''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 22 december 2015 - 16:56:24
Het punt is gewoon dat we allemaal heel graag Schumacher willen zien omdat we het nog steeds niet echt geloven denk ik.
Ik kan me voorstellen dat voor sommige mensen een foto daarbij helpt. Maar we moeten die behoefte niet verwarren met een verplichting dat de familie dit zou moeten doen.

Als je eigen vrouw of kind er zo bij zit, zet je toch ook geen foto's op Facebook?  :-X

Op wie / voor wie reageer je? Heb al een aantal keer aangegeven dat niemand vindt dat de familie verplicht is om de achterban te informeren. En al helemaal niet om een foto te plaatsen. Niet vervelend bedoeld maar je fietst met je opmerkingen een beetje tussen de gesprekken door zonder dat het ergens op aansluit.

Wings

Citaat van: Arthur op 22 december 2015 - 19:12:23
Citaat van: Wings op 22 december 2015 - 15:26:56
Citaat van: Arthur op 21 december 2015 - 18:38:34
Citaat van: Wings op 19 december 2015 - 09:44:40
Citaat van: Arthur op 16 december 2015 - 22:43:50
Twee dingen; 1. Ik heb absoluut geen behoefte een dergelijke foto te willen zien, en al helemaal niet uit nieuwsgierigheid. 2. Het gerucht dat hij inmiddels overleden zou zijn en vanwege financiële redenen geheim gehouden zou zijn door de familie beschouw ik als ziekelijke onzin. Alleen al uit respect en liefde voor de persoon doe je zoiets niet. Kan er bij mij niet in. Gestoord om zo'n gerucht de wereld in te slingeren.

Nogmaals, geen foto maar een teken van herstel!

Hoezo gestoord? Als je besluit om je van de wereld af te zonderen moet je het niet vreemd vinden dat mensen gaan speculeren. Dat werken zij zelf in de hand. Laten niet vergeten dat zonder fans deze zorg nooit geboden had kunnen worden. Hoe fatsoenlijk zou het dan zijn om zo nu en dan een update te geven over de situatie? Dat hoeft niet tot in details maar wel de grove lijnen. Dat het niet gebeurt plaatst wel vraagtekens bij de situatie.

Begrijp ik nu dat ik gestoord ben omdat ik er anders over denk dan jij??? Vreemd....

Dat begrijp je verkeerd. Verder merk ik dat jij het vermoeden dat iemand je gestoord vind vanwege een afwijkende mening niet prettig vind. Wellicht een idee om dat zelf dan ook niet te doen: wat u niet wil dat u geschiedt.... ;)

Verkeerd[t] begrepen, no hard feelings  ;)

Okkidoki. Die 't' kan ik niet plaatsen.

Wings

#1607
Citaat van: Jehoentelaar op 22 december 2015 - 16:45:22
Citaat van: Wings op 22 december 2015 - 15:32:20
Citaat van: Jehoentelaar op 22 december 2015 - 15:21:48
Je mag het vinden, ik mag wat anders vinden en een andere mening onderbouwen met argumenten. Een forum is inderdaad een podium om dat te delen.

De inhoud van mijn mening wordt niet besproken maar het feit dat ik er één heb. Zo komt het althans bij mij binnen. Verder begrijp ik niet helemaal waarom het onfatsoenlijk is. Ik deel hier met jullie mijn gedachten en val hun op geen enkele manier lastig.
Ik zeg nergens dat een andere mening niet toegestaan is.


Het onfatsoenlijk vinden is anders ook niet open staan voor de mening van een ander. Maar laten we ophouden want dit gaat nergens over en voegt verder niks toe.

-edit- Quoten is Nederlands voor gevorderden. ;)

Wings

Citaat van: Robbert65 op 22 december 2015 - 19:57:10
Volgens mij kun je niet verwachten dat privé-informatie gedeeld wordt als men dat niet wil delen. Iemand die in het publieke domein verkeert is niet meteen publiek eigendom. We hebben dus te aanvaarden wat we niet kunnen veranderen: De Schumachers houden hun mond. En dat is hun volste recht.

Is het ook. Maar dat mensen dan speculeren kun je ze niet verwijten. Ook niet als de speculatie ver afstaat van wat je mogelijk acht. Miguel plaatste (en ik doe het even in eigen woorden) dat ergens werd geroepen dat Schumacher niet meer onder ons zou zijn. Omwille van financiële toestanden zou dit nog niet naar buiten zijn gebracht. Ik ben het eens dat het zeer onwaarschijnlijk is maar ben tegelijk van mening dat als je zelf geen helderheid schept, dit een gevolg is. Zo vind ik het mensonwaardig dat Schumacher als een kasplant in leven wordt gehouden en vraag ik hardop af of Corina dit voor Schumacher doet of voor haarzelf. Kan zijn dat ik hier de plank faliekant missla alleen heb ik weinig handvatten om iets anders te vinden.

Robbert65

ik wil graag even mijn schouders ophalen, maar ik weet niet hoe dat moet hier.

Wings, je hebt een oordeel over de echtgenote van Michael Schumacher zonder dat je haar kent en zonder dat je ook maar enig idee hebt hoe het met Schumacher is. Ja, dat hij niet kan lopen, zoveel weten we sinds vandaag, maar verder niets... Waar maak je je druk over? Een mening hebben mag, een mening delen mag, graag zelfs, maar vraag je zelf ook af en toe af wat de waarde ervan is en wat het over jou zegt als je dit soort dingen poneert.

Overigens wordt het de hoogste tijd voor een goeie snoeiharde grap over dit onderwerp zo langzamerhand. Wie?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

#1610
Citaat van: Hamilton#44 op 22 december 2015 - 16:56:24
Het punt is gewoon dat we allemaal heel graag Schumacher willen zien omdat we het nog steeds niet echt geloven denk ik.
Ik kan me voorstellen dat voor sommige mensen een foto daarbij helpt. Maar we moeten die behoefte niet verwarren met een verplichting dat de familie dit zou moeten doen.

Als je eigen vrouw of kind er zo bij zit, zet je toch ook geen foto's op Facebook?  :-X

Niemand hier heeft het over Schumi willen zien, niemand vraagt om 'n foto. Waar naar gevraagd wordt is info over z'n toestand. Gewoon af en toe laten weten of er vooruitgang is of niet, hoe het nu met hem gaat. Dat kan ook zonder foto's, zonder in detail te treden of z'n medische dossier te openbaren. En nee ... dat is geen verplichting, maar wel zo netjes naar de fans die hem en z'n familie 'n warm hart toedragen en door dik en dun gesteund hebben.

ChiefNLSF

Citaat van: Jehoentelaar op 22 december 2015 - 20:12:13
Chief: Ik reageer niet vijandig en ik reageer op de dingen waar ik op wil reageren. Als dat bij iemand niet in het straatje past, so be it.

Een inhoudelijke reactie volgens het boekje! ;)

Kusje op het pijnlijke plekje. ;D

Wings

Citaat van: Robbert65 op 22 december 2015 - 21:01:31
ik wil graag even mijn schouders ophalen, maar ik weet niet hoe dat moet hier.

Wings, je hebt een oordeel over de echtgenote van Michael Schumacher zonder dat je haar kent en zonder dat je ook maar enig idee hebt hoe het met Schumacher is. Ja, dat hij niet kan lopen, zoveel weten we sinds vandaag, maar verder niets... Waar maak je je druk over? Een mening hebben mag, een mening delen mag, graag zelfs, maar vraag je zelf ook af en toe af wat de waarde ervan is en wat het over jou zegt als je dit soort dingen poneert.

Overigens wordt het de hoogste tijd voor een goeie snoeiharde grap over dit onderwerp zo langzamerhand. Wie?

Als ik niet het niet weet moet ik het ontbrekende zelf invullen. Die ruimte om er iets van te vinden wordt tenslotte geboden.  Dat is dus wat ik zeg en bedoel.

Robbert65

Citaat van: Wings op 22 december 2015 - 22:01:07
Citaat van: Robbert65 op 22 december 2015 - 21:01:31
ik wil graag even mijn schouders ophalen, maar ik weet niet hoe dat moet hier.

Wings, je hebt een oordeel over de echtgenote van Michael Schumacher zonder dat je haar kent en zonder dat je ook maar enig idee hebt hoe het met Schumacher is. Ja, dat hij niet kan lopen, zoveel weten we sinds vandaag, maar verder niets... Waar maak je je druk over? Een mening hebben mag, een mening delen mag, graag zelfs, maar vraag je zelf ook af en toe af wat de waarde ervan is en wat het over jou zegt als je dit soort dingen poneert.

Overigens wordt het de hoogste tijd voor een goeie snoeiharde grap over dit onderwerp zo langzamerhand. Wie?

Als ik niet het niet weet moet ik het ontbrekende zelf invullen. Die ruimte om er iets van te vinden wordt tenslotte geboden.  Dat is dus wat ik zeg en bedoel.
Ik ben niet eens met je dat dat zou moeten. Persoonlijk vind ik het zelfs nergens voor nodig.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Ik denk dat je mij niet goed begrijpt. Laat ik het kort houden: als je niet helder bent geef je ruimte voor speculatie. Dat kun je overal op loslaten en is nu niet anders. En ik vind dat je dat mensen niet kwalijk kunt nemen.

Hamilton#44

Citaat van: Kootje op 22 december 2015 - 21:37:43
Citaat van: Hamilton#44 op 22 december 2015 - 16:56:24
Het punt is gewoon dat we allemaal heel graag Schumacher willen zien omdat we het nog steeds niet echt geloven denk ik.
Ik kan me voorstellen dat voor sommige mensen een foto daarbij helpt. Maar we moeten die behoefte niet verwarren met een verplichting dat de familie dit zou moeten doen.

Als je eigen vrouw of kind er zo bij zit, zet je toch ook geen foto's op Facebook?  :-X

Niemand hier heeft het over Schumi willen zien, niemand vraagt om 'n foto. Waar naar gevraagd wordt is info over z'n toestand. Gewoon af en toe laten weten of er vooruitgang is of niet, hoe het nu met hem gaat. Dat kan ook zonder foto's, zonder in detail te treden of z'n medische dossier te openbaren. En nee ... dat is geen verplichting, maar wel zo netjes naar de fans die hem en z'n familie 'n warm hart toedragen en door dik en dun gesteund hebben.

Dus als jouw vrouw/vriendin er zo bijligt ga jij wekelijks/maandelijks updates posten over haar medische toestand op Facebook? Niet lullig bedoeld, gewoon een serieuze vraag.  :)

ChiefNLSF

 ::)

Lees of negeer je bewust over de achterliggende gedachte heen?
In dit geval gaat het om het specifieke geval van iemand die wereldberoemd is met een enorme schare fans.Dit heeft dus niet betrekking op iedere normale wereldburger zoals zijn vriendin/vrouw.

Hamilton#44

Waarom is dat anders dan?  :)

Als jij niet de behoefte hebt om zulke informatie te delen, waarom moet hij dat dan wel? Alsof hij zijn privacy opgeeft wanneer hij besluit autocoureur te worden.

Als hij nu extreem van de media was voor eigen gewin voor die tijd kan ik je nog enigszins volgen maar hij heeft altijd zijn leven buiten de publiciteit gehouden. Hij doet nu wat hij altijd gedaan heeft, alleen is de belangstelling nu groter ivm zijn medische toestand.

ChiefNLSF

Dat is nu juist de discussie: Voor de 1 is het feit dat hij beroemd is wel relevant, voor de ander niet. Maar als iemand van mening is dat door zijn beroemdheid en profijt van zijn fans een update wel gewenst is, is het natuurlijk vreemd om zo iemand te vragen of hij dat over zijn vriendin ook zou doen. Dat is namelijk nou juist het punt. ;-)

CitaatAls hij nu extreem van de media was voor eigen gewin

Media niet nee, maar we hebben het nu niet direct over media. Het gaat over de fans zelf informeren.
Ik zeg niet dat ze iets MOETEN, ook niet dat ik foto's wil zien. Maar als je al jaren vreselijk veel geld verdiend aan je fans, doordat zij je al je hele carrière trouw zijn, vind ik zoiets als een kleine up date om de zoveel weken meer dan normaal naar die zelfde fans.

Hamilton#44

#1619
Citaat van: ChiefNLSF op 23 december 2015 - 15:37:31
Maar als iemand van mening is dat door zijn beroemdheid en profijt van zijn fans een update wel gewenst is, is het natuurlijk vreemd om zo iemand te vragen of hij dat over zijn vriendin ook zou doen. Dat is namelijk nou juist het punt. ;-)

Dat is juist niet vreemd, want door de vraag te stellen ervaar je het om Schumacher als mens te zien ipv een superster.
99,99 % van de mensen zou niemand die ze niet kennen iets over zijn gezondheid vertellen maar omdat Schumacher toevallig met zijn hoofd op TV kwam moet zijn familie dat wel doen, ik zie die gedachtelijn niet. Anderen inderdaad blijkbaar wel, daarom stel ik dus die vraag.  :) Om een andere gedachtegang op te wekken.

CitaatMaar als je al jaren vreselijk veel geld verdiend aan je fans, doordat zij je al je hele carrière trouw zijn, vind ik zoiets als een kleine up date om de zoveel weken meer dan normaal naar die zelfde fans.

Dus als je geld aan iemand verdient ben je verplicht medische updates te geven? Wederom een gedachtegang die ik niet volg. Mijn bakker moet me dus alles vertellen als ik vraag naar zijn gezondheid? Hij verdiend immers al jarenlang geld aan mij? Dat is in essentie exact hetzelfde als wat jij nu zegt.

Daarnaast kwam Schumacher nooit met zijn prive leven in de schijnwerpers, dat was ook altijd de kritiek van Ecclestone, Schumacher was geen ambassadeur van de F1 want je zag hem nooit ergens in de media, enkel op het circuit. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Hamilton. Het is niet zo dat Schumacher eerst altijd aanwezig was in de media en nu ineens niet meer.  :)

En kleine updates bestaan niet, iedere scheet die Kehm laat staat breed uitgemeten in de pers.