Testweek 3: Pre-season testing, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 24 februari 2014 - 15:32:01

« vorige - volgende »

Perton

Ik heb het dan ook niet over dat ze winnen, maar over hun arrogantie. Dat ze winnen, interesseert me niet zo. Het is de manier waarop. Maar wat ik ook zei, gerechtigheid is een groot woord. Het zorgt gewoon voor een glimlach tijdens het testen, voor de rest besteed ik er verder geen aandacht aan.

0634

Dat laatste snap ik ook wel, niks mis mee.

Alleen, die arrogantie had Ferrari ook wel in hun dominante jaren en McLaren in de succesjaren onder Dennis ook. Niet iets waar we alleen RBR op kunnen afrekenen m.i. (niet dat jij dat doet hoor).

Maikel0230

Jongens, Niels bedoelde dat maar sarcastisch hoor, ik loop ook met een grijns op mijn gezicht rond nu maar eigenlijk hoop ik dat ze toch nog wat vooruitgang maken, hoe meer zielen die actief kunnen meestrijden des te beter voor de actie op de baan. Als al die renault wagens halverwege de race allemaal smeulend aan de zijkant staan daar heeft niemand wat aan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Hahaha, mooi hoe iedereen reageert. Ik was inderdaad, zoals Maikel al zegt, sarcastisch. Maar ik ben gewoon klaar met die dominantie van Vettel, en om nu te zien dat het hun een keer niet meezit, vind ik gewoon leuk om te zien. Vettel mag van mij wel weer kampioen worden, alleen moet-ie daar gewoon verrekte moeite voor doen. En niet dat het hem komt aanwaaien, zoals de tweede helft van vorig jaar. Sorry, maar toen kwam ze het echt aanwaaien.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

robbert

Citaat van: NielsD op 01 maart 2014 - 10:19:12
Citaat van: Tuesday op 01 maart 2014 - 10:10:24
Citaat van: NielsD op 01 maart 2014 - 09:53:25
Citaat van: Jeroen op 01 maart 2014 - 09:51:58
Vettel gaat nu lekker. Eerst 2,5 uur wachten voor hij de baan op kan en dan vervolgens in ronde nummero uno stilvallen.

Hij schijnt al geen zin meer in testen te hebben. Wat een voorbereiding van Red Bull op Melbourne, prachtig om te zien. Gerechtigheid! ;D
hoezo gerechtigheid??
en wat dat zin hebben betreft, als je Vettel n beetje kent weet je dat dat gewoon de grootste onzin is.

Ah joh, ik maak toch een geintje omdat ik Alonso-fan ben! ;)

Citaatjuich of wanhoop vooral niet te vroeg.

Nou we kunnen na zoveel testdagen toch wel zeggen, dat Red Bull en de andere Renault aangedreven auto's er toch echt beroerd voor staan. Is het niet snelheid, dan wel de betrouwbaarheid.

ja en we kunnen ook al zeggen, dat de mercedesmotoren de grootste kans hebben op de titel

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 01 maart 2014 - 10:59:34


;D ;D ;D

Dit is waar ik nog het meeste naar uitkijk, coureurs die hard moeten werken voor hun geld.

wel goed opgevangen van alonso

Tuesday

Citaat van: NielsD op 01 maart 2014 - 11:47:32
Hahaha, mooi hoe iedereen reageert. Ik was inderdaad, zoals Maikel al zegt, sarcastisch. Maar ik ben gewoon klaar met die dominantie van Vettel, en om nu te zien dat het hun een keer niet meezit, vind ik gewoon leuk om te zien. Vettel mag van mij wel weer kampioen worden, alleen moet-ie daar gewoon verrekte moeite voor doen. En niet dat het hem komt aanwaaien, zoals de tweede helft van vorig jaar. Sorry, maar toen kwam ze het echt aanwaaien.
meen je het nou sarcastisch, of meen je het nou echt? dit spreekt elkaar nogal tegen nl.

0634

Citaat van: NielsD op 01 maart 2014 - 11:47:32
Hahaha, mooi hoe iedereen reageert. Ik was inderdaad, zoals Maikel al zegt, sarcastisch. Maar ik ben gewoon klaar met die dominantie van Vettel, en om nu te zien dat het hun een keer niet meezit, vind ik gewoon leuk om te zien. Vettel mag van mij wel weer kampioen worden, alleen moet-ie daar gewoon verrekte moeite voor doen. En niet dat het hem komt aanwaaien, zoals de tweede helft van vorig jaar. Sorry, maar toen kwam ze het echt aanwaaien.

Naja, daar ben ik het niet mee eens. Niets is ze aan komen waaien. Van alle teams hebben zij hun zaken by far al jaren het beste op orde. Ik zie niet in wat hen aan is komen waaien. Dat de rest de bal laat vallen, prima, maar zeggen dat het Red Bull aan is komen waaien vorig jaar is echt niet waar. Dan spreekt je voorliefde voor Alonso mee (dat mag hoor, maar dan ga ik er tegenin ;D).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 01 maart 2014 - 11:52:35
Citaat van: NielsD op 01 maart 2014 - 11:47:32
Hahaha, mooi hoe iedereen reageert. Ik was inderdaad, zoals Maikel al zegt, sarcastisch. Maar ik ben gewoon klaar met die dominantie van Vettel, en om nu te zien dat het hun een keer niet meezit, vind ik gewoon leuk om te zien. Vettel mag van mij wel weer kampioen worden, alleen moet-ie daar gewoon verrekte moeite voor doen. En niet dat het hem komt aanwaaien, zoals de tweede helft van vorig jaar. Sorry, maar toen kwam ze het echt aanwaaien.

Naja, daar ben ik het niet mee eens. Niets is ze aan komen waaien. Van alle teams hebben zij hun zaken by far al jaren het beste op orde. Ik zie niet in wat hen aan is komen waaien. Dat de rest de bal laat vallen, prima, maar zeggen dat het Red Bull aan is komen waaien vorig jaar is echt niet waar. Dan spreekt je voorliefde voor Alonso mee (dat mag hoor, maar dan ga ik er tegenin ;D).
ach ja, dat idee hebben mensen toch altijd als er gewonnen wordt (volgens mij heeft Sven Kramer daar ook nog wat moois over gezegd). En winnende mensen/teams worden ook vaak als arrogant bestempeld (is Kramer ook wel weer een mooi voorbeeld).

NielsD

Citaat van: Tuesday op 01 maart 2014 - 11:52:13
Citaat van: NielsD op 01 maart 2014 - 11:47:32
Hahaha, mooi hoe iedereen reageert. Ik was inderdaad, zoals Maikel al zegt, sarcastisch. Maar ik ben gewoon klaar met die dominantie van Vettel, en om nu te zien dat het hun een keer niet meezit, vind ik gewoon leuk om te zien. Vettel mag van mij wel weer kampioen worden, alleen moet-ie daar gewoon verrekte moeite voor doen. En niet dat het hem komt aanwaaien, zoals de tweede helft van vorig jaar. Sorry, maar toen kwam ze het echt aanwaaien.
meen je het nou sarcastisch, of meen je het nou echt? dit spreekt elkaar nogal tegen nl.

Over die gerechtigheid ben ik sarcastisch, over dat ik mooi vind dat ze ook een keer problemen hebben, meen ik wel.

@Jeroen, na het veranderen van de Pirelli-banden (daar is-ie weer), heeft Red Bull echt mazzel gehad. Nog nooit wist iemand zo vaak achter elkaar te winnen.. Sorry, maar daarvoor hadden ze ook problemen en stonden Ferrari en Lotus zelfs voor Red Bull.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: Tuesday op 01 maart 2014 - 11:57:02
Citaat van: Jeroen op 01 maart 2014 - 11:52:35
Citaat van: NielsD op 01 maart 2014 - 11:47:32
Hahaha, mooi hoe iedereen reageert. Ik was inderdaad, zoals Maikel al zegt, sarcastisch. Maar ik ben gewoon klaar met die dominantie van Vettel, en om nu te zien dat het hun een keer niet meezit, vind ik gewoon leuk om te zien. Vettel mag van mij wel weer kampioen worden, alleen moet-ie daar gewoon verrekte moeite voor doen. En niet dat het hem komt aanwaaien, zoals de tweede helft van vorig jaar. Sorry, maar toen kwam ze het echt aanwaaien.

Naja, daar ben ik het niet mee eens. Niets is ze aan komen waaien. Van alle teams hebben zij hun zaken by far al jaren het beste op orde. Ik zie niet in wat hen aan is komen waaien. Dat de rest de bal laat vallen, prima, maar zeggen dat het Red Bull aan is komen waaien vorig jaar is echt niet waar. Dan spreekt je voorliefde voor Alonso mee (dat mag hoor, maar dan ga ik er tegenin ;D).
ach ja, dat idee hebben mensen toch altijd als er gewonnen wordt (volgens mij heeft Sven Kramer daar ook nog wat moois over gezegd). En winnende mensen/teams worden ook vaak als arrogant bestempeld (is Kramer ook wel weer een mooi voorbeeld).

Ach Tuesday, er zijn bepaalde momenten geweest waarop Marko uitspraken doet waarvan ik denk 'tjonge jonge, is dat nou allemaal nodig..' Horner heeft ook nog wel eens een momentje gehad, maar om eerlijk te zijn zie ik die arrogantie niet bij Vettel of Newey.

Al met al, snap ik de weerstand wel en betreur ik het zelf ook wel dat het aanvankelijke ongecompliceerde, vrolijke Red Bull-team volkomen vervangen is door een steriele, keiharde organisatie, maar aan de andere kant, zo zien succesteams er nou eenmaal uit.

Ik lees ook dat Bayern Munchen de concurrenten leegzuigt en dat dat eeuwige getik van Barcelona maar eens afgelopen moet zijn. Succes irriteert (mij vaak ook wel hoor), maar we moeten wel proberen om er waardering en respect voor op te blijven brengen. Want uiteindelijk is Red Bull het Lotus van vroeger en schrijven zij net zoveel geschiedenis als zij destijds. Over 30 jaar spreken we met ontzag over dit legendarische team.

Perton

Naja, voor Red Bull: al met al leidde Red Bull de kampioenschappen wel gewoon, en ik heb weinig reden om aan te nemen dat Ferrari of Lotus kampioen was geworden als de Pirelli-banden hetzelfde waren gebleven. Dat gezegd hebbende, begon Red Bull uiteraard wel echt hard te domineren na de Pirelli-verandering.

NielsD

Citaat van: Perton op 01 maart 2014 - 12:09:57
Dat gezegd hebbende, begon Red Bull uiteraard wel echt hard te domineren na de Pirelli-verandering.

Het record van Schumacher is er zelfs door verbroken.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: NielsD op 01 maart 2014 - 12:06:13
@Jeroen, na het veranderen van de Pirelli-banden (daar is-ie weer), heeft Red Bull echt mazzel gehad. Nog nooit wist iemand zo vaak achter elkaar te winnen.. Sorry, maar daarvoor hadden ze ook problemen en stonden Ferrari en Lotus zelfs voor Red Bull.

Dat is een stuk geschiedvervalsing van heb ik jou daar.

De waarheid is dat Vettel ook voor de bandenaanpassing al meer dan 25 punten voor stond op de rest in het WK.

De bandenwissel was voor RBR voordelig, dat klopt, maar ook zonder was Vettel de huizenhoge favoriet. En dat was niet gebaseerd op mazzel en geluk, maar op kunde, op vakmanschap, op heel veel geld en op keihard werken.

Perton

@Jeroen, Newey heeft wel degelijk twijfelachtige uitspraken gedaan hoor door te stellen dat de concurrentie alleen maar klaagtds over zijn grijze bevindingen uit jaloezie. Terwijl Red Bull zelf natuurlijk ook altijd klaagt wanneer een ander team een betere vinding heeft. Nu is dat de afgelopen jaren weinig voorgekomen, maar bijvoorbeeld destijds met de double diffuser stond Red Bull vooraan om te klagen.

Dat is het Formule 1-spelletje natuurlijk: als de een wat vindt, klaagt de ander. Zo is het altijd al geweest, en daar doe ik ook niet moeilijk over. Maar als iemand die al sinds de jaren '80 (of begin '90?) in de Formule 1 werkt vervolgens gaat roepen dat de concurrentie maar wat jaloer is, terwijl hij exact hetzelfde zou doen in die situatie, dan vind ik dat wel arrogant.