Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

SDG

Citaat van: KVDracer op 16 maart 2014 - 08:23:22
Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 08:19:17
Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 08:11:16
Button ineens p4?
Weer goede timing bij zijn stop blijkbaar.

Over tegenvallende teams gesproken trouwens: wat is met Sauber? Rijden nog achter Lotus.

Ik was het ook juist aan het bekijken. Sauber zeer tegenvallend bezig.

Qua aantal uitvallers valt het mij wel een beetje tegen. Ik had gedacht dat er al meer zouden uitgevallen zijn.

We zijn aan 90% van de race-afstand en nog 14 man in de race, dus alle punten gaan zeker uitgereikt worden.

Wings

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 08:28:16
Denk dat de man van de wedstrijd wel Bottas gaat zijn. Zonder foutje ben ik echt benieuwd op welke positie hij zou finishen.

Dit is nog onder voorbehoud, want als ie straks zonder brandstof staat, was het gewoon dom om zo hard te gaan.

En Magnussen dan? Rijdt snaar strak, foutloos en verslaat Button in zowel de kwalificatie alsmede de race. En dat in zijn debuut race....

Perton

Officieel zelfs 15 aan de race, Bianchi doet ook nog altijd mee, maar wordt nog altijd niet geklasseerd. Gaat ie ook niet meer redden met 7 ronden achterstand trouwens, om binnen de 90% van Rosberg te komen.

Perton

#423
Citaat van: Wings op 16 maart 2014 - 08:33:30
Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 08:28:16
Denk dat de man van de wedstrijd wel Bottas gaat zijn. Zonder foutje ben ik echt benieuwd op welke positie hij zou finishen.

Dit is nog onder voorbehoud, want als ie straks zonder brandstof staat, was het gewoon dom om zo hard te gaan.

En Magnussen dan? Rijdt snaar strak, foutloos en verslaat Button in zowel de kwalificatie alsmede de race. En dat in zijn debuut race....
Klopt. Maar ik hou van inhaalacties. Magnussen en Ricciardo zitten dan ook héél dicht op Bottas wat mij betreft, maar die wint em dan toch voor me, omdat ie twee keer van relatief ver moest komen.

-edit- En Rosberg, maar daarvan was ik alweer vergeten dat ie meedeed.

Sabai

Die Red Bull is echt rap. Ben nu ook overtuigd over het kunnen van Ricciardo.

Wings

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 08:34:53
Citaat van: Wings op 16 maart 2014 - 08:33:30
Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 08:28:16
Denk dat de man van de wedstrijd wel Bottas gaat zijn. Zonder foutje ben ik echt benieuwd op welke positie hij zou finishen.

Dit is nog onder voorbehoud, want als ie straks zonder brandstof staat, was het gewoon dom om zo hard te gaan.

En Magnussen dan? Rijdt snaar strak, foutloos en verslaat Button in zowel de kwalificatie alsmede de race. En dat in zijn debuut race....
Klopt. Maar ik hou van inhaalacties. Magnussen en Ricciardo zitten dan ook héél dicht op Bottas wat mij betreft, maar die wint em dan toch voor me, omdat ie twee keer van relatief ver moest komen.

Oké. Maar inhalen vind ik niet echt tot op het bot moeten knokken voor positie. Die Williams hoort gewoon voorin thuis, de Force India van Hülkenberg niet. Bottas wacht daar zijn kans af en profiteert van de meer snelheid. Begrijp me niet verkeerd, dat doet Bottas keurig maar ik heb echt groot respect voor wat Magnussen laat zien dit weekend. Even mee rekenend dat het zijn debuut race is hé.


Wings

En vergeet niet dat Bottas niet maximaliseert door tegen de muur aan te rijden. ;)

SDG

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 08:34:00
Officieel zelfs 15 aan de race, Bianchi doet ook nog altijd mee, maar wordt nog altijd niet geklasseerd. Gaat ie ook niet meer redden met 7 ronden achterstand trouwens, om binnen de 90% van Rosberg te komen.

En Chilton gaat het ook weer eens redden. Alweer 1-0 voor Marussia in de strijd tegen Caterham...

Wings

Rosberg wint met twee vingers in de neus.

0634

Heerlijk podium zeg! Magussen geweldig, foutloos. Button goed in de race en dus is McLaren terug vooraan, en dat vind ik fijn.

Maar ook: Ricciardo! Wat een debuut in de RBR! Rosberg natuurlijk vanaf de start in a league of his own.

SDG

Magnussen is ook de eerste Formule 1-coureur sedert Lewis Hamilton die bij zijn debuut meteen naar het podium rijdt.

Wings

En op wat voor een manier? Foutloos. Geweldig!!

Perton

"I was really careful going to the line very safely, but every time Kamui is trying to do a start like that he will do the same.

"You cannot brake at 50 metres on a start like that. I don't see a difference between what happened to his start and what happened to Grosjean when he did a crazy start at Spa."

When asked what he felt an appropriate penalty would be, Massa said: "I hope they give a hard penalty because you cannot do that."

Both Kobayashi and Massa have been called to see the FIA stewards after the race for the accident to be investigated.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112951

0634

Citaat van: SDG op 16 maart 2014 - 08:44:06
Magnussen is ook de eerste Formule 1-coureur sedert Lewis Hamilton die bij zijn debuut meteen naar het podium rijdt.

Waarbij wel de aantekening dat er sedert Hamilton niemand meer zijn debuut maakte in een topteam... Dat is toch wel een belangrijk punt. Daarom heb ik ook nooit zoveel met dit soort statistieken. Niets ten nadele overigens van hem want die jongen reed geweldig, maar als Vettel of Hulkenberg of een ander een topwagen had gehad hadden ze hem misschien ook wel gedaan.