''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

ChiefNLSF

CitaatDat is juist niet vreemd, want door de vraag te stellen ervaar je het om Schumacher als mens te zien ipv een superster.
99,99 % van de mensen zou niemand die ze niet kennen iets over zijn gezondheid vertellen maar omdat Schumacher toevallig met zijn hoofd op TV kwam moet zijn familie dat wel doen, ik zie die gedachtelijn niet. Anderen inderdaad blijkbaar wel, daarom stel ik dus die vraag.  :) Om een andere gedachtegang op te wekken.

Goed punt! Maar ik heb dan ook niet gedurende mijn carrière fanclubs gehad over de hele wereld waarbij iedereen van het reilen en zeilen op de hoogte werd gehouden. Zijn hele carrière lang heeft een heel team van mensen klaargestaan om zijn marketing waarde zo hoog mogelijk te houden en zijn trouwe schare fans maar zo goed mogelijk aan zich te binden. Nu, als het wat minder gaat, worden die fans ineens buiten beschouwing gelaten? Kijk, ik zeg nergens dat ze het verplicht zijn, sterker nog ik neem ze niks kwalijk. Maar...Ik snap mensen heel goed als ze zeggen: Een update zo nu en dan kan geen kwaad.

CitaatDus als je geld aan iemand verdient ben je verplicht medische updates te geven? Wederom een gedachtegang die ik niet volg. Mijn bakker moet me dus alles vertellen als ik vraag naar zijn gezondheid? Hij verdiend immers al jarenlang geld aan mij? Dat is in essentie exact hetzelfde als wat jij nu zegt.

Daarnaast kwam Schumacher nooit met zijn prive leven in de schijnwerpers, dat was ook altijd de kritiek van Ecclestone, Schumacher was geen ambassadeur van de F1 want je zag hem nooit ergens in de media, enkel op het circuit. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Hamilton. Het is niet zo dat Schumacher eerst altijd aanwezig was in de media en nu ineens niet meer.  :)

En kleine updates bestaan niet, iedere scheet die Kehm laat staat breed uitgemeten in de pers.

Het vergelijk met de bakker is in grove lijnen vergelijkbaar, maar toch niet helemaal. Het gaat ook niet alleen om het geld verdienen. Schumacher heeft, in veel grotere lijnen dan die bakker, baat gehad bij een zeer trouwe schare fans. Die fans zijn een zeer groot onderdeel van zijn leven geweest. Daarmee heb je recht op niets, maar nogmaals, uit respect naar de fans toe zou het wel netjes zijn.

Kleine updates bestaan wel. Een bericht als `Michael brengt het grootste gedeelte van de dag liggend door, maar kan 1 uur per dag in een rolstoel naar buiten om een luchtje te scheppen.`Dan geef je geen medische gegevens vrij, is niet vreselijk privé, en ontneem je dat verschrikkelijke volk van de roddelpers alle mogelijkheid op verzinsels.

Maar, dit is dan ook typisch een discussie waarbij het verschil van mening puur gebaseerd is op eigen gevoel, en dus nooit `beslecht` zal worden.




Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 23 december 2015 - 14:50:42
Waarom is dat anders dan?  :)

Als jij niet de behoefte hebt om zulke informatie te delen, waarom moet hij dat dan wel? Alsof hij zijn privacy opgeeft wanneer hij besluit autocoureur te worden.

Als hij nu extreem van de media was voor eigen gewin voor die tijd kan ik je nog enigszins volgen maar hij heeft altijd zijn leven buiten de publiciteit gehouden. Hij doet nu wat hij altijd gedaan heeft, alleen is de belangstelling nu groter ivm zijn medische toestand.

Ik heb al een paar keer gevraagd waar iemand zegt dat zij dat moeten. Het begint vooral vervelend te worden doordat je je ergens tegen verzet wat echt helemaal niemand beweert. Bovendien herhaal je alleen je vraag  maar steekt dat telkens in een ander jasje. Ik denk dat je daar meer dan voldoende antwoord op hebt gehad van verschillende posters.

Verder vind ik het privacy-verhaal echt overtrokken. Niemand vraagt om een medisch dossier of om in details naar buiten te treden en dat dagdagelijks maar het zou wel zo keurig zijn om de vraag 'goh, hoe gaat het nu eigenlijk met Michael?' te beantwoorden. Een simpele 'er zit vooruitgang in, hij kan communiceren' doet al wonderen en neemt ruis op de lijn weg.

Dus zij moeten niks maar wat zou het ontzettend leuk zijn om te vernemen dat hij kan communiceren en er iets van levenskwaliteit in het vooruitzicht is. Meer dan dat willen mensen niet weten. Daarmee is zijn privacy nog niet een beetje geschonden.

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 23 december 2015 - 12:29:40
Dus als jouw vrouw/vriendin er zo bijligt ga jij wekelijks/maandelijks updates posten over haar medische toestand op Facebook? Niet lullig bedoeld, gewoon een serieuze vraag.  :)

Ik ken niemand die het niet doet en in plaats daarvan zijn huis laat inzeilen en de wereld voor die persoon afsluit. Zo hebben wij de mensen die geïnteresseerd werden in het verloop van het ziektebeeld van mijn schoonvader voorzien van informatie. Tot aan zijn dood. En nee niet dagelijks maar wel na een operatie, na een chemo of als er om werd gevraagd. Ik zou niet weten waarom dat hermetisch zou moeten worden afgesloten voor de buitenwereld. Kijk, je hoeft niet in details te treden of een medisch dossier te openbaren, maar zo nu en dan een update is wel zo netjes. Ik kan mij herinneren dat de omgeving van mijn schoonvader hier ontzettend positief op reageerde. En wij hebben op onze beurt onwijs veel energie geput uit de steun die wij kregen. Dat heeft ons echt op de been gehouden destijds. Dus, om je vraag te beantwoorden of ik mijn omgeving informeer, natuurlijk doe ik dat. En Facebook gebruiken als podium is misschien het onpersoonlijkste naar de familie toe maar een prima medium om te delen wat je wil delen met mensen die begaan zijn.

ChiefNLSF

Citaat van: Wings op 23 december 2015 - 17:58:47
Citaat van: Hamilton#44 op 23 december 2015 - 12:29:40
Dus als jouw vrouw/vriendin er zo bijligt ga jij wekelijks/maandelijks updates posten over haar medische toestand op Facebook? Niet lullig bedoeld, gewoon een serieuze vraag.  :)

Ik ken niemand die het niet doet en in plaats daarvan zijn huis laat inzeilen en de wereld voor die persoon afsluit. Zo hebben wij de mensen die geïnteresseerd werden in het verloop van het ziektebeeld van mijn schoonvader voorzien van informatie. Tot aan zijn dood. En nee niet dagelijks maar wel na een operatie, na een chemo of als er om werd gevraagd. Ik zou niet weten waarom dat hermetisch zou moeten worden afgesloten voor de buitenwereld. Kijk, je hoeft niet in details te treden of een medisch dossier te openbaren, maar zo nu en dan een update is wel zo netjes. Ik kan mij herinneren dat de omgeving van mijn schoonvader hier ontzettend positief op reageerde. En wij hebben op onze beurt onwijs veel energie geput uit de steun die wij kregen. Dat heeft ons echt op de been gehouden destijds. Dus, om je vraag te beantwoorden of ik mijn omgeving informeer, natuurlijk doe ik dat. En Facebook gebruiken als podium is misschien het onpersoonlijkste naar de familie toe maar een prima medium om te delen wat je wil delen met mensen die begaan zijn.

Dat is prefect verwoord!

Hamilton#44

#1624
Citaat van: ChiefNLSF op 23 december 2015 - 16:53:52

Maar, dit is dan ook typisch een discussie waarbij het verschil van mening puur gebaseerd is op eigen gevoel, en dus nooit `beslecht` zal worden.

Mijn punt is alleen dat de Schumachers niks verplicht zijn. Volgens mij ben jij het daar ook wel mee eens dus dan vind ik het verder ook prima. Ik wil ook best graag wat over hem horen maar accepteer dat de familie dat bepaald.  :)

Hamilton#44

#1625
Citaat van: Wings op 23 december 2015 - 17:47:16
Verder vind ik het privacy-verhaal echt overtrokken. Niemand vraagt om een medisch dossier of om in details naar buiten te treden en dat dagdagelijks maar het zou wel zo keurig zijn om de vraag 'goh, hoe gaat het nu eigenlijk met Michael?' te beantwoorden. Een simpele 'er zit vooruitgang in, hij kan communiceren' doet al wonderen en neemt ruis op de lijn weg.


Zo simpel ligt het denk ik niet, iedere keer als Schumacher in het nieuws komt met positief of negatief bericht liggen er weer fotografen in de bossen en vliegen er weer media helikopters rond zijn landgoed. Vergeet niet dat er al een gek geweest is die verkleed als priester het ziekenhuis binnendrong. Zijn medisch dossier is verhandeld voor geld. Niet alle mensen zijn met goede bedoelingen zoals jij.  :)

Door hem uit de media te houden ebt de belangstelling van soort gekken ook weg.

Hamilton#44

Citaat van: Wings op 23 december 2015 - 17:58:47

Ik ken niemand die het niet doet en in plaats daarvan zijn huis laat inzeilen en de wereld voor die persoon afsluit.

Jij kent denk ik ook geen mediapersoon zoals Schumacher.

CitaatZo hebben wij de mensen die geïnteresseerd werden in het verloop van het ziektebeeld van mijn schoonvader voorzien van informatie. Tot aan zijn dood. En nee niet dagelijks maar wel na een operatie, na een chemo of als er om werd gevraagd.

Dat zijn mensen die je schoonvader kennen neem ik aan, geen wildvreemden. Je kent Schumacher van tv, niet persoonlijk.

CitaatIk zou niet weten waarom dat hermetisch zou moeten worden afgesloten voor de buitenwereld.

Zie mijn post hierboven.  :)


Wings

Nederland werd ook op de hoogte gehouden van de situatie van Friso zonder dat wij hem persoonlijk konden? De manier waarop Schumacher wordt weggehouden is wat dat aangaat -voor mij- ongekend en afwijkend.

Hamilton#44

#1628
Prins Friso is lid van het koninklijk huis en destijds 2e in lijn om de troon op te volgen als ik het goed heb, dat is heel wat anders dan een autocoureur. En daarnaast, wat werd er bij Friso anders gedaan kwa informatievoorziening dan bij Schumacher dan?  :-\

Meer dan een: Hij ligt in coma, hij is verplaatst en hij is overleden is daar kwa info van de RVD ook niet gekomen.

Wings

Door Friso als voorbeeld te nemen weerleg ik je oneliners. Nu kom je weer aan met dat Friso geen autocoureur is terwijl je eerder praat over een mediapersoon. Zo kan je wel blijven draaien en kronkelen om krampachtig te zoeken naar argumenten die er niet zijn. Ik had ook Bianchi kunnen noemen die wel coureur was op het moment dat hij in coma lag en zijn familie zo nu en dan een update gaf. Maar Bianchi was natuurlijk geen zevenvoudig wereldkampioen. Spijt me maar dit wordt een gebed zonder einde op deze manier. Ik vind het welletjes en ben eigenlijk wel klaar met je.

Robbert65

Oké heren, het is duidelijk dat jullie het niet eens zijn en niet worden. Nu wordt prins Friso (wel lid van de Koninklijke familie, niet van het Koninklijk Huis overigens,  sinds zijn huwelijk) er ook al bijgehaald, ik vraag me af: is dit allemaal nog kies? Er is geen enkele reden om te speculeren over iemands gezondheid omdat er geen officiële informatie uitgegeven wordt door diens familie. Het zou goed zijn deze discussie (inderdaad) te beëindigen en over te gaan tot de orde van de dag. Dank.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

Het gebrek aan info is juist de discussie, Friso is dus wel degelijk relevant in deze.


Arthur

Citaat van: ChiefNLSF op 23 december 2015 - 15:37:31
Dat is nu juist de discussie: Voor de 1 is het feit dat hij beroemd is wel relevant, voor de ander niet. Maar als iemand van mening is dat door zijn beroemdheid en profijt van zijn fans een update wel gewenst is, is het natuurlijk vreemd om zo iemand te vragen of hij dat over zijn vriendin ook zou doen. Dat is namelijk nou juist het punt. ;-)

CitaatAls hij nu extreem van de media was voor eigen gewin

Media niet nee, maar we hebben het nu niet direct over media. Het gaat over de fans zelf informeren.
Ik zeg niet dat ze iets MOETEN, ook niet dat ik foto's wil zien. Maar als je al jaren vreselijk veel geld verdiend aan je fans, doordat zij je al je hele carrière trouw zijn, vind ik zoiets als een kleine up date om de zoveel weken meer dan normaal naar die zelfde fans.

Nogmaals, Schumacher heeft zijn privéleven altijd afgeschermd, nooit iemand over gehoord tijdens 15 jaar deelname aan F1 dat er niets verteld wordt over zijn privéleven. Nu zou hij [lees zijn familie] vanwege zijn beroemdheid en het feit dat hij zoveel verdiend heeft aan zijn fans ineens info moeten geven...? Ik zeg van niet; je bent fan maar daaraan kun je geen rechten ontlenen. Je bent fan omdat hij zo geweldig presteerde en kocht merchandising, in ruil daarvoor heb je een pet or whatever ontvangen. Dus ook hier is men niets verschuldigd.

En wat heeft het voor zin te gaan lopen melden dat er niets bijzonders te melden is?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Mickey


Citaat van: ChiefNLSF op 23 december 2015 - 15:37:31

Ik zeg niet dat ze iets MOETEN,...

Citaat van: Arthur op 28 december 2015 - 20:18:12
Nu zou hij [lees zijn familie] vanwege zijn beroemdheid en het feit dat hij zoveel verdiend heeft aan zijn fans ineens info moeten geven...?

Nee, hij zei juist dat ze niets 'MOETEN'.