Endurance Topic 2014 (WEC)

Gestart door janke, 09 januari 2014 - 22:01:20

« vorige - volgende »

Perton

Maar die Aston heeft zich nu wel teruggetrokken!

Perton

Goede actie van Lapierre. Maar het blijft een Fransoos, dus Le Mans kennende gaat de organisatie Audi hiervoor bestraffen ;D

Jehoentelaar


Sabai

Dit was een leuke Le Mans editie. Veel wisselingen aan de kop gedurende de race maar toch weer het team van Audi.

Jehoentelaar

LMP2 en LMGTE-Pro waren heel mooi! Ook een topprestatie van Rebellion op een auto aan de finish te krijgen en leuk dat de 95 Aston Martin (vorig jaar het team van Simonsen) LMGTE-Am wint.

Sphinx

Knap van zowel Ligier als Rebellion om met een auto uit te rijden die eigenlijk nauwelijk getest had. Dat het bij Rebellion zelfs zonder flinke panne lukte was helemaal een prestatie. De Ligiers hadden al iets meer moeite (Mardenborough en Brundle stonden lang stil met een misfire en Thiriet bracht zijn auto met een verbogen ophanging binnen.) Bleekemolen heeft trouwens de Le Mans in een duo gereden, met Cooper McNeal omdat de derde piloot te gehavend was door een klapper in de trainingen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Maikel0230

Leuke editie, ondanks het feit dat Audi - alweer - gewonnen heeft. Ik kan me er meer mee verzoenen omdat ze dit keer echt hebben moeten vechten en hopen dat ze het zouden halen, knappe prestaties van Toyota en Porsche, ook al viel het resultaat tegen.

Het gaat nog knallen in het WEC dit jaar.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Citaat van: Maikel0230 op 16 juni 2014 - 10:32:36
Het gaat nog knallen in het WEC dit jaar.

Valt mee. Na Le Mans is het seizoen effectief voorbij en gaat de focus naar het volgende jaar. De algehele WEC-titel valt in het niet bij LM24. Komt nog bij dat de kalender überhaupt niet al te aansprekend is en dat de startvelden op de andere continenten überhaupt een stuk kleiner zijn dan in Europa (Spa/Silverstone).

gloudiesaurus

Opvallend dat Audi wint! Toyota was sneller maar opnieuw niet betrouwbaar.
Jammer dat Toyota geen 3e auto had.
Ook Porsche zat er meteen lekker bij.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Miguel

Peace out yo.

Miguel

Niet exact WEC, maar wel endurance en met een goed aantal WEC-rijders: mijn foto's van #VLN6 die afgelopen zaterdag verreden werd. Check het uit!







En nog veel meer op www.facebook.com/miguelboschphoto en www.flickr.com/miguelbosch

Zijn er hier nog meer mensen die regelmatig naar de Ring afreizen om échte autosport te beleven? Of zijn er hier überhaupt mensen die wel eens langs de kant van een circuit staan? :')
Peace out yo.

Jehoentelaar

Ja hier, maar nu vertel ik oud nieuws.

Miguel

Welke circuits bezoek je zoal?
Peace out yo.

Jehoentelaar

Zandvoort geregeld (logisch), maar ook vaak met een of meerdere goede vrienden naar Spa en laatst eens naar de Nordschleife. Hoop dat dat vaker gaat gebeuren.

Miguel

Klinkt goed! Mag ik ook een keer mee?
Peace out yo.