Testweek 3: Pre-season testing, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 24 februari 2014 - 15:32:01

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jozef op 27 februari 2014 - 20:24:55
Citaat van: gloudiesaurus op 27 februari 2014 - 20:01:14
Die problemen met de uitlaten worden nog wel opgelost  :)

Maar Caterham heeft wel erg veel problemen... ze hebben nog geen race-afstand gereden!
Rondetijden van vandaag moet je totaal niet naar kijken aangezien geen enkel team voluit is gegaan.
dat heeft niks met voluit gaan te maken, maar met verschillende programma's waarvan wij geen/weinig weet  hebben ;) net als elke andere testdag dus

janke

Citaat van: Jozef op 27 februari 2014 - 20:24:55
Citaat van: gloudiesaurus op 27 februari 2014 - 20:01:14
Die problemen met de uitlaten worden nog wel opgelost  :)

Maar Caterham heeft wel erg veel problemen... ze hebben nog geen race-afstand gereden!

Uhh, Caterham heeft vorige week 253 ronden gereden.



Oeps, ik bedoel dan ook vandaag. ;)

Maar Marussia, daar heb je volledig gelijk. En een wintertest gaat niet om het snel zijn, maar om in die periode een betrouwbare/snelle en handzame auto te creëren. Vooral dat eerste.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

De teams maakten vandaag vooral lange runs, vandaar de wat hogere rondetijden.

Marussia gaat iig. ook heel slecht en heeft een grote diviversiteit aan problemen. Net zoals Caterham..
Uitlaat, motor die warm loopt, versnellingsbak...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Caterham heeft vorige week veruit het meest gereden van alle Renault-teams, meer dan Red Bull en Toro Rosso samen. Ik snap niet waarom je vandaag zo benadrukt dat ze zo veel problemen hebben. ???

Maikel0230

Het valt op dat Caterham goed begonnen is maar de laatste tijd meer problemen tegenkomt, dat is althans hoe ik het zie.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Dag 4 van vorige week was inderdaad ook al geen succes, maar hun 21 ronden van toen waren er nog altijd meer dan Red Bull, Toro Rosso, Force India, Sauber en Marussia. Daarvoor hebben ze dus 230 ronden gemaald in 3 dagen. Jerez was ook al niet slecht in vergelijking met de andere Renault-teams.

Dus omdat ze nu voor één dag het team zijn dat het minst reed, vind ik het nogal vlug om dat te dramatiseren. Van alle Renault-teams staan ze er ongetwijfeld het best voor, qua betrouwbaarheid dan.

gloudiesaurus

Oke vandaag was niet goed. Maar in Jerez hadden ze ook veel problemen...
Ik vraag me af of ze het er het beste voor staan van de Renault-teams, ik denk dat dat Lotus is.

Sowiezo komt Caterham ook snelheid tekort....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 28 februari 2014 - 05:48:58
Ik vraag me af of ze het er het beste voor staan van de Renault-teams, ik denk dat dat Lotus is.
Het is maar wat je verstaat onder 'het beste voor staan'. Zeker niet qua betrouwbaarheid, want ze staan 9 van de 10 keer stil in de pits met testen.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 28 februari 2014 - 09:03:35
Citaat van: gloudiesaurus op 28 februari 2014 - 05:48:58
Ik vraag me af of ze het er het beste voor staan van de Renault-teams, ik denk dat dat Lotus is.
Het is maar wat je verstaat onder 'het beste voor staan'. Zeker niet qua betrouwbaarheid, want ze staan 9 van de 10 keer stil in de pits met testen.
het lijkt me dat het team met (verreweg) het grootste budget van de Renault teams er het beste voorstaat. Wat betreft betrouwbaarheid en gebrek aan pk's etc zitten ze allemaal wel een beetje in hetzelfde schuitje.

Rho

122 ronden voor Alonso vandaag, dat gaat goed daar. Hopelijk kan Kimi ook nog een keer zo veel rijden, hij heeft iets meer pech gehad tijdens de tests tot nu toe.

Force India gaat ook behoorlijk goed, ben benieuwd of ze races kunnen winnen dit jaar.

robbert

Citaat van: Rho op 28 februari 2014 - 16:27:50
122 ronden voor Alonso vandaag, dat gaat goed daar. Hopelijk kan Kimi ook nog een keer zo veel rijden, hij heeft iets meer pech gehad tijdens de tests tot nu toe.

Force India gaat ook behoorlijk goed, ben benieuwd of ze races kunnen winnen dit jaar.

volgens mij waren er maar 100, maar dat maakt het verschil niet. Qua betrouwbaarheid zitten ze goed bij ferrari, alhoewel ze ook al wat probleempjes gehad hebben, maar dat komt goed. Het enigste waar ze nog wat werk hebben, is aan de snelheid, want daarin is mercedes de beste, en die kunnen ferrari het best nog moeilijk maken

*edit* het waren er volgens f1club toch 122, had op autosportforum gezien dat er maar 100 waren

Jozef

Citaat van: Matthijs op 28 februari 2014 - 09:03:35
Citaat van: gloudiesaurus op 28 februari 2014 - 05:48:58
Ik vraag me af of ze het er het beste voor staan van de Renault-teams, ik denk dat dat Lotus is.
Het is maar wat je verstaat onder 'het beste voor staan'. Zeker niet qua betrouwbaarheid, want ze staan 9 van de 10 keer stil in de pits met testen.

Tja, en Red Bull zit nog steeds in de fase "hé Jantje, boor effe wat gaten in de sidepods want het wordt te warm".



(AMuS)

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Toch eindelijk wat ronden voor de Red Bull!

Force India is snel, net zoals Mercedes en Williams.

Sauber valt me qua snelheid nog tegen. Marussia heeft gisteren ook redelijk gereden.
En bij Caterham opnieuw veel problemen en geen snelle ronden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Vettel gaat nu lekker. Eerst 2,5 uur wachten voor hij de baan op kan en dan vervolgens in ronde nummero uno stilvallen.