Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Sabai

Het zit RBR vooralsnog niet mee in de tests. Dit bewijst voor mij nog maar eens hoe knap de prestaties van de afgelopen jaren waren. En dat het ook bij RBR niet komt aanwaaien en ze er hard voor moeten werken net als elk ander team. In een ander topic werd gezegd dat ze ook arrogant en klagers zijn. Hier ben ik het niet mee eens. Het is een onderdeel van het spelletje en ze doen het niet anders dan de andere teams.

Overigens verwacht ik geen RBR aan de finish in Melbourne.  Wat denken jullie?

0634

Mja, geen idee. Ze hebben de schijn tegen in ieder geval.

Aan de andere kant: ik zie ook Ferrari's, Merc's en McLaren's stilvallen, dus ook zij staan niet zomaar aan de finish.

Jozef

De kans dat ze met beide auto's finishen lijkt me klein, maar één auto laten finishen is toch zeer reëel.

0634

Die optie moet je eigenlijk even toevoegen aan de poll, Sabai.

Kootje

Meest voor de hand liggende is NEE, dus daar heb ik op gestemd, maar zoals Jeroen ook al zegt gaat dat ook op voor de andere teams al staan de Renault teams er ogenschijnlijk het slechtste voor. Al met al mogen we denk ik blij zijn als 50% van het veld de finish weet te halen.

0634

Waarbij niet alleen betrouwbaarheid maar ook brandstofverbruik een rol zal spelen. Want zoals Button zei: met testen is het allemaal leuk en aardig, maar in races onder druk en in duels verbruik je toch echt meer.

Al heb ik het vermoeden (niet meer dan dat) dat Renault daar beter mee om zal gaan dan Merc dat traditiegetrouw wat royaler is met brandstof. Dat is (mogelijk) dus een voordeel voor Red Bull

Kootje

Mwah, dat brandstof sparen zie ik vooralsnog niet als het grootste obstakel. Het tankverbod is er al even, dus brandstofbesparend rijden kunnen ze nu wel. En ja ... ik weet dat de tankinhoud kleiner geworden is en dat dit daarom wel degelijk 'n probleem kan gaan worden. Maar vooralsnog zit ik meer in over de betrouwbaarheid vd auto's zelf. Alhoewel .... van mij mogen ze wel weer onbetrouwbaar worden. Geeft toch 'n extra stukje spanning.

Sabai

Aangezien RBR al een verleden hebben met kers wat ze hooguit een halve seconde kosten als het niet werkte. Verwacht  ik op dit moment de grootste problemen bij hun met het ers. Als dit niet werkt kost het je de race. En helaas kan ik uit eigen ervaring spreken dat elektronica niet Renault's sterkste punt is. ( heb een Trafic die al maanden start problemen heeft en ze kunnen het maar niet vinden)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 01 maart 2014 - 13:48:33
Mwah, dat brandstof sparen zie ik vooralsnog niet als het grootste obstakel. Het tankverbod is er al even, dus brandstofbesparend rijden kunnen ze nu wel. En ja ... ik weet dat de tankinhoud kleiner geworden is en dat dit daarom wel degelijk 'n probleem kan gaan worden. Maar vooralsnog zit ik meer in over de betrouwbaarheid vd auto's zelf. Alhoewel .... van mij mogen ze wel weer onbetrouwbaar worden. Geeft toch 'n extra stukje spanning.


Brandstof besparen hoeft niet, als je ERS telkens de klad erin gooit... ;D


CitaatEn helaas kan ik uit eigen ervaring spreken dat elektronica niet Renault's sterkste punt is. ( heb een Trafic die al maanden start problemen heeft en ze kunnen het maar niet vinden)


Ander motormanagement eraan koppelen en dan kijken...hoeft niet eens veel tijd of geld te kosten....sterkte met je Traffic...

0634

Citaat van: Kootje op 01 maart 2014 - 13:48:33
Mwah, dat brandstof sparen zie ik vooralsnog niet als het grootste obstakel. Het tankverbod is er al even, dus brandstofbesparend rijden kunnen ze nu wel. En ja ... ik weet dat de tankinhoud kleiner geworden is en dat dit daarom wel degelijk 'n probleem kan gaan worden. Maar vooralsnog zit ik meer in over de betrouwbaarheid vd auto's zelf. Alhoewel .... van mij mogen ze wel weer onbetrouwbaar worden. Geeft toch 'n extra stukje spanning.

Niet het grootste probleem inderdaad, dat brandstofverhaal, maar het is wel een extra factor, denk ik.

Kootje


Wings

Hoe anders kan een seizoen zijn? Als je afgelopen seizoen een topic zou starten zou het de titel 'Is Red Bull wederom dominant?' dragen en kijk nu eens... Je kan zeggen wat je wilt maar oninteressant is het niet om de boel eens door elkaar te schudden door een andere koers te varen. Dat doet de FIA goed. Maar goed, dat is niet de strekking van dit topic: ik denk dat Red Bull wel de finish haalt. Ze zullen de boel zo afstellen dat ze finishen. Dat is het allerbelangrijkst tijdens de eerste race en Red Bull is slim genoeg dit zo in te richten. Van hun snelheid hoeven ze het niet te hebben dus focussen op finishen en punten pakken.

0634

Als hun snelheid daartoe toereikend is... (ik zeg overigens niet van niet, ik heb gewoon geen idee, aangezien ze nauwelijk fatsoenlijke tijden hebben gereden).

Tuesday

ik denk dat RBR het meer gaat zien als een veredelde test, punten zouden mooi meegenomen zijn, maar het doel zal toch zijn om  de auto op het niveau van de concurrentie te krijgen. En hopen dat de concurrentie de eerste races ook veel punten laten liggen. Met de potentie van de auto zal het wel goed zitten (ook al heeft ie geen penisneus) en k heb er ook wel vertrouwen in dat de Renault motor uiteindelijk ook competitief zal zijn. Maar geen punten in Melbourne.

T.Nuvolari

Ik verwacht wel dat ze de finish halen. Afgaande op de tijden die ze neerzetten, vrees ik wel dat ze een jaar zoals McLaren in 2009 tegemoet gaan. Als Renault en Red Bull beide hun zaakjes op orde krijgen kan er misschien tegen dat ze in Europa arriveren een goed resultaat inzitten.