ze gewoon fout. Klaar! Het boeit helemaal niet hoe hoog die "budgetcap" was, of met hoeveel ze eroverheen zijn gegaan. Of de cap nu op $50 mln of $200 mln stond en of ze deze met $10.000,- of met $1 mln overschreden hebben doet helemaal niet terzake, het feit dat ze zich niet aan die afspraak gehouden hebben, dat doet het wel. Maar goed ... zoals ik eerder al zei zijn dat ouwe koeien en ga ik alleen daarom al deze discussie niet wéér voeren.

Nou ja als ik stemming makerij zie als: schandalig wat ze destijds hebben gedaan,
maar moreel gezien was het wel heel laag van ze etc. dan zie ik toch graag enige onderbouwing.

Ik zie alleen maar dat rb met dat grote budget wel 2 teams heeft en je de kosten door 2 kan delen.
Zou het uitkopen van Mc laren door Mercedes gratis geweest zijn? En al die topmensen die ze aantrekken voor een honger loontje werken? Ik denk van niet..

Het heeft er allemaal bar weinig mee te maken. Je maakt een gentlemen's agreement en één team verbreekt het. Dan kan je allerlei drogredenen verzinnen waarom ze het verbroken, maar als ze het er niet mee eens waren geweest hadden ze er niet mee in moeten stemmen. Het was gewoon niet sjiek.
was het één team? waar kan ik wat meer vinden over deze kwestie? ik ben wel benieuwd eerlijk gezegd..

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 21 maart 2014 - 19:07:28
http://www.gppits.net/nieuws/beroep_red_bull_op_14_april/

14 April, onthoud die datum heren
ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd wat er dan volgend weekend en het weekend daarna gaat gebeuren. Gaat RBR de boel bij Ricciardo dan wel terugschroeven of krijgen ze weer een andere meter? ze hebben hun statement nu wel gemaakt, maar zijn ze zo zeker van hun zaak dat ze weer diskwalificatie durven te riskeren?

Dimensie

Citaat van: Kootje op 21 maart 2014 - 17:30:03
Citaat van: Dimensie op 21 maart 2014 - 14:57:51
Nou ja als ik stemming makerij zie als: schandalig wat ze destijds hebben gedaan,
maar moreel gezien was het wel heel laag van ze etc. dan zie ik toch graag enige onderbouwing.

Zijn niet mijn woorden.
Maar goed, wil je onderbouwing, bewijzen, feiten, cijfers etc., dan zul je terug moeten in de tijd.
Ik ga ze iig niet meer opzoeken.


CitaatIk zie alleen maar dat rb met dat grote budget wel 2 teams heeft en je de kosten door 2 kan delen.

Was het maar zo simpel. De afgesproken "budgetcap" was er per team. Dat Red Bull eigenaar is van 2 teams geeft Mateschitz idd het recht om dubbel zoveel uit te geven, maar wel gewoon 50-50 en niet 30-70 oid.


CitaatZou het uitkopen van Mc laren door Mercedes gratis geweest zijn? En al die topmensen die ze aantrekken voor een honger loontje werken? Ik denk van niet..

Ik zie niet wat dit er mee te maken heeft. Ten 1e heeft Mercedes McLaren naar mijn weten helemaal niet uitgekocht, maar waren ze gewoon einde contract. Ten 2e, mochten ze dat toch gedaan hebben, dan is dat gebeurd nadat die afgesproken "budgetcap" allang weer van tafel was. Wat de salarissen betreft, die vielen naar m,ijn weten sowieso al erbuiten. De "cap" was er puur en alleen waar het de ontwikkeling vd auto betrof.

Mercedes heeft de aandelen terug verkocht aan Mclaren en Brawn toen gekocht en dat was niet goedkoop.
Rb zei zelf maar een top 4 team te zijn met de uitgaven, en het Mosley clubje heeft verder nooit iets anders aan kunnen tonen.
De cap ging over het aantal mensen en dan koop Mercedes dus honderd van de duurste mensen en dan maakt het niet uit of je er 120 of 100 hebt rondlopen.
In de RRA ging het inderdaad om de ontwikkeling van de auto en aërodynamica en niet de motoren, dus daar hadden de automotive bedrijven dan meer baat bij als Red bull daarom waren ze het er niet meer mee eens. 

Dimensie

Citaat van: Jeroen op 21 maart 2014 - 17:35:46
Citaat van: Dimensie op 21 maart 2014 - 14:57:51
Citaat van: Kootje op 21 maart 2014 - 13:25:42
Hoezo moet je daar cijfers bij zien?

Als de teams gezamenlijk 'n afspraak maken 'n bepaald budget te hanteren en Red Bull houd zich niet aan die afspraak, dan zitten ze gewoon fout. Klaar! Het boeit helemaal niet hoe hoog die "budgetcap" was, of met hoeveel ze eroverheen zijn gegaan. Of de cap nu op $50 mln of $200 mln stond en of ze deze met $10.000,- of met $1 mln overschreden hebben doet helemaal niet terzake, het feit dat ze zich niet aan die afspraak gehouden hebben, dat doet het wel. Maar goed ... zoals ik eerder al zei zijn dat ouwe koeien en ga ik alleen daarom al deze discussie niet wéér voeren.

Nou ja als ik stemming makerij zie als: schandalig wat ze destijds hebben gedaan,
maar moreel gezien was het wel heel laag van ze etc. dan zie ik toch graag enige onderbouwing.

Ik zie alleen maar dat rb met dat grote budget wel 2 teams heeft en je de kosten door 2 kan delen.
Zou het uitkopen van Mc laren door Mercedes gratis geweest zijn? En al die topmensen die ze aantrekken voor een honger loontje werken? Ik denk van niet..

Het heeft er allemaal bar weinig mee te maken. Je maakt een gentlemen's agreement en één team verbreekt het. Dan kan je allerlei drogredenen verzinnen waarom ze het verbroken, maar als ze het er niet mee eens waren geweest hadden ze er niet mee in moeten stemmen. Het was gewoon niet sjiek.
Nou ja jij gaat er vanuit dat het agreement verbroken is, maar daar is totaal geen bewijs van.

Breaktest

Weliswaar bezijden de discussie, maar wat mij ontgaat is: waarom nodeloos ingewikkeld doen met sensoren? Wat is er mis met de ouderwetse voor- en nameting? Gewoon die wagens op een gewichtsplaat rijden zoals ook bij de ANWB-keuring gebeurt (uiteraard met inachtname van gebruikelijke correcties voor bandenslijtage enz.)

0634

Niemand doet toch ingewikkeld met sensoren? Ieder team gebruikt dezelfde, er is niet heel veel moeilijks aan. Lijkt mij eenvoudiger dan op een gewichtsplaat rijden.

Sphinx

CitaatWeliswaar bezijden de discussie, maar wat mij ontgaat is: waarom nodeloos ingewikkeld doen met sensoren? Wat is er mis met de ouderwetse voor- en nameting? Gewoon die wagens op een gewichtsplaat rijden zoals ook bij de ANWB-keuring gebeurt (uiteraard met inachtname van gebruikelijke correcties voor bandenslijtage enz.)

Een team zou zijn rijders op een zo rijk mogelijke fuelmix weg kunnen sturen, volgas laten gaan in de eerste tien rondjes, afstand opbouwen en nooit meer teruggezien zijn. De rest is op een arme fuelmix uitrijden. Men hoopte dat te voorkomen met deze ietwat ingewikkelde methode, en toevallig is RBR meteen lijdend voorwerp, alleen niet met de auto die men in gedachte had. Ook beperkt het het risico dat de helft van het veld met benzinegebrek stilvalt
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Citaat van: Jeroen op 21 maart 2014 - 17:36:13
En Peter Windsor heeft ook gelijk:

Pete Wright ‏@petewr  26 min.
@SkySportsF1 Wrong! Red Bull chose to ignore warnings all wk. Every team uses the same fuel flow gauge, why should RB be different? #SkyF1

Helder!