''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Citaat van: Kootje op 21 december 2015 - 13:39:28
Verplicht ... nee, dat zeker niet. Maar wel zo netjes. Uiteraard hoeft men hierbij sowieso niet in detail te treden, een simpele "Er is vooruitgang, hij kan dit of dat" of "Sorry, nog geen nieuws" zou al volstaan.

Maar waarom moet dat dan?  :)

Jehoentelaar

Dat snap ik ook niet echt. Zonder grote aantallen fans had Schumacher nog steeds een groot autocoureur geweest, alleen wat minder rijk.

Arthur

Citaat van: Wings op 19 december 2015 - 09:44:40
Citaat van: Arthur op 16 december 2015 - 22:43:50
Twee dingen; 1. Ik heb absoluut geen behoefte een dergelijke foto te willen zien, en al helemaal niet uit nieuwsgierigheid. 2. Het gerucht dat hij inmiddels overleden zou zijn en vanwege financiële redenen geheim gehouden zou zijn door de familie beschouw ik als ziekelijke onzin. Alleen al uit respect en liefde voor de persoon doe je zoiets niet. Kan er bij mij niet in. Gestoord om zo'n gerucht de wereld in te slingeren.

Nogmaals, geen foto maar een teken van herstel!

Hoezo gestoord? Als je besluit om je van de wereld af te zonderen moet je het niet vreemd vinden dat mensen gaan speculeren. Dat werken zij zelf in de hand. Laten niet vergeten dat zonder fans deze zorg nooit geboden had kunnen worden. Hoe fatsoenlijk zou het dan zijn om zo nu en dan een update te geven over de situatie? Dat hoeft niet tot in details maar wel de grove lijnen. Dat het niet gebeurt plaatst wel vraagtekens bij de situatie.

Begrijp ik nu dat ik gestoord ben omdat ik er anders over denk dan jij??? Vreemd....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Volgens mij zegt Wings dat niet. Het woord 'gestoord' had je zelf al gebruikt.

Kootje

Citaat van: Hamilton#44 op 21 december 2015 - 16:14:08
Citaat van: Kootje op 21 december 2015 - 13:39:28
Verplicht ... nee, dat zeker niet. Maar wel zo netjes. Uiteraard hoeft men hierbij sowieso niet in detail te treden, een simpele "Er is vooruitgang, hij kan dit of dat" of "Sorry, nog geen nieuws" zou al volstaan.

Maar waarom moet dat dan?  :)

Dat heet fatsoen naar al die fans die hem door de jaren heen gesteund hebben, hem tot in den treure verdedigt hebben wanneer hij en het  team weer eens over de schreef gingen en aan wie ze het grootste deel van zijn vermogen te danken hebben. Daarom.

Van Wijk

Heren ( en Dames ). Laat de familie Schumacher nu eens lekker met rust. Welke verplichting hebben zij nu tov iemand waar wij een oordeel over mogen en kunnen vellen?
Of er nu foto's zijn of niet ...wie zou dit willen zien ?? Hebben we dan als oprechte fans geen enkele waardigheid meer ?
Als ik nieuws wil horen is het : Positief, er is voorruit gang. Negatief, het gaat slecht tot heel slecht, al hoewel het in het slechtste geval wel eens positief zou kunnen zijn. ( voor mij dan toch )
Iedereen die de crash van Senna live ( dan bedoel ik echt live , helikopter beelden van bovenaf ) weet dat hij niet in het ziekenhuis is overleden. Spannend of boeiend ? Absoluut niet, wordt er nog steeds misselijk van als ik er aan terug denk.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 21 december 2015 - 20:38:34
Citaat van: Hamilton#44 op 21 december 2015 - 16:14:08
Citaat van: Kootje op 21 december 2015 - 13:39:28
Verplicht ... nee, dat zeker niet. Maar wel zo netjes. Uiteraard hoeft men hierbij sowieso niet in detail te treden, een simpele "Er is vooruitgang, hij kan dit of dat" of "Sorry, nog geen nieuws" zou al volstaan.

Maar waarom moet dat dan?  :)

Dat heet fatsoen naar al die fans die hem door de jaren heen gesteund hebben, hem tot in den treure verdedigt hebben wanneer hij en het  team weer eens over de schreef gingen en aan wie ze het grootste deel van zijn vermogen te danken hebben. Daarom.

Het is evengoed fatsoenlijk om de keuzes die de familie Schumacher maakt te respecteren. Een familielid praktisch verliezen en zoveel zorgen om hebben is al erg genoeg.

Jozef

Citaat van: Van Wijk op 21 december 2015 - 21:00:08
Heren ( en Dames ). Laat de familie Schumacher nu eens lekker met rust. Welke verplichting hebben zij nu tov iemand waar wij een oordeel over mogen en kunnen vellen?
Of er nu foto's zijn of niet ...wie zou dit willen zien ??


Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 21 december 2015 - 21:39:50
Het is evengoed fatsoenlijk om de keuzes die de familie Schumacher maakt te respecteren. Een familielid praktisch verliezen en zoveel zorgen om hebben is al erg genoeg.

En waar respecteer ik hun keuze dan niet? Ik bel, text, schrijf, mail ze niet, noch sta ik bij ze aan de deur om ze over te halen hun keuze te herzien. Ik geef slechts mijn mening op 'n, met alle respect, nietsbetekenend forumpje. Niets anders dan dat jij ook doet. Hoe is dat disrespectvol?

Arthur

Ik zie niet in waarom de familie ook maar iets verschuldigd zou zijn. I.v.m. zijn successen en wereldwijde bekendheid? Vanwege het fan zijn door al die jaren?  Schumacher heeft zijn priveleven [en met name van zijn kinderen] altijd afgeschermd van de media. Lijkt me dan logisch dat men nu ook nu er weinig voor voelt om uitgebreid details te delen. En dan nog hoeven ze zich niet te verantwoorden waarom men geen info geeft. Dat is immers hun goed recht. Dit is de wijze die men gekozen heeft en wij hebben dat te accepteren. Niet meer en niet minder.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Dat is idd hun goed recht, maar daarom hoef ik het nog niet eens te zijn met die keuze. Dat is dan weer mijn goed recht. ;)

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 22 december 2015 - 06:03:25
Citaat van: Jehoentelaar op 21 december 2015 - 21:39:50
Het is evengoed fatsoenlijk om de keuzes die de familie Schumacher maakt te respecteren. Een familielid praktisch verliezen en zoveel zorgen om hebben is al erg genoeg.

En waar respecteer ik hun keuze dan niet? Ik bel, text, schrijf, mail ze niet, noch sta ik bij ze aan de deur om ze over te halen hun keuze te herzien. Ik geef slechts mijn mening op 'n, met alle respect, nietsbetekenend forumpje. Niets anders dan dat jij ook doet. Hoe is dat disrespectvol?

Mijn reactie gaat dan ook niet over jou specifiek maar over het vragen c.q. verwachten van informatie in het algemeen in deze situatie.

ChiefNLSF

De Famillie van Senna heeft volgens mijn informatie niet hoeven te betalen voor het binnen houden van die Foto's.
Angelo Orsi was zowat de huis fotograaf van Ayrton en nog steeds een vriend van de familie. Voor zover bekend was dit puur op basis van goed fatsoen en respect naar Ayrton en familie.

Ik denk dat er een aantal mensen zijn die al dan niet bewust niet lezen wat er geschreven word puur om de discussie gaande te houden, dus bij deze nog een keer in Jip en Janneke taal:

De familie Schumacher is niemand ook maar iets verplicht. Als zij dit op een bepaalde manier willen aanpakken dan doen ze dat. Echter...Michael heeft altijd een mondiale sport beoefend en zichzelf naar legendarische status gereden. Zag zich gesteund door honderden miljoenen fans die jarenlang op de meest gekke tijden hun tv aanzette om zijn verdiensten te kunnen volgen. Kopen Schumacher merchandise en wat al niet meer. Met resultaat dat Schumacher jarenlang vreselijk veel geld verdiende aan zijn sport. Een sport waar hij hoe dan ook succesvol in geweest zou zijn, maar door de fans ook nog eens belachelijk goed betaald werd. Die enorme zak centen, naar verluidt meer dan 1 miljard euro, "helpt" hem in deze tijd aan de beste medische zorg die je maar wensen kan. Vele malen beter dan jij of ik zouden krijgen in deze situatie.

Daarnaast zijn ontzettend veel fans altijd betrokken geweest bij Schumacher in goede tijden en in slechte tijden.
Is het dan zo gek dat de fans wat meer zouden willen horen over de man die ze in sommige gevallen meer dan 20 jaar lang op de voet hebben gevolgd? Vind ik niet..Kun je dit eisen? Nee natuurlijk niet.Het feit dat wij als fans hebben bijgedragen aan zijn enorme succes geeft geen enkel recht. Wil ik foto's zien van een Schumacher die in fysiek oogpunt nog niet eens meer de schim is van wie hij ooit was? Al helemaal niet! Maar eens in de 2 weken of maand een berichtje op een site van een paar regels lijkt me wel het minste wat je kunt doen. Als is het maar een kort bericht wat hij zoals op een dag kan of doet.
Nu weten we niks. Kan iemand mij vertellen of hij buiten komt in bv een rolstoel? Of letterlijk dag en nacht in bed ligt zonder enige vorm van interactie? In hoeverre kan hij überhaupt communiceren? Kleine dingen die echt niet ontzettend schokkend privé zijn maar wel laten weten dat ook aan de fans van de beste man gedacht word.


Just my 2 cents




Jozef

Ik denk dat de reden voor het weinige communiceren ook te maken heeft met het feit dat hij relatief jonge kinderen heeft (18 en 16, op het moment van het ongeluk dus 16 en 14). Met alles wat in de media verschijnt, zullen zij op dagelijkse basis geconfronteerd worden door hun wijde omgeving. Dat zou de lijdensweg van het quasi-verlies van hun vader nog tien keer erger maken.

Wat ook kan is dat het Schumachers eigen wens is om hierover niet te communiceren!

Ik vind ook niet dat er een echte plicht is omdat hij zijn rijkdom aan zijn fans te danken heeft. Zijn fans hebben veel voor hem gedaan, correct. Maar de morele plicht van een atleet tegenover zijn fans gaat naar mijn mening slechts zo ver dat hij altijd een serieuze poging moet doen successen te behalen in zijn sport. Op het moment dat hij stopt met de sport, houdt de morele plicht ook op, vind ik. Ik krijg brood op de plank dankzij mijn werkgever, in ruil daarvoor doe ik mijn best op het werk, maar op het moment dat ik kies om het bedrijf te verlaten heb ik ook geen verplichting meer. Publiek figuur of niet, niemand zit in een contract voor het leven.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/michael_schumacher_bijna_twee_jaar_verder/

Ben benieuwd wat hiervan waar is wat in Bunte staat.

Feit is wel dat er eerste steeds berichten uitlekten die Kehm dan meteen ontkende, maar waar vervolgens toch een kern van waarheid in bleek te zitten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is